כדאי לקחת בחשבון שהיום המציאות השתנתה וא"א לומר שהילד לומד את הכל רק מאביו ואמו,הערשלה אמר:עיין בסוכה נו:
דאמרי אינשי: שותא דינוקא בשוקא, או דאבוה או דאימיה....
מענה לשון אמר:ילד קטן שלא שומר על פיו ממשפחה טובה
פלפל חריף או מה?
מאוד קל להאשים איזה אשם בלי שם...ישתבח שמו לעד אמר:כדאי לקחת בחשבון שהיום המציאות השתנתה וא"א לומר שהילד לומד את הכל רק מאביו ואמו,הערשלה אמר:עיין בסוכה נו:
דאמרי אינשי: שותא דינוקא בשוקא, או דאבוה או דאימיה....
מספיק ילד אחד בכיתה שלימה שגר בסביבה בעייתית, או שיש במשפחתו מי שירד מהדרך, ומכאן הדרך קצרה.
מענה לשון אמר:ילד קטן שלא שומר על פיו ממשפחה טובה
פלפל חריף או מה?
מנסיוני בתחום באתי להצטרף בכל פה לידידי.יהודה יעקבזון אמר:מענה לשון אמר:ילד קטן שלא שומר על פיו ממשפחה טובה
פלפל חריף או מה?
פלפל חריף, יעזור עד להתפרצות היותר חמורה.
אני מניח שההתנהגות של הילד לא מתבטאת רק בזה,
ולכן, לא ראוי ולא חכם להתייחס להיבט זה בלבד.
לפני שחושבים על פלפל חריף, ועל מכות אכזריות,
כדאי לפנות לייעוץ, ולא בפורום כלשהו, שאין לאף אחד מאתנו מושג מה עובר על הילד ועל הוריו.
מענה לשון אמר:פלפל חריף או מה?
'הרב' קריב הולך בכלל על אקונומיקה...חייל של הרבי אמר:היו שוטפים את הפה עם סבון...
ובכן אמר:מענה לשון אמר:פלפל חריף או מה?'הרב' קריב הולך בכלל על אקונומיקה...חייל של הרבי אמר:היו שוטפים את הפה עם סבון...
הלשון ’תכה אותם ואל תרחם עליהם כלל’. איני רואה כאן אכזריות, ואפילו לא מכות חזקות.מענה לשון אמר:שלחו לי
עי' דרכי החיים [ח"א עמ' נט] להגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל בשם הגר"א שעל ענין זה יש להכות מכות אכזריות
פשוט דאם שמע לבנו ובתו הקטנים שהם מדברים לשה"ר מצוה לגעור בהם ולהפרישם מזה וכן ממחלוקת ושקר וקללות ובעו"ה כמה נכשלין בזה שהם מניחין לבניהם לדבר לשה"ר ורכילות ולקלל ונעשה מורגל בזה כל כך עד שאפילו כשנתגדל ושומע שיש בזה איסור גדול קשה לו לפרוש מהרגלו שהורגל בזה שנים רבות והיה הדבר אצלו בחזקת היתר
ו"פששש" (מהברז) על פשע...יהודה יעקבזון אמר:'חיטוי' על 'חטא'...ובכן אמר:מענה לשון אמר:פלפל חריף או מה?'הרב' קריב הולך בכלל על אקונומיקה...חייל של הרבי אמר:היו שוטפים את הפה עם סבון...
אספר לך איך הגעתי למסקנה הזאת, אברך משי שאין לי ספק ביראת שמיים שלו, סיפר לי שהוא "שובר את הראש", לאחר שהילד שלו מגיע מהחיידר עם מילים כאלו, ותנועות ריקוד רחוביות....הערשלה אמר:מאוד קל להאשים איזה אשם בלי שם...ישתבח שמו לעד אמר:כדאי לקחת בחשבון שהיום המציאות השתנתה וא"א לומר שהילד לומד את הכל רק מאביו ואמו,הערשלה אמר:עיין בסוכה נו:
דאמרי אינשי: שותא דינוקא בשוקא, או דאבוה או דאימיה....
מספיק ילד אחד בכיתה שלימה שגר בסביבה בעייתית, או שיש במשפחתו מי שירד מהדרך, ומכאן הדרך קצרה.
עדיין השפעת ההורים על העניין מאוד משמעותית לא רק בצורה אקטיבית, אלא בעיקר בצורה הפסיבית.
מנסיוני עיקר הבעיות מסוג זה קיימות בבתים שאין סמכות הורית.
גם במצב שילד עובר פגיעה וכדו', בבית שמתנהל נכון, הפגיעה ממש מזערית.
האם קללות הכוונה למה שאנו מכנים "קללות" דהיינו מילות גנאי,למה זה תשאל לשמי אמר:המשנ''ב סי' שמג סק''ג לא הזכיר הכאה בזה.
פשוט דאם שמע לבנו ובתו הקטנים שהם מדברים לשה"ר מצוה לגעור בהם ולהפרישם מזה וכן ממחלוקת ושקר וקללות ובעו"ה כמה נכשלין בזה שהם מניחין לבניהם לדבר לשה"ר ורכילות ולקלל ונעשה מורגל בזה כל כך עד שאפילו כשנתגדל ושומע שיש בזה איסור גדול קשה לו לפרוש מהרגלו שהורגל בזה שנים רבות והיה הדבר אצלו בחזקת היתר
מקווה מאוד בשבילך ובשביל הבן שלך שזה רק ציור...אחד הלויים אמר:לא מזמן בני צייר ציור שאינו ראוי שאלתי אותו איפה הוא ראה ציור כזה..
ואח"כ ביקשתי ממנו לשיר את השיר שהוא שר בסיום בחיידר על התורה הקדושה הוא התאפק מלעצור את הדמעות
אם אתה רוצה באמת בטובתו תשלח כמה שיותר מהר להנחיית הורים מקצועית.ישתבח שמו לעד אמר:אספר לך איך הגעתי למסקנה הזאת, אברך משי שאין לי ספק ביראת שמיים שלו, סיפר לי שהוא "שובר את הראש", לאחר שהילד שלו מגיע מהחיידר עם מילים כאלו, ותנועות ריקוד רחוביות....הערשלה אמר:מאוד קל להאשים איזה אשם בלי שם...ישתבח שמו לעד אמר:כדאי לקחת בחשבון שהיום המציאות השתנתה וא"א לומר שהילד לומד את הכל רק מאביו ואמו,
מספיק ילד אחד בכיתה שלימה שגר בסביבה בעייתית, או שיש במשפחתו מי שירד מהדרך, ומכאן הדרך קצרה.
עדיין השפעת ההורים על העניין מאוד משמעותית לא רק בצורה אקטיבית, אלא בעיקר בצורה הפסיבית.
מנסיוני עיקר הבעיות מסוג זה קיימות בבתים שאין סמכות הורית.
גם במצב שילד עובר פגיעה וכדו', בבית שמתנהל נכון, הפגיעה ממש מזערית.
הערשלה אמר:עיין בסוכה נו:
דאמרי אינשי: שותא דינוקא בשוקא, או דאבוה או דאימיה....
איני חושד במכובדנו, במה שהינך חושד.נדיב לב אמר:שניה לפני שמר הנפיק את תגובתו הגאונית... הוא חשב קימעא שמא מיירי בבנו של מכובדנו?הערשלה אמר:עיין בסוכה נו:
דאמרי אינשי: שותא דינוקא בשוקא, או דאבוה או דאימיה....
מלבד מה שהעירו לו כמה חברים.
הערשלה אמר:איני חושד במכובדנו, במה שהינך חושד.נדיב לב אמר:שניה לפני שמר הנפיק את תגובתו הגאונית... הוא חשב קימעא שמא מיירי בבנו של מכובדנו?הערשלה אמר:עיין בסוכה נו:
דאמרי אינשי: שותא דינוקא בשוקא, או דאבוה או דאימיה....
מלבד מה שהעירו לו כמה חברים.
ומצות התוכחה שכבודו ביקש לעשות כאן קבל עם ועדה, מסופקני אם זה נכון וראוי...
(כמו"כ יש לעיין טובא אם היה נכון להעלות את החשד...)
יש לחקור האם בניקים גם שייך מה שאמרו חז"ל בסוטה י: וז"ל:נדיב לב אמר:הערשלה אמר:איני חושד במכובדנו, במה שהינך חושד.נדיב לב אמר:שניה לפני שמר הנפיק את תגובתו הגאונית... הוא חשב קימעא שמא מיירי בבנו של מכובדנו?
מלבד מה שהעירו לו כמה חברים.
ומצות התוכחה שכבודו ביקש לעשות כאן קבל עם ועדה, מסופקני אם זה נכון וראוי...
(כמו"כ יש לעיין טובא אם היה נכון להעלות את החשד...)
לא נראה לי. סגנון ההודעות האחרונות שמכתיב ומחליט בשל כולם גם כשמעמידים אותו על טעותו, יכול לגלות בלאו הכי. וישפוט הציבור.