כישוף אסור מן התורה.
אצל עם ישראל אנו מוצאים השבעות מלאכים, קמיעות שונות, וסגולות מעניינות.
ההבדל ידוע לכל בר בי רב: הכישוף נובע מכוחות הטומאה, ואילו ההשבעות הקמעות והסגולות יסודם טהור בכוחות הקדושה.
היכן מצאנו בתורה או בחז''ל הבחנה בין מקור הכוחות, ומנין לנו שמותר להשתמש בכוחות קדושים יותר מאלו הטמאים?
מקורות, סברות, השערות, מה שיש לכם. כתבו נא.
אצל עם ישראל אנו מוצאים השבעות מלאכים, קמיעות שונות, וסגולות מעניינות.
ההבדל ידוע לכל בר בי רב: הכישוף נובע מכוחות הטומאה, ואילו ההשבעות הקמעות והסגולות יסודם טהור בכוחות הקדושה.
היכן מצאנו בתורה או בחז''ל הבחנה בין מקור הכוחות, ומנין לנו שמותר להשתמש בכוחות קדושים יותר מאלו הטמאים?
מקורות, סברות, השערות, מה שיש לכם. כתבו נא.