פרשת חיי שרה, למה אברהם התעסק בנישואי יצחק, ולא יצחק עצמו.

רוצה לדעת

משתמש ותיק
התשובה הפשוטה כמובן, כי יצחק רצה שדוקא אביו יחפש עבורו האשה הראויה לו וכו'
אך י"ל תשובה הלכתית,
וכמו שמעתי מח"א כי יצחק היה עקר כמבו' בגמ' ביבמות סד: ואינו מחוייב בפו"ר,
אבל אברהם הלא קיבל הבטחה "כי ביצחק יקרא לזה זרע" ולכן התעסק בנישואיו
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
צ"ע וכי יצחק לא האמין להבטחה שקיבל אביו? הלא הוא הסכים למסור נפשו על סמך דברי אביו שקיבל נבואה מה', ואיך לא יתעסק בנשואיו על סמך הבטחת ה'?
 

נדיב לב

משתמש ותיק
אברהם חפץ לקחת לו אישה לא מבנות הארץ מהטעם הידוע. ובשביל זה צריך לחפש בחוץ לארץ. ויצחק עולה תמימה נשאר בארץ הקדושה.
 

רוצה לדעת

משתמש ותיק
פותח הנושא
צודקים,
כתבתי תשובה "הלכתית" למה הוא "פטור" מהתעסקות בזה.
השאלה היתה למה לא היה חייב להתעסק בעצמו בזה,
וע"ז באה התשובה כי היה עקר.
 

רוצה לדעת

משתמש ותיק
פותח הנושא
נדיב לב אמר:
אברהם חפץ לקחת לו אישה לא מבנות הארץ מהטעם הידוע. ובשביל זה צריך לחפש בחוץ לארץ. ויצחק עולה תמימה נשאר בארץ הקדושה.
אז, למה לא הוא שלח את אליעזר או משהו אחר לחפש לו אשה שם, אתמהה.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
רוצה לדעת אמר:
נדיב לב אמר:
אברהם חפץ לקחת לו אישה לא מבנות הארץ מהטעם הידוע. ובשביל זה צריך לחפש בחוץ לארץ. ויצחק עולה תמימה נשאר בארץ הקדושה.
אז, למה לא הוא שלח את אליעזר או משהו אחר לחפש לו אשה שם, אתמהה.
אליעזר עבד אברהם. העבד מחויב לשמוע לאדונו ולא לבן אדונו. וכל העבדים היו אז תחת סמכות אברהם אביו.
 

רוצה לדעת

משתמש ותיק
פותח הנושא
נדיב לב אמר:
רוצה לדעת אמר:
נדיב לב אמר:
אברהם חפץ לקחת לו אישה לא מבנות הארץ מהטעם הידוע. ובשביל זה צריך לחפש בחוץ לארץ. ויצחק עולה תמימה נשאר בארץ הקדושה.
אז, למה לא הוא שלח את אליעזר או משהו אחר לחפש לו אשה שם, אתמהה.
אליעזר עבד אברהם. העבד מחויב לשמוע לאדונו ולא לבן אדונו. וכל העבדים היו אז תחת סמכות אברהם אביו.

אז שישלח משהו אחר. או שיבקש מאביו להשתמש באליעזר, לא הבנתי הבעיה.
 

מבקש חכמה

משתמש חדש
התשובה, א. האב חייב להשיא בנו עיין קידושין כט.
ב. יצחק לא יכול היה להתחתן עם יושבי כנען רק עם משפ' אביו בחרן כמפורש בכתוב בגלל מידותיהם הרעות ידוע מהר''ן בדרשות קחנו משם. וממילא זה רק ע"י שליחות יען שהוא עולה תמימה ונאסר ביציאה לחו''ל, וממילא חייבים שליחות, כעת מובן שהאדון אברהם שולח את העבד ולא יצחק שולח את העבד, וכך גם יכול לתת לו שטר דייתקי על נכסיו לרצות משפ' האשה מה שיצחק עצמו לא יכול עדיין ליתן ודוק.
 

שף ויתיב

משתמש רגיל
במדרש תנחומא איתא שמכאן לומדים שמי שיש לו בנים קודם ישיאם ואחר כך ישא אשה, ואם כן אברהם רצה מצד החיוב שלו לחפש אשה ליצחק כדי שהוא יוכל לישא. ולא באתי ליישב הקושיא, אלא לבאר חלק אברהם בזה.
 
חלק עליון תַחתִית