"מספיק להיות יהודי פשוט"!

ענייני מוסר ומחשבה

נתנאל_ב
הודעות: 804
הצטרף: 05 פברואר 2021, 02:38
נתן תודה: 2675 פעמים
קיבל תודה: 548 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי נתנאל_ב » 04 יולי 2021, 01:54

תלמיד נאמן כתב:
04 יולי 2021, 01:48
אני מבין את מאמר חז"ל אחרת, שבאמת אינו ת"ח בגלל חסרון הדעת.
וא"כ אין מחלוקת בינינו בנקודה זו, כי אינו ת"ח כלל (וגם יובן לפימש"נ לעיל בשם ווי העמודים שיהיה בו את דעתם מיטרפת עליהם כמו ע"ה).
ומצוי זה בלשון חז"ל שאמרו הגדרה מסויימת, שחסר בה משהו מסויים, וכיוונו שאחרי שחסר הדבר כבר אינו נכלל בהגדרה (אין תח"י דוגמאות כעת).

ערכים:


תלמיד נאמן
הודעות: 1912
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
נתן תודה: 171 פעמים
קיבל תודה: 416 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי תלמיד נאמן » 04 יולי 2021, 13:47

תלמיד נאמן כתב:
04 יולי 2021, 01:48
נתנאל_ב כתב:
04 יולי 2021, 01:36
(אא"כ ה"אין בו דעת" הוא כ"כ גדול, עד שאינו נחשב ת"ח כלל, ולא בזה איירינן, אלא במאמר חז"ל דאיירי בת"ח וממילא יש כאן חיסרון מועט,
אני מבין את מאמר חז"ל אחרת, שבאמת אינו ת"ח בגלל חסרון הדעת.
אני מקווה בקרוב לעיין בדברי גדולי המוסר בס"ד.

סמל אישי של משתמש

ובכן
הודעות: 1105
הצטרף: 16 יוני 2020, 12:39
נתן תודה: 294 פעמים
קיבל תודה: 655 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי ובכן » 05 יולי 2021, 06:38

נדיב לב כתב:
02 יולי 2021, 03:56
מכובדי @ובכן לפני שאעבור על הודעתך בכובד ראש, אני רוצה להודות למר שטרח לעיין בדבריי כדבעי [אם זו כוונתי זה עניין אחר, וכבר אגיב ב"ה בהודעה נפרדת במשך הזמן ובס"ד] וכתב תגובה מפורטת ומקיפה ישר כוחו! ראוי להערכה, וכמים פנים לפנים אשתדל גם כן לעיין בדבריו בכובד ראש ולהשיב כפי דעתי ב"ה בבוא הזמן.
תגובתו של מר חשובה לי, ומשתוקק אני אליה.
 


מָרְדֳּכַי
הודעות: 131
הצטרף: 08 פברואר 2021, 01:41
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 26 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי מָרְדֳּכַי » 05 יולי 2021, 16:51

אבל,
את מי שבגללו נפתח הדיון הזה.
לא שמעו את דעתו!

כתבתי את זה!
כי אינני רוצה שיקראו לי כבודו או הרב!!!
אינני רוצה ליפול לגאווה! (מה שיש פחות סיכוי אצל יהודים פשוטים!)

ולעניין הדיון!
אות שיד
שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר
הַפָּחוּת שֶׁבַּאֲנָשַׁי אֲנִי מוֹלִיךְ אוֹתוֹ בְּדֶרֶךְ שֶׁל צַדִּיק גָּדוֹל מְאד.
(מתוך הספר חיי מוהר"ן.)
מפה.


פותח הנושא
נדיב לב
הודעות: 5408
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 260 פעמים
קיבל תודה: 2809 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי נדיב לב » 06 יולי 2021, 02:13

מָרְדֳּכַי כתב:
05 יולי 2021, 16:51
אבל,
את מי שבגללו נפתח הדיון הזה.
לא שמעו את דעתו!

כתבתי את זה!
כי אינני רוצה שיקראו לי כבודו או הרב!!!
אינני רוצה ליפול לגאווה! (מה שיש פחות סיכוי אצל יהודים פשוטים!)

ולעניין הדיון!
אות שיד
שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר
הַפָּחוּת שֶׁבַּאֲנָשַׁי אֲנִי מוֹלִיךְ אוֹתוֹ בְּדֶרֶךְ שֶׁל צַדִּיק גָּדוֹל מְאד.
(מתוך הספר חיי מוהר"ן.)
מפה.

הערה טובה. ואכן מוטלת עלי החובה להודיע שוב ברבים שפתיחת האשכול לא נועדה אלא לברר את מהות המשפט הנזכר בגלל חשיבותו בעיני הפשוטות, ולא בהתייחס חלילה לכותב כזה או אחר, וכפי שהבהרתי כבר בראשית האשכול אכפול גם עתה. סופו או אמצעו? כנראה ימים יגידו.

לגופם של דברים, כב' מעלתו נמצא השני ברשימה שרמזו על ההסבר המדויק בתוכן המשפט שיש שמנסים משום מה לטשטש או באי שימת לב, ועל כך ישר כוחו.

בהתייחס לקישור, 'בדקנו, ולצערנו התוכן באתר זה לא טוב'. נמצא שאינו מסונן דיו ואולי מטה מכך.


שאר לעמו
הודעות: 4762
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 862 פעמים
קיבל תודה: 1709 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי שאר לעמו » 06 יולי 2021, 03:04

אם יהודי 'פשוט' זה להיות 'תמים תהיה' - התהלך בתמימות, מה נשגב!
ואם זה להיות חסר מעלה.. מי שזה טוב לו שיערב לו. תולעת בתוך בצל - מאושרת, לא חסר לה כלום.. אך אילו היה ידעה מה זה להיות תולעת בתוך תות שדה..


פותח הנושא
נדיב לב
הודעות: 5408
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 260 פעמים
קיבל תודה: 2809 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי נדיב לב » 06 יולי 2021, 06:35

ובכן כתב:
02 יולי 2021, 03:47
טרם אחלה:
נדיב לב כתב:
02 יולי 2021, 02:55
...ובבקשה התבונן נא בהערתי זו.
אגלה לך ששמעתי בקולך.

ועתה, לגוף דבריך -
נדיב לב כתב:
02 יולי 2021, 02:55
היוצא מדבריך כפי שהבנתי, שאתה כמו שאר החברים החסידיים שכתבו או שהסכימו, מקבל את הפשט האלטרנטיבי [בעייני] שכתבתי בהודעה הראשונה, ובנקודה אחת אתה משנה כיון, שמטה את פירוש המשפט לכיון שונה בתכלית, ובמילותיך שלך: "לשלול את הרצון הטבעי להיות הכי בעולם'.

כמובן שעל כזה אין חולק, ואין צורך להביא את מסילת ישרים, שיחדד את הדברים [ולהיפך אין שום קשר בין הדברים למכוון בדברי המס"י. ודי בהתבוננות פשוטה, אבל נעזוב לרגע].
קודם אנסה לפשט את דבריך, שנוכל לדעת אם הבנתיך על נכונה.
הסכמת איתי שעבודת ה' על מנת להיות 'הכי', יש בזה משום נותן טעם לפגם, ואין צריך לפנים. וביותר, שלהביא דברי המסילת ישרים לגבי זה, מקהים את ההבנה האמתית בדבריו. לפי שהוא מדבר במדרגה גבוהה - שאדם מבקש באמת להשלים עצמו, ולמלא חובתו בעולמו. [ובא לומר שיש כאן משום חסרון דק, שמניעיו הם לצורך עצמו, להשלים עצמו].
עד כאן מה שהבנתיך.
אכן, [ובבקשה התבונן נא בהערתי זו... סתאאאם... :)], כד נידוק נוכל למצוא מכנה משותף בין שני הדברים. שהגם שמי שרוצה להיות 'הכי', הרי שגם אם הוא לא עושה זאת על מנת שיעריכו אותו [- שזה מגונה ביותר], הרי הוא עושה זאת כדי שהוא ירגיש טוב עם עצמו. עובד את עצמו. ואילו הצדיק שרוצה למלא חובתו בעולמו, לכאורה אין בידו מזה, אבל בעומק, נשאל אותו: מה הבעיה שלא תשלים עצמך, מה הבעיה שתהיה 'רע', יתברר שבעצם פועל כאן המניע הבסיסי המוטבע בכל אדם, שבעצם הוא רוצה להיות טוב. ואם כן, שוב יש מקום לומר שהוא עובד את עצמו ולא את בוראו.
ולעומת זה מעמיד המסילת ישרים את האוהב לגמרי, שאז גם לו יצוייר שמשום מה - על כל מצוה נחשב על הצדיק שרק פגם עצמו, מכל מקום שש ושמח לפי שמקיים רצון בוראו. [זה ענין של ביטול הרצון העצמי לגמרי, בצורה של עשה רצונך כרצונו בשלימות. אני לא רוצה שום דבר חוץ מאשר שלהקב"ה יעשה רצונו].
ולפי זה, יש מכנה משותף מסויים בין הצדיק שמדבר עליו המס"י [שעובד את עצמו] לרצון להיות 'הכי' ולהרגיש טוב עם זה.

ובזה יתבארו דברי מי שכתב מה שהבאת משמו [וכתבת שתמהת בזה]:
נדיב לב כתב:
02 יולי 2021, 02:55
כעת אתמקד במה שכתב חבר אחר בהודעה לעיל.

"ומה שגדו"י (כמו הבעש"ט למשל) שיבחו ואהבו מאוד יהודים פשוטים, הרי זה נכון שאלו היו יהודים ללא ידיעות בתורה, אבל זה לא עצם הפשטות שלהם, אלא זה הביא אותם לפשטות החיובית, של קיום המצוות ולימוד התורה (כגון שינון שמע ישראל) ללא 'מטרות רווח' של הנאה שכלית או כבוד, אלא רק כי הם יודעים דבר אחד - שככה צריך!"

בלי שירצה, גילה לנו החבר, דבר עמוק שמי שישים לב טוב טוב, הדין ודברים סובבים סביב הנקודה הזו, וכמו שהעיר ביותר מרמז @הולך ללמוד.
ובאמת, זוהי כוונתו [אם הוא אכן מצוי כראוי בעולמה של תורת החסידות], שהצדיק הגדול, יכול הוא להתמודד תמיד בכל מצוה שעושה, עם זה שמצוה זו מתווספת לו להשגת המטרה הגדולה, להיות צדיק גמור ויוצא מן העולם בלא חטא. וכיון שדרך הצדיקים שאין הם בטוחים בעצמם, ודרכם לבקר את עצמם ביותר, רואים את עצמם נכשלים אכן בזה, שתפילתי הזכה שהתפללתי הרי גם לי היה מזה רווח, ושמא רווח זה הוא אשר מניע אותי להתפלל תפילה זכה וברה, ואילו הייתי יודע שלי לא יגיע שום רווח, הייתי מתרשל מזה, והרי זה חרפה גדולה, שעבור מלך גדול ונורא, אב הרחמן, איני שם לב לתת לו כבודו המגיעו.
כך מתהלך לו הצדיק תמיד כאשר הפסוק 'ואם אב אני איה כבודי, ואם אדון אני איה מוראי' מהדהד בו, [מצד האמת שבפסוק, ולא מצד שראוי לצדיק לקיים פסוק זה...]
והנה מסתכל לו הצדיק בחלון, ורואה את שמערל הולך לתפילה, תפיליו תחת שחיו, ושמערל זה, משום מה כבר הסיק לעצמו במשך ימי חייו שממנו דבר לא יצמח, ובכל זאת הוא מתפלל כפי שהתורה דורשת מעמו, בלי לחשוב מה הרווח שבזה, אלא כי פשוט, כך צריך לעשות.
באמת, ודאי שיש לומר שיהודי זה יש לו גם את הנסיון שלו בענין זה [-דטובת עצמו], שיכול להתפלל כראוי כדי שתפילתו תתקבל למשל. אלא שמכל מקום, הנסיון שהצדיק מצוי בו, לא קיים בו, כי הוא, היהודי הפשוט, אין לו את ה'לבוש' הזה שקורים לו 'צדיק', 'ירא שמים'. ולכן כאשר רואה הצדיק את הפשטות הזו של היהודי - אשר בפשטותו זה ניתן בבחינה מסויימת להבחין יותר ב'עצמותו' של יהודי, שעושה רצון קונו כי כך רוצה קונה - הרי הצדיק נמלא הערכה רבה לפשטותו של היהודי.
אקוה שהסברתי כראוי. לא רק למבין ובר דעת ככבודו, אלא לכל אשר ישוטט באשכולנו.
ולאור ביאור זה, יובן היטב שאין בדברי המצוטט על ידך שום מראה מקום לומר שזה בסדר, ובשמים לא יתבעוהו על יכלתו להוסיף בתורה ועבודה. אלא שהנושא הוא על עצם זה שיש כאן במידה מסויימת עבודה שהיא לא בעבור שבשמים לא יתבעוהו.
ודוקו נא.
 
נדיב לב כתב:
02 יולי 2021, 02:55
דא עקא..
וכמו שהערתי לכותבים אחרים, שצריך להיזהר לפני שמעמיסים כל מיני כוונות עמוקות במשפט שאמור להיות קליט ופשוט, ולא בחינת אילוסטרציה..
כאומר: אם רוצים לבטא את אותו מסר שהצעת, או בכלל להכניס את כל השורות של המסילת ישרים -לשיטתך, במשפט הקצר "מספיק להיות יהודי פשוט", סבורני שהוא חוטא למטרה, והוא לא משקף את המכוון לא מבחינת המסר ולא מבחינת הביטוי.
ואסביר: האם יש הבדל בין המשפט 'מספיק להיות יהודי פשוט' למשפט 'ימספיק להיות יהודי צדיק'? האם הניסוח האחרון סותר את המכוון במשפט הראשון? מי שביכולתו להיות כנה עם עצמו, יודה שאין עדיפות במשפט הראשון על האחרון ואדרבה, בכלל מאתיים מנה, ועל כן לא נשאר לנו אלא להסיק שהמכוון במשפט "מספיק להיות יהודי פשוט" לא בא לבטא את המסר שהצעת, ודאי לא בא לקפל בתוכו את דברי המס"י, אלא לאפוקי ממאן דהו, או לעודד מאן דהו, אבל בטח לא לבטא שאיפות גבוהות כאלה או אחרות, שבשביל זה המשפט היה צריך להיות מנוסח בצורה אחרת לגמרי.
בזה ברור לי כדבריך, ואיני מסתפק כל כך מה כיוון ליפא שמעלצער ב'איך בין א פשוטע יוד'...
ובכל זאת, כיון ששאלת מהזווית של הסתכלות החסידות על דברים אלו, ראיתי לכתוב את אשר ליבי בכך.

קראתי בכובד ראש את הודעתו המורחבת והנפלאה של מר, פעם ופעמיים, ושווה היה המאמץ, ולו בכדי לתפוס את הפנינה שכבודו האיר באור יקרות, כך שעצם הנקודה שעמד עליה בדבריו והדגישה במוחש ובמשל - בפער שבעשייה לשמה לעשייה עם נגיעה באשר היא, יציבה וקיימת, אבל לא בהקשר של המשפט שאנו דנים עליו, ומשני נימוקים.

ראשית כל, בהסברך אתה מפנה את המסר היוצא מהמשפט כלפי אדם בעל דרגות, שיקח ויאמץ לעצמו תוכחת מוסר מהיהודי הפשוט שעובד את בוראו בפשיטות ובתמימות - 'כי פשוט כך צריך לעשות', בלי לבושים וכיו"ב.

אבל מלבד שלהסבר זה, אין שום סיבה לנסח את המסר המוצע בדמות המשפט 'יהודי פשוט', ולא בנוסח 'יהודי צריך להיות בעל עבודה שלימה'. מדוע בעל המשפט הוצרך לדמות דווקא לנבערים שבעם? אם לא שבא להדגיש ערך על פני ערך? וכמו שכבר נטען בהודעות קודמות.

אלא שיש בו נקודת כשל בסיסית ביותר, עכ"פ לדעתי, ובכדי להמחיש זאת כמר שהשתמש במשל נאה, אכפול במשל כמו בפתגם נחמד - 'כלי ריק לא יכול למלאות'..:) הוא לא יכול להשפיע בעודו ריקן אם לא שימולא. במה דברים אמורים, בן מלך שצופה מחלונו באדם פשוט, לא יכול להתקנאות בבגדיו בשום מצב, לא כן כשרואה את אחד מבני הנסיכים הלבוש ברוב הדרו, קרוב לוודאי שבו הרגע יבקש לרכוש עבורו בגד זהה, כדי להשלים את מלתחת בגדיו הנחשקת.
ובענייננו, אם המשפט בא ללמד לקח את הצדיק על מלבושיו הרבים או את התלמיד חכם, שלא יפספס ממדרגותיו הגבוהות את שלימות המעשה מה דוגמה היא זו, מאדם פשוט שלא קרא ולא שנה, גס בשכלו ובמידותיו כפי טבעו שאין לו במה להתגאות או להיות נוגע? הא למה הדבר דומה, למשפט שינוסח בצורה הזו 'יהודי צריך להיות נמלה העושה רצון קונה בלי שום נגיעה יתירה', וכי ממנה אתה למד? והשלילה לא בגלל מיעוט ערכה או בעיניינו היהודי הפשוט, אלא שאין תועלת במסר חד כיווני שרב החילוק בין המשל לנמשל.

סמל אישי של משתמש

ובכן
הודעות: 1105
הצטרף: 16 יוני 2020, 12:39
נתן תודה: 294 פעמים
קיבל תודה: 655 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי ובכן » 06 יולי 2021, 11:03

נדיב לב כתב:
06 יולי 2021, 06:35
ראשית כל, בהסברך אתה מפנה את המסר היוצא מהמשפט כלפי אדם בעל דרגות, שיקח ויאמץ לעצמו תוכחת מוסר מהיהודי הפשוט שעובד את בוראו בפשיטות ובתמימות - 'כי פשוט כך צריך לעשות', בלי לבושים וכיו"ב.
כדבריך, ויישר כוחו. אבל מדויק יותר, את המסר השגוי - ש'צריך' להיות יהודי פשוט, החלפתי במסר אחר - שאת עבודת ה' יש להאיר באור הפשיטות.
ואכן, מי שחושב שהמסר שבמשפט הוא המסר הראשון, לדעתי שוגה.
נדיב לב כתב:
06 יולי 2021, 06:35
אבל מלבד שלהסבר זה, אין שום סיבה לנסח את המסר המוצע בדמות המשפט 'יהודי פשוט', ולא בנוסח 'יהודי צריך להיות בעל עבודה שלימה'. מדוע בעל המשפט הוצרך לדמות דווקא לנבערים שבעם? אם לא שבא להדגיש ערך על פני ערך? וכמו שכבר נטען בהודעות קודמות.
לדעתי [ולהבנתי הוא דעת החסידות], אין ה'יהודי הפשוט' כלי ריק לענין מסר זה שאנו רוצים ללמוד ממנו, אלא כלי מלא.
וההסבר בזה הוא, שאצל יהודי זה אין אנו רואים רק את חוסר הלבושים, אלא על ידי חוסר הלבושים מתגלית בו יותר נקודת 'עצם היהודי' שבו, שמנקודה פנימית זו הריהו מקיים מצוות בוראו בפשיטות, כי כך צריך, ולא כי ירוויח משהו.

כלומר, אין ליהודי הלז מעלה בעצם מחמת פחיתותו, אלא שעל ידי פחיתותו מתגלית בו נקודת העצמות שיש בישראל.

וכאשר הצדיק משתוקק להיות 'יהודי פשוט', הרי הוא משתוקק לגלות בנפשו נקודת העצם שבישראל, שיקיים מצוות בוראו בפשיטות בלי שום רווח.

נ.ב. תודה על התגובה שנכתבה מתוך מחשבה. ליבי וליבך ידע כמה קל לשחרר הודעה מן השרוול, וכמה יגיעה נדרש לסגנן הודעה שתהא מדוייקת.


לבי במערב
הודעות: 5893
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 3985 פעמים
קיבל תודה: 2937 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי לבי במערב » 06 יולי 2021, 14:19

נדיב לב כתב:
06 יולי 2021, 02:13
לגופם של דברים, כב' מעלתו נמצא השני ברשימה שרמזו על ההסבר המדויק בתוכן המשפט שיש שמנסים משום מה לטשטש או באי שימת לב, ועל כך ישר כוחו.
כך הי' לשון הכותב:
מָרְדֳּכַי כתב:
05 יולי 2021, 16:51
אינני רוצה שיקראו לי כבודו או הרב!!! אינני רוצה ליפול לגאווה! (מה שיש פחות סיכוי אצל יהודים פשוטים!)
ופשוט שאין כוונתו להמנע מללמוד, 'כדי שלא יקראוהו כבודו או הרב'... אלא שממאן הוא בהצמדת התואר 'צדיק' לערפו, והשתמש לשם כך במשפט השגור הנזכר. הא ותו לא.

סמל אישי של משתמש

ובכן
הודעות: 1105
הצטרף: 16 יוני 2020, 12:39
נתן תודה: 294 פעמים
קיבל תודה: 655 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי ובכן » 06 יולי 2021, 14:52

שאר לעמו כתב:
06 יולי 2021, 03:04
אם יהודי 'פשוט' זה להיות 'תמים תהיה' - התהלך בתמימות, מה נשגב!
ואם זה להיות חסר מעלה.. מי שזה טוב לו שיערב לו. תולעת בתוך בצל - מאושרת, לא חסר לה כלום.. אך אילו היה ידעה מה זה להיות תולעת בתוך תות שדה..
אמת.
אבל יש עוד צורת הבנה במשפט זה
וכתבתיה, ובארתיה, ומלאתי בה דברים.
 


פותח הנושא
נדיב לב
הודעות: 5408
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 260 פעמים
קיבל תודה: 2809 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי נדיב לב » 07 יולי 2021, 02:38

לבי במערב כתב:
06 יולי 2021, 14:19
נדיב לב כתב:
06 יולי 2021, 02:13
לגופם של דברים, כב' מעלתו נמצא השני ברשימה שרמזו על ההסבר המדויק בתוכן המשפט שיש שמנסים משום מה לטשטש או באי שימת לב, ועל כך ישר כוחו.
כך הי' לשון הכותב:
מָרְדֳּכַי כתב:
05 יולי 2021, 16:51
אינני רוצה שיקראו לי כבודו או הרב!!! אינני רוצה ליפול לגאווה! (מה שיש פחות סיכוי אצל יהודים פשוטים!)
ופשוט שאין כוונתו להמנע מללמוד, 'כדי שלא יקראוהו כבודו או הרב'... אלא שממאן הוא בהצמדת התואר 'צדיק' לערפו, והשתמש לשם כך במשפט השגור הנזכר. הא ותו לא.

מכובדי הקצין @לבי במערב חילך לאורייתא, אבל יש מה שנקרא טעות פרוידיאנית :)


לבי במערב
הודעות: 5893
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 3985 פעמים
קיבל תודה: 2937 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי לבי במערב » 07 יולי 2021, 02:55

נדיב לב כתב:
07 יולי 2021, 02:38
יש מה שנקרא טעות פרוידיאנית :)
אה"נ, אך על כך כבר הגבתי לעיל.


מָרְדֳּכַי
הודעות: 131
הצטרף: 08 פברואר 2021, 01:41
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 26 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי מָרְדֳּכַי » 07 יולי 2021, 22:25

בהתייחס לקישור, 'בדקנו, ולצערנו התוכן באתר זה לא טוב'. נמצא שאינו מסונן דיו ואולי מטה מכך.
[/quote]

אולי בגלל שזה ברסלב...☹


מָרְדֳּכַי
הודעות: 131
הצטרף: 08 פברואר 2021, 01:41
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 26 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי מָרְדֳּכַי » 07 יולי 2021, 22:29

לבי במערב כתב:
06 יולי 2021, 14:19
נדיב לב כתב:
06 יולי 2021, 02:13
לגופם של דברים, כב' מעלתו נמצא השני ברשימה שרמזו על ההסבר המדויק בתוכן המשפט שיש שמנסים משום מה לטשטש או באי שימת לב, ועל כך ישר כוחו.
כך הי' לשון הכותב:
מָרְדֳּכַי כתב:
05 יולי 2021, 16:51
אינני רוצה שיקראו לי כבודו או הרב!!! אינני רוצה ליפול לגאווה! (מה שיש פחות סיכוי אצל יהודים פשוטים!)
ופשוט שאין כוונתו להמנע מללמוד, 'כדי שלא יקראוהו כבודו או הרב'?! אלא שממאן הוא בהצמדת התואר 'צדיק' לערפו, והשתמש לשם כך במשפט השגור הנזכר. הא ותו לא.
יש לי שם משתמש! מה רע שתשתמשו בו?!
למה להדביק לי דברים לא שייכים?!


לבי במערב
הודעות: 5893
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 3985 פעמים
קיבל תודה: 2937 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי לבי במערב » 08 יולי 2021, 05:48

מָרְדֳּכַי כתב:
07 יולי 2021, 22:29
יש לי שם משתמש! מה רע שתשתמשו בו?! למה להדביק לי דברים לא שייכים?!
מסכים בהחלט. ייש"כ על שהבהיר מר את כוונתו.


לבי במערב
הודעות: 5893
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 3985 פעמים
קיבל תודה: 2937 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי לבי במערב » 08 יולי 2021, 05:50

מָרְדֳּכַי כתב:
07 יולי 2021, 22:25
אולי בגלל שזה ברסלב...☹
בד"כ, ענינים כאלה קשורים הם לכתובת האתר - ה'יושב' על ספק שבלתי־אפשרי לסננו כדבעי, ולפיכך נאלצים לחסום את כל הנמצא בו.


מָרְדֳּכַי
הודעות: 131
הצטרף: 08 פברואר 2021, 01:41
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 26 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "מספיק להיות יהודי פשוט"!

שליחה על ידי מָרְדֳּכַי » 09 יולי 2021, 13:04

לבי במערב כתב:
08 יולי 2021, 05:50
מָרְדֳּכַי כתב:
07 יולי 2021, 22:25
אולי בגלל שזה ברסלב...☹
בד"כ, ענינים כאלה קשורים הם לכתובת האתר - ה'יושב' על ספק שבלתי־אפשרי לסננו כדבעי, ולפיכך נאלצים לחסום את כל הנמצא בו.

🤐🤐🤐🤐!

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המוסר”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אמונת אומן, זכרונות | 1 אורח