אתה כותב מידיעה או השערה? שמעתי מאברך שלמד ספרות ופרש, שמבחוץ הכל נוצץ, אבל למעשה זה אינו כ"כ פשוט להרוויח מזה, בטח לא בלי השקעה וזמן.יושבי יעבץ אמר:סופר סת"ם
במעט זמן - שעה וחצי, שעתיים, ביום
בלא לצאת מהלימוד.
תוך שנה או שנתיים מגיעים לרמה יפה
(משתכרים הרבה יותר מר"מ או מלמד)
אלימלך אמר:{חוץ מזה כדאי לדעת מעלת הלומד מתוך הדחק}
כמובן שיש נתונים משתנים.אחד התלמידים אמר:אתה כותב מידיעה או השערה? שמעתי מאברך שלמד ספרות ופרש, שמבחוץ הכל נוצץ, אבל למעשה זה אינו כ"כ פשוט להרוויח מזה, בטח לא בלי השקעה וזמן.יושבי יעבץ אמר:סופר סת"ם
במעט זמן - שעה וחצי, שעתיים, ביום
בלא לצאת מהלימוד.
תוך שנה או שנתיים מגיעים לרמה יפה
(משתכרים הרבה יותר מר"מ או מלמד)
אאא אמר:איתא בגמרא בבא מציעא דף נט. שצריך לדאוג שיהיה בבית לחם, ולא יחסר מזון בבית. ואם לא, זה יכול להביא לחוסר שלום בית ח"ו (עיי"ש).
לגבי רעיונות לפרנסה, בנתיים כתבו: עריכה תורנית, לימוד עם ילד, משרה תורנית, סופר סת"ם. וכל אלו כרגע אינם רעיון מוצלח עבורי [וגם לא עבור רבים].
אני מחפש רעיונות איך אפשר להרוויח עוד כמה אלפי ש"ח לחודש [זה לא הרבה בכלל], בצורה שלא מידי מכבידה על סדר היום.
אני דוקא מתחבר לעבודות תורניות מהצד כמו שהציעו כאן חלק גדול מהכותבים.מבקש אמת אמר:אאא אמר:איתא בגמרא בבא מציעא דף נט. שצריך לדאוג שיהיה בבית לחם, ולא יחסר מזון בבית. ואם לא, זה יכול להביא לחוסר שלום בית ח"ו (עיי"ש).
לגבי רעיונות לפרנסה, בנתיים כתבו: עריכה תורנית, לימוד עם ילד, משרה תורנית, סופר סת"ם. וכל אלו כרגע אינם רעיון מוצלח עבורי [וגם לא עבור רבים].
אני מחפש רעיונות איך אפשר להרוויח עוד כמה אלפי ש"ח לחודש [זה לא הרבה בכלל], בצורה שלא מידי מכבידה על סדר היום.
כבודו בעצם שואל: איך ניתן להכניס סכום השווה ערך למשכורת של עבודה (פשוטה) בת 5-6 שעות ביום, על ידי עבודה של 1-2 שעות ביום. זו שאלת מליון הדולר שרוב האנשים בעולם מנסים לפתור אותה, מאחר וכל אחד מעדיף לעבוד שליש מהזמן ולקבל אותה משכורת. (הדרך המקובלת בעולם היא לעבוד במקצוע נחשב יותר שהשכר השעתי עליו גבוה, כגון רופא או עורך דין וכדומה, אבל כמובן זה לא רלוונטי למי שרוצה להשאר אברך, חוץ מהבעיות בכניסה לאקדמיה וכו').
לענ"ד הדבר הראשון שצריך לברר הוא: באיזה תחום יש לך כשרון להצליח ושהינך נמשך אליו בטבעך. בחובות הלבבות שער הבטחון כותב שישנם כשרונות שהקב"ה טבע באדם בשביל שיסתייע בהם להשיג את פרנסתו, ולכן יש לו לחפש את תחום פרנסתו לפי כשרונותיו ולא לפי מה שנראה נוצץ, ע"ש באורך. הרעיונות שהציעו כאן של לימוד עם תלמידים או סופרות סת"ם הינם מתאימים למי שמוכשר בתחום וגם נהנה ממנו, אך רוב האנשים לא מתאימים לתחומים אלו בדווקא. ישנם תחומים רבים שלאנשים יש כשרון ומשיכה טבעית אליהם: טכנאות מחשבים/מכירות/כשרות/ייעוץ חינוכי או זוגי/גיוס כספים/גיוס לקוחות/תיקונים/חשמלאות ועוד כיוצא באלו. אחרי שהאדם יודע איזה תחום מתאים לו צריך לחשוב איך אפשר להתפרנס מזה עם פגיעה מינימלית בסדרי לימודו.
גדול העצה ורב העלילה ישלח לך מברכתו ומעצתו.אאא אמר:בתור אברך כולל פשוט,
כאשר ההוצאות גודלות,
ואינני רוצה לקחת הלואות ומתנות [ע"ע מצ"ה של צבי סילבר],
והנני רוצה להישאר בכולל בלימוד,
ולא לצאת לעבוד וכדו'.
תנו בבקשה עצה איך אפשר להגדיל הכנסות מהצד.
תודה רבה
נדיב לב אמר:אני דוקא מתחבר לעבודות תורניות מהצד כמו שהציעו כאן חלק גדול מהכותבים.מבקש אמת אמר:אאא אמר:איתא בגמרא בבא מציעא דף נט. שצריך לדאוג שיהיה בבית לחם, ולא יחסר מזון בבית. ואם לא, זה יכול להביא לחוסר שלום בית ח"ו (עיי"ש).
לגבי רעיונות לפרנסה, בנתיים כתבו: עריכה תורנית, לימוד עם ילד, משרה תורנית, סופר סת"ם. וכל אלו כרגע אינם רעיון מוצלח עבורי [וגם לא עבור רבים].
אני מחפש רעיונות איך אפשר להרוויח עוד כמה אלפי ש"ח לחודש [זה לא הרבה בכלל], בצורה שלא מידי מכבידה על סדר היום.
כבודו בעצם שואל: איך ניתן להכניס סכום השווה ערך למשכורת של עבודה (פשוטה) בת 5-6 שעות ביום, על ידי עבודה של 1-2 שעות ביום. זו שאלת מליון הדולר שרוב האנשים בעולם מנסים לפתור אותה, מאחר וכל אחד מעדיף לעבוד שליש מהזמן ולקבל אותה משכורת. (הדרך המקובלת בעולם היא לעבוד במקצוע נחשב יותר שהשכר השעתי עליו גבוה, כגון רופא או עורך דין וכדומה, אבל כמובן זה לא רלוונטי למי שרוצה להשאר אברך, חוץ מהבעיות בכניסה לאקדמיה וכו').
לענ"ד הדבר הראשון שצריך לברר הוא: באיזה תחום יש לך כשרון להצליח ושהינך נמשך אליו בטבעך. בחובות הלבבות שער הבטחון כותב שישנם כשרונות שהקב"ה טבע באדם בשביל שיסתייע בהם להשיג את פרנסתו, ולכן יש לו לחפש את תחום פרנסתו לפי כשרונותיו ולא לפי מה שנראה נוצץ, ע"ש באורך. הרעיונות שהציעו כאן של לימוד עם תלמידים או סופרות סת"ם הינם מתאימים למי שמוכשר בתחום וגם נהנה ממנו, אך רוב האנשים לא מתאימים לתחומים אלו בדווקא. ישנם תחומים רבים שלאנשים יש כשרון ומשיכה טבעית אליהם: טכנאות מחשבים/מכירות/כשרות/ייעוץ חינוכי או זוגי/גיוס כספים/גיוס לקוחות/תיקונים/חשמלאות ועוד כיוצא באלו. אחרי שהאדם יודע איזה תחום מתאים לו צריך לחשוב איך אפשר להתפרנס מזה עם פגיעה מינימלית בסדרי לימודו.
מה שאתה מציע למעשה הוא לא ישים, לשלב חיי אברכות וחיי איש מחשבים, חיי אברכות וחיי גיוס לקוחות, חיי אברכות וחיי יעוץ זוגי...אלא אם כן בעיניך אין עדיפות לאברך על פני עובד לא כך דעתי הקטנה. אברך אאא תרתי משמע לא יכול לשלב בין השנים שהזכרת מקסימום לבחור בין השניים ואיך שאני מבין אאא חפץ לשלב ואשריו!
איש בנימין אמר:קודם כל הבהרה:
למה שאני עומד לכתוב עכשיו אין שום מקור, חוץ מנסיון החיים, ונטילת עצה מן הזקנים.
כל מה שנהוג לשמוע בקורסים לכלכלה נבונה, ויו"ב, שאסור בשום פנים ואופן לקחת גמחי"ם, אם אין לך תכנית מסודרת איך תחזיר, ואסור לקנות שום דבר מעבר לתקציב ההכנסות המדויק שלך וכו' וזו עבירה נוראה וכו' וכו'.
התוצאה למעשה היא, שאנשים כאלו תקועים כל החיים בשכירות, (למרות שאת השכירות שהם משלמים כל חודש יכלו לשלם בתור משכנתא, אלא שאסור להם להשיג הון עצמי מגמחי"ם), בדקדוקי עניות, ברדיפה מבוהלת אחרי כל שקל. ועוד קוראים לזה שלות נפש.
כמובן שאני לא מדבר על מי שבאמת נמצא במצוקה כלכלית אמיתית, עם בור משמעותי בתקציב ושכל חודש הוא רק צובר עוד כמה אלפי שקלים חובות.
אבל אברך שהוא ואשתו מכניסים פחות או יותר כסכום ההוצאות הבסיסיות שלהם (לחם וחלב, מטרנה טיטולים ושכ"ל). וצריך מדי פעם הוצאה חריגה - קח גמ"ח חבוב, קח! יהיה טוב! אתה לא מפגר ולא טעון טיפוח! אתה מספיק חברהמן ומוצלח בשביל להיות אופטימי. והכסף בסוף מגיע.
שוב פעם - אני מדבר מניסיון של 15 שנה, ומהרבה ניסיונות מוצלחים של אנשים סביבי.
כמובן, מי שגמ"ח יושב לו על הראש ולא נותן לו להרדם בלילה - יש לו בעיה והוא צריך לחשוב ברצינות על שינוי מהותי בחייו הכלכליים,
אבל לבן אדם נורמלי לא אמור להיות חרדות מגמחי"ם.
וגם בעולם העסקי זה כך - תשאלו.
מי שיושב עם טורים מסודרים של חישובי רווח והפסד, ולא משקיע שקל בלי שברור לו מאיפה הוא מחזיר אותו בסוף - לא יגיע רחוק.
הכלכלה המערבית בנויה על אופטימיות. האופטימיות הזו היא מה שהקימה חברות ענק, מדינות מפותחות, ומליארדרים.
מי שמרגיש שמה שכתבתי מאיים על שלוות נפשו - כנראה שדברי לא מיועדים אליו.
אבל אם אתה אחד כמוני - שראית את אביך וחבריו לוקחים גמחי"ם, מחתנים ילדים, ולא מקבלים התקף לב, נשארים מאושרים ושמחים, וישנים טוב בלילה. (ועובדים קשה. ברור שעובדים קשה. אף אחד לא הבטיח לך שהחיים הם דבר קל, ריחיים על צווארו!!).
התקדמת קצת בחיים, ונתקלת בכל האזהרות הנחרצות, הסיפורים מסמרי השער, והראיונות המזעזעים אם אנשי המקצוע - ונבהלת.
אז אל תדאג - קח גמ"ח פה וגמ"ח שם, בטח בה' ועשה טוב שכן ארץ ורעה אמונה. והתענג!!!
מבקש אמת אמר:אבל הרב אאא כתב שהעבודות התורניות שהוצעו אינן רלוונטיות!נדיב לב אמר:מבקש אמת אמר:כבודו בעצם שואל: איך ניתן להכניס סכום השווה ערך למשכורת של עבודה (פשוטה) בת 5-6 שעות ביום, על ידי עבודה של 1-2 שעות ביום. זו שאלת מליון הדולר שרוב האנשים בעולם מנסים לפתור אותה, מאחר וכל אחד מעדיף לעבוד שליש מהזמן ולקבל אותה משכורת. (הדרך המקובלת בעולם היא לעבוד במקצוע נחשב יותר שהשכר השעתי עליו גבוה, כגון רופא או עורך דין וכדומה, אבל כמובן זה לא רלוונטי למי שרוצה להשאר אברך, חוץ מהבעיות בכניסה לאקדמיה וכו').
לענ"ד הדבר הראשון שצריך לברר הוא: באיזה תחום יש לך כשרון להצליח ושהינך נמשך אליו בטבעך. בחובות הלבבות שער הבטחון כותב שישנם כשרונות שהקב"ה טבע באדם בשביל שיסתייע בהם להשיג את פרנסתו, ולכן יש לו לחפש את תחום פרנסתו לפי כשרונותיו ולא לפי מה שנראה נוצץ, ע"ש באורך. הרעיונות שהציעו כאן של לימוד עם תלמידים או סופרות סת"ם הינם מתאימים למי שמוכשר בתחום וגם נהנה ממנו, אך רוב האנשים לא מתאימים לתחומים אלו בדווקא. ישנם תחומים רבים שלאנשים יש כשרון ומשיכה טבעית אליהם: טכנאות מחשבים/מכירות/כשרות/ייעוץ חינוכי או זוגי/גיוס כספים/גיוס לקוחות/תיקונים/חשמלאות ועוד כיוצא באלו. אחרי שהאדם יודע איזה תחום מתאים לו צריך לחשוב איך אפשר להתפרנס מזה עם פגיעה מינימלית בסדרי לימודו.
אני דוקא מתחבר לעבודות תורניות מהצד כמו שהציעו כאן חלק גדול מהכותבים.
מה שאתה מציע למעשה הוא לא ישים, לשלב חיי אברכות וחיי איש מחשבים, חיי אברכות וחיי גיוס לקוחות, חיי אברכות וחיי יעוץ זוגי...אלא אם כן בעיניך אין עדיפות לאברך על פני עובד לא כך דעתי הקטנה. אברך אאא תרתי משמע לא יכול לשלב בין השנים שהזכרת מקסימום לבחור בין השניים ואיך שאני מבין אאא חפץ לשלב ואשריו!
אאא אמר:בתור אברך כולל פשוט,
כאשר ההוצאות גודלות,
ואינני רוצה לקחת הלואות ומתנות [ע"ע מצ"ה של צבי סילבר],
[highlight=yellow]והנני רוצה להישאר בכולל בלימוד,
ולא לצאת לעבוד וכדו'.[/highlight]
תנו בבקשה עצה איך אפשר להגדיל הכנסות מהצד.
תודה רבה
נזהר מצבועים אמר:מבקש אמת אמר:אבל הרב אאא כתב שהעבודות התורניות שהוצעו אינן רלוונטיות!נדיב לב אמר:כ
אני דוקא מתחבר לעבודות תורניות מהצד כמו שהציעו כאן חלק גדול מהכותבים.
מה שאתה מציע למעשה הוא לא ישים, לשלב חיי אברכות וחיי איש מחשבים, חיי אברכות וחיי גיוס לקוחות, חיי אברכות וחיי יעוץ זוגי...אלא אם כן בעיניך אין עדיפות לאברך על פני עובד לא כך דעתי הקטנה. אברך אאא תרתי משמע לא יכול לשלב בין השנים שהזכרת מקסימום לבחור בין השניים ואיך שאני מבין אאא חפץ לשלב ואשריו!
אבל הרב אאא כתב "והנני רוצה להשאר בכולל בלימוד ולא לצאת לעבוד".
מדוע אתה מייעץ לו עצה רעה ומכשילו לצאת לעולם העבודה מחשבים זוגיות גיוס לקוחות
אברך חרדי בדגש על אברך חרדי יש לך צד שהוא ישתלב שם?
אברך מבית מדרש הלא חרדי כן!
אאא אמר:בתור אברך כולל פשוט,
כאשר ההוצאות גודלות,
ואינני רוצה לקחת הלואות ומתנות [ע"ע מצ"ה של צבי סילבר],
[highlight=yellow]והנני רוצה להישאר בכולל בלימוד,
ולא לצאת לעבוד וכדו'.[/highlight]
תנו בבקשה עצה איך אפשר להגדיל הכנסות מהצד.
תודה רבה