חידה
-
- הודעות: 3363
- הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
- נתן תודה: 791 פעמים
- קיבל תודה: 1482 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חידה
א. הורדת הענבים מההדס בשבת שחל להיות בסוכות שנחשב למתקן מנא [במתכוון לכך]
ב. המוציא לרשות הרבים מרשות שיש לה שני מחיצות ושלישית אפילו טפח [מיגו דהוי דופן לסוכה הוי דופן לשבת]
ב. המוציא לרשות הרבים מרשות שיש לה שני מחיצות ושלישית אפילו טפח [מיגו דהוי דופן לסוכה הוי דופן לשבת]
-
- הודעות: 6822
- הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
- נתן תודה: 342 פעמים
- קיבל תודה: 4560 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חידה
איש ווילנא כתב: ↑18 ספטמבר 2021, 23:33א. הורדת הענבים מההדס בשבת שחל להיות בסוכות שנחשב למתקן מנא [במתכוון לכך]
ב. המוציא לרשות הרבים מרשות שיש לה שני מחיצות ושלישית אפילו טפח [מיגו דהוי דופן לסוכה הוי דופן לשבת]
במזיד בלא התראה.
-
- הודעות: 3486
- הצטרף: 02 ינואר 2019, 10:42
- מיקום: ביתר עילית
- נתן תודה: 292 פעמים
- קיבל תודה: 1806 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
-
- הודעות: 1367
- הצטרף: 05 פברואר 2021, 02:38
- נתן תודה: 8786 פעמים
- קיבל תודה: 1237 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חידה
המרדכי רפ"ג דסוכה, והרא"ש ר"פ הבונה, וההשלמה שבת ע"ה ע"א, והמאירי שבת כ"ט ע"א, ס"ל שתיקון ענביו הוא מתקן מנא דאורייתא.
-
- הודעות: 6822
- הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
- נתן תודה: 342 פעמים
- קיבל תודה: 4560 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חידה
הס קטגור..
פלוגתת ראשונים. בכ"מ דעת המרדכי (סוכה פ"ג סי' תשמז) שמיעוט ענבים ביו"ט איסור מדאורייתא. ולא כדעת רש"י בסוגיא שם לג. ד"ה עבר.
ובשו"ע סימן תרמו סעיף ב'. כתב ואין ממעטין אותם ביו"ט לפי שהוא כמתקן. ועיין מש"כ שם הט"ז סק"ו דהוי ספיקא דאורייתא ומש"כ רעק"א שם בגליון עפ"י המרדכי.
-
- הודעות: 235
- הצטרף: 10 ספטמבר 2021, 10:30
- נתן תודה: 103 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 3359
- הצטרף: 21 אפריל 2020, 23:51
- נתן תודה: 362 פעמים
- קיבל תודה: 777 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חידה
ועם התראה מה?נדיב לב כתב: ↑18 ספטמבר 2021, 23:42איש ווילנא כתב: ↑18 ספטמבר 2021, 23:33א. הורדת הענבים מההדס בשבת שחל להיות בסוכות שנחשב למתקן מנא [במתכוון לכך]
ב. המוציא לרשות הרבים מרשות שיש לה שני מחיצות ושלישית אפילו טפח [מיגו דהוי דופן לסוכה הוי דופן לשבת]
במזיד בלא התראה.
-
- הודעות: 6822
- הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
- נתן תודה: 342 פעמים
- קיבל תודה: 4560 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 3486
- הצטרף: 02 ינואר 2019, 10:42
- מיקום: ביתר עילית
- נתן תודה: 292 פעמים
- קיבל תודה: 1806 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
-
- הודעות: 553
- הצטרף: 04 אוגוסט 2019, 23:40
- נתן תודה: 112 פעמים
- קיבל תודה: 311 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 6660
- הצטרף: 13 ינואר 2021, 21:28
- נתן תודה: 3145 פעמים
- קיבל תודה: 3019 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חידה
זה נכון, רק שיש עברה שיש עליה מיתת ב"ד, אין אומרים חייב כרת, אלא סקילה.
לדוג' - אדם שיחלל שבת בזמננו, אין אומרים עבר על כרת, אלא עבר על איסור סקילה שהוא יותר חמור.
-
- הודעות: 553
- הצטרף: 04 אוגוסט 2019, 23:40
- נתן תודה: 112 פעמים
- קיבל תודה: 311 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חידה
משנה זבחים פרק יג ו
הזורק מקצת דמים בחוץ, חייב
רבי אלעזר אומר, אף המנסך מי חג בחג בחוץ, חייב.
הזורק מקצת דמים בחוץ, חייב
רבי אלעזר אומר, אף המנסך מי חג בחג בחוץ, חייב.
-
- הודעות: 1628
- הצטרף: 27 יולי 2020, 23:33
- נתן תודה: 585 פעמים
- קיבל תודה: 1376 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חידה
יש מקור מפורש שקרבן שלא הגיע זמן הקרבתו חשוב מחוס"ז שפטורין על הקרבתו בחוץ? מזכרון מעומעם זכור לי ש(הגם שכך די מקובל, ומפורש בס' חי' מרן רי"ז הלוי) אין הדבר מפורש, והסברא אולי נותנת שחסרון זמן בעלמא שעדיין לא הגיע הזמן לא משוה את הקרבן למחוס"ז, ולא מצאנו להדיא אלא בחסרון זמן בגופו או בבעליו.גבורות שמשון כתב: ↑19 ספטמבר 2021, 00:21אם הקריב בחוץ פרי החג, דבשאר ימות השנה אינם ראויים להקריב בפנים.
-
- הודעות: 553
- הצטרף: 04 אוגוסט 2019, 23:40
- נתן תודה: 112 פעמים
- קיבל תודה: 311 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חידה
יושב בשבת תחכמוני כתב: ↑19 ספטמבר 2021, 01:22יש מקור מפורש שקרבן שלא הגיע זמן הקרבתו חשוב מחוס"ז שפטורין על הקרבתו בחוץ? מזכרון מעומעם זכור לי ש(הגם שכך די מקובל, ומפורש בס' חי' מרן רי"ז הלוי) אין הדבר מפורש, והסברא אולי נותנת שחסרון זמן בעלמא שעדיין לא הגיע הזמן לא משוה את הקרבן למחוס"ז, ולא מצאנו להדיא אלא בחסרון זמן בגופו או בבעליו.גבורות שמשון כתב: ↑19 ספטמבר 2021, 00:21אם הקריב בחוץ פרי החג, דבשאר ימות השנה אינם ראויים להקריב בפנים.
חוזר ומגיד כתב: ↑19 ספטמבר 2021, 01:01משנה זבחים פרק יג ו
הזורק מקצת דמים בחוץ, חייב
רבי אלעזר אומר, אף המנסך מי חג בחג בחוץ, חייב.
-
- הודעות: 3486
- הצטרף: 02 ינואר 2019, 10:42
- מיקום: ביתר עילית
- נתן תודה: 292 פעמים
- קיבל תודה: 1806 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
-
- הודעות: 1628
- הצטרף: 27 יולי 2020, 23:33
- נתן תודה: 585 פעמים
- קיבל תודה: 1376 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חידה
לדעת כבודו מי החג קודם החג חשובים 'מחוסר זמן'?חוזר ומגיד כתב: ↑19 ספטמבר 2021, 01:25יושב בשבת תחכמוני כתב: ↑19 ספטמבר 2021, 01:22יש מקור מפורש שקרבן שלא הגיע זמן הקרבתו חשוב מחוס"ז שפטורין על הקרבתו בחוץ? מזכרון מעומעם זכור לי ש(הגם שכך די מקובל, ומפורש בס' חי' מרן רי"ז הלוי) אין הדבר מפורש, והסברא אולי נותנת שחסרון זמן בעלמא שעדיין לא הגיע הזמן לא משוה את הקרבן למחוס"ז, ולא מצאנו להדיא אלא בחסרון זמן בגופו או בבעליו.גבורות שמשון כתב: ↑19 ספטמבר 2021, 00:21
אם הקריב בחוץ פרי החג, דבשאר ימות השנה אינם ראויים להקריב בפנים.
חוזר ומגיד כתב: ↑19 ספטמבר 2021, 01:01משנה זבחים פרק יג ו
הזורק מקצת דמים בחוץ, חייב
רבי אלעזר אומר, אף המנסך מי חג בחג בחוץ, חייב.
מי החג הם קרבן? (מלבד מה שנתקדשו קדושת הגוף בכלי כדאיתא בסוכה נ., כמי כיור, אין בהם חלות של "מי ניסוך המים". מובן מאליו אם כן - כך לכאורה - שהחג דכאן לא משמש כזמן הכשר הקרבה אלא כנותן לניסוך זה תורת 'ניסוך המים').
-
- הודעות: 235
- הצטרף: 10 ספטמבר 2021, 10:30
- נתן תודה: 103 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חידה
מפורש הוא בגמ' יומא סב: דדוקא לבו ביום לא הוי מחוסר זמן, אבל אם עדיין לא הגיע יום הקרבתו, הוה מחוסר זמן ופטור על הקרבתו בחוץ.
-
- הודעות: 1628
- הצטרף: 27 יולי 2020, 23:33
- נתן תודה: 585 פעמים
- קיבל תודה: 1376 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חידה
יכל לציין אף לזבחים יב. ועוד.גבורות שמשון כתב: ↑19 ספטמבר 2021, 01:32מפורש הוא בגמ' יומא סב: דדוקא לבו ביום לא הוי מחוסר זמן, אבל אם עדיין לא הגיע יום הקרבתו, הוה מחוסר זמן ופטור על הקרבתו בחוץ.
ואמנם כל זה רמוז כבר בשאלתי לעיל, האם אין לומר שדוקא שם שהשעיר מחוסר את עבודות היום חשוב מחוסר זמן, ולא בקרבן שאינו מחוסר כל מעשה שהוא, והתאריך בלבד הוא זה שעדיין לא הגיע?
(בניסוח שונה: שם מה ש'אין מחוסר זמן לבו ביום' מוציא מידי מחוסר הגרלה שהוא כמחוסר מעשה, ואין ללמוד משם מאומה לענין מחוסר תאריך שהוא יותר מבו ביום שזה בכלל מחוסר זמן).
עריכה: כתבתי לא מדויק ואני מתקן דבריי: שם מבואר שהשוחט שעיר משעירי יוהכ"פ קודם הגרלה בחוץ חייב, ולא משום שראוי ליקרב מתורת שעיר הפנימי שעלה עליו הגורל לה', לפי שמחוסר הגרלה וכמחוסר מעשה דמי (ועל זה לא מועיל מה שאין מחוס"ז לבו ביום כי זה מחוסר מעשה), אלא משום שראוי ליקרב כשעיר המוספין החיצון, ואע"פ שמחוסר עבודת היום - ששעיר החיצון קרב אחר עבודת יוהכ"פ - מ"מ אין מחוס"ז לבו ביום.
ועל זה טענתי, שאע"פ שהחסרון שלא נעשו עבודות היום חשוב מחוסר זמן (שמשום כך מועיל בו מה שאין מחוס"ז לבו ביום), מ"מ אי"ז דומה לפרי החג קודם החג ושעירי מוספין קודם הרגלים, שכאן עכ"פ הוא מחוסר דבר שיעשה קודם הקרבתו ולכן חשוב מחוסר זמן, אבל חסרון תאריך שלא הגיע בעלמא אולי לא חשוב אפילו מחוסר זמן.
-
- הודעות: 235
- הצטרף: 10 ספטמבר 2021, 10:30
- נתן תודה: 103 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חידה
אתה צודק לא הבנתי אותך מקודם, ואתכם הסליחה.יושב בשבת תחכמוני כתב: ↑19 ספטמבר 2021, 01:36יכל לציין אף לזבחים יב. ועוד.גבורות שמשון כתב: ↑19 ספטמבר 2021, 01:32מפורש הוא בגמ' יומא סב: דדוקא לבו ביום לא הוי מחוסר זמן, אבל אם עדיין לא הגיע יום הקרבתו, הוה מחוסר זמן ופטור על הקרבתו בחוץ.
ואמנם כל זה רמוז כבר בשאלתי לעיל, האם אין לומר שדוקא שם שהשעיר מחוסר את עבודות היום חשוב מחוסר זמן, ולא בקרבן שאינו מחוסר כל מעשה שהוא, והתאריך בלבד הוא זה שעדיין לא הגיע?
(בניסוח שונה: שם מה ש'אין מחוסר זמן לבו ביום' מוציא מידי מחוסר הגרלה שהוא כמחוסר מעשה, ואין ללמוד משם מאומה לענין מחוסר תאריך שהוא יותר מבו ביום שזה בכלל מחוסר זמן).
-
- הודעות: 6660
- הצטרף: 13 ינואר 2021, 21:28
- נתן תודה: 3145 פעמים
- קיבל תודה: 3019 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 3359
- הצטרף: 21 אפריל 2020, 23:51
- נתן תודה: 362 פעמים
- קיבל תודה: 777 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חידה
יתכן
[עיין תוס' יבמות לג ב]
אבל מה שבאתי להמחיש שזה דבר לא פשוט כ"כ ויש ודאי איזה תוספת חומרא בעצם הכרת [גם אם בשקלול הכללי מיתת בי"ד יהיה חמור יותר]
וממילא הדבר אינו נכון לבא ולומר שאין משמעות לכרת דבכלל מאתים מנה
-
- הודעות: 3486
- הצטרף: 02 ינואר 2019, 10:42
- מיקום: ביתר עילית
- נתן תודה: 292 פעמים
- קיבל תודה: 1806 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
- 47 תגובות
- 1103 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בשלמא
01 אוגוסט 2021, 14:20
-
- 16 תגובות
- 490 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יאיר
20 יוני 2022, 18:13
-
-
חידה: באיזה מקרה הנטמא חמור מן המטמא?
על ידי לישועתך קויתי השם » 28 אוגוסט 2021, 23:58 » ב בית המדרש - 6 תגובות
- 169 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לישועתך קויתי השם
29 אוגוסט 2021, 00:25
-
-
- 26 תגובות
- 362 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי איש מזרע אהרן
20 ספטמבר 2021, 08:56
-
- 4 תגובות
- 250 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אבי חי
25 ספטמבר 2021, 22:52
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים