בסכך העשוי מזכוכית אין חילוק בין למעלה ללמטה, אם זה לא נקרא סכך כי זה לא עושה צל אז גם למעלה הוא לא מיצל. אלא הצד להכשירו מובא בשם מרן הגרי"ז [לא הגר"ח] לומר דסוף סוף משהו של צל הוא כן עושה, ואין השמש בתוקפה כמו אם לא היה שם את הזכוכית, וא"כ סגי בזה לצל, וממילא אף למטה הוי צל.[/quote]
ראשונה תודה על התיקון/שינוי מהגר"ח להגרי"זאני הבאתי מהמקרה הנ"ל ששם שייך שיהיה "סכך" למעלה ולמטה לא יהיה צל אבל לא כתבתי שלמעלה יש צל.