מלתא דבדיחותא -במשנתם של גדולי ישראל

מחכים

משתמש ותיק
בשלמא אמר:
פיילוט 0.4 אמר:
נוריאל עזרא אמר:
 ומבואר בספרי החסידות שאף ההו"א ירדו מהר סיני

ב. ע''פ היסוד הנ''ל
יסוד שלא היה ולא נברא וכמובן לא נזכר בשום ספר מספרי החסידות.
מי שיעיין במקור הדברים בתורת אמת לרבי לייבלה איגר בשם הרה"ק החזוה מלובלין ובספרו של הרב ממונקאטש והרב משאפרן ושאר דברי הצדיקים שנו"נ בענין איך שהם מסבירים את יסוד הענין, יבין שאלו דברי ליצנות של בדחנים שלא מבינים כלום (לא אהיה חלק מהם)

 
מה לא נכון? אולי תסביר
 

בשלמא

משתמש ותיק
מחכים אמר:
בשלמא אמר:
פיילוט 0.4 אמר:
ב. ע''פ היסוד הנ''ל
יסוד שלא היה ולא נברא וכמובן לא נזכר בשום ספר מספרי החסידות.
מי שיעיין במקור הדברים בתורת אמת לרבי לייבלה איגר בשם הרה"ק החזוה מלובלין ובספרו של הרב ממונקאטש והרב משאפרן ושאר דברי הצדיקים שנו"נ בענין איך שהם מסבירים את יסוד הענין, יבין שאלו דברי ליצנות של בדחנים שלא מבינים כלום (לא אהיה חלק מהם)
מה לא נכון? אולי תסביר
המצוטט שאף ההו"א ירדו מסיני
 
 

מחכים

משתמש ותיק
בשלמא אמר:
מחכים אמר:
בשלמא אמר:
יסוד שלא היה ולא נברא וכמובן לא נזכר בשום ספר מספרי החסידות.
מי שיעיין במקור הדברים בתורת אמת לרבי לייבלה איגר בשם הרה"ק החזוה מלובלין ובספרו של הרב ממונקאטש והרב משאפרן ושאר דברי הצדיקים שנו"נ בענין איך שהם מסבירים את יסוד הענין, יבין שאלו דברי ליצנות של בדחנים שלא מבינים כלום (לא אהיה חלק מהם)
מה לא נכון? אולי תסביר
המצוטט שאף ההו"א ירדו מסיני
 

למה לא נכון?
 

בשלמא

משתמש ותיק
מחכים אמר:
למה לא נכון?
בגלל הליצנות של ואימא בזנבו ואימא באזנו וכיו"ב

יש הבדל בין קס"ד אלו שאע"פ שהם בוודאי חלק מתורתינו הק' אמנם אין בזה ענין למעשה.
משא"כ בואימא בשיתסר, כמובאר בספרים שהזכרתי לעיל
 

לבי במערב

משתמש ותיק

מחכים

משתמש ותיק
בשלמא אמר:
מחכים אמר:
למה לא נכון?
בגלל הליצנות של ואימא בזנבו ואימא באזנו וכיו"ב

יש הבדל בין קס"ד אלו שאע"פ שהם בוודאי חלק מתורתינו הק' אמנם אין בזה ענין למעשה.
משא"כ בואימא בשיתסר, כמובאר בספרים שהזכרתי לעיל

וכי מפני השוטים הליצים, נאבד את עולמינו, כל הו"א בגמ' קדוש, וגם שייך למעשה בעבודה פנימית בבחינה כלשהי.
וז"ל הגה"ק רלוי"צ אביו של כ"ק אדמו"ר מליובאויטש זי"ע: אך בקצרה אומר לך, שאין ספק כלל וכלל, שכל מה שנאמר בתושב"כ ובתושבע"פ הן בהלכה והן באגדה, ובכל הספרים שחיברום חכמים צדיקים שלמדו תורה לשמה, וכן ההלכה שעלי' אמרו אח"כ שבדותא היא (ויש גירסא ברותא בר', ההפרש בין ד' לר', עיין בהוספות לתו"א בדה"ר למג"א, והבן) כולם ממש אמר ה' ובאותו הלשון ממש שנאמרו כמו שהוא ממש, וה' עצמו אומר ההלכה והוא עצמו אמר שבדותא היא. וכן כל האיבעיות שנשארו בתיקו, והדברים שנשארו בתיובתא כולם אמרם ה', והוא אמר ג"כ התיקו והתיובתא וכדומה.

וכמפורסם שיסוד זה הי' אבן פינה בתורת בנו זי"ע.
 

מחכים

משתמש ותיק
מחכים אמר:
בשלמא אמר:
מחכים אמר:
למה לא נכון?
בגלל הליצנות של ואימא בזנבו ואימא באזנו וכיו"ב

יש הבדל בין קס"ד אלו שאע"פ שהם בוודאי חלק מתורתינו הק' אמנם אין בזה ענין למעשה.
משא"כ בואימא בשיתסר, כמובאר בספרים שהזכרתי לעיל

וכי מפני השוטים הליצים, נאבד את עולמינו, כל הו"א בגמ' קדוש, וגם שייך למעשה בעבודה פנימית בבחינה כלשהי.
וז"ל הגה"ק רלוי"צ אביו של כ"ק אדמו"ר מליובאויטש זי"ע: אך בקצרה אומר לך, שאין ספק כלל וכלל, שכל מה שנאמר בתושב"כ ובתושבע"פ הן בהלכה והן באגדה, ובכל הספרים שחיברום חכמים צדיקים שלמדו תורה לשמה, וכן ההלכה שעלי' אמרו אח"כ שבדותא היא (ויש גירסא ברותא בר', ההפרש בין ד' לר', עיין בהוספות לתו"א בדה"ר למג"א, והבן) כולם ממש אמר ה' ובאותו הלשון ממש שנאמרו כמו שהוא ממש, וה' עצמו אומר ההלכה והוא עצמו אמר שבדותא היא. וכן כל האיבעיות שנשארו בתיקו, והדברים שנשארו בתיובתא כולם אמרם ה', והוא אמר ג"כ התיקו והתיובתא וכדומה.

וכמפורסם שיסוד זה הי' אבן פינה בתורת בנו זי"ע.

כמדומה שיש שמועה מהרבי רבי בונים בעניין הו"א של הגמ', וכידוע ספרי חסידות מלאים וגדושים, להסביר שורש כל הו"א בגמ' (ולדוגמה אציין ספר ש"מ שכמדומה מתייחד בעניין זה)
 

מ אלישע

משתמש ותיק
בשיעור בישיבה קטנה ביום ט"ז אדר אמר המגיד שיעור הליטאי (זצ"ל) בתוך שיעור הגמרא
ללמוד מכאן חשיבות הגמרא.
(איני זוכר את הנוסח, עברו כבר 22 שנים)
 

מחכים

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
מחכים אמר:
נבהל להשיב אמר:
לא זה ולא זה ובודאי שלא עלה על דעתו של אף אחד לומר שיוצאים יד''ח לכם בתפילה
עיין שועה"ר הלכות יו"ט דאריכות הניגונים הוי חציו לכם, וי"ל פירושו גם ע"ד האמור.
העבודה הנכונה בחג השבועות - אוצה''ח.pdf

כנראה התכוון להפנות למה שציין מקור דברי אדה"ז ממג"א ויש"ש, אבל במכוון לא ציינתי למג"א ויש"ש כי בדבריהם מבואר שאי"ז לא בכלל לכם ולא בכלל לה', אבל אדה"ז ס"ל דהוא בכלל לכם, אא"כ ט"ס יש כאן.
 

דניאלי

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
יושב אוהלים אמר:
נדיב לב אמר:
פעם הייתי בטיש? אתה יודע כמה טוב זה עושה לנשמה :)
כמו ההוא שאחרי שהתפלל תפילת יו"ט בשירה ונעימה עד סמוך לחצות אמר "איזה תפילה יפה ומתוקה התפללנו, וקיימנו את החצי לכם, עכשיו נלך לקיים מצות סעודת יו"ט בהידור כדי לקיים את החצי להשם.
 

נו נו, חציו גוף חציו נשמה..
רק שאצל המתנגד.. זה הולך קצת אחרת... אחרי שהתפלל תפילת יו"ט בזעקות ובתחנונים עד סמוך לחצות מהרהר לעצמו " אוייש.. איזו תפילה ארוכה התפללנו, וקיימנו את החצי לה', עכשיו ארוץ לקיים מצות סעודת יו"ט בהידור כדי לקיים את החצי לכם
:).
 
לבי במערב אמר:
דניאלי אמר:
חסיד שאומר שהתפלל 'לכם' ואוכל 'לה''
הגה"ק בעל 'צמח צדיק' מויז'ניץ זצוקללה"ה הוא שהתבטא כך, והזהר בגחלתן.
איך אני אוהב את ההיתממות הזו...
כנראה שלא עיינת בשרשור למעלה כמה החסידים בדרגה הזו והמתנגדים לא!
די לפטרונות של החסידים שרק הם יודעים איך צריך להתנהג ואיך המתנגדים לא בסדר, וכשליטאי מעיז לומר איזה מחשבה משלו מיד תוקפים אותו כביכול הוא גס רוח עם נפש בהמית, ושילמד מהם איך משליטים את הנשמה ואת הרוח על הגוף, וכמובן אל תתייחס לזה שהם אוכלים הרבה זה רק נראה ככה, הכל לשם שמים/ מנהג אבות/ רזא דרזין וכו' וכו' העיקר הם כמובן לא נהנים מעוה"ז הם רק סובלים, זה הליטאים שמבזבזים את הזמן בישיבות ולא לומדים כלום/ לא מתפללים/ רק מבלים בים...
ואז מגיע ליטאי עם הגיון, נו מה עושים?
פתרון פשוט: מוצאים אדמו"ר גדול שאמר איזה מימרא כדי לחזק את החסידים שהוא עצמו אחז בזה, או סתם מצטטים איזה ספר חסידי, ואז הזהר בגחלתן!

מי חשב בכלל שהתכוונו לזלזל באנשים גדולים?! אדרבה, הזהר בגחלתן של כל התנאים והאמוראים וגדולי ישראל!

נ.ב. מתנצל אם תקפתי מידי, הרוח בכל השרשורים ובכל השיח בנושא כבר עבר את הגבול   
 

לבי במערב

משתמש ותיק
דניאלי אמר:
איך אני אוהב את ההיתממות הזו...
מר כנראה לא הבחין, אך מי שציטט לעיל את האמרה החסידית הנזכרת הינם בני־ליטא ברמ"ח ושס"ה...
מכאן ואילך - 'ברשותו' - אמנע מלהתייחס לשאר דבריו, כהוראת החכם מכל אדם (משלי כו, ד).
 

דניאלי

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
דניאלי אמר:
איך אני אוהב את ההיתממות הזו...
מכאן ואילך - 'ברשותו' - אמנע מלהתייחס לשאר דבריו, כהוראת החכם מכל אדם (משלי כו, ד).
קיבלת את רשותי...
למרות שהייתי מצפה לקבל פעם תגובה ישרה וכנה על הנושא מאדם חכם וישר.
לא התכוונתי בדוקא לתקוף אותך אלא יותר את המהלך הכללי
 

שניאור

משתמש ותיק
דניאלי אמר:
נדיב לב אמר:
יושב אוהלים אמר:
כמו ההוא שאחרי שהתפלל תפילת יו"ט בשירה ונעימה עד סמוך לחצות אמר "איזה תפילה יפה ומתוקה התפללנו, וקיימנו את החצי לכם, עכשיו נלך לקיים מצות סעודת יו"ט בהידור כדי לקיים את החצי להשם.
 

נו נו, חציו גוף חציו נשמה..
רק שאצל המתנגד.. זה הולך קצת אחרת... אחרי שהתפלל תפילת יו"ט בזעקות ובתחנונים עד סמוך לחצות מהרהר לעצמו " אוייש.. איזו תפילה ארוכה התפללנו, וקיימנו את החצי לה', עכשיו ארוץ לקיים מצות סעודת יו"ט בהידור כדי לקיים את החצי לכם
:).
 
לבי במערב אמר:
דניאלי אמר:
חסיד שאומר שהתפלל 'לכם' ואוכל 'לה''
הגה"ק בעל 'צמח צדיק' מויז'ניץ זצוקללה"ה הוא שהתבטא כך, והזהר בגחלתן.
איך אני אוהב את ההיתממות הזו...
כנראה שלא עיינת בשרשור למעלה כמה החסידים בדרגה הזו והמתנגדים לא!
די לפטרונות של החסידים שרק הם יודעים איך צריך להתנהג ואיך המתנגדים לא בסדר, וכשליטאי מעיז לומר איזה מחשבה משלו מיד תוקפים אותו כביכול הוא גס רוח עם נפש בהמית, ושילמד מהם איך משליטים את הנשמה ואת הרוח על הגוף, וכמובן אל תתייחס לזה שהם אוכלים הרבה זה רק נראה ככה, הכל לשם שמים/ מנהג אבות/ רזא דרזין וכו' וכו' העיקר הם כמובן לא נהנים מעוה"ז הם רק סובלים, זה הליטאים שמבזבזים את הזמן בישיבות ולא לומדים כלום/ לא מתפללים/ רק מבלים בים...
ואז מגיע ליטאי עם הגיון, נו מה עושים?
פתרון פשוט: מוצאים אדמו"ר גדול שאמר איזה מימרא כדי לחזק את החסידים שהוא עצמו אחז בזה, או סתם מצטטים איזה ספר חסידי, ואז הזהר בגחלתן!

מי חשב בכלל שהתכוונו לזלזל באנשים גדולים?! אדרבה, הזהר בגחלתן של כל התנאים והאמוראים וגדולי ישראל!

נ.ב. מתנצל אם תקפתי מידי, הרוח בכל השרשורים ובכל השיח בנושא כבר עבר את הגבול   


כפי הנראה מע"כ חדש בפורומינו, וחושב שר' @נדיב לב ור' @יושב אוהלים הינם חסידים מבטן ומלידה, לא מיניה ולא מקצתיה.
בתחילה כשהם התלוצצו ע"ח המתנגדים, אזי אני כחסיד שמשתדל להבין את דרכי כל היהודים קיימתי בהם מצות מחאה, אולם הם קיבלו את זה כמחמאה:)
 
 

אמרתי אחכמה

משתמש ותיק
בזמנו סיפרו בעולם סיפור על הגרמ"ד סולובייציק, כשאושפז בביה"ח בסוף ימיו,
הגרמ"ד לא חפץ ללבוש את המכנסיים של הבית חולים וביקש מבנו את המכנסיים הרגילות, הבן השיב שאמא לקחה את המכנסיים לכבס בבית, כשהרבנית הגיעה לביקור שאל ראש הישיבה את רעייתו מה עם המכנסיים כבר כיבסת אותם? הרבנית השיבה לראש הישיבה שאינה יודעת על מה הוא מדבר.... אחרי שהיא הלכה קרא ראש הישיבה לבנו ואמר לו: "הראש של אמא כבר לא בסדר לך תיגש לעשר את כל מה שיש בבית"..
 

שואל כעניין

משתמש ותיק
לֹא הַבַּיְשָׁן לָמֵד (אבות ב, ה).

סיפר לי מחותני הר"ר יצחק ווייס שו"ב דאנטווערפען, ששמע מהג"ר משה הגר ראש ישיבת סערט ויזניץ זצ"ל, שפעם נכנס אל החזון איש, ומצאו שרוי ברוגז, ושאל אותו מה קרה, אבל החזו"א לא רצה להשיב לו, רק לאחר ששאל את החזו"א פעם שנית 'אולי הנני יכול לעזור', סיפר לו החזון איש כדלהלן:

ביום השבת שעבר למדתי במרפסת בהיותי לבוש עם המעיל והכובע, פתאום פרח עוף ולכלך את כובעי בצואה, והייתי דואג איך אכנס להתפלל תפלת מנחה של שבת קודש, עם הכובע הזה אי אפשר שהרי מטונף הוא ואסור לנקותו בשבת, ומאידך, לחבוש את המגבעת של ימי החול ג"כ אינו מן הנכון שהרי שבת הוא, ולהתפלל בלי שום מגבעת ג"כ אינו נכון מחמת כבוד התפילה, לכן נפל ברעיוני להתעטף בטלית, וכן עשיתי שנתעטפתי בטלית וכך נכנסתי להתפלל.

והנה באותו היום היה שם בעת התפילה רב אחד שראה את הדבר המוזר הזה, והרהר בלבו 'בודאי יש לו להחזון איש איזה ענין בזה', ולכן כשהלך הביתה התבונן בכמה מקומות, עד שלפי דעתו מצא מקור למנהג זה, ושלח אלי מכתב עם מראה מקומות בו הוא מבאר את מקור הדבר ללבוש טלית במנחה של שבת, והעלה בסוף דבריו 'אקוה שכיוונתי לדעתו הגדולה של החזון איש'.

וסיים החזון איש לאמר: "מדוע לא שאל אותי והייתי משיב לו את הטעם האמיתי, אבל כעת שהחליט מעצמו מה שהחליט, לא לדעתי כיון אלא כיון לדעתו של העוף המלכלך"...

שה לבית (גשמי ברכה), עמ' ת
 

יחיד ורבים

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
אני לא זוכר אם כבר כתבתי זאת באיזהו מקומן, אבל זהו סיפור שסיפר כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש בהתוועדות:

בתקופת הרבי הרש"ב, היה יהודי שחשב שהוא ראוי להיות "רבי". והוא רצה מהרבי הרש"ב הסכמה לכך. אבל לא היה לו נעים לטעון אצל הרבי הרש"ב שכך הוא מרגיש על עצמו, אז הוא אמר לרבי: 'בעל החלומות הגיע אליי ואמר לי להיות רבי'. והרבי הרש"ב התעלם. כך היה פעם פעמיים ושלוש. עד שהיהודי הפציר ברבי הרש"ב - 'בעל החלומות נגלה אליי ואמר לי להיות רבי'. לבסוף ענה לו הרבי הרש"ב - 'אולי תאמר לבעל החלומות - בפעם הבאה כשנגלה אליך - שיילך אצל החסידים'

סיפור זה מובא בספר "ליקוטים חדשים" על הרבי ר' שמחה בונם מפשיסחא (מצו"ב)
הצג קובץ מצורף ליקוטים חדשים-גם החסידים צריכים לחלום.pdf
ואילו בספר "פאר וכבוד" (מבעל מחבר 'דברים ערבים') הרי זה מובא על ה'ייטב לב' מסיגט (מצו"ב)
הצג קובץ מצורף פאר וכבוד-גם החסידים צריכים לחלום.pdf
 

יחיד ורבים

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
נדיב לב אמר:
אמרו לו לרבי מקארלין שהחסידות שלו דומה לליטאים, השיב ואמר: 'לו הייתי יודע שיש בגופי ווריד אחד ליטאי, זה מכבר הייתי חותכו'...
גופו היה אכן כולו חסידי, אבל נפשו? איי איי איי... נפשו הקדוש של האדמו"ר מקרלין זכר צדיק לברכה... כמה וכמה מדרך הליטאיות הוא הכיל.

אגב, הביטויים של ה'בית אהרן' נגד המתנגדים הינם מהחריפים ביותר (כנראה סבל מהם רבות עקב שכנותו עמם),
ולכן קצת קשה לחשוב כי נפשו הכילה הרבה מדרך הליטאיות
(כתבתי זאת כמובן בהתאם לרוח הבדיחותא בה נקט מר יושב אהלים הנכבד, ובמטותא - אינני מתכוון לעורר כאן דובים מרבצם)
 

יחיד ורבים

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
נדיב לב אמר:
יושב אוהלים אמר:
גופו היה אכן כולו חסידי, אבל נפשו? איי איי איי... נפשו הקדוש של האדמו"ר מקרלין זכר צדיק לברכה, כמה וכמה מדרך הליטאיות הוא הכיל.

סנגוריא דמר ה"ה כקטגוריא, וכאומר: כל אשר יעשה, לא יצליח...!
וצ"ע א"כ מה יועיל בעקירת הווריד ובהכרח דס"ל דהחיצוניות משפיעה על הפנימיות.. :)

'חסידות' קשור לענין קדש עצמך במותר לך שהוא יותר קשור לענייני הגוף, משא"כ... קשור יותר לנשמה, א"כ אדרבה ואדרבה 'בכל אשר יעשה יצליח!'

קצת מוזר לומר שכל החסידות קשורה אך ורק לענין קדש עצמך במותר, ועוד יותר מוזר לומר שזה קשור רק לגוף ולא לנשמה
(ושוב, אינני מתכוון חלילה לעורר כאן מהומה. רק הערתי בהעברה בעלמא ותו לא מידי)
 

יחיד ורבים

משתמש ותיק
הכהן אמר:
אמרתי אחכמה אמר:
"אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה" (חולין ז:)
3 אסכולות יש בעולם הישיבות וכל אחד למד מימרא זו לפי דרכו:
בסלבודקא אמרו:
כמה גדול הוא האדם, גם כשנוקף אצבע קטנה שלו יש על זה הכרזה למעלה
בנובהרדוק אמרו:
כמה קטן הוא האדם, אפילו אצבע קטנה אינו יכול להזיז אא"כ מקבל רשות מלמעלה
בקלם אמרו:
יש סדר! קודם מכריזים אחרי זה מזיזים!...
כיוצא בו:וגמליהם נשאים וגו'. למה פרסם הכתוב את משאם, להודיע מתן שכרן של צדיקים, שאין דרכן של ערביים לשאת אלא נפט ועטרן שריחן רע, ולזה נזדמנו בשמים, שלא יוזק מריח רע:

בסלבודקא אמרו: "גדלות האדם"! גם כשאתה יורד למצרים, נהיה שם עבד ואסיר, נפרד מאביך לכ"ב שנה, למה לרדת עם ריח של נפט?
בנובהרדוק אמרו: כמה קטן האדם! יורד למצרים, נהיה שם עבד ואסיר, נפרד מאביו לכ"ב שנה, ומה שמפריע לו זה ריח של נפט?
בקלם אמרו: דקדוק הדין! מה שמגיע מגיע, ומה שלא מגיע לא מגיע.
ובבריסק שאלו: ריח של נפט לא מגיע לו, אבל למה מגיע לו ריח של בשמים?


 


רבותי, מדובר כאן בכבודו של יוסף צדיקא. זה לא משחק ילדים!
 

יחיד ורבים

משתמש ותיק
מחכים אמר:
מחכים אמר:
בשלמא אמר:
בגלל הליצנות של ואימא בזנבו ואימא באזנו וכיו"ב

יש הבדל בין קס"ד אלו שאע"פ שהם בוודאי חלק מתורתינו הק' אמנם אין בזה ענין למעשה.
משא"כ בואימא בשיתסר, כמובאר בספרים שהזכרתי לעיל

וכי מפני השוטים הליצים, נאבד את עולמינו, כל הו"א בגמ' קדוש, וגם שייך למעשה בעבודה פנימית בבחינה כלשהי.
וז"ל הגה"ק רלוי"צ אביו של כ"ק אדמו"ר מליובאויטש זי"ע: אך בקצרה אומר לך, שאין ספק כלל וכלל, שכל מה שנאמר בתושב"כ ובתושבע"פ הן בהלכה והן באגדה, ובכל הספרים שחיברום חכמים צדיקים שלמדו תורה לשמה, וכן ההלכה שעלי' אמרו אח"כ שבדותא היא (ויש גירסא ברותא בר', ההפרש בין ד' לר', עיין בהוספות לתו"א בדה"ר למג"א, והבן) כולם ממש אמר ה' ובאותו הלשון ממש שנאמרו כמו שהוא ממש, וה' עצמו אומר ההלכה והוא עצמו אמר שבדותא היא. וכן כל האיבעיות שנשארו בתיקו, והדברים שנשארו בתיובתא כולם אמרם ה', והוא אמר ג"כ התיקו והתיובתא וכדומה.

וכמפורסם שיסוד זה הי' אבן פינה בתורת בנו זי"ע.

כמדומה שיש שמועה מהרבי רבי בונים בעניין הו"א של הגמ', וכידוע ספרי חסידות מלאים וגדושים, להסביר שורש כל הו"א בגמ' (ולדוגמה אציין ספר ש"מ שכמדומה מתייחד בעניין זה)

אשמח אם תציין את מקור דבריו של רלוי"צ, וכן אם תואיל לפענח את הראשי תיבות של הספר ש"מ.
בתודה מראש
 

מחכים

משתמש ותיק
יחיד ורבים אמר:
מחכים אמר:
מחכים אמר:
וכי מפני השוטים הליצים, נאבד את עולמינו, כל הו"א בגמ' קדוש, וגם שייך למעשה בעבודה פנימית בבחינה כלשהי.
וז"ל הגה"ק רלוי"צ אביו של כ"ק אדמו"ר מליובאויטש זי"ע: אך בקצרה אומר לך, שאין ספק כלל וכלל, שכל מה שנאמר בתושב"כ ובתושבע"פ הן בהלכה והן באגדה, ובכל הספרים שחיברום חכמים צדיקים שלמדו תורה לשמה, וכן ההלכה שעלי' אמרו אח"כ שבדותא היא (ויש גירסא ברותא בר', ההפרש בין ד' לר', עיין בהוספות לתו"א בדה"ר למג"א, והבן) כולם ממש אמר ה' ובאותו הלשון ממש שנאמרו כמו שהוא ממש, וה' עצמו אומר ההלכה והוא עצמו אמר שבדותא היא. וכן כל האיבעיות שנשארו בתיקו, והדברים שנשארו בתיובתא כולם אמרם ה', והוא אמר ג"כ התיקו והתיובתא וכדומה.

וכמפורסם שיסוד זה הי' אבן פינה בתורת בנו זי"ע.

כמדומה שיש שמועה מהרבי רבי בונים בעניין הו"א של הגמ', וכידוע ספרי חסידות מלאים וגדושים, להסביר שורש כל הו"א בגמ' (ולדוגמה אציין ספר ש"מ שכמדומה מתייחד בעניין זה)

אשמח אם תציין את מקור דבריו של רלוי"צ, וכן אם תואיל לפענח את הראשי תיבות של הספר ש"מ.
בתודה מראש
לקוטי לוי יצחק ח"ג- אגרות קודש עמ' רס"ו, (מתוך אגרת לבנו זי"ע)
ש"מ= שם משמואל
 

דניאלי

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
המחשה לא רעה לנכתב לעיל - חכם אחד סיפר, ראיתי פעם שואלים: [אילוסטרציה]
מה מקור המשפט "קבל את האמת ממי שאמרה", ואולי בכלל מקורה בגויים?
אלא שכל מהות המשפט הזה אומר שלא משנה מה מקורה!
והעיר עליו חבירו, כיון שכל מהות המשפט הזה שלא משנה מקורו, הרי שלא כדאי להחליט 'בשאלה' מהו מקורה...
מזכיר את מה שאמר ר' שלום, ששאל את החזו"א אם מותר להמציא סיפורים על גדולי ישראל כדי לחזק את עם ישראל, ואמר לו החזו"א שמותר.
אמר ר' שלום: וזה הסיפור הראשון...
 

נדיב לב

משתמש ותיק
שניאור אמר:
דניאלי אמר:
נדיב לב אמר:
 

נו נו, חציו גוף חציו נשמה..
רק שאצל המתנגד.. זה הולך קצת אחרת... אחרי שהתפלל תפילת יו"ט בזעקות ובתחנונים עד סמוך לחצות מהרהר לעצמו " אוייש.. איזו תפילה ארוכה התפללנו, וקיימנו את החצי לה', עכשיו ארוץ לקיים מצות סעודת יו"ט בהידור כדי לקיים את החצי לכם :).


 
לבי במערב אמר:
הגה"ק בעל 'צמח צדיק' מויז'ניץ זצוקללה"ה הוא שהתבטא כך, והזהר בגחלתן .
איך אני אוהב את ההיתממות הזו...
ואז הזהר בגחלתן!

מי חשב בכלל שהתכוונו לזלזל באנשים גדולים?! אדרבה, הזהר בגחלתן של כל התנאים והאמוראים וגדולי ישראל!

נ.ב. מתנצל אם תקפתי מידי, הרוח בכל השרשורים ובכל השיח בנושא כבר עבר את הגבול    


כפי הנראה מע"כ חדש בפורומינו, וחושב שר' @נדיב לב ור' @יושב אוהלים הינם חסידים מבטן ומלידה, לא מיניה ולא מקצתיה.
בתחילה כשהם התלוצצו ע"ח המתנגדים, אזי אני כחסיד שמשתדל להבין את דרכי כל היהודים קיימתי בהם מצות מחאה, אולם הם קיבלו את זה כמחמאה:)

ואדרבה הזהר @דניאלי בגחלתן של ניקים ותיקים, שאין אתה יודע שיחם וליהוגם... :)
 

דניאלי

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
שניאור אמר:
דניאלי אמר:
 

איך אני אוהב את ההיתממות הזו...
ואז הזהר בגחלתן!

מי חשב בכלל שהתכוונו לזלזל באנשים גדולים?! אדרבה, הזהר בגחלתן של כל התנאים והאמוראים וגדולי ישראל!

נ.ב. מתנצל אם תקפתי מידי, הרוח בכל השרשורים ובכל השיח בנושא כבר עבר את הגבול    [/size]


כפי הנראה מע"כ חדש בפורומינו, וחושב שר' @נדיב לב ור' @יושב אוהלים הינם חסידים מבטן ומלידה, לא מיניה ולא מקצתיה.
בתחילה כשהם התלוצצו ע"ח המתנגדים, אזי אני כחסיד שמשתדל להבין את דרכי כל היהודים קיימתי בהם מצות מחאה, אולם הם קיבלו את זה כמחמאה:)

ואדרבה הזהר @דניאלי בגחלתן של ניקים ותיקים, שאין אתה יודע שיחם וליהוגם... :)
וע"ז נאמר דוד דור ודורשיו...

ואם כבר קיימינן בהא נחזור לנושא המקורי של האשכול:
אמר פעם ר' נפתלי מרופשיץ למה כתוב הראהו הקב"ה דור דור ודורשיו דור דור ומנהיגיו, היה צריך לומר דורשי דור ודור ולמה הקדים את הדור למנהיגים?
ויישב (בענותנותו): אם היה אומר לו הקב"ה קודם את המנהיגים היה מתפלא מאד, וכי נפתלי יהיה מנהיג?!
על כן הראהו הקב"ה קודם את הדור, שיראה את הדור ואז יבין שהמנהיגים מתאימים...  

אולי אחרים מכירים את הוורט בשם מישהו אחר, בכל אופן אני שמעתי כך (מא' מגדולי ישראל)
 
חלק עליון תַחתִית