שאר לעמו כתב:איפה הם בשם האר"י. (אינני בקיא מספיק).
מי זה יוסי בן משולם. גוזר הגזירות היה יוסי בן יוחנן.
אלקנה זה מהרח"ו, זה לא בשם האר"י, ויש בזה סתירות מיני וביה.
כל השאר מניין שלא ישבו בגליל.
השמות שהבאתי כתובים בשער הגלגולים הקדמה ל"ז
שמתחיל במילים של מהרח"ו:
"ועתה אכתוב מקום קברות הצדיקים, כפי אשר קבלתי ממורי זלה"ה".
לגבי יוסי בן משולם, הוא מצטט 3 ר' יוסי שקבורים ביחד, ר' יוסי בן יועזר, ר' יוסי בן משולם ור' יוסי בן יוחנן.
לגבי אלקנה גם הוא מובא באותה רשימה כפי שקיבל מהרח"ו ממורו האריז"ל:
"
בזה הדרך הנזכר אצל ביר אלשיך לצד צפון... ושם קבורים אלקנה אביו של שמואל הנביא ע"ה. ור' בנאה האמורא: (הגהה - אמר שמואל, גם זה הוא שלא כמו שאומרים העולם שהוא קבור עם בנו שמואל הנביא בעירו ברמתה)"
כנראה שאתה זוכר משהו שכותב שם ר' שמואל בן מהרח"ו על המסורת הירושלמית שהוא קבור בנבי סמואל עם בנו שמואל.
ואכן יש כאן סתירה מסויימת לגבי קבלת האריז"ל, שכן ר' משה חאגיז בספרו אלה מסעי מביא רשימה של קברים בירושלים שהאריז"ל אישר, וביניהם מובא גם קבר אלקנה ביחד עם שמואל הנביא בנבי סמואל.
אך ברור ומובן כי הגירסא של שער הגלגולים ממהרח"ו גוברת על הגירסא של מהר"מ חאגיז.
(בדרך אגב, אנו רואים כי בזמן האריז"ל כבר "אמרו העולם" שבנבי סמואל קבור שמואל הנביא והוא אף מתאר את המקום כעירו רמתה. ולא מסתבר שהוא מתכוון למקום אחר, כי באותם לא "אמר העולם" על מקום אחר)
ובענין השמות ברשימה, היות וכולם הם מלפני חורבן הבית, אז מסתבר שהתגוררו ביהודה ולא בגליל. אכן חלק מהם יתכן שכן התגוררו בגליל.