תודה רבה רבה!!! ממש אוצר של חומר!חמד ילד אמר:
זאת אומרת שאין נאמנות על סיפורים שלא מפורסמים אצל המגידים? לא מובן.עוד א' אמר:הסיפור נשמע לי ממש מוגזם וכמו שכתבתי שא"כ זה אמור להיות סיפור מפורסם מאוד אצל כל המגידים וכדו'צדיק נסתר אמר:המקור הרשמי לסיפורעוד א' אמר:התפרסם סיפור על מרן זצ"ל שהיה בנופש באיזה מקום וישב ללמוד בדשא ולאחר זמן נרדם תחת השמש הקופחת והגיע טווס ופרש נוצתיו לסוכך עליו
ראיון עם תלמידו ומקורבו הרב ישראל ויזל
זו היתה דרכו של אביו הג''ר שלמה זלמן להסתדר מול המצלמה כדי שמי שרוצה להצטלם איתו יהנה מכך.שאר לעמו אמר:פעם היינו אצלו בעניני ציבור, לאחר שיעור משניות הקבוע אחר שחרית. בהיכל שהיו מתפללים בו שחרית.
הגיע לשם אב עם ילדו הקט שיגזוז לו תלתל, הוא התייחס במאור פנים לקטן... וכמדומה שהסיט את הסטנדר, כדי שהאב יוכל לצלם אותו עם בנו הפעוט.. וסימן לו ביד שלא ימהר.. ויצלם ברוגע..
כמה שפלות ברך ושימת לב לזולת יש כאן.
נטירא בר זוזא אמר:ב'לקראת שבת' של השבת האחרונה פורסם מאמר מקיף על השבת קודש במחיצת מרן רה"י זצוק"ל. המאמר הועלה באשכול הענק עליו בפורום של 'אוצר החכמה' [כותב המאמר הינו אחד המשתתפים הקבועים והותיקים שם], כאן אינני מצליח להעלותו. הנה קישור http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=19&t=39001&start=960#p453878
אברך אמר:פורום אוצר החכמה חסום בנטפרי, וכמדומני שגם באתרוג ונתיב. אם תוכל להעלות למג'יקוד או דרייב או ג'מבו מייל, לתועלת הציבור.
מהיכן מובא מכתב זה מענין??דוד ריזל (העיתונאי) אמר:לכבוד מערכת ברסלב גלובל היקרה.
שלום וברכה.
בנוגע ליחוסו של הגאון רבי שמואל אויערבך זצ”ל, אני למדתי עם אחיו הקטן רבי ברוך אויערבך ז”ל בת”ת וישיבת ‘עץ חיים’ מהבר מצווה עד החתונה, ותמיד ידעו החברים כדבר פשוט שהוא מצאצאי ה’תולדות יעקב יוסף’, אבל מעולם לא שמענו כי הוא מצאצי מוהרנ”ת.
אני חושב שהבלבול נוצר לאחרונה בעקבות שם המשפחה אויערבך, שהיה גם שם משפחתו של רבי דוד צבי הגדול, חותנו של מוהרנ”ת.
יצוין, כי גם לי סיפר אחי הבכור ר’ יעקב צבי אנשין – המתגורר יותר מחמישים שנה מול ישיבת ‘מעלות התורה’ – ששמע שרבי שמואל אויערבך היה בצעירותו קשר לברסלב, והיה בא לשמוע את הגה”ח רבי אברהם שטנרהרץ כשהיה בא לשערי חסד. לפי דבריו היה זה בשבתות, כאשר החסיד רבי יהושע העשל פרנקל היה מארח את רבי אברהם שטרנהרץ כדי שידבר לפני הקהל.
ר’ יעקב צבי סיפר לי גם כן, כי בשנות צעירותו היה רבי שמואל הולך ללמוד בהתמדה בבית הכנסת דחסידי ברסלב שברחוב השל”ה בשערי חסד (שהיה מקום צדדי ושקט) ופעם אחת אמר לו רבי שמואל כי בית הכנסת ברסלב שבשכונה “איז מיר איינגעבאקן אין הארצן” (אפוי בלבי).
ואכן, בימי השבעה הוכרז בירושלים ברמקול שעבר בכל השכונות, שיתקיים הספד על הגר”ש אויערבך בבית הכנסת דחסידי ברסלב בשערי חסד, והוסיפו בהכרזה לאמור, ששם הגה בתורה בצעירותו.
שוב ראיתי עתה, שגם בספרי ‘סיפורים ירושלמיים’ (כרך ב’) כתבתי לפני שנים רבות מפי החסיד רבי משה פרידמן ז”ל, אביו של הרה”ח ר’ בצלאל שליט”א, שסיפר לי אז כי רבי אברהם שטרנהרץ היה מתארח בשבתות בשערי חסד. אך לפי דבריו היה זה החסיד רבי יום טוב זלאטניק שהיה מזמינו ואף נתן לו חדר מיוחד לשבות בו.
כמו כן סיפר לי אז רבי משה פרידמן, שרבי אברהם היה נושא את דבריו בסעודה שלישית בבית הכנסת ‘קהל חסידים’ שהיה מלא מפה-אל-פה מבני השכונה ומחוצה לה, שבאו לשמוע תורה מפיו.
בכבוד רב
נתן אנשין
http://www.breslev.org/מוטי מוזס אמר:מהיכן מובא מכתב זה מענין??דוד ריזל (העיתונאי) אמר:לכבוד מערכת ברסלב גלובל היקרה.
שלום וברכה.
בנוגע ליחוסו של הגאון רבי שמואל אויערבך זצ”ל, אני למדתי עם אחיו הקטן רבי ברוך אויערבך ז”ל בת”ת וישיבת ‘עץ חיים’ מהבר מצווה עד החתונה, ותמיד ידעו החברים כדבר פשוט שהוא מצאצאי ה’תולדות יעקב יוסף’, אבל מעולם לא שמענו כי הוא מצאצי מוהרנ”ת.
...
בכבוד רב
נתן אנשין
זה קשה למצוא שם באתרהפקדתי שומרים אמר:http://www.breslev.org/מוטי מוזס אמר:מהיכן מובא מכתב זה מענין??דוד ריזל (העיתונאי) אמר:לכבוד מערכת ברסלב גלובל היקרה.
שלום וברכה.
בנוגע ליחוסו של הגאון רבי שמואל אויערבך זצ”ל, אני למדתי עם אחיו הקטן רבי ברוך אויערבך ז”ל בת”ת וישיבת ‘עץ חיים’ מהבר מצווה עד החתונה, ותמיד ידעו החברים כדבר פשוט שהוא מצאצאי ה’תולדות יעקב יוסף’, אבל מעולם לא שמענו כי הוא מצאצי מוהרנ”ת.
...
בכבוד רב
נתן אנשין
לפני כ18 שנה בערך, הייתי אצל ראי''ל ז''ל והיה הספר על אהלות (שבאותה תקופה יצא לאור עולם) מר''ש ז''ל על שלחנו, ושיבחו בהתפעלות, "הוא לומד כ''כ טוב, וכותב כ''כ טוב, ומעמיד תלמידים כ''כ חשובים" עכ''ל בתרגום מאידיש.דוד ריזל (העיתונאי) אמר:הוא הוציא לאור בחייו על אהלות, ודברים שלא רגילים ללמוד בהם. מדברים הרבה על גאונותו בטח שיעוריו בישיבה יביאו תועלת רבה ללומדים.
לכאורה הדבר תלוי במחלוקת הראשונים מהן נענועים, דלהשיטות דנענוע הוא כסכוס בעלים בלבד אם לא יהפוך הלולב למטה במאי הוי נענוע כלפי מטה ודוק.בני תורה אמר:ודרך אגב, בענינא דיומא, ראיתי פעם סרטון של מרן הגר"ש בתפילה בסוכות עושה נענועים והופך את הד' מינים כלפי מטה ממש. ורק אחר כך ראיתי שבעצם כך כתב הרמא סימן תרנ"א שכך היה המנהג בזמנו, עיי"ש במשנ"ב, ועכ"פ הגר"ש נהג כן. וכפי הנראה על פי הגר"א - לא ביררתי.
הכוונה שנענועים למטה הוא כפשוטו, שמסובב את ראש הלולב לכיון מטה - הופך את הלולב.סענדער אמר:מה הכוונה לסובב את ראש הלולב?
מי המפיץ ?בני תורה אמר:ודרך אגב, יצא לאור עולם דרכי שמואל על התורה, כרך ראשון על חומש בראשית, תורתו מדיבוריו בשבת קודש, דברים נפלאים ביותר.
הגרב"ש דויטש שליט"א בדברי הספד על מרן ראש הישיבה זצוק"ל אמר שהוא לא יכול להניחו מידיו.
שאר לעמו אמר:פעם היינו אצלו בעניני ציבור, לאחר שיעור משניות הקבוע אחר שחרית. בהיכל שהיו מתפללים בו שחרית.
הגיע לשם אב עם ילדו הקט שיגזוז לו תלתל, הוא התייחס במאור פנים לקטן... וכמדומה שהסיט את הסטנדר, כדי שהאב יוכל לצלם אותו עם בנו הפעוט.. וסימן לו ביד שלא ימהר.. ויצלם ברוגע..
כמה שפלות ברך ושימת לב לזולת יש כאן.