לכאורה נראה שאם יש פתח אחר מותר לעבור אחורי בית הכנסת כשהציבור מתפללים כי יכולים לחשוב שייכנס בפתח השני. וקשה מאי שנא מחנוכה שמי שיש לו שני פתחים צריך להדליק בשניהם כי יחשבו שאינו מדליק ולא יאמרו מדליק בפתח השני. ואם כן גם כאן היה לנו לחשוש מחשד, שהרי זה חמור כל כך שאפילו עדיף לעבור אחורי עכו"ם. והיה אפשר לומר שאה"נ שאסור ללכת אחורי ביה"כ גם כשיש פתח אחר, אבל אז לא אמרו אחורי עכו"ם ולא אחורי וכו' שעכו"ם חמור יותר מחשש זה. אבל זה חידוש לדינא.א"ר יוחנן אחורי ארי ולא אחורי אשה, אחורי אשה ולא אחורי עכו"ם, אחורי עכו"ם ולא אחורי בהכ"נ בשעה שהצבור מתפללין. ולא אמרן אלא דלא דרי מידי ואי דרי מידי לית לן בה, ולא אמרן אלא דליכא פתחא אחרינא ואי איכא פתחא אחרינא לית לן בה, ולא אמרן אלא דלא רכיב חמרא אבל רכיב חמרא לית לן בה, ולא אמרן אלא דלא מנח תפילין אבל מנח תפילין לית לן בה.