חידות של חולין

(את החידה הזו ראיתי בשם איזה צדיק ואני לא זוכר מי, וכמובן שזה לא בלשונו בדיוק)​
היה מישהו שהיה לו בכיס 20 זוזים,​
ולמחרת הוא קם בבוקר ומגלה שיש לו רק 19 זוזים,​
מה יותר הגיוני:​
שזוז אחד  נפל לו ברחוב ביום האתמול​
או שאחד מעבדיו גנב לו?​
חידות של 'מה שמי':​
  1. אם תיקח אברה ותעוף בה לסוף עולם תקבל את שמי מה שמי?
  2. אם תקרא את שמע בעונתה בעיתה תקבל את שמי מה שמי?
  3. אמצע שמי תחילת שמי, תחילת שמי אמצע שמי ואם תחלק את סוף שמי לשניים תקבל את סוף שמי מה שמי?
  4. סוף סוף תחילת שמי, תחילת סוף סוף שמי ונח בא באמצע התיבה מה שמי?
 

שלמה1

משתמש ותיק
כנראה התשובה שגנב היה גונב את כל ה-20, אבל אין זה נכון כי יתכן שהגנב מתוחכם
 

עלה מבבל

משתמש ותיק
שלמה1 אמר:
עלה מבבל אמר:
שלמה1 אמר:
כנראה התשובה שגנב היה גונב את כל ה-20, אבל אין זה נכון כי יתכן שהגנב מתוחכם
גנב מתוחכם לוקח הכל...
גנב מתוחכם לא רוצה להסתבך עם הבית משפט והמשטרה...
כנראה שעדיין לא היית גנב...
גנב יש לו כבר הדרכים להשתמט
וחוץ מזה למה לקח רק אחת הרי היה יכול ליקח חמש
 
 

שלמה1

משתמש ותיק
עלה מבבל אמר:
שלמה1 אמר:
עלה מבבל אמר:
גנב מתוחכם לוקח הכל...
גנב מתוחכם לא רוצה להסתבך עם הבית משפט והמשטרה...
כנראה שעדיין לא היית גנב...
גנב יש לו כבר הדרכים להשתמט
וחוץ מזה למה לקח רק אחת הרי היה יכול ליקח חמש
זה מה שחשב אדונו, ולכן לא פיטר אותו ולא חשד מאומה, וזה הרווח של הגנב.
 
 

מנחם מענדל שפרינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
שלמה1 אמר:
אבל אין זה נכון כי יתכן שהגנב מתוחכם
אכן בתשובה מתייחסים לכך שיתכן שהגנב רצה שלא ירגישו בשינוי במשקל הכיס​
אבל אם היה רוצה כך גם היה גונב 2 או 3 כיון שגם בשינוי כזה לא מרגישים

עכשיו שמתי לב שכבוד @עלה מבבל  הקדים אותי​
 

מנחם מענדל שפרינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
בשאוצנ אמר:
חידות של 'מה שמי':
אם תיקח אברה ותעוף בה לסוף עולם תקבל את שמי מה שמי?
אם תקרא את שמע בעונתה בעיתה תקבל את שמי מה שמי?
אמצע שמי תחילת שמי, תחילת שמי אמצע שמי ואם תחלק את סוף שמי לשניים תקבל את סוף שמי מה שמי?
סוף סוף תחילת שמי, תחילת סוף סוף שמי ונח בא באמצע התיבה מה שמי?
חשבתי שאלה חידות קלות..​
 

יאיר

משתמש ותיק
ובכן אמר:
יאיר אמר:
באמת 2 מעניין מה התשובה
כשקוראים את 'שמע' יחד עם אותיות מתוך 'בעונתה' באופן שמשיירים ממנו 'בעתה', יוצא 'שמע-ון'.
 
יישר כח

אז יש טעות בחידה, גם היא מנוסחת באופן לא נכון וגם יש י' יתירה ב'בעיתה'
 

ובכן

משתמש ותיק
יאיר אמר:
ובכן אמר:
יאיר אמר:
באמת 2 מעניין מה התשובה
כשקוראים את 'שמע' יחד עם אותיות מתוך 'בעונתה' באופן שמשיירים ממנו 'בעתה', יוצא 'שמע-ון'.
יישר כח
אז יש טעות בחידה, גם היא מנוסחת באופן לא נכון וגם יש י' יתירה ב'בעיתה'
אמת.
נשאר לנו להמתין ל@בשאוצנ שיתן את דברו.
 
 

מנחם מענדל שפרינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
יאיר אמר:
אז יש טעות בחידה, גם היא מנוסחת באופן לא נכון וגם יש י' יתירה ב'בעיתה'
לגבי הי' היתרה באמת טעיתי​
אבל לא הבנתי מהי הטעות בניסוח?​
אם תקרא בעונתה תרוויח את הו' והנ' שאין ב'עתה'​
 

ובכן

משתמש ותיק
בשאוצנ אמר:
יאיר אמר:
...גם היא מנוסחת באופן לא נכון...
אבל לא הבנתי מהי הטעות בניסוח?​
אם תקרא בעונתה תרוויח את הו' והנ' שאין ב'עתה'​
איך מכניסים את המשפט הזה, או המשפט שלי -
ובכן אמר:
כשקוראים את 'שמע' יחד עם אותיות מתוך 'בעונתה' באופן שמשיירים ממנו 'בעתה', יוצא 'שמע-ון'.
בתוך זה -
בשאוצנ אמר:
אם תקרא את שמע בעונתה בעיתה תקבל את שמי מה שמי?

אני הייתי כותב: אם תקרא את שמע בעונתה ולא בעתה, תקבל את שמי. מה שמי?
והתשובה היא, אם תקרא את 'שמע' ביחד עם 'בעונתה', אבל בלא 'בעתה' שב'בעונתה', יצא לך שמעון.
 

מנחם מענדל שפרינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
ובכן אמר:
בשאוצנ אמר:
יאיר אמר:
...גם היא מנוסחת באופן לא נכון...
אבל לא הבנתי מהי הטעות בניסוח?​
אם תקרא בעונתה תרוויח את הו' והנ' שאין ב'עתה'​
איך מכניסים את המשפט הזה, או המשפט שלי -
ובכן אמר:
כשקוראים את 'שמע' יחד עם אותיות מתוך 'בעונתה' באופן שמשיירים ממנו 'בעתה', יוצא 'שמע-ון'.
בתוך זה -
בשאוצנ אמר:
אם תקרא את שמע בעונתה בעיתה תקבל את שמי מה שמי?

אני הייתי כותב: אם תקרא את שמע בעונתה ולא בעתה, תקבל את שמי. מה שמי?
והתשובה היא, אם תקרא את 'שמע' ביחד עם 'בעונתה', אבל בלא 'בעתה' שב'בעונתה', יצא לך שמעון.
רק עכשיו אני שם לב ששכחתי לכתוב את המילה 'ולא'​
 

ובכן

משתמש ותיק
ולמען פותח האשכול, אם @בשאוצנ זה חידה, אז אפשר שהפתרון הוא שהוא ראשי תיבות 'וְשֵׁם שַׂר צְבָאוֹ אֲבִינֵר בֶּן נֵר' (שמואל א' יד נ).
:)
קרדיט: תכנת מחשב.
 

מנחם מענדל שפרינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
את החידה הזו שמעתי בשם אחד ממפרשי הגמרא​
(אינני זוכר מי)​
 עם שתי גרסאות​
אבל הרעיון בהם הוא אחד:​
אדם צריך לדעת לאיזה צד ללכת​
במקום יש שני אנשים אחד אומר רק אמת​
והשני תמיד משקר​
הוא יכול לשאול רק שאלה אחת רק את אחד מהם​
ואינו יודע מי דובר אמת ומי לא​
מה יעשה?​
 

מנחם מענדל שפרינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
עוד חידות:​
  1. אם תציר צורת ר' כיצד תחלק אותה ל-4 חלקים שווים?
  2. אם יש לי שתי מטבעות של 10 שקלים ושתי שקיות
ואני רוצה שבשקית אחת יהיו 10 שקלים ובשניה 20 שקלים​
כיצד אעשה זאת?​
      3. שני מטיילים הגיעו לשפת הנהר
יש שם סירה שמספיקה לאדם אחד​
כיצד יעברו שניהם את הנהר?​
 

ובכן

משתמש ותיק
בשאוצנ אמר:
את החידה הזו שמעתי בשם אחד ממפרשי הגמרא​
(אינני זוכר מי)​
 עם שתי גרסאות​
אבל הרעיון בהם הוא אחד:​
אדם צריך לדעת לאיזה צד ללכת​
במקום יש שני אנשים אחד אומר רק אמת​
והשני תמיד משקר​
הוא יכול לשאול רק שאלה אחת רק את אחד מהם​
ואינו יודע מי דובר אמת ומי לא​
מה יעשה?​
יגש לאחד מהם, וישאלנו: אני צריך להגיע לעיר פלונית. לו הייתי שואל את חברך, באיזה מן הדרכים היה מחוה לי ללכת?
ואז יצעד בדרך השניה.
 
 

ובכן

משתמש ותיק
בשאוצנ אמר:
אם יש לי שתי מטבעות של 10 שקלים ושתי שקיות​
ואני רוצה שבשקית אחת יהיו 10 שקלים ובשניה 20 שקלים​
כיצד אעשה זאת?​
נשים מטבע אחת בכל שקית, וניתן שקית אחת בתוך חברתה.
 

ובכן

משתמש ותיק
בשאוצנ אמר:
הסיבה לשם המוזר הזה היא:​
היו שני שמות שרציתי לעשות לעצמי ושניהם היו תפוסים:
@בעילום שם  וגם @צדיק נסתר ​
אז עשיתי ר"ת של שניהם: בעילום שם או צדיק נסתר​
ושכחתי לעשות רווחים​
טוב עשית.
אם למשל היית בוחר לכתוב 'אהרן', תיכף היינו קולטים שקוראים לך 'יוסל'... :)
 
 

מנחם מענדל שפרינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
ובכן אמר:
בשאוצנ אמר:
את החידה הזו שמעתי בשם אחד ממפרשי הגמרא​
(אינני זוכר מי)​
 עם שתי גרסאות​
אבל הרעיון בהם הוא אחד:​
אדם צריך לדעת לאיזה צד ללכת​
במקום יש שני אנשים אחד אומר רק אמת​
והשני תמיד משקר​
הוא יכול לשאול רק שאלה אחת רק את אחד מהם​
ואינו יודע מי דובר אמת ומי לא​
מה יעשה?​
יגש לאחד מהם, וישאלנו: אני צריך להגיע לעיר פלונית. לו הייתי שואל את חברך, באיזה מן הדרכים היה מחוה לי ללכת?
ואז יצעד בדרך השניה.
 
ובכן אמר:
בשאוצנ אמר:
אם יש לי שתי מטבעות של 10 שקלים ושתי שקיות​
ואני רוצה שבשקית אחת יהיו 10 שקלים ובשניה 20 שקלים​
כיצד אעשה זאת?​
נשים מטבע אחת בכל שקית, וניתן שקית אחת בתוך חברתה.
 
צדקתם שניכם​
 

מנחם מענדל שפרינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
בשאוצנ אמר:
עוד חידות:​
  1. כיצד מחלקים את הצורה של ר לארבע?
  2. אם יש לי שתי מטבעות של 10 שקלים ושתי שקיות
ואני רוצה שבשקית אחת יהיו 10 שקלים ובשניה 20 שקלים​
כיצד אעשה זאת?​
  1. שני מטיילים הגיעו לשפת הנהר
יש שם סירה שמספיקה לאדם אחד​
כיצד יעברו שניהם את הנהר?​
מחלקים את הצורה של ר' ע"י הצורה עצמה וד"ל​
ולגבי מעבר הנהר – לאו דווקא ששניהם הגיעו מכיוון אחד​
א"כ אחד יעבור את הנהר יגיע לגדה השניה​
וכשירד מהסירה חברו יעלה עליה וישוט חזרה​
 

מנחם מענדל שפרינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
בשאוצנ אמר:
ובכן אמר:
אם @בשאוצנ זה חידה
הסיבה לשם המוזר הזה היא:​
היו שני שמות שרציתי לעשות לעצמי ושניהם היו תפוסים:
@בעילום שם  וגם @צדיק נסתר ​
אז עשיתי ר"ת של שניהם: בעילום שם או צדיק נסתר​
ושכחתי לעשות רווחים​
בגלל זה פתחתי את האשכול החלפת שם משתמש:​
 
חלק עליון תַחתִית