הצבעתי "אחר" ואפרט.
הדעה המרכזית שראיתי בנתיים היא של @שמעיה ועוד כי לא יתכן לומר שאיננו נחשב ללימוד כי במה רש"י עדיף עליו, ומה זה שונה מהלומד וראה שלא הבין כרש"י ולאחר מכן נתברר לו שראשון אחר אומר כך.
אך יש לענות על כך בפשטות.
בדברי פשט בגמ' אותם בדר"כ רק רש"י מסביר, ולכן רש"י הוא זה שמייצג את הפירוש שבלעדיו א"א להבין את הגמ', ולא חלילה לדרג את הראשונים בעדיפויות כל שהם.
ובפלפולים בגמ', כגון שאלות ותשובות ומשפטים מורכבים וודאי שיש כמה גישות לבד מרש"י ולא שייך להתמקד בזה ברש"י עצמו, אך כמו שכתב כאן הרב @הערשלה בזה יש בעי' אחרת בכך שאדם לא מכיר בשושלת העברת התורה מדור לדור, ובמצב כזה אחריתה מי ישורנה.
הדעה המרכזית שראיתי בנתיים היא של @שמעיה ועוד כי לא יתכן לומר שאיננו נחשב ללימוד כי במה רש"י עדיף עליו, ומה זה שונה מהלומד וראה שלא הבין כרש"י ולאחר מכן נתברר לו שראשון אחר אומר כך.
אך יש לענות על כך בפשטות.
בדברי פשט בגמ' אותם בדר"כ רק רש"י מסביר, ולכן רש"י הוא זה שמייצג את הפירוש שבלעדיו א"א להבין את הגמ', ולא חלילה לדרג את הראשונים בעדיפויות כל שהם.
ובפלפולים בגמ', כגון שאלות ותשובות ומשפטים מורכבים וודאי שיש כמה גישות לבד מרש"י ולא שייך להתמקד בזה ברש"י עצמו, אך כמו שכתב כאן הרב @הערשלה בזה יש בעי' אחרת בכך שאדם לא מכיר בשושלת העברת התורה מדור לדור, ובמצב כזה אחריתה מי ישורנה.