חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי (לש"ס ומקרא ישנן אשכולות ייעודיים, נא להקפיד על החלוקה)

חגי פאהן

משתמש ותיק
יישר כח. התכוונתי לויצא, לא ידעתי על מקץ.

חידה חדשה: היכן בתורה יש שלושה פעלים סמוכים: עבר, הוה ועתיד.
סמוכים ממש, ופעלים ממש, בלי התחכמותים.
 

חגי פאהן

משתמש ותיק
ביקשו רמז.

כבר כתבתי, אבל למען הסר ספק: המילים ממש ממש צמודות - מילה אחת שהיא פועל בעבר, והמילה שאחריה פועל בהווה, והמילה שאחריה פועל בעתיד.
ובלי תחיליות מש"ה וכל"ב. ובספר בראשית.
 

חגי פאהן

משתמש ותיק
עורך תורני אמר:
כי "שמעתי אומרים נלכה" דותנה (בראשית לז,ז)
נכון מאד!

עוד שאלה: היכן בתורה יש פשטא קודם בפסוק לסגול?
ניתן רמז כבר עכשיו: ספר דברים.
 

יצחק

משתמש ותיק
דברים י"ב י"ח כי אם לפני ה"א תאכלנו במקום אשר יבחר ה"א בו
מילת "במקום" מוטעמת פשטא, מילת "בו" מוטעמת סגול.
 

סתם איש

משתמש ותיק
איש בנימין אמר:
אפרים ומנשה - יעקב אבינו.
בנים: אפרים ומנשה כראובן ושמעון יהיו לי.
נכדים: שהרי היו בנים של יוסף בן יעקב.
נינים: כמבואר בחז"ל שאסנת היא בת דינה שנולדה משכם.
נכון מאוד.
קרדיט ליוצר החידה- בני בן ה10
 

חגי פאהן

משתמש ותיק
יצחק אמר:
חגי פאהן אמר:
יצחק אמר:
דברים י"ב י"ח כי אם לפני ה"א תאכלנו במקום אשר יבחר ה"א בו
מילת "במקום" מוטעמת פשטא, מילת "בו" מוטעמת סגול.
נכון מאד!
מצאתי עוד ביהושע יח, יד.
בתנ"ך יש כמה וכמה, אבל בתורה יש רק אחד.
ואדרבה, יש רק פעם אחת בתנ"ך שיש מהפך לפני סגול.
רמז: אומרים את זה במוצ"ש.
 

יצחק

משתמש ותיק
איך אתה יודע שאין עוד בתנ"ך, יש לך תוכנת חיפוש? (מאד קשה לבדוק פסוק פסוק)
 

חמד ילד

משתמש רגיל
חידה:
ישנה מימרא בש"ס שיש שם שלוש אפשרויות איך לנהוג במצב מסוים. יש לנו עשרות פעמים בשנה שאנחנו יכולים לקיים את אחת האפשרויות ואנחנו עושים זאת רק שלוש פעמים כל שנה, והשנה אנחנו מקיימים את זה בשבוע הנוכחי. מהי המימרא וכפי איזו אפשרות אנו נוהגים?
 

חגי פאהן

משתמש ותיק
חמד ילד אמר:
חידה:
ישנה מימרא בש"ס שיש שם שלוש אפשרויות איך לנהוג במצב מסוים. יש לנו עשרות פעמים בשנה שאנחנו יכולים לקיים את אחת האפשרויות ואנחנו עושים זאת רק שלוש פעמים כל שנה, והשנה אנחנו מקיימים את זה בשבוע הנוכחי. מהי המימרא וכפי איזו אפשרות אנו נוהגים?
זה קשור לפוליטיקה בהווה?
או ללוח השנה בלבד?
 

חמד ילד

משתמש רגיל
חגי פאהן אמר:
חמד ילד אמר:
חידה:
ישנה מימרא בש"ס שיש שם שלוש אפשרויות איך לנהוג במצב מסוים. יש לנו עשרות פעמים בשנה שאנחנו יכולים לקיים את אחת האפשרויות ואנחנו עושים זאת רק שלוש פעמים כל שנה, והשנה אנחנו מקיימים את זה בשבוע הנוכחי. מהי המימרא וכפי איזו אפשרות אנו נוהגים?
זה קשור לפוליטיקה בהווה?
או ללוח השנה בלבד?
ללוח שנה
 

יהודה1

משתמש ותיק
איך ייתכן אדם שחייב קרבן מסויים, ובלי שהשתנה מצבו (לא נודע לו דבר ששכח ולא המיר דתו וכיו"ב) נפטר מאותו קרבן בלי לעשות שום דבר אחר.
 

חגי פאהן

משתמש ותיק
חמד ילד אמר:
רמז לחידה האחרונה שלי, זה קשור לפרשת השבוע.
יש שקוראים להפטרת וישלח "ויברח יעקב וכו', שובה ישראל עד ה' אלקיך". ויש קוראים אותה בשבת ויצא, וכולם קוראים אותה בשבת שובה. ועשרות שבתות לא קוראים אותה. אני בכיוון? אבל איזו מימרא יש על זה?

אם לא, זה קשור להפטרה?
 

אברך

משתמש ותיק
חגי פאהן אמר:
יש שקוראים להפטרת וישלח "ויברח יעקב וכו', שובה ישראל עד ה' אלקיך". ויש קוראים אותה בשבת ויצא, וכולם קוראים אותה בשבת שובה. ועשרות שבתות לא קוראים אותה.
לכאורה זה לא עונה על החידה
חמד ילד אמר:
חידה:
ישנה מימרא בש"ס שיש שם שלוש אפשרויות איך לנהוג במצב מסוים. יש לנו עשרות פעמים בשנה שאנחנו יכולים לקיים את אחת האפשרויות ואנחנו עושים זאת רק שלוש פעמים כל שנה, והשנה אנחנו מקיימים את זה בשבוע הנוכחי. מהי המימרא וכפי איזו אפשרות אנו נוהגים?
 

חגי פאהן

משתמש ותיק
התייחסתי רק לזה:
"יש לנו עשרות פעמים בשנה שאנחנו יכולים לקיים את אחת האפשרויות ואנחנו עושים זאת רק שלוש פעמים כל שנה, והשנה אנחנו מקיימים את זה בשבוע הנוכחי."
הייתי אומר שביבי נתן דורון לחמאס, ויש לנו עשרות אפשרויות להילחם בעזה, אבל הוא כבר אמר שזה לא קשור לפוליטיקה...
 

יצחק

משתמש ותיק
חגי פאהן אמר:
חגי פאהן אמר:
יצחק אמר:
מצאתי עוד ביהושע יח, יד.
בתנ"ך יש כמה וכמה, אבל בתורה יש רק אחד.
ואדרבה, יש רק פעם אחת בתנ"ך שיש מהפך לפני סגול.
רמז: אומרים את זה במוצ"ש.
אחדד: זה בפסוקי ברכה למוצ"ש.
מרוב סקרנות בדקתי כמעט פסוק פסוק, ויאמר העם אל שאול היונתן ימות וכו'.
 

חמד ילד

משתמש רגיל
חגי פאהן אמר:
חמד ילד אמר:
רמז לחידה האחרונה שלי, זה קשור לפרשת השבוע.
יש שקוראים להפטרת וישלח "ויברח יעקב וכו', שובה ישראל עד ה' אלקיך". ויש קוראים אותה בשבת ויצא, וכולם קוראים אותה בשבת שובה. ועשרות שבתות לא קוראים אותה. אני בכיוון? אבל איזו מימרא יש על זה?

אם לא, זה קשור להפטרה?
מגילה כא:
אמר רבא ראשון שקרא ד' משובח שני שקרא ד' משובח שלישי שקרא ד' משובח ראשון שקרא ד' משובח דתנן בשלש קופות של שלש סאין שבהן תורמין את הלשכה והיה כתוב עליהן אב''ג לידע איזו מהן נתרמה ראשון להקריב ממנה ראשון שמצוה בראשון אמצעי שקרא ארבעה משובח דתניא {במדבר ח-ב} אל מול פני המנורה יאירו מלמד שמצדד פניהם כלפי נר מערבי ונר מערבי כלפי שכינה ואמר רבי יוחנן מכאן שאמצעי משובח ואחרון שקרא ארבעה משובח משום מעלין בקדש ולא מורידין רב פפא איקלע לבי כנישתא דאבי גובר וקרא ראשון ארבעה ושבחיה רב פפא.
הפעם היחידה בשנה שקוראים רק עשרה פסוקים בשני וחמישי היא בפרשת וישלח ואז נוהגים כאפשרות האחרונה.
 
חלק עליון תַחתִית