הבהרה*: הודעה זו היא פרי עמל.. של ליקוט מאשכולות אחרים במרחבי הפורום. סדר הדברים נקבע באופן אקראי, והקריטריון.. היחיד שנקבע להעתקת אימרה כזו או אחרת, הוא על פי התאמתה לרוח האשכול. כמובן אין חוט המקשר בין אימרה לאימרה וכיו"ב, מלבד זה שהם מילתא דבדיחותא.. לטעמי :) כמו"כ השתדלנו להביא מגוון אמרות כלל מגזריות.
כל הזכויות שמורות לבעלי התגובה. נהניתם מאחת האימרות או הסיפורים? כנסו לאשכול המקורי ותנו לבעל התגובה לייק, מגיע להם..:) כמו גם למי שצלח את קריאת ההבהרה הטרחנית..אז קבלו נא את תודתי :)
*נכתב בעקבות אי הבנה של כמה חברים יקרים.
פ"א בא יהודי הדור פנים לאדמו"ר מסאטמר זצ"ל ותואנה בפיו על ייחסו הרם לר' נחום ממיר, על כך שאינו מגדל זקנו,
הפטיר האדמו"ר מסאטמר - עד שתשאלני היכן זקנו של היהודי, אשאלך - ר' זקן איה היהודי שבך...
מאן דהו שאל את הגה"צ ר"י גלינסקי זצ"ל איך הוא כ"כ שמח על אף הצרות המרובות שהיו מנת חלקו בימי חייו, ענה לו הגר"י - מכיון שאני נמוך אני רואה רק את חצי הכוס המלאה... ע"כ. וכמו שהטיף אדם לשני: אל תסתכל על חצי הכוס הריקה, תסתכל על חצי הכוס המלאה. והשיב
השלישי: לפעמים זו פשוט טעות בכוס, לקחת כוס גדולה מדי. והרביעי התבונן מהצד
והשיב: להסתכל על חצי הכוס המלאה, לא אומר שלא למלאות גם את החצי הריקה..
מספרים על רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל שראה בחור יושב ליד השולחן וסתם מתעסק בדברים מחמת שעמום (ממולל במפה וכיו"ב).
אמר לו: "כשאתה לא עושה כלום, אל תעשה כלום".
הרב שטיינמן
אמר ש"בכל כיתה 4 תלמידים הכי טובים זה בשביל הכבוד
4 הארבע הכי גרועים זה בשביל העוה"ב
וכל השאר בשביל המשכורת..........."
עוד אמרה שנונה של הגראי"ל: בישיבה יש ללמוד גמרא שתמשוך את הבחורים, ולא שהבחורים ימשכו את הגמרא.
הביאו בשם אחד האדמורי"ם שאמר:
חסיד זה לא אחד שטובל אלא שלא נטמא.
כתבו שמיוחס לאחד האדמורי"ם וחד מ"ד טען להפך, בכ"מ הוצג כמקורו. מעניין מה מקורו האמיתי אם בכלל.
ומאדמו"ר זצוק"ל למילתא דבדיחותא של משגיח שליט"א -
אמר פעם 'משגיח' חשוב: 90% מהזמן מוצאים על 10% מהבחורים...
ועם במשגיח עסקינן הווה עובדא בתלמיד שלא חזר לישיבה עד סוף השבע ברכות של אחיו. והמשגיח שלח אותו הביתה לכל ה"שנה ראשונה"..
בקשר למכשיר טמא, אמר אחד מה הבעיה אז אסתכל רק באתרים כשרים? השיב לו
ר' אלימלך בטבעיות:
"איזוהי דרך רעה שיתרחק ממנה האדם... רבי יוסי אומר שכן רע" -
אין לך שכן כמו האייפון.. ואין לך רע כמוהו.
אמר
הר"מ מינצברג: העולם אומר עדיף ציפור אחת ביד משתי ציפורים על העץ, ואני אומר עדיף ציפור אחת על העץ משתי ציפורים ביד
[כי ציפור ביד היא לא ציפור] ועיין מה שדנו שם..
הביאו בשם אחד מגדולי אדמור"י חב"ד
שאמר: כשם שאוירא דארץ ישראל מחכים כך אוירא דחוץ לארץ מטפיש.
בשם ר' הלל זקס
אמרו: הזיקנה היא מחלה, אלא שבדרך כלל שולטת יותר אצל מבוגרים.
איש
חכם אמר: הטיפש פועל בלא להתייעץ באחרים
הלא טיפש ולא חכם פועל לפי איך שהתייעץ
החכם מתייעץ באחרים אך פועל לפי הכרעת הבנתו
והלא טיפש ולא חכם
הוסיף לחדד...
החכם מתייעץ עם הטיפש, ועל פיו, עושה להפך :)
וכבר ידוע מה שכתב הסמ"ע.
ומשום כך הובא באשכול מלתא דבדיחותא -במשנתם של גדולי ישראל.
ואגב אותו אשכול- א' שאל לחברו "למה צריך להיות אות למ"ד בשם "פנחס"??
עונה חברו "אין אות למ"ד באות פנחס!"
שואל חברו שוב "למה אין אות למ"ד בשם פנחס?"
חוזר חברו ועונה בשאלה "למה צריך להיות אות למ"ד בשם פנחס?"
משיב השואל הראשון "הרי זה מה ששאלתי אותך בתחילה!!".
האמת אין לי טצדקי של ממש למה הועתקה בדיחותא זו באשכול - מלתא דבדיחותא -במשנתם של גדולי ישראל, אם לא בדרך אגב, ובעיקר משום חביבות אומרם, מכובדנו היקר @יושב אוהלים שליט"א.
המחשה לא רעה לנכתב לעיל -
חכם אחד סיפר, ראיתי פעם שואלים:
[אילוסטרציה]
מה מקור המשפט "קבל את האמת ממי שאמרה", ואולי בכלל מקורה בגויים?
אלא שכל מהות המשפט הזה אומר שלא משנה מה מקורה!
והעיר עליו חבירו, כיון שכל מהות המשפט הזה שלא משנה מקורו, הרי שלא כדאי להחליט 'בשאלה' מהו מקורה...
בשם ר' ברוך בער אמרו: "רציתי לגדול ר' עקיבא אייגר, גדלתי לבסוף ר' ברוך בער, אבל אם לא הייתי שואף לגדול רעק"א גם ר' ברוך בער לא הייתי...
בשם הרב מקוצק אמרו: "פתחו לי פתח כחודו של מחט" - אבל הנקב צריך להיות מפולש משני הצדדים (ובאידיש זה נשמע יותר טוב: "אובער א דורעך און א דורעך"...)
שני הוורטים הבאים של הרב מקוצק זי"ע נלקחו מהודעותיו הנחמדות של @דוד ריזל (הפרסומאי) וכדרכו בקודש להעלות אמרות וסיפורים יוצאים מן הכלל למרחבי הפורום. ראוי לציון.
עוד מהרב מקוצק זי"ע
אמר:
"שלח לך אנשים", תשלח ממך את האנושיות, זו המחשבה שעוצרת אותך בעבודת ה' - "זה לא אנושי, זה לא נימוסי".
הוסיף ע"כ האדמו"ר מסלונים שליט"א:
את זה אמר הרבי מקוצק לאנשיו בדור ההוא. שהיו - חצי איש חצי מלאך, איש כזה כשישליך את האנושיות יהיה כולו מלאך.
אך בדורנו - שהאנשים הם חצי איש חצי בהמה. אוי ואבוי אם ישליך את האנושיות והנימוס, הוא יישאר מסכן רק בהמה ...
עוד בשם הרבי מקוצק:
"והיו הדברים האלה על לבבך" ולא כתוב "בלבבך" כי הלב לעיתים סגור, לפיכך ישים את הדברים על הלב וסופם שישתקעו פנימה..!
בימי המתח של חודש אייר תשכ"ז היתה דעתו של רבי פינחס עפשטיין קטגורית: חוסין לא יצטרף למלחמה!
לאחר המלחמה, כאשר הקניטוהו לאמר: רבנו, היכן נבואתך? היתה תשובתו השנונה של רבי פינחס:
וֶוער הָאט אַ
טָאעֶס גִיהַאט, אִיךְ צוּ עֶר?
עד כאן סיפר מכובדנו 'המדקדק' היקר,
ועל תרגומו העיר מכובדנו @לבי במערב וז"ל: במחילה, כתיב ייבסקי הוא זה. אנן, כשרי ישראל, נוהגים לכתוב בכה"ג: 'אַ טָעוּת'.
וכעין זה
מספרים על הגר"ח מבריסק ומלחמת העולם הראשונה.
שלח לי אחד החברים
ספר המלקט (אמנם בנקוד מביש) כמה מעשיות נחמדות מאדמו"רי חב"ד ותלמידיהם.