עזרה בקשב ( רטלין)

משיב דבר

משתמש ותיק
כויסף אמר:
matang אמר:
בפיו ובשפתיו כיבדוני וליבו ריחק ממני ותהיי יראתם אותי יראת אנשים מלומדה..

אם התכנון - זה שהילד יהיה חמור נושא ספרים מסומם זה נחמד.. 
אם הרצון זה ילד צדיק ועובד ה' זה כבר משהו אחר!

האמת גם אם תרביץ לו זה יעבוד ויעלה פחות כסף.. אבל תזכור! חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה!  ודרך החניכה היא לעבוד על המידות ועל האופי לא לטשטש אותם
ניכר מדבריך שאין לך מושג בעניין הריטלין
אי לכך אציע לך לחזור לאותם הדרכות הורים מחוכמות
ולהשאיר את הפורום לאנשים שמכירים את הנושא טיפלה יותר ממך
התפרצות חסרת טעם!
מקובל בפורום לכתוב לגופו של ענין, וכל התלהמות שאינה קשורה לגופו של ענין מקומה בישיבה קטנה!
נא למחוק הודעה זו ולהסביר מה חסר בדבריו של מי שצעקת עליו.
סליחה!
אגב, אני חולק לגמרי על הרב matang (ראה מש"כ לעיל) אבל בשונה ממך - הסברתי למה..
 

חפר

משתמש ותיק
matang אמר:
כויסף אמר:
matang אמר:
בפיו ובשפתיו כיבדוני וליבו ריחק ממני ותהיי יראתם אותי יראת אנשים מלומדה..

אם התכנון - זה שהילד יהיה חמור נושא ספרים מסומם זה נחמד.. 
אם הרצון זה ילד צדיק ועובד ה' זה כבר משהו אחר!

האמת גם אם תרביץ לו זה יעבוד ויעלה פחות כסף.. אבל תזכור! חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה!  ודרך החניכה היא לעבוד על המידות ועל האופי לא לטשטש אותם
ניכר מדבריך שאין לך מושג בעניין הריטלין
אי לכך אציע לך לחזור לאותם הדרכות הורים מחוכמות
ולהשאיר את הפורום לאנשים שמכירים את הנושא טיפלה יותר ממך

ישמע בזיונו ידום וישתוק!
אם כבר חזרת תענה לשאלות ששאלו אותך, ובמקום לענות בחרת משום מה לברוח.
 
 

matang

משתמש רגיל
לשם הבהרה:
איני נושא את התואר רב, לא בזכות ולא בחסד
אולי בעתיד אי"ה.
 

הערשלה

משתמש ותיק
יהודה יעקבזון אמר:
ברשותך, אתייחס לנושא מזווית אחרת.
יתכן נזק לטווח רחוק, אם הילד לא אובחן מה מקור בעיית הקשב.
בעיות קשב וריכוז יכולות להגיע מבעיות רגשיות, ואלו יכולים להיווצר בגיל מוקדם מאוד.
ילד שידחפו לו כדורים, בו בזמן שיש אצלו רגשות מודחקים, טראומות, וכדו',
ההורה ירווה הרבה נחת כשילמד מתוך ריכוז... אבל את הנפש של הילד זה לא ריפא.
יהודה יעקבזון אמר:
לפני שמתחילים טיפול תרופתי, כדאי לאבחן ולשלול קיומה של בעי' רגשית.
מהניסיון שלי מול מקרים של ילדים, שהמליצו להוריהם לתת להם ריטלין, ברור לי שהם כתוצאה מדינמיקה משפחתית.

חשוב להבהיר, אם גורם מקצועי ממליץ לקחת את התרופה, אז צריך לעשות זאת.
העלית נקודה חשובה והיא הקשר בין קשיים רגשיים להפרעת קשב.

מנסיון של שנים בתחום עם מאות תלמידים, הרבה פעמים מוצאים את שני הדברים יחד.
מאוד קשה לדעת מאיפה זה התחיל כמשל הביצה התרנגולת.
לפעמים קושי רגשי נראה כהפרעת קשב מבחינת הסימפטומים, לעומת זאת לפעמים דווקא הפרעת הקשב יכולה לייצר קשיים רגשיים כיוון שהילד רואה וחווה את חייו באופן לא מאוזן. כל אירוע מנופח,  הקושי בוויסות יוצר תקריות מיותרות שמשאירות חותם על נפשו.
לכן מאוד קשה לדעת מה גרר את מה.

לכן חשוב מאוד במקביל לטיפול תרופתי לעזור בקשיים הרגשיים שכבר נוצרו.
 

ענוותך תרבני

משתמש חדש
אני מכיר תחליף טבעי לריטלין, שעובד מצוין, ללא תופעות לוואי.
(בדוק מניסיון אישי).
למי שצריך - פרטים באישי
 

הערשלה

משתמש ותיק
ענוותך תרבני אמר:
אני מכיר תחליף טבעי לריטלין, שעובד מצוין, ללא תופעות לוואי.
(בדוק מניסיון אישי).
למי שצריך - פרטים באישי
אני ממליץ על קצת זהירות לפני הכרזה כזאת.
כידוע לכל תרופה יש ניסוי של פלצבו כלומר תרופת דמה שעוזרת, ההבדל בסופו של דבר כמה אחוז התרופה המקורית עוזרת וכמה הפלצבו עוזר.
 

אוזנים לתורה

משתמש רגיל
פותח הנושא
הערשלה אמר:
יהודה יעקבזון אמר:
ברשותך, אתייחס לנושא מזווית אחרת.
יתכן נזק לטווח רחוק, אם הילד לא אובחן מה מקור בעיית הקשב.
בעיות קשב וריכוז יכולות להגיע מבעיות רגשיות, ואלו יכולים להיווצר בגיל מוקדם מאוד.
ילד שידחפו לו כדורים, בו בזמן שיש אצלו רגשות מודחקים, טראומות, וכדו',
ההורה ירווה הרבה נחת כשילמד מתוך ריכוז... אבל את הנפש של הילד זה לא ריפא.
יהודה יעקבזון אמר:
לפני שמתחילים טיפול תרופתי, כדאי לאבחן ולשלול קיומה של בעי' רגשית.
מהניסיון שלי מול מקרים של ילדים, שהמליצו להוריהם לתת להם ריטלין, ברור לי שהם כתוצאה מדינמיקה משפחתית.

חשוב להבהיר, אם גורם מקצועי ממליץ לקחת את התרופה, אז צריך לעשות זאת.
העלית נקודה חשובה והיא הקשר בין קשיים רגשיים להפרעת קשב.

מנסיון של שנים בתחומים עם מאות תלמידים, הרבה פעמים מוצאים את שני הדברים יחד.
מאוד קשה לדעת מאיפה זה התחיל כמשל הביצה התרנגולת.
לפעמים קושי רגשי נראה כהפרעת קשב מבחינת הסימפטומים, לעמות זאת לפעמים דווקא הפרעת הקשב יכולה לייצר קשיים רגשיים כיוון שהילד רואה וחווה את חייו באופן לא מאוזן. כל אירוע מנופח,  הקושי בוויסות יוצר תקריות מיותרטת שמשאירות חותם על נפשו.
לכן מאוד קשה לדעת מה גרר את מה.

לכן חשוב מאוד במקביל לטיפול תרופתי לעזור בקשיים הרגשיים שכבר נוצרו.
לא זכיתי לנסיון רב שנים כמו הערשלה אבל יש פעמים שהבחור מתחיל להרגיש טעם בלימוד ובמשך הזמן גם הבעיות הנפשיות נחלשות  או נעלמות 
 
 

אמרתי אחכמה

משתמש ותיק
בלת"ק
מעשה נוקב!...

מעשה במלמד שהיה לו תלמיד שהפריע לו מאד בשיעורים והחליט המלמד כי על התלמיד לקחת
'ריטלין' להרגע ולמקד את הקשב. בכדי שהתלמיד לא יתבייש וגם בכדי שלא תהיה לו הרגשה של "סוג ב'" סיכם
המלמד עם אביו של הילד שמידי יום המלמד ישלח אותו לחדר-מלמדים )בשעה שהוא ריק ממלמדים( בכדי להכין
לו כוס קפה, ועל הדרך הילד יקח את הריטלין. וכך היה מידי יום הילד היה נשלח לחדר-מלמדים בכדי להכין כוס
קפה למלמד.
לאחר תקופה התקשר המלמד לאביו של הילד לשבח אותו על השיפור הגדול...
קרא האב לבנו ושיבח אותו כפי שהמלמד סיפר. אמר הבן לאביו: אכן כן! מידי יום המלמד שולח אותי להכין לו
כוס קפה ובדרך אני לוקח את הכדור ומפורר אותו לתוך הכוס-קפה שאני מכין למלמד... ומכאן נגזר מקור
השיפור...!
וכך פעמים רבות
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
ענוותך תרבני אמר:
אני מכיר תחליף טבעי לריטלין, שעובד מצוין, ללא תופעות לוואי.
(בדוק מניסיון אישי).
למי שצריך - פרטים באישי

צריך לקחת הרבה ריטלין 
כדי לחכות עד שתהיה אפשרות ליצור איתך קשר באישי

מה כל כך סודי בזה?
 

הערשלה

משתמש ותיק
אוזנים לתורה אמר:
הערשלה אמר:
יהודה יעקבזון אמר:
ברשותך, אתייחס לנושא מזווית אחרת.
יתכן נזק לטווח רחוק, אם הילד לא אובחן מה מקור בעיית הקשב.
בעיות קשב וריכוז יכולות להגיע מבעיות רגשיות, ואלו יכולים להיווצר בגיל מוקדם מאוד.
ילד שידחפו לו כדורים, בו בזמן שיש אצלו רגשות מודחקים, טראומות, וכדו',
ההורה ירווה הרבה נחת כשילמד מתוך ריכוז... אבל את הנפש של הילד זה לא ריפא.
יהודה יעקבזון אמר:
לפני שמתחילים טיפול תרופתי, כדאי לאבחן ולשלול קיומה של בעי' רגשית.
מהניסיון שלי מול מקרים של ילדים, שהמליצו להוריהם לתת להם ריטלין, ברור לי שהם כתוצאה מדינמיקה משפחתית.

חשוב להבהיר, אם גורם מקצועי ממליץ לקחת את התרופה, אז צריך לעשות זאת.
העלית נקודה חשובה והיא הקשר בין קשיים רגשיים להפרעת קשב.

מנסיון של שנים בתחומים עם מאות תלמידים, הרבה פעמים מוצאים את שני הדברים יחד.
מאוד קשה לדעת מאיפה זה התחיל כמשל הביצה התרנגולת.
לפעמים קושי רגשי נראה כהפרעת קשב מבחינת הסימפטומים, לעומת זאת לפעמים דווקא הפרעת הקשב יכולה לייצר קשיים רגשיים כיוון שהילד רואה וחווה את חייו באופן לא מאוזן. כל אירוע מנופח,  הקושי בוויסות יוצר תקריות מיותרת שמשאירות חותם על נפשו.
לכן מאוד קשה לדעת מה גרר את מה.

לכן חשוב מאוד במקביל לטיפול תרופתי לעזור בקשיים הרגשיים שכבר נוצרו.
לא זכיתי לנסיון רב שנים כמו הערשלה אבל יש פעמים שהבחור מתחיל להרגיש טעם בלימוד ובמשך הזמן גם הבעיות הנפשיות נחלשות  או נעלמות 
ובכן אשתף במעשה שהיה לי עם תלמיד שעשה רושם של בעל הבנה, אבל בשטח הוא לא הוכיח זאת וידיעותיו היו נמוכות.
בשיחה עם הוריו התברר שיש גם קושי רגשי, המלצתי להם להתחיל בטיפול מול הקשב, כיוון שהוא משפיע מיידית ובמקביל להתקדם בטיפול רגשי, שהוא לטווח הארוך יותר.
הם חלקו עליי והעדיפו רק את הטיפול הרגשי, באומרם נראה אח"כ עם יהיה צורך בתרופה...
כיום שנה וחצי אח"כ הילד נשאר באותו מצב ללא שינוי, וחבל...
ומן השמים ירחמו...
 

עמק יזרעאל

משתמש ותיק
אני הייתי אצל ר''ח קנייבסקי ואחד שם הגיע עם הילדים ושאלו אותו על ריטלין והמליץ ע''ז ממש
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אמרתי אחכמה אמר:
בלת"ק
מעשה נוקב!...

מעשה במלמד שהיה לו תלמיד שהפריע לו מאד בשיעורים והחליט המלמד כי על התלמיד לקחת
'ריטלין' להרגע ולמקד את הקשב. בכדי שהתלמיד לא יתבייש וגם בכדי שלא תהיה לו הרגשה של "סוג ב'" סיכם
המלמד עם אביו של הילד שמידי יום המלמד ישלח אותו לחדר-מלמדים )בשעה שהוא ריק ממלמדים( בכדי להכין
לו כוס קפה, ועל הדרך הילד יקח את הריטלין. וכך היה מידי יום הילד היה נשלח לחדר-מלמדים בכדי להכין כוס
קפה למלמד.
לאחר תקופה התקשר המלמד לאביו של הילד לשבח אותו על השיפור הגדול...
קרא האב לבנו ושיבח אותו כפי שהמלמד סיפר. אמר הבן לאביו: אכן כן! מידי יום המלמד שולח אותי להכין לו
כוס קפה ובדרך אני לוקח את הכדור ומפורר אותו לתוך הכוס-קפה שאני מכין למלמד... ומכאן נגזר מקור
השיפור...!
וכך פעמים רבות
הסיפור הזה נחמד מאד, זכה לפרסום רב ע''י רי''ז, והוא מעלה חיוך, אך בעצם אינו מלמד אותנו דבר. 
ברור שאם נמצא מלמד בעל סבלנות אינסופית, או כח ריכוז גדול במיוחד, הוא יוכל להתמודד טוב יותר עם תלמידים מאתגרים, ואני בעצמי נוהג כך כשעומדים בפני ריבוי אתגרים ומשימות.( אמנם אני מסתפק בכמות מזערית, כמה כדורים בשנה). 
אין זה שולל כלל את הדרך הפשוטה, שהילד צריך טיפול. 
 
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
היום שכחתי לקחת ריטלין ונזכרתי רק לאחר שהחברותא שלי הרגיש היטב איך אני מפהק ומותש ואיך סברותי אינן חדות וממוקדות.
חבל!
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
יהודה יעקבזון אמר:
אמונת אומן אמר:
אבל אם אתקל בבחור שנכשל שוב ושוב למרות עזרה והדרכה כמקובל, ברמה של פגיעה בסובבים אותו, וזה נמשך תקופה ארוכה,
או שיש סכנה ממשית לכך שיצלח את תקופת הבחרות בצורה מניחה את הדעת, והבחירה תהיה בין התבוססות בביצה זו כמה שנים לבין בחור שיושב ולומד כרגיל, 
בהחלט כדורים יהיו אופציה. 

אופצי' להקל על המשגיח וההורים...

מיותר לכתוב שהבחור עצמו לא כשיר להקים בית 'תקין' בישראל.
אלא אם נמשיך עם הכדורים,
ואז יש היתכנות שבנו הבחור יקבל כדורים, כי ההדרכה המקובלת לא ממש עוזרת...

אגב,
אתה כותב 'הדרכה ועזרה כמקובל', זה כולל טיפול רגשי?
אתה מתעלם מנקודה פשוטה. 
 טיפול רגשי הוא לא ממש זמין לכל אחד, לפעמים עד שמוצאים את המטפל המתאים מאחרים את הרכבת, ולפעמים גם הבחור לא ממש משתף פעולה עם הטיפול. בינתיים חולף זמן יקר מאוד. 


 
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
לא מתעלם.
כתבתי בהודעתי הראשונה כאן באשכול, שכגורם מקצועי ממליץ לקחת. צריך לקחת.
עדיין, אני סבור שכדאי לעשות אבחון, ולבדוק האם קיימת בעיות רגשיות.
אם פתרנו מצוקה רגשית, הבראנו נפש, וזה הרבה מעבר לכך.
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
אוזנים לתורה אמר:
הערשלה אמר:
יהודה יעקבזון אמר:
ברשותך, אתייחס לנושא מזווית אחרת.
יתכן נזק לטווח רחוק, אם הילד לא אובחן מה מקור בעיית הקשב.
בעיות קשב וריכוז יכולות להגיע מבעיות רגשיות, ואלו יכולים להיווצר בגיל מוקדם מאוד.
ילד שידחפו לו כדורים, בו בזמן שיש אצלו רגשות מודחקים, טראומות, וכדו',
ההורה ירווה הרבה נחת כשילמד מתוך ריכוז... אבל את הנפש של הילד זה לא ריפא.
יהודה יעקבזון אמר:
לפני שמתחילים טיפול תרופתי, כדאי לאבחן ולשלול קיומה של בעי' רגשית.
מהניסיון שלי מול מקרים של ילדים, שהמליצו להוריהם לתת להם ריטלין, ברור לי שהם כתוצאה מדינמיקה משפחתית.

חשוב להבהיר, אם גורם מקצועי ממליץ לקחת את התרופה, אז צריך לעשות זאת.
העלית נקודה חשובה והיא הקשר בין קשיים רגשיים להפרעת קשב.

מנסיון של שנים בתחומים עם מאות תלמידים, הרבה פעמים מוצאים את שני הדברים יחד.
מאוד קשה לדעת מאיפה זה התחיל כמשל הביצה התרנגולת.
לפעמים קושי רגשי נראה כהפרעת קשב מבחינת הסימפטומים, לעמות זאת לפעמים דווקא הפרעת הקשב יכולה לייצר קשיים רגשיים כיוון שהילד רואה וחווה את חייו באופן לא מאוזן. כל אירוע מנופח,  הקושי בוויסות יוצר תקריות מיותרטת שמשאירות חותם על נפשו.
לכן מאוד קשה לדעת מה גרר את מה.

לכן חשוב מאוד במקביל לטיפול תרופתי לעזור בקשיים הרגשיים שכבר נוצרו.
לא זכיתי לנסיון רב שנים כמו הערשלה אבל יש פעמים שהבחור מתחיל להרגיש טעם בלימוד ובמשך הזמן גם הבעיות הנפשיות נחלשות  או נעלמות 
 

טעם בלימוד אינו פותר בעיות נפשיות.
 

כי הם חיינו

משתמש ותיק
יהודה יעקבזון אמר:
טעם בלימוד אינו פותר בעיות נפשיות.
כשאדם עסוק ומרוצה ממה שהוא עושה הרבה בעיות נפשיות נהפכות ללא רלוונטיות,
לא יודע אם זה מעלים את הבעיות או נותן כוח לאדם לחיות נורמלי אע"פ שקיימית אצלו בעיה, אבל אין בזה נפק"מ, אם הוא מצליח לחיות ולהתקדם כאדם נורמלי,
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
כי הם חיינו אמר:
אם הוא מצליח לחיות

יש לחיות,
ויש להצליח לחיות.
ההבדל הוא ברור.

אני מסכים עם הכיוון שהעלית. יש רצוי ויש מצוי..
אך אם שמת לב, באשכול זה, אני נשאר עקבי ומקצין קצת, בשביל לאזן, ובעיקר כדי שהאופצי' של לטאטא בעיות דרך האבסת כדורים לא תהי' היחידה.
אם דבריי הועילו רק לנפש אחת, והי' זה שכרי.
 

יצחק ב

משתמש ותיק
עוד קול בנושא
להעשרת הדיון...

מילים ולחן; אליעזר בוצר

עָלִיתָ עַל טְרֶמְפּ                                       
בְּדֶרֶךְ מְהִירָה
עַכְשָׁיו מְחַפֵּשׂ
אֶת הַדֶּרֶךְ חֲזָרָה


לָקְחוּ אוֹתְךָ מִמְּךָ
לִמְחוֹזוֹת אֲחֵרִים
דִּבַּרְתָּ אַתָּה
בְּשָׂפָה שֶׁל זָרִים


עָלִיתָ מַהֵר
שׁוּב אַתָּה מְשַׁקֵּר
תַּגִּיד כְּבָר מָתַי אַתָּה חוֹזֵר
עָלִיתָ מַהֵר
לְאוֹר מְסַנְוֵר
תַּפְסִיק כְּבָר לְהִתְעַוֵּר


סַמִּים
מוֹכְרִים לָנוּ קְסָמִים
בְּשׁוּקֵי הַחַיִּים
סַמִּים
לִפְעָמִים מִתְלַבְּשִׁים
גַּם בַּאֲנָשִׁים


לְהַאֲמִין בְּעַצְמְךָ
זוֹהִי דֶּרֶךְ אֲרֻכָּה
חִנְּכוּ אוֹתְךָ לִבְחֹר
בַּדֶּרֶךְ הַקְּצָרָה


דְּמֻיּוֹת נִשְׂגָּבוֹת
נָתְנוּ לְךָ עֵצוֹת
רָצִיתָ כְּמוֹתָם
לִהְיוֹת אוֹ לִחְיוֹת


נוֹצְרָה בְּךָ תְּלוּת
לְרִגְעֵי הִתְעַלּוּת
הָפַכְתָּ אֶת עַצְמְךָ לִסְמַרְטוּט
פִּתַּחְתָּ אַשְׁלָיָה
שֶׁל חַיִּים בִּשְׁלֵמוּת
וְהִיא מְקוֹר הַטָּעוּת



סַמִּים
מוֹכְרִים לָנוּ קְסָמִים
בְּשׁוּקֵי הַחַיִּים
סַמִּים
לִפְעָמִים מִתְמַכְּרִים
גַּם לַאֲנָשִׁי


מַה לְּךָ הוֹרֶה
הוֹרֶה כִּי תָּלִין
חָתַמְתָּ לָעוֹלָל
עַל מִרְשַׁם רִיטָלִין


קִדַּשְׁנוּ אֶמְצָעִים
לְלֹא מַטָּרָה
הַכֹּל רַק בִּשְׁבִיל
הִשְׁתַּיְּכוּת לַחֶבְרָה


אָז אָנָּא תַּחְלֹם
כִּי פֹּה זֶה לֹא סְדוֹם
הַמִּטָּה כָּאן תַּתְאִים לָאָדָם
וְאִם תַּחְתֹּךְ אֶת הַיֶּלֶד הָאָרֹךְ
הוּא לֹא יִסְלַח לְךָ לְעוֹלָם


סַמִּים
מוֹכְרִים לָנוּ קְסָמִים
בְּשׁוּקֵי הַחַיִּים
סַמִּים
לִפְעָמִים חֲבוּיִים
גַּם בַּאֲנָשִׁים
חִנּוּכִיִּים...
 

כי הם חיינו

משתמש ותיק
יהודה יעקבזון אמר:
כי הם חיינו אמר:
אם הוא מצליח לחיות

יש לחיות,
ויש להצליח לחיות.
ההבדל הוא ברור.

אני מסכים עם הכיוון שהעלית. יש רצוי ויש מצוי..
אך אם שמת לב, באשכול זה, אני נשאר עקבי ומקצין קצת, בשביל לאזן, ובעיקר כדי שהאופצי' של לטאטא בעיות דרך האבסת כדורים לא תהי' היחידה.
אם דבריי הועילו רק לנפש אחת, והי' זה שכרי.
מסכים לגמרי עם הכוון שלך
 

חזק וברוך

משתמש ותיק
יצחק ב אמר:
עוד קול בנושא
להעשרת הפורום...

מילים ולחן; אליעזר בוצר

עָלִיתָ עַל טְרֶמְפּ                                       
בְּדֶרֶךְ מְהִירָה
עַכְשָׁיו מְחַפֵּשׂ
אֶת הַדֶּרֶךְ חֲזָרָה


לָקְחוּ אוֹתְךָ מִמְּךָ
לִמְחוֹזוֹת אֲחֵרִים
דִּבַּרְתָּ אַתָּה
בְּשָׂפָה שֶׁל זָרִים


עָלִיתָ מַהֵר
שׁוּב אַתָּה מְשַׁקֵּר
תַּגִּיד כְּבָר מָתַי אַתָּה חוֹזֵר
עָלִיתָ מַהֵר
לְאוֹר מְסַנְוֵר
תַּפְסִיק כְּבָר לְהִתְעַוֵּר


סַמִּים
מוֹכְרִים לָנוּ קְסָמִים
בְּשׁוּקֵי הַחַיִּים
סַמִּים
לִפְעָמִים מִתְלַבְּשִׁים
גַּם בַּאֲנָשִׁים


לְהַאֲמִין בְּעַצְמְךָ
זוֹהִי דֶּרֶךְ אֲרֻכָּה
חִנְּכוּ אוֹתְךָ לִבְחֹר
בַּדֶּרֶךְ הַקְּצָרָה


דְּמֻיּוֹת נִשְׂגָּבוֹת
נָתְנוּ לְךָ עֵצוֹת
רָצִיתָ כְּמוֹתָם
לִהְיוֹת אוֹ לִחְיוֹת


נוֹצְרָה בְּךָ תְּלוּת
לְרִגְעֵי הִתְעַלּוּת
הָפַכְתָּ אֶת עַצְמְךָ לִסְמַרְטוּט
פִּתַּחְתָּ אַשְׁלָיָה
שֶׁל חַיִּים בִּשְׁלֵמוּת
וְהִיא מְקוֹר הַטָּעוּת



סַמִּים
מוֹכְרִים לָנוּ קְסָמִים
בְּשׁוּקֵי הַחַיִּים
סַמִּים
לִפְעָמִים מִתְמַכְּרִים
גַּם לַאֲנָשִׁי


מַה לְּךָ הוֹרֶה
הוֹרֶה כִּי תָּלִין
חָתַמְתָּ לָעוֹלָל
עַל מִרְשַׁם רִיטָלִין


קִדַּשְׁנוּ אֶמְצָעִים
לְלֹא מַטָּרָה
הַכֹּל רַק בִּשְׁבִיל
הִשְׁתַּיְּכוּת לַחֶבְרָה


אָז אָנָּא תַּחְלֹם
כִּי פֹּה זֶה לֹא סְדוֹם
הַמִּטָּה כָּאן תַּתְאִים לָאָדָם
וְאִם תַּחְתֹּךְ אֶת הַיֶּלֶד הָאָרֹךְ
הוּא לֹא יִסְלַח לְךָ לְעוֹלָם


סַמִּים
מוֹכְרִים לָנוּ קְסָמִים
בְּשׁוּקֵי הַחַיִּים
סַמִּים
לִפְעָמִים חֲבוּיִים
גַּם בַּאֲנָשִׁים
חִנּוּכִיִּים...
יפה מאד.
תמצית הדברים - המסגרת הנורמלית לא מתאימה לילד עם בעיה בקשב וריכוז. תוציא את הילד ותשלח אותו למושב לחלוב פרות, כך לא תצטרך לתת ריטלין.
יתכן שהוא צודק.
אבל כל עוד הילד נשאר במסגרת רגילה - הנזק של הריטלין זניח ביחס לנזק להיות ללא ריטלין.
 
 

אוזנים לתורה

משתמש רגיל
פותח הנושא
יהודה יעקבזון אמר:
אוזנים לתורה אמר:
הערשלה אמר:
העלית נקודה חשובה והיא הקשר בין קשיים רגשיים להפרעת קשב.

מנסיון של שנים בתחומים עם מאות תלמידים, הרבה פעמים מוצאים את שני הדברים יחד.
מאוד קשה לדעת מאיפה זה התחיל כמשל הביצה התרנגולת.
לפעמים קושי רגשי נראה כהפרעת קשב מבחינת הסימפטומים, לעמות זאת לפעמים דווקא הפרעת הקשב יכולה לייצר קשיים רגשיים כיוון שהילד רואה וחווה את חייו באופן לא מאוזן. כל אירוע מנופח,  הקושי בוויסות יוצר תקריות מיותרטת שמשאירות חותם על נפשו.
לכן מאוד קשה לדעת מה גרר את מה.

לכן חשוב מאוד במקביל לטיפול תרופתי לעזור בקשיים הרגשיים שכבר נוצרו.
לא זכיתי לנסיון רב שנים כמו הערשלה אבל יש פעמים שהבחור מתחיל להרגיש טעם בלימוד ובמשך הזמן גם הבעיות הנפשיות נחלשות  או נעלמות 

טעם בלימוד אינו פותר בעיות נפשיות.

 
 

אוזנים לתורה

משתמש רגיל
פותח הנושא
יהודה יעקבזון אמר:
אוזנים לתורה אמר:
הערשלה אמר:
העלית נקודה חשובה והיא הקשר בין קשיים רגשיים להפרעת קשב.

מנסיון של שנים בתחומים עם מאות תלמידים, הרבה פעמים מוצאים את שני הדברים יחד.
מאוד קשה לדעת מאיפה זה התחיל כמשל הביצה התרנגולת.
לפעמים קושי רגשי נראה כהפרעת קשב מבחינת הסימפטומים, לעמות זאת לפעמים דווקא הפרעת הקשב יכולה לייצר קשיים רגשיים כיוון שהילד רואה וחווה את חייו באופן לא מאוזן. כל אירוע מנופח,  הקושי בוויסות יוצר תקריות מיותרטת שמשאירות חותם על נפשו.
לכן מאוד קשה לדעת מה גרר את מה.

לכן חשוב מאוד במקביל לטיפול תרופתי לעזור בקשיים הרגשיים שכבר נוצרו.
לא זכיתי לנסיון רב שנים כמו הערשלה אבל יש פעמים שהבחור מתחיל להרגיש טעם בלימוד ובמשך הזמן גם הבעיות הנפשיות נחלשות  או נעלמות 

טעם בלימוד אינו פותר בעיות נפשיות.


תלמידי חכמים  מרבים שלום בעולם כי לא מעניין אותם דברים אחרים
מי שיש לו סיפוק  בלימוד פחות שקוע בבעיות אחרות בדוק ביותר אצל ילדים  
(לא חושב שאפשר לדמות אבל )אצל מרן  הגריש אלישיב זי"ע שעבר צרות ופטירות בחייו המשיך את חייו כרגיל בזכות הדביקות בלימוד התורה 
 
 

הערשלה

משתמש ותיק
כי הם חיינו אמר:
יהודה יעקבזון אמר:
טעם בלימוד אינו פותר בעיות נפשיות.
כשאדם עסוק ומרוצה ממה שהוא עושה הרבה בעיות נפשיות נהפכות ללא רלוונטיות,
לא יודע אם זה מעלים את הבעיות או נותן כוח לאדם לחיות נורמלי אע"פ שקיימית אצלו בעיה, אבל אין בזה נפק"מ, אם הוא מצליח לחיות ולהתקדם כאדם נורמלי,
כתבת דבריך בעירבוב.

בעיות, אלו קשיים שבגללם אדם לא מצליח לחיות ולהתקדם כאדם נורמלי. מה שלא נכלל בזה לא נקרא בעיות.
להיות עסוק ומרוצה לא יכול לפתור ולהעלים בעיות כאלו.
בעיות שנעלמות כשעסוק ומרוצה, באמת לא צריכים טיפול תרופתי ופסיכולוגי.

מה שנקרא 'טעם בלימוד', הייתי מעוניין לדעת במה הוא מתבטא, כדי להבין את מהותו וממילא את ההתייחסות הנכונה אליו.
 

כי הם חיינו

משתמש ותיק
הערשלה אמר:
כי הם חיינו אמר:
יהודה יעקבזון אמר:
טעם בלימוד אינו פותר בעיות נפשיות.
כשאדם עסוק ומרוצה ממה שהוא עושה הרבה בעיות נפשיות נהפכות ללא רלוונטיות,
לא יודע אם זה מעלים את הבעיות או נותן כוח לאדם לחיות נורמלי אע"פ שקיימית אצלו בעיה, אבל אין בזה נפק"מ, אם הוא מצליח לחיות ולהתקדם כאדם נורמלי,
כתבת דבריך בעירבוב.

בעיות, אלו קשיים שבגללם אדם לא מצליח לחיות ולהתקדם כאדם נורמלי. מה שלא נכלל בזה לא נקרא בעיות.
להיות עסוק ומרוצה לא יכול לפתור ולהעלים בעיות כאלו.
בעיות שנעלמות כשעסוק ומרוצה, באמת לא צריכים טיפול תרופתי ופסיכולוגי.

מה שנקרא 'טעם בלימוד', הייתי מעוניין לדעת במה הוא מתבטא, כדי להבין את מהותו וממילא את ההתייחסות הנכונה אליו.
אולי לא הובנתי נכון, אז אכתוב ביתר בהירות,
יש הרבה בעיות רגשיות ופסיכולוגיות, שמעיקות ומקשות על האדם בהרבה תחומים בחיים ומפריעות להתקדם בחיים, והם נפתרים ע"י שאדם מרוצה ויש לו סיפוק בחיים,
ומה שכתבתי בעיות נפשיות לא התכוונתי לבעיות פסיכיאטריות, כי ברור שבעיות כמו סכיזופרניה או מניה דפרסיה, וגם בעיות פסיכיאטריות קלות בהרבה מאלו לא יפטרו ע"י שאדם מרוצה מעצמו,
אבל יש בעיות רגשיות שמפריעות לאדם להתקדם בחיים ויוצרות משקעים שמקשים על האדם להתקדם בחיים, והם יכולת לעיתים להעלם גם ללא טיפול רגשי או פסיכולוגי אם אדם עסוק מלא סיפוק ומרוצה מעצמו,
ובהרבה מקרים זה לא שהבעיה נפטרה ע"י שהדם מרוצה, אלא שהאדם מצליח לעקוף את הבעיה שלא תפריע לו לתפקד נורמלי למרות שהבעיה קיימת,

 
 

כי הם חיינו

משתמש ותיק
הערשלה אמר:
מה שנקרא 'טעם בלימוד', הייתי מעוניין לדעת במה הוא מתבטא, כדי להבין את מהותו וממילא את ההתייחסות הנכונה אליו.
טעם בלימוד זה מתבטא בזה שאדם מרגיש שהוא מצליח ללמוד ולהתקדם בלימוד, להספק מסויים בלימוד, והבנה של מה שהוא לומד, והכל בהתאם לגיל ולמצב,
והעיקר שזה גורם לו לתחושת סיפוק מהצלחה שלו, ואולי עיקר העיקרים שהוא הוא המעמד שזה נותן לו בעיני החברה וממילא בעיני עצמו,
 

הערשלה

משתמש ותיק
כי הם חיינו אמר:
הערשלה אמר:
מה שנקרא 'טעם בלימוד', הייתי מעוניין לדעת במה הוא מתבטא, כדי להבין את מהותו וממילא את ההתייחסות הנכונה אליו.
טעם בלימוד זה מתבטא בזה שאדם מרגיש שהוא מצליח ללמוד ולהתקדם בלימוד, להספק מסויים בלימוד, והבנה של מה שהוא לומד, והכל בהתאם לגיל ולמצב,
והעיקר שזה גורם לו לתחושת סיפוק מהצלחה שלו, ואולי עיקר העיקרים שהוא הוא המעמד שזה נותן לו בעיני החברה וממילא בעיני עצמו,
מה שכתבת מאוד מעניין.
טעם בלימוד = הרגשת סיפוק והצלחה וקבלת מעמד בחברה.

חלק מהתסמינים של הסובלים מהקושי של הפרעת קשב כידוע, ממש מפריעים להרגשת סיפוק והצלחה ולקבלת מעמד בחברה.
קשה להאמין שילד עם תסמינים אלו יכול לפי"ז להרגיש 'טעם בלימוד'.

מנסיוני עם מאות תלמידים, הסובלים מקשב אין להם לא סיפוק, לא הצלחה וודאי לא מעמד חיובי בחברה.
 

כי הם חיינו

משתמש ותיק
הערשלה אמר:
כי הם חיינו אמר:
הערשלה אמר:
מה שנקרא 'טעם בלימוד', הייתי מעוניין לדעת במה הוא מתבטא, כדי להבין את מהותו וממילא את ההתייחסות הנכונה אליו.
טעם בלימוד זה מתבטא בזה שאדם מרגיש שהוא מצליח ללמוד ולהתקדם בלימוד, להספק מסויים בלימוד, והבנה של מה שהוא לומד, והכל בהתאם לגיל ולמצב,
והעיקר שזה גורם לו לתחושת סיפוק מהצלחה שלו, ואולי עיקר העיקרים שהוא הוא המעמד שזה נותן לו בעיני החברה וממילא בעיני עצמו,
מה שכתבת מאוד מעניין.
טעם בלימוד = הרגשת סיפוק והצלחה וקבלת מעמד בחברה.

חלק מהתסמינים של הסובלים מהקושי של הפרעת קשב כידוע, ממש מפריעים להרגשת סיפוק והצלחה ולקבלת מעמד בחברה.
קשה להאמין שילד עם תסמינים אלו יכול לפי"ז להרגיש 'טעם בלימוד'.

מנסיוני עם מאות תלמידים, הסובלים מקשב אין להם לא סיפוק, לא הצלחה וודאי לא מעמד חיובי בחברה.
האבדתי קצת את הרצף באשכול מי כתב מה,
לי ברור כדבריך שלתלמיד עם בעיות קשב רחוק שיהיה לו טעם בלימוד, ולכן הריטלין ממולץ מאוד,
אני התיחסתי למעלה למי שכתב שרטילין הוא פלסטר זמני ולא פותר בעיות רגשיות, וע"ז כתבתי שאם בזכות הרטלין הוא יהיה מרוצה מעצמו, זה יעזור לו להתגבר על בעיות נפשיות-רגשיות,
 
חלק עליון תַחתִית