אברך כולל - היכן וכיצד אוכל להגדיל פרנסה?

אאא

משתמש ותיק
בתור אברך כולל פשוט,
כאשר ההוצאות גודלות,
ואינני רוצה לקחת הלואות ומתנות [ע"ע מצ"ה של צבי סילבר],
והנני רוצה להישאר בכולל בלימוד,
ולא לצאת לעבוד וכדו'.
תנו בבקשה עצה איך אפשר להגדיל הכנסות מהצד.
תודה רבה
 

דרומאי

משתמש ותיק
בהתאם לגיל צריך לחשוב על תפקיד תורני... הרב וולבה ז''ל היה אומר כי הקב''ה מביא לאדםצדוחק בפרנסה ע''מ שיצא וירביץ תורה וישפיע מתורתו לרבים!
בהצלחה
 

שף ויתיב

משתמש רגיל
לתת חומש!!
עיין בשאלתות להגרח מוולוז'ין בסוף סידור הגר"א - אשי ישראל.
ובשם מוהר"ר הגרש"ד פינקוס שאמר שכשהיה לו כסף היה נותן מעשר, אבל שאין לו כסף היה נותן חומש...
והייתי מציע לך לעסוק בשידוכים שהוא מצוה עצומה אשר אין לתאר ולשער.
אפשר גם ללמד ילדים / בחורים
אפשר למכור או להשכיר דברים מהבית (כמובן שלא מהפרמידה הידועה..) אפשר באישי
בידידות ובהצלחה מרובה!
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
שמעתי שכששואלים את הרב סילמן לגבי משכנתאות ורכישת דירה הוא תמיד מורה כצעד ראשון להגדיל את ההכנסה באלף ש"ח.
כי הוא סבור שבדרך כלל אפשר להגדיל את ההכנסה בסכום כזה.
כדי לדעת איך צריך להכיר את החיים של כל אחד בפרוטרוט.
אבל למעשה זה אפשרי.
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
כאן המקום להוסיף עוד. כשמחפשים דרך להגדיל הכנסה פוגשים כל מיני הצעות להשקיע כסף בכל מיני דברים ולהרוויח בקלות הון... והרבה נופלים בפח.

צריך לדעת ששום דבר לא בא ברגל. ושום דבר לא בא בקלות. וצריכים להיות זהירים מאוד.

וכבר אמר מי שאמר:
כדי שתרויח שקל צריך שמישהו אחר יפסיד אותו.

וכולם חושבים שהם יהיו מאלו שמרוויחים...
 

אריך

משתמש ותיק
א. לגבי משרה תורנית שדיברו עליה, בדר"כ מאד קשה למצוא משהו. וגם זה לא עובד בצורה שאתה מחפש אלא שמחפשים אותך. ולרוב זה תלוי בקשרים וכו'. גם עבודה תורנית במכונים שונים, קשה להכנס למי שאין לו נסיון, אך אפשר לנסות בכל מיני פרוייקטים שמקימים ואז מגייסים אברכים לעבודה.

ב. יש מקומות שישנם כוללים שונים מסביב לשעון ולשבוע, ואז אפשר להוסיף כולל יום שישי/מוצ"ש/ביה"ז/ וכו'. רק זה באמת תלוי איפה אתה גר.

ג. יש את עיון הפרשה, וזה מכניס כמה אלפי שקלים בשנה במענקי החגים. וגם אם עושים עיון ההלכה מקבלים כל חודש איזה סכום.

ד. מבחנים של דרשו יכול להכניס בין מאה וחמישים מאתיים שקל לעושים דף היומי בהלכה, ואם עושים גם דף יומי אז יותר.

ה. ללמוד עם ילדים, זה בדר"כ דבר שמצוי בכל המקומות שיש חרדים, ואם יש לך סבלנות ומאור פנים, מסתמא תוכל להציע עצמך לעוסקים בענין שיפנו אליך ילדים.
 

אאא

משתמש ותיק
פותח הנושא
עוד משהו... שאפשר באמת להרוויח בזה...
 

יושבי יעבץ

משתמש ותיק
סופר סת"ם
במעט זמן - שעה וחצי, שעתיים, ביום
בלא לצאת מהלימוד.
תוך שנה או שנתיים מגיעים לרמה יפה
(משתכרים הרבה יותר מר"מ או מלמד)
 

ברל

משתמש ותיק
כאדם שהוא גם אברך וגם מלווה כלכלי על רגל אחת אני יכול לומר לך אם תפנים באמת ובתמים שרצונך להישאר אברך ומצד שני הסיטואציה שאדם מוציא לדוגמא 6 אלף וכניס רק 5 היא לא בסדר הלכתית!!! (על אף שזה נושא נפרד לדיון מה ההלכה אומרת בעניין זה) אם אתה אדם ירא שמים אמתי אתה תמצא את הדרך להגדיל הכנסות בתוך המסגרת של היותך אברך.
כלל להגדיל הכנסה צריך להכיר אותך לעומק מעבר לזה אולי אשתך החא זו שיכולה להגדיל את ההכנסות בהנחה ששאיפתך להיות אברך תואמת את שאיפותיה.
באופן כללי קיים אצלי סרטון שבו שואלים את הרב שטיינמן האם ללמד ילד בשביל להגדיל הכנסות ובו הוא אומר שע"י לימוד עם ילד קטן אפשר להשיג הרבה.
ומנסיוני אני יכול לומר שאדם שהחליט שהוא חי כלכלית נכון באפן ההלכתייש הרבה סייעתא דשמייא להצליח.
בנוסף לזה הרבה אנשים רוצים להיות אברך ומאידך גיסה לחיות חיי מותרות הדרך הנפלאה לבדוק מה הם מותרות מובא בשער "וכדי שלא ירמה אותו היצר יתבונן אילו הוא היה מתחייב לזון את חבירו ולהלבישו לפי ערכו מה היה אומר אז איזה דבר הוא הכרח".
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
יושבי יעבץ אמר:
סופר סת"ם
במעט זמן - שעה וחצי, שעתיים, ביום
בלא לצאת מהלימוד.
תוך שנה או שנתיים מגיעים לרמה יפה
(משתכרים הרבה יותר מר"מ או מלמד)
אתה כותב מידיעה או השערה? שמעתי מאברך שלמד ספרות ופרש, שמבחוץ הכל נוצץ, אבל למעשה זה אינו כ"כ פשוט להרוויח מזה, בטח לא בלי השקעה וזמן.
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
אני עוסק בעריכה תורנית במכון. זה עוזר לכסות החובות קצת, אבל לא מרוויחים הרבה מזה.
דרך היחידי להרוויח באמת מעבודה במכון תורני הוא לפתוח מכון בעצמך או להיות קרוב לראשי המכון. אתה צריך לגייס כספים שאינו בשביל כל אחד, אבל אתה יכול לקבוע לעצמך משכורת שמינה.
יוצא מן הכלל הוא אדם עם כשרונות יוצאת מן הכלל, כגון בקי מיוחד, שהוא יכול לקבל יותר אם הם צריכים לו, או שהוא מסוגל לעשות העבודה של הרבה עורכים שישתלם להם לשלם לו יותר.
דרך אחר להרוויח בעריכה תורני הוא להשיג אחד עם כסף שרוצה שיערכו הספר שלו [הרבה פעמי עריכה הוא שם כיסוי לקצת יותר], ולפעמים ספר של סבא שלו וכדומה. אבל הרבה פעמים התחושה היא שזה רק עבודה לפרנסה ולא עיסוק במלאכת הקודש.
 

אלימלך

משתמש ותיק
בגמ' ליטול ידים בשפע
משנה ברורה קפה' א '
"כתב בספר החינוך כל הזהיר בבהמ"ז מזונותיו מצויות לו כל ימיו בכבוד. והמדקדק יזהר לברך לכתחלה תוך הספר ולא בע"פ"
{חוץ מזה כדאי לדעת מעלת הלומד מתוך הדחק}
 

אריך

משתמש ותיק
אלימלך אמר:
{חוץ מזה כדאי לדעת מעלת הלומד מתוך הדחק}

לאדם יש אחריות למשפחתו לפרנסם, וזה הנידון כאן, כיצד לקחת אחריות ולהגדיל ההכנסה. (וכמו שכל רבותינו די מהר לקחו שטעלע כי זה היה האפשרות לפרנסה. ולא חשבו על האפשרות להשאר ללון בעומקה של הלכה באיזה בימ"ד, דבר שבודאי חלקם היו מעדיפים לעשות).

דבריך שייכים במקרה שניסה מה שניתן, ולא עלתה בידו.
 

יושבי יעבץ

משתמש ותיק
אחד התלמידים אמר:
יושבי יעבץ אמר:
סופר סת"ם
במעט זמן - שעה וחצי, שעתיים, ביום
בלא לצאת מהלימוד.
תוך שנה או שנתיים מגיעים לרמה יפה
(משתכרים הרבה יותר מר"מ או מלמד)
אתה כותב מידיעה או השערה? שמעתי מאברך שלמד ספרות ופרש, שמבחוץ הכל נוצץ, אבל למעשה זה אינו כ"כ פשוט להרוויח מזה, בטח לא בלי השקעה וזמן.
כמובן שיש נתונים משתנים.

ראשית כישורים טכניים וכדו'.

גם איך להצליח למכור - הלא סופר הוא עצמאי וצריך למצוא קונים, בהתחלה זה קשה, צריך למצוא סוחרים (הגונים), שמסכימים לקנות ומכניסים אותך לשוק.
לוקח כמה וכמה שנים עד שעומדים בתור להזמין פרשיות.

ובכל זאת, יש רבים מהסופרים שדי בהתחלה כבר קיבלו ס"ת לכתוב שזו פרנסה קבועה לטווח ארוך, ועם הזמן השתפרו עוד ועוד ועלו ברמתם.

כתיבת סת"ם היא בין המלאכות היחידות שלא דורשת השקעה כספית גדולה של לימוד וזמן רב, אלא בכמה חודשים ובהשקעה נמוכה יחסית אפשר ללמוד.
כמו כן במבנה העכשווי של הציבור החרדי - מלאכה זו שומרת על האדם ברמתו הרוחני, ולא מושכת אותו לכיוונים אחרים (במקרים מסויימים היא אפי' מעלה אותו - מתוך שלא לשמה בא לשמה...)

סופרים שלומדים שתי סדרים ביום מצויים בכל מקום, ואפשר למצוא גם כאלו הלומדים שלושה סדרים!!!

אם אתה אברך, דורשים אותך יותר - בעיקר בציבור הליטאי (אבל לא בהתחלה...)

לסיכום כל ההתחלות קשות - וגם כאן, אך הפוטנציאל גדול, ושוה לחשוב על הכיוון הזה.
 

אלימלך

משתמש ותיק
ב"מ נט.
אמר רבי חלבו: לעולם יהא אדם זהיר בכבוד אשתו, שאין ברכה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא בשביל אשתו, שנאמר ולאברם הטיב בעבורה. והיינו דאמר להו רבא לבני מחוזא: אוקירו לנשייכו כי היכי דתתעתרו.
 

אאא

משתמש ותיק
פותח הנושא
איתא בגמרא בבא מציעא דף נט. שצריך לדאוג שיהיה בבית לחם, ולא יחסר מזון בבית. ואם לא, זה יכול להביא לחוסר שלום בית ח"ו (עיי"ש).


לגבי רעיונות לפרנסה, בנתיים כתבו: עריכה תורנית, לימוד עם ילד, משרה תורנית, סופר סת"ם. וכל אלו כרגע אינם רעיון מוצלח עבורי [וגם לא עבור רבים].

אני מחפש רעיונות איך אפשר להרוויח עוד כמה אלפי ש"ח לחודש [זה לא הרבה בכלל], בצורה שלא מידי מכבידה על סדר היום.
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
אאא אמר:
איתא בגמרא בבא מציעא דף נט. שצריך לדאוג שיהיה בבית לחם, ולא יחסר מזון בבית. ואם לא, זה יכול להביא לחוסר שלום בית ח"ו (עיי"ש).


לגבי רעיונות לפרנסה, בנתיים כתבו: עריכה תורנית, לימוד עם ילד, משרה תורנית, סופר סת"ם. וכל אלו כרגע אינם רעיון מוצלח עבורי [וגם לא עבור רבים].

אני מחפש רעיונות איך אפשר להרוויח עוד כמה אלפי ש"ח לחודש [זה לא הרבה בכלל], בצורה שלא מידי מכבידה על סדר היום.

כבודו בעצם שואל: איך ניתן להכניס סכום השווה ערך למשכורת של עבודה (פשוטה) בת 5-6 שעות ביום, על ידי עבודה של 1-2 שעות ביום. זו שאלת מליון הדולר שרוב האנשים בעולם מנסים לפתור אותה, מאחר וכל אחד מעדיף לעבוד שליש מהזמן ולקבל אותה משכורת. (הדרך המקובלת בעולם היא לעבוד במקצוע נחשב יותר שהשכר השעתי עליו גבוה, כגון רופא או עורך דין וכדומה, אבל כמובן זה לא רלוונטי למי שרוצה להשאר אברך, חוץ מהבעיות בכניסה לאקדמיה וכו').

לענ"ד הדבר הראשון שצריך לברר הוא: באיזה תחום יש לך כשרון להצליח ושהינך נמשך אליו בטבעך. בחובות הלבבות שער הבטחון כותב שישנם כשרונות שהקב"ה טבע באדם בשביל שיסתייע בהם להשיג את פרנסתו, ולכן יש לו לחפש את תחום פרנסתו לפי כשרונותיו ולא לפי מה שנראה נוצץ, ע"ש באורך. הרעיונות שהציעו כאן של לימוד עם תלמידים או סופרות סת"ם הינם מתאימים למי שמוכשר בתחום וגם נהנה ממנו, אך רוב האנשים לא מתאימים לתחומים אלו בדווקא. ישנם תחומים רבים שלאנשים יש כשרון ומשיכה טבעית אליהם: טכנאות מחשבים/מכירות/כשרות/ייעוץ חינוכי או זוגי/גיוס כספים/גיוס לקוחות/תיקונים/חשמלאות ועוד כיוצא באלו. אחרי שהאדם יודע איזה תחום מתאים לו צריך לחשוב איך אפשר להתפרנס מזה עם פגיעה מינימלית בסדרי לימודו.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
מבקש אמת אמר:
אאא אמר:
איתא בגמרא בבא מציעא דף נט. שצריך לדאוג שיהיה בבית לחם, ולא יחסר מזון בבית. ואם לא, זה יכול להביא לחוסר שלום בית ח"ו (עיי"ש).


לגבי רעיונות לפרנסה, בנתיים כתבו: עריכה תורנית, לימוד עם ילד, משרה תורנית, סופר סת"ם. וכל אלו כרגע אינם רעיון מוצלח עבורי [וגם לא עבור רבים].

אני מחפש רעיונות איך אפשר להרוויח עוד כמה אלפי ש"ח לחודש [זה לא הרבה בכלל], בצורה שלא מידי מכבידה על סדר היום.

כבודו בעצם שואל: איך ניתן להכניס סכום השווה ערך למשכורת של עבודה (פשוטה) בת 5-6 שעות ביום, על ידי עבודה של 1-2 שעות ביום. זו שאלת מליון הדולר שרוב האנשים בעולם מנסים לפתור אותה, מאחר וכל אחד מעדיף לעבוד שליש מהזמן ולקבל אותה משכורת. (הדרך המקובלת בעולם היא לעבוד במקצוע נחשב יותר שהשכר השעתי עליו גבוה, כגון רופא או עורך דין וכדומה, אבל כמובן זה לא רלוונטי למי שרוצה להשאר אברך, חוץ מהבעיות בכניסה לאקדמיה וכו').

לענ"ד הדבר הראשון שצריך לברר הוא: באיזה תחום יש לך כשרון להצליח ושהינך נמשך אליו בטבעך. בחובות הלבבות שער הבטחון כותב שישנם כשרונות שהקב"ה טבע באדם בשביל שיסתייע בהם להשיג את פרנסתו, ולכן יש לו לחפש את תחום פרנסתו לפי כשרונותיו ולא לפי מה שנראה נוצץ, ע"ש באורך. הרעיונות שהציעו כאן של לימוד עם תלמידים או סופרות סת"ם הינם מתאימים למי שמוכשר בתחום וגם נהנה ממנו, אך רוב האנשים לא מתאימים לתחומים אלו בדווקא. ישנם תחומים רבים שלאנשים יש כשרון ומשיכה טבעית אליהם: טכנאות מחשבים/מכירות/כשרות/ייעוץ חינוכי או זוגי/גיוס כספים/גיוס לקוחות/תיקונים/חשמלאות ועוד כיוצא באלו. אחרי שהאדם יודע איזה תחום מתאים לו צריך לחשוב איך אפשר להתפרנס מזה עם פגיעה מינימלית בסדרי לימודו.
אני דוקא מתחבר לעבודות תורניות מהצד כמו שהציעו כאן חלק גדול מהכותבים.
מה שאתה מציע למעשה הוא לא ישים, לשלב חיי אברכות וחיי איש מחשבים, חיי אברכות וחיי גיוס לקוחות, חיי אברכות וחיי יעוץ זוגי...אלא אם כן בעיניך אין עדיפות לאברך על פני עובד לא כך דעתי הקטנה. אברך אאא תרתי משמע לא יכול לשלב בין השנים שהזכרת מקסימום לבחור בין השניים ואיך שאני מבין אאא חפץ לשלב ואשריו!
 

נדיב לב

משתמש ותיק
אאא אמר:
בתור אברך כולל פשוט,
כאשר ההוצאות גודלות,
ואינני רוצה לקחת הלואות ומתנות [ע"ע מצ"ה של צבי סילבר],
והנני רוצה להישאר בכולל בלימוד,
ולא לצאת לעבוד וכדו'.
תנו בבקשה עצה איך אפשר להגדיל הכנסות מהצד.
תודה רבה
גדול העצה ורב העלילה ישלח לך מברכתו ומעצתו.
אבל אני יכול להציע לך על קורס בצמצום הוצאות שעורך ארגון אם אני זוכר את שמו חיי שמשון או משהו כזה. אם זה יעניין אותך אני יברר עוד פרטים.
לפני שבע או שמונה שנים הם העבירו קורסים בכל הארץ בחינם לאברכים והצילו הרבה משפחות. הנקודה לא רק להגדיל הכנסה שזה דבר חשוב אלא ראשית כל לדעת לצמצם היכן שאפשר, ולא כמו שזה נשמע איש מקצוע מנוסה יכול לתת הנחיה והדרכה מדויקת עם טבלאות ורעיונות ואת כל זה הארגון היה מעביר. יש לי היכן שהוא דיסק שלהם המכיל כמה הרצאות של המומחים מטעם הארגון אם תרצה אשתדל להעביר לך.
אבינו מלכנו פתח לנו שערי פרנסה.
 

איש בנימין

משתמש ותיק
קודם כל הבהרה:
למה שאני עומד לכתוב עכשיו אין שום מקור, חוץ מנסיון החיים, ונטילת עצה מן הזקנים.
כל מה שנהוג לשמוע בקורסים לכלכלה נבונה, ויו"ב, שאסור בשום פנים ואופן לקחת גמחי"ם, אם אין לך תכנית מסודרת איך תחזיר, ואסור לקנות שום דבר מעבר לתקציב ההכנסות המדויק שלך וכו' וזו עבירה נוראה וכו' וכו'.
התוצאה למעשה היא, שאנשים כאלו תקועים כל החיים בשכירות, (למרות שאת השכירות שהם משלמים כל חודש יכלו לשלם בתור משכנתא, אלא שאסור להם להשיג הון עצמי מגמחי"ם), בדקדוקי עניות, ברדיפה מבוהלת אחרי כל שקל. ועוד קוראים לזה שלות נפש.
כמובן שאני לא מדבר על מי שבאמת נמצא במצוקה כלכלית אמיתית, עם בור משמעותי בתקציב ושכל חודש הוא רק צובר עוד כמה אלפי שקלים חובות.
אבל אברך שהוא ואשתו מכניסים פחות או יותר כסכום ההוצאות הבסיסיות שלהם (לחם וחלב, מטרנה טיטולים ושכ"ל). וצריך מדי פעם הוצאה חריגה - קח גמ"ח חבוב, קח! יהיה טוב! אתה לא מפגר ולא טעון טיפוח! אתה מספיק חברהמן ומוצלח בשביל להיות אופטימי. והכסף בסוף מגיע.
שוב פעם - אני מדבר מניסיון של 15 שנה, ומהרבה ניסיונות מוצלחים של אנשים סביבי.
כמובן, מי שגמ"ח יושב לו על הראש ולא נותן לו להרדם בלילה - יש לו בעיה והוא צריך לחשוב ברצינות על שינוי מהותי בחייו הכלכליים,
אבל לבן אדם נורמלי לא אמור להיות חרדות מגמחי"ם.
וגם בעולם העסקי זה כך - תשאלו.
מי שיושב עם טורים מסודרים של חישובי רווח והפסד, ולא משקיע שקל בלי שברור לו מאיפה הוא מחזיר אותו בסוף - לא יגיע רחוק.
הכלכלה המערבית בנויה על אופטימיות. האופטימיות הזו היא מה שהקימה חברות ענק, מדינות מפותחות, ומליארדרים.
מי שמרגיש שמה שכתבתי מאיים על שלוות נפשו - כנראה שדברי לא מיועדים אליו.
אבל אם אתה אחד כמוני - שראית את אביך וחבריו לוקחים גמחי"ם, מחתנים ילדים, ולא מקבלים התקף לב, נשארים מאושרים ושמחים, וישנים טוב בלילה. (ועובדים קשה. ברור שעובדים קשה. אף אחד לא הבטיח לך שהחיים הם דבר קל, ריחיים על צווארו!!).
התקדמת קצת בחיים, ונתקלת בכל האזהרות הנחרצות, הסיפורים מסמרי השער, והראיונות המזעזעים אם אנשי המקצוע - ונבהלת.
אז אל תדאג - קח גמ"ח פה וגמ"ח שם, בטח בה' ועשה טוב שכן ארץ ורעה אמונה. והתענג!!!
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
מבקש אמת אמר:
אאא אמר:
איתא בגמרא בבא מציעא דף נט. שצריך לדאוג שיהיה בבית לחם, ולא יחסר מזון בבית. ואם לא, זה יכול להביא לחוסר שלום בית ח"ו (עיי"ש).


לגבי רעיונות לפרנסה, בנתיים כתבו: עריכה תורנית, לימוד עם ילד, משרה תורנית, סופר סת"ם. וכל אלו כרגע אינם רעיון מוצלח עבורי [וגם לא עבור רבים].

אני מחפש רעיונות איך אפשר להרוויח עוד כמה אלפי ש"ח לחודש [זה לא הרבה בכלל], בצורה שלא מידי מכבידה על סדר היום.

כבודו בעצם שואל: איך ניתן להכניס סכום השווה ערך למשכורת של עבודה (פשוטה) בת 5-6 שעות ביום, על ידי עבודה של 1-2 שעות ביום. זו שאלת מליון הדולר שרוב האנשים בעולם מנסים לפתור אותה, מאחר וכל אחד מעדיף לעבוד שליש מהזמן ולקבל אותה משכורת. (הדרך המקובלת בעולם היא לעבוד במקצוע נחשב יותר שהשכר השעתי עליו גבוה, כגון רופא או עורך דין וכדומה, אבל כמובן זה לא רלוונטי למי שרוצה להשאר אברך, חוץ מהבעיות בכניסה לאקדמיה וכו').

לענ"ד הדבר הראשון שצריך לברר הוא: באיזה תחום יש לך כשרון להצליח ושהינך נמשך אליו בטבעך. בחובות הלבבות שער הבטחון כותב שישנם כשרונות שהקב"ה טבע באדם בשביל שיסתייע בהם להשיג את פרנסתו, ולכן יש לו לחפש את תחום פרנסתו לפי כשרונותיו ולא לפי מה שנראה נוצץ, ע"ש באורך. הרעיונות שהציעו כאן של לימוד עם תלמידים או סופרות סת"ם הינם מתאימים למי שמוכשר בתחום וגם נהנה ממנו, אך רוב האנשים לא מתאימים לתחומים אלו בדווקא. ישנם תחומים רבים שלאנשים יש כשרון ומשיכה טבעית אליהם: טכנאות מחשבים/מכירות/כשרות/ייעוץ חינוכי או זוגי/גיוס כספים/גיוס לקוחות/תיקונים/חשמלאות ועוד כיוצא באלו. אחרי שהאדם יודע איזה תחום מתאים לו צריך לחשוב איך אפשר להתפרנס מזה עם פגיעה מינימלית בסדרי לימודו.
אני דוקא מתחבר לעבודות תורניות מהצד כמו שהציעו כאן חלק גדול מהכותבים.
מה שאתה מציע למעשה הוא לא ישים, לשלב חיי אברכות וחיי איש מחשבים, חיי אברכות וחיי גיוס לקוחות, חיי אברכות וחיי יעוץ זוגי...אלא אם כן בעיניך אין עדיפות לאברך על פני עובד לא כך דעתי הקטנה. אברך אאא תרתי משמע לא יכול לשלב בין השנים שהזכרת מקסימום לבחור בין השניים ואיך שאני מבין אאא חפץ לשלב ואשריו!

אבל הרב אאא כתב שהעבודות התורניות שהוצעו אינן רלוונטיות!
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
איש בנימין אמר:
קודם כל הבהרה:
למה שאני עומד לכתוב עכשיו אין שום מקור, חוץ מנסיון החיים, ונטילת עצה מן הזקנים.
כל מה שנהוג לשמוע בקורסים לכלכלה נבונה, ויו"ב, שאסור בשום פנים ואופן לקחת גמחי"ם, אם אין לך תכנית מסודרת איך תחזיר, ואסור לקנות שום דבר מעבר לתקציב ההכנסות המדויק שלך וכו' וזו עבירה נוראה וכו' וכו'.
התוצאה למעשה היא, שאנשים כאלו תקועים כל החיים בשכירות, (למרות שאת השכירות שהם משלמים כל חודש יכלו לשלם בתור משכנתא, אלא שאסור להם להשיג הון עצמי מגמחי"ם), בדקדוקי עניות, ברדיפה מבוהלת אחרי כל שקל. ועוד קוראים לזה שלות נפש.
כמובן שאני לא מדבר על מי שבאמת נמצא במצוקה כלכלית אמיתית, עם בור משמעותי בתקציב ושכל חודש הוא רק צובר עוד כמה אלפי שקלים חובות.
אבל אברך שהוא ואשתו מכניסים פחות או יותר כסכום ההוצאות הבסיסיות שלהם (לחם וחלב, מטרנה טיטולים ושכ"ל). וצריך מדי פעם הוצאה חריגה - קח גמ"ח חבוב, קח! יהיה טוב! אתה לא מפגר ולא טעון טיפוח! אתה מספיק חברהמן ומוצלח בשביל להיות אופטימי. והכסף בסוף מגיע.
שוב פעם - אני מדבר מניסיון של 15 שנה, ומהרבה ניסיונות מוצלחים של אנשים סביבי.
כמובן, מי שגמ"ח יושב לו על הראש ולא נותן לו להרדם בלילה - יש לו בעיה והוא צריך לחשוב ברצינות על שינוי מהותי בחייו הכלכליים,
אבל לבן אדם נורמלי לא אמור להיות חרדות מגמחי"ם.
וגם בעולם העסקי זה כך - תשאלו.
מי שיושב עם טורים מסודרים של חישובי רווח והפסד, ולא משקיע שקל בלי שברור לו מאיפה הוא מחזיר אותו בסוף - לא יגיע רחוק.
הכלכלה המערבית בנויה על אופטימיות. האופטימיות הזו היא מה שהקימה חברות ענק, מדינות מפותחות, ומליארדרים.
מי שמרגיש שמה שכתבתי מאיים על שלוות נפשו - כנראה שדברי לא מיועדים אליו.
אבל אם אתה אחד כמוני - שראית את אביך וחבריו לוקחים גמחי"ם, מחתנים ילדים, ולא מקבלים התקף לב, נשארים מאושרים ושמחים, וישנים טוב בלילה. (ועובדים קשה. ברור שעובדים קשה. אף אחד לא הבטיח לך שהחיים הם דבר קל, ריחיים על צווארו!!).
התקדמת קצת בחיים, ונתקלת בכל האזהרות הנחרצות, הסיפורים מסמרי השער, והראיונות המזעזעים אם אנשי המקצוע - ונבהלת.
אז אל תדאג - קח גמ"ח פה וגמ"ח שם, בטח בה' ועשה טוב שכן ארץ ורעה אמונה. והתענג!!!

הכלכלה המערבית בנויה על אופטימיות בהקמת חברות ועסקים. לקחת הלוואות כשאין לו מאיפה להחזיר זה לא אופטימיות אלא טפשות וגם עבירה של "לווה רשע ולא ישלם". כפי שמובן מדברי הרב אאא הבעיה היא לא הוצאה חריגה שהוא נתקע איתה פתאום, שלזה אפשר לקחת גמ"ח ולהחזיר מכספי המשכורת, אלא שהכנסותיו אינן מספיקות לכיסוי ההוצאות החודשיות באופן קבוע, ולזה גמחי"ם איננו פתרון כלל אלא רק מעצים את הבעיה, כי האדם מדמה בעצמו שהוא מסתדר בעוד הוא בעצם נכנס לגרעון עמוק יותר כל חודש. הכרתי כמה מקרים של אנשים שמצאו את עצמם בחובות של מאות אלפי שקלים (ואחד מהם אף למעלה ממליון ש"ח!) רק בגלל הגרעון החודשי שנבע מכך שהכנסותיהם לא הספיקו לכסות את הוצאותיהם, ומדובר באנשים שחיו בפשטות בלי מותרות כלל.

הכיוון של "בטח בה'" וגו' הוא מצויין כל עוד מדובר עבור עצמו (וגם זה לא ברור כלל שנוגע לענין, עיין בחזו"א אמונה ובטחון), אבל אין לו היתר ללוות כסף מאחרים על סמך ש ה ם צריכים לבטוח בה' שיעזור לו להחזיר. אם הוא במדרגה כ"כ גבוהה של בטחון, למה ה' לא עזר לו לא להזדקק להלואה מלכתחילה???
 

נזהר מצבועים

משתמש רגיל
מבקש אמת אמר:
נדיב לב אמר:
מבקש אמת אמר:
כבודו בעצם שואל: איך ניתן להכניס סכום השווה ערך למשכורת של עבודה (פשוטה) בת 5-6 שעות ביום, על ידי עבודה של 1-2 שעות ביום. זו שאלת מליון הדולר שרוב האנשים בעולם מנסים לפתור אותה, מאחר וכל אחד מעדיף לעבוד שליש מהזמן ולקבל אותה משכורת. (הדרך המקובלת בעולם היא לעבוד במקצוע נחשב יותר שהשכר השעתי עליו גבוה, כגון רופא או עורך דין וכדומה, אבל כמובן זה לא רלוונטי למי שרוצה להשאר אברך, חוץ מהבעיות בכניסה לאקדמיה וכו').

לענ"ד הדבר הראשון שצריך לברר הוא: באיזה תחום יש לך כשרון להצליח ושהינך נמשך אליו בטבעך. בחובות הלבבות שער הבטחון כותב שישנם כשרונות שהקב"ה טבע באדם בשביל שיסתייע בהם להשיג את פרנסתו, ולכן יש לו לחפש את תחום פרנסתו לפי כשרונותיו ולא לפי מה שנראה נוצץ, ע"ש באורך. הרעיונות שהציעו כאן של לימוד עם תלמידים או סופרות סת"ם הינם מתאימים למי שמוכשר בתחום וגם נהנה ממנו, אך רוב האנשים לא מתאימים לתחומים אלו בדווקא. ישנם תחומים רבים שלאנשים יש כשרון ומשיכה טבעית אליהם: טכנאות מחשבים/מכירות/כשרות/ייעוץ חינוכי או זוגי/גיוס כספים/גיוס לקוחות/תיקונים/חשמלאות ועוד כיוצא באלו. אחרי שהאדם יודע איזה תחום מתאים לו צריך לחשוב איך אפשר להתפרנס מזה עם פגיעה מינימלית בסדרי לימודו.

אני דוקא מתחבר לעבודות תורניות מהצד כמו שהציעו כאן חלק גדול מהכותבים.
מה שאתה מציע למעשה הוא לא ישים, לשלב חיי אברכות וחיי איש מחשבים, חיי אברכות וחיי גיוס לקוחות, חיי אברכות וחיי יעוץ זוגי...אלא אם כן בעיניך אין עדיפות לאברך על פני עובד לא כך דעתי הקטנה. אברך אאא תרתי משמע לא יכול לשלב בין השנים שהזכרת מקסימום לבחור בין השניים ואיך שאני מבין אאא חפץ לשלב ואשריו!
אבל הרב אאא כתב שהעבודות התורניות שהוצעו אינן רלוונטיות!

אבל הרב אאא כתב "והנני רוצה להשאר בכולל בלימוד ולא לצאת לעבוד".
מדוע אתה מייעץ לו עצה רעה ומכשילו לצאת לעולם העבודה מחשבים זוגיות גיוס לקוחות
אברך חרדי בדגש על אברך חרדי יש לך צד שהוא ישתלב שם?
אברך מבית מדרש הלא חרדי כן!
אאא אמר:
בתור אברך כולל פשוט,
כאשר ההוצאות גודלות,
ואינני רוצה לקחת הלואות ומתנות [ע"ע מצ"ה של צבי סילבר],
[highlight=yellow]והנני רוצה להישאר בכולל בלימוד,
ולא לצאת לעבוד וכדו'.[/highlight]
תנו בבקשה עצה איך אפשר להגדיל הכנסות מהצד.
תודה רבה
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
נזהר מצבועים אמר:
מבקש אמת אמר:
נדיב לב אמר:
כ

אני דוקא מתחבר לעבודות תורניות מהצד כמו שהציעו כאן חלק גדול מהכותבים.
מה שאתה מציע למעשה הוא לא ישים, לשלב חיי אברכות וחיי איש מחשבים, חיי אברכות וחיי גיוס לקוחות, חיי אברכות וחיי יעוץ זוגי...אלא אם כן בעיניך אין עדיפות לאברך על פני עובד לא כך דעתי הקטנה. אברך אאא תרתי משמע לא יכול לשלב בין השנים שהזכרת מקסימום לבחור בין השניים ואיך שאני מבין אאא חפץ לשלב ואשריו!
אבל הרב אאא כתב שהעבודות התורניות שהוצעו אינן רלוונטיות!

אבל הרב אאא כתב "והנני רוצה להשאר בכולל בלימוד ולא לצאת לעבוד".
מדוע אתה מייעץ לו עצה רעה ומכשילו לצאת לעולם העבודה מחשבים זוגיות גיוס לקוחות
אברך חרדי בדגש על אברך חרדי יש לך צד שהוא ישתלב שם?
אברך מבית מדרש הלא חרדי כן!
אאא אמר:
בתור אברך כולל פשוט,
כאשר ההוצאות גודלות,
ואינני רוצה לקחת הלואות ומתנות [ע"ע מצ"ה של צבי סילבר],
[highlight=yellow]והנני רוצה להישאר בכולל בלימוד,
ולא לצאת לעבוד וכדו'.[/highlight]
תנו בבקשה עצה איך אפשר להגדיל הכנסות מהצד.
תודה רבה

אכן כן. הנני מכיר כמה אברכים חרדים למהדרין שמתפרנסים מהתחומים הנ"ל, ועם זאת לומדים שנים או שלשה סדרים ביום, ואני הקטן ביניהם (לומד שלשה סדרים ביום ומתפרנס מעט בבין הסדרים). אינני אומר שזה דבר קל או פשוט כלל, ואולי לא מתאים לשואל דנן, אבל כתבתי שעליו לבדוק את כשרונותיו ותכונותיו ולפי זה יראה האם יש מצב למצוא פרנסה באיזה תחום אחר מלבד התחומים התורניים שהוצעו לו ושהוא טען שאינם רלוונטיים עבורו. אם ימצא כזו אפשרות - מעולה, אם לא - ימשיך לחפש איך לפתור את הבעיה.
 

יוסי יעבץ

משתמש ותיק
מענין זה אפשרי ללמוד שלושה סדרים ולהיות איש מחשבים? מתי בדיוק? בזמן של לא יום ולא לילה?
להיות יועץ זוגי מתי לקבל אנשים בין הסדרים בין הריצה לגן של הילד ובין הריצה חזרה לכולל?
סלח לי לא נשמע אמין.
 

נבשר

משתמש ותיק
לי יש איזה שהוא רעיון אבל דורש בעיקר השקעה במחשבה, אם אתה גר בשכונה ולא במרכז העיר, בשכונות אין את כל החנויות שיש בעיר, א"כ קח לך פרק זמן למחשבה ארוכה, איזה חנות לדעתך אין בשכונה, ומה יצליח, מניסיון (לא פתחתי בסוף, מסיבה צדדית) אחרי מחשבה מרובה והתבוננות ושימת לב אתה מגלה שאין חנות לחד פעמי או נאמר עכשיו שנפתח חנויות אינטרנט בשכונות או חנות שמוכרת אוכל לשבת (להגדיל ראש), ובד"כ יש איזה מחסן שתוכל לשכור במינימום כסף, ואתה חושב לעצמך איך לא חשבתי ע"ז קודם, פשוט גאוני, כמה פשוט וכו', לפתוח עסק זה לא דבר קל, אמנם כאב ראש בהתחלה ולהשוות מחירים ולהשיג כסף, אבל אח"כ העסק עובד לבד, אתה יכול להשיג עובד שינהל, או איזה בן משפחה שאתה סומך עליו, לא מדובר על איזה עסק גדול, או איזה רשת חדשה, אלא משהו שמכניס כמה אלפים בחודש, זה לדעתי, אבל הדבר דורש לפתוח את הראש, וגם ראש גדול.
 

אאא

משתמש ותיק
פותח הנושא
איזה סוג חנות או עסק כדאי לפתוח [בתור משהו רווחי מהצד]?
חנות רהיטים\מוצרי חשמל?
 
חלק עליון תַחתִית