הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
על התקן של המכון הטכנולוגי ולעומתו התקן של משמרת השבת.יהודי אמר:קשה להתווכח כשקשה להציג ברור על מה מדברים וכו'.
תלמד את הנושא ותראה כי טוב.
על התקן של המכון הטכנולוגי ולעומתו התקן של משמרת השבת.יהודי אמר:קשה להתווכח כשקשה להציג ברור על מה מדברים וכו'.
סבא אמר:איני יודע, מדוע הקטנת את המילים, [ואולי זה בא מענווה],יח''ד אמר:תלוי בסוג המיחם, עיין במצ"ב.
פשוט לי שאפשר לסמוך על מכון צומת בהבנת המציאות אך עם הפסיקות שלהם שלהם אפשר להתווכח.
אבל הדברים ממש נשמעים מופקעים, אם אי אפשר לסמוך עליהם בפסקים, וכי ס"ד שמי שחשוד שמשום להיטותו להקל, [כדי להיות כ"בית הלל" ועוד סיסמאות מטופשותהמופרחות ע"י שכמותם], אינו חשוד לעוות את המציאות מאותה סיבה?
וכבר כתב @הפקדתי שומרים בזה"ל השאלה הגדולה כשיש ויכוח במציאות. ויש עכ"ל. ודי בזה למבחין.
יצחק אמר:קשה לראות כאן פסילה של מכון צומת, תמיד היה נראה לי בפרסומים שלהם שהם מבררים את ההלכה ואת המציאות ממש כפי שעשו כל הדורות בלי סברות של "בית הלל" ושאר הזיות וגם בלי עקמימות בגוף הדיון,
אלא מאי, יש כאן שתי נקודות, א, הם נוטים לקולא יחסית וזה בהחלט לגיטימי. ב. הם אינם נשמעים לדעת הרבה גדולי ת"ח שסוברים שלפעמים צריך להחמיר בדברים שיש בהם משום "אוושא מילתא" וכיו"ב שצריכים לשמור על האוירה של השבת, אבל לא נראה לי שיש אצלם פסיקות הלכתיות שהם ממש "לא לגיטימיות" אצל תלמידי חכמים.
לדעתי אין סיבה שלא לסמוך על ההוראות שלהם.
הנידון שזה מגביר את הזרם שלטענת משמרת השבת יש בזה איסור דאורייתא הוא דעת יחיד כנגד דעתם של הגריש"א [כפי שמעיד הרב אפרתי והרב קארפ], והגרש"ז שסבר שאפילו איסור דרבנן אין בזה. ואיך כתב ע"ז ממש ר' משה פיינשטין כיון שאין בזה איסור ברור ואפילו לא ספק איסור ברור אי אפשר להורות בזה איסור.הפקדתי שומרים אמר:[
אחרי שהתרמוסטט הדיגטלי ברגע שפותחים את דלת המקרר קיימת השפעה של הפתיחה על רמת הזרם שבתרמוסטט, .
לי יש מקרר של סמסונג עם התקן שבת שאיני יודע מי התקינו אך בזמנו ביררת במכון הטכנולגי להלכה .מבין ענין אמר:האם בכל המושגים הטעכניים הללו הרב הנ"ל מתייחס גם לצפצוף המתחיל לפעול לאחר פתיחה של המקרר לפרק זמן מסוים?
משיב כהלכה אמר:למכון "צומת" אין גיבוי אוטומטי של גדול כלשהו, וכל דבר בפני עצמו צריך בדיקה.
באופן כללי, לגבי חיישנים המצויים במזגנים חדישים, או מעליות שבת, או מקררים, דעת הגר"ע יוסף דלא חיישינן לחיישנים, ובנו הגר"י יוסף מביא זאת בהרחבה. בקצרה ניתן לסכם ששינוי עוצמת הזרם החשמלי היא דרבנן, ופסיק רישיה דלא ניחא ליה בדרבנן מותר (כמדומני שכך גם פסיקת מכון צומת, באופן עקרוני).
את זה אני יודע. ברור שבמצב שבת הצפצוף מתבטל.ברל אמר:לי יש מקרר של סמסונג עם התקן שבת שאיני יודע מי התקינו אך בזמנו ביררת במכון הטכנולגי להלכה .מבין ענין אמר:האם בכל המושגים הטעכניים הללו הרב הנ"ל מתייחס גם לצפצוף המתחיל לפעול לאחר פתיחה של המקרר לפרק זמן מסוים?
הצפצוף מתבטל מרגע שעובר למצב שבת
נדיב לב אמר:משיב כהלכה אמר:למכון "צומת" אין גיבוי אוטומטי של גדול כלשהו, וכל דבר בפני עצמו צריך בדיקה.
באופן כללי, לגבי חיישנים המצויים במזגנים חדישים, או מעליות שבת, או מקררים, דעת הגר"ע יוסף דלא חיישינן לחיישנים, ובנו הגר"י יוסף מביא זאת בהרחבה. בקצרה ניתן לסכם ששינוי עוצמת הזרם החשמלי היא דרבנן, ופסיק רישיה דלא ניחא ליה בדרבנן מותר (כמדומני שכך גם פסיקת מכון צומת, באופן עקרוני).
הצגת דעה אחת. האם כל פוסקי הדור התירו בשופי?
ידוע לי שחלקם סוברים שיש בזה איסור דאורייתא!
בודאי.לי ידוע על מכשירי שמיעה שמתירים בשבת כי זה הגברת זרם שמתכלה ומתירים דרבנן לצורך חולה, האם יש מישהו שחולק ע"ז?
מנורה שיש לה כיסוי שנסגר? לכאו' בכלל לא צריך הכשר (בלי להיכנס לשאלה אם ראוי לעשות כן).האם מנורת שבת לקיר בהכשר מכון צומת אפשר להשתמש
לכאורה איזה שאלה יש בזה
שלא יועיל בה כל הכשר-אם אכן זה בעי'(בלי להיכנס לשאלה אם ראוי לעשות כן).
יש הרבה יותר סיכוי לשכנע, כשכותבים מי המתירים ומי לעומתם האוסרים.וע"ז טוענים -כל מי שבחן את הדברים- שהפתרון לא פותר דבר
אם כוונתכם שלא צריך הכשר, זה לא נחשב שאפשר לסמוך עליהם.ולמה לומר סתם שא"א לסמוך על צומת בכלום, מי שכתב את זה יודע מהנידונים בכלל?? הפלטה והמיחם של רוב הכותבים פה בהכשר צומת, למה לקטרג על כל מי שלא במגזר?