פרשת השבוע הנוכחי, פרשת ויצא.חגי פאהן אמר:נתחיל בקל: איזו פרשה בתורה כולה פרשה אחת - דהיינו שאין בתוכה פרשיות פתוחות וסתומות?
בלק היא שתי פרשות. רק ויצא ומקץיהודה1 אמר:יש כמה מקץ ובלק, אולי עוד
נכון מאד!עורך תורני אמר:כי "שמעתי אומרים נלכה" דותנה (בראשית לז,ז)
עוד רמז: בעליה של שני. באחת הפרשיות.חגי פאהן אמר:עוד שאלה: היכן בתורה יש פשטא קודם בפסוק לסגול?
ניתן רמז כבר עכשיו: ספר דברים.
נכון מאוד.איש בנימין אמר:אפרים ומנשה - יעקב אבינו.
בנים: אפרים ומנשה כראובן ושמעון יהיו לי.
נכדים: שהרי היו בנים של יוסף בן יעקב.
נינים: כמבואר בחז"ל שאסנת היא בת דינה שנולדה משכם.
נכון מאד!יצחק אמר:דברים י"ב י"ח כי אם לפני ה"א תאכלנו במקום אשר יבחר ה"א בו
מילת "במקום" מוטעמת פשטא, מילת "בו" מוטעמת סגול.
מצאתי עוד ביהושע יח, יד.חגי פאהן אמר:נכון מאד!יצחק אמר:דברים י"ב י"ח כי אם לפני ה"א תאכלנו במקום אשר יבחר ה"א בו
מילת "במקום" מוטעמת פשטא, מילת "בו" מוטעמת סגול.
בתנ"ך יש כמה וכמה, אבל בתורה יש רק אחד.יצחק אמר:מצאתי עוד ביהושע יח, יד.חגי פאהן אמר:נכון מאד!יצחק אמר:דברים י"ב י"ח כי אם לפני ה"א תאכלנו במקום אשר יבחר ה"א בו
מילת "במקום" מוטעמת פשטא, מילת "בו" מוטעמת סגול.
זה קשור לפוליטיקה בהווה?חמד ילד אמר:חידה:
ישנה מימרא בש"ס שיש שם שלוש אפשרויות איך לנהוג במצב מסוים. יש לנו עשרות פעמים בשנה שאנחנו יכולים לקיים את אחת האפשרויות ואנחנו עושים זאת רק שלוש פעמים כל שנה, והשנה אנחנו מקיימים את זה בשבוע הנוכחי. מהי המימרא וכפי איזו אפשרות אנו נוהגים?
ללוח שנהחגי פאהן אמר:זה קשור לפוליטיקה בהווה?חמד ילד אמר:חידה:
ישנה מימרא בש"ס שיש שם שלוש אפשרויות איך לנהוג במצב מסוים. יש לנו עשרות פעמים בשנה שאנחנו יכולים לקיים את אחת האפשרויות ואנחנו עושים זאת רק שלוש פעמים כל שנה, והשנה אנחנו מקיימים את זה בשבוע הנוכחי. מהי המימרא וכפי איזו אפשרות אנו נוהגים?
או ללוח השנה בלבד?
שור מועד כמלא עיניו שור תם חמישים אמהמבין ענין אמר:[איני מתכוין לאומר קדיש, או לי"א בקורא ק"ש]
יש שקוראים להפטרת וישלח "ויברח יעקב וכו', שובה ישראל עד ה' אלקיך". ויש קוראים אותה בשבת ויצא, וכולם קוראים אותה בשבת שובה. ועשרות שבתות לא קוראים אותה. אני בכיוון? אבל איזו מימרא יש על זה?חמד ילד אמר:רמז לחידה האחרונה שלי, זה קשור לפרשת השבוע.
אחדד: זה בפסוקי ברכה למוצ"ש.חגי פאהן אמר:בתנ"ך יש כמה וכמה, אבל בתורה יש רק אחד.יצחק אמר:מצאתי עוד ביהושע יח, יד.
ואדרבה, יש רק פעם אחת בתנ"ך שיש מהפך לפני סגול.
רמז: אומרים את זה במוצ"ש.
לכאורה זה לא עונה על החידהחגי פאהן אמר:יש שקוראים להפטרת וישלח "ויברח יעקב וכו', שובה ישראל עד ה' אלקיך". ויש קוראים אותה בשבת ויצא, וכולם קוראים אותה בשבת שובה. ועשרות שבתות לא קוראים אותה.
חמד ילד אמר:חידה:
ישנה מימרא בש"ס שיש שם שלוש אפשרויות איך לנהוג במצב מסוים. יש לנו עשרות פעמים בשנה שאנחנו יכולים לקיים את אחת האפשרויות ואנחנו עושים זאת רק שלוש פעמים כל שנה, והשנה אנחנו מקיימים את זה בשבוע הנוכחי. מהי המימרא וכפי איזו אפשרות אנו נוהגים?
מרוב סקרנות בדקתי כמעט פסוק פסוק, ויאמר העם אל שאול היונתן ימות וכו'.חגי פאהן אמר:אחדד: זה בפסוקי ברכה למוצ"ש.חגי פאהן אמר:בתנ"ך יש כמה וכמה, אבל בתורה יש רק אחד.יצחק אמר:מצאתי עוד ביהושע יח, יד.
ואדרבה, יש רק פעם אחת בתנ"ך שיש מהפך לפני סגול.
רמז: אומרים את זה במוצ"ש.
זה לא איסור, רק "לא מומלץ" לעבור לפניו...שומע כעונה אמר:שור מועד כמלא עיניו שור תם חמישים אמהמבין ענין אמר:[איני מתכוין לאומר קדיש, או לי"א בקורא ק"ש]
מגילה כא:חגי פאהן אמר:יש שקוראים להפטרת וישלח "ויברח יעקב וכו', שובה ישראל עד ה' אלקיך". ויש קוראים אותה בשבת ויצא, וכולם קוראים אותה בשבת שובה. ועשרות שבתות לא קוראים אותה. אני בכיוון? אבל איזו מימרא יש על זה?חמד ילד אמר:רמז לחידה האחרונה שלי, זה קשור לפרשת השבוע.
אם לא, זה קשור להפטרה?