פורום תורני כבית מדרש?

נושאים שונים

פותח הנושא
תיובתא
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 567
הצטרף: 10 יולי 2017, 20:56
נתן תודה: 269 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

פורום תורני כבית מדרש?

שליחה על ידי תיובתא » 22 אוקטובר 2018, 13:40

אבות ג' ו'
רבי חלפתא בן דוסא איש כפר חנניה אומר,
עשרה שיושבין ועוסקין בתורה, שכינה שרויה ביניהם, שנאמר, אלקים נצב בעדת קל.
ומנין אפילו חמשה שנאמר ואגודתו על ארץ יסדה.
ומנין אפילו שלשה שנאמר בקרב אלקים ישפוט.
ומנין אפילו שנים, שנאמר אז נדברו יראי ה' איש אל רעהו ויקשב ה' וישמע וגו'.
ומנין אפילו אחד, שנאמר בכל המקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך.
סגולות אילו נאמרו גם בייחס לאנשים הלומדים יחד באמצעים טכנולוגיים? (טלפון, סקייפ, פורום וכו'?)
כלומר השראת השכינה היא דווקא במקום קיבוץ פיזי של בני אדם, או שכיוון שדעתם של בני אדם מכוונת לדברי תורה באותו עניין ומחדדים איש את רעהו, שכינה שרויה ביניהם?

לכאורה מלשון "שכינה שרויה ביניהם" יש לדקדק שהנ"ל דווקא בקיבוץ פיזי שלהם, אומנם יש לדחות.


יאיר
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 984
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 20:26
נתן תודה: 214 פעמים
קיבל תודה: 276 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פורום תורני כבית מדרש?

שליחה על ידי יאיר » 22 אוקטובר 2018, 14:12

ממ"נ כתוב אפילו אחד אבל בשביל השראת שכינה של עשרה פשיטא שצריך שיהיו באותו מקום ממש.

סמל אישי של משתמש

דוד ריזל (הפרסומאי)
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 866
הצטרף: 05 פברואר 2017, 12:10
נתן תודה: 323 פעמים
קיבל תודה: 272 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פורום תורני כבית מדרש?

שליחה על ידי דוד ריזל (הפרסומאי) » 22 אוקטובר 2018, 15:15

הבעש"ט אמר: במקום מחשבתו של אדם שם הוא, לפי"ז אין נפ"מ היכן המקום הפיזי של כל אחד במקום אחר, העיקר שמחשבתם של כולם מרוכזת בסוגיא אחת.
בהלכות מניין יש אמנם הלכות שצריך צירוף בחדר אחד, ושם זה גם עניין של "כל בי עשרה שכינתא שריא", השאלה היא אם בלימוד התורה יש את אותם גדרים. וצ"ע.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים