הגמ' בעירובין (עה:) מספרת שר"י טעה לומר מימרא בשם רבי, משום שהתחלף לו עם רבים.
ולפי הלשון המדוברת בעולם הישיבות שכינויו של רבי יהודה הנשיא היה רֶבִי בסגול הדמיון רחוק, ולכן חשבתי לחדש שהוא שיבוש והשם המקורי היה רַבִי בפתח, ולפי"ז מובן היטב הסיפור הנ"ל.
אמנם כאשר יצאתי לחיפוש גיליתי להפתעתי שגיליתי את אמריקה. שכבר הובא בילקוט מפרשים בסוף הגמ' בשם היעב"ץ שהביא ראיה מכאן שכך היה שמו. (משום מה בהוצאת עוז והדר זה נשמט).
וראיתי שמביאים בשמו שכן כ' בספרו 'לחם נקודים' אך אין לי הספר תח"י.
והיו שרצו להביא ראיה כנגד נוסח בני עדות המזרח שאומרים רִבִי בחיריק ולא בפתח כמנהג בני אשכנז, אך יש שדחו ראייתם שדוקא רבי כונה כך אך כל שאר התנאים שהוקדם כינוי רבי לשמם קוראים אותו בחיריק והביאו שכן כ' היעב"ץ עצמו.
מצו"ב מאמר שמצאתי בנושא.
אם יש למאן דהוא מחברי בית מדרש מעט זה להעלות את המקורות הנ"ל אודה לו על כך מאד
ולפי הלשון המדוברת בעולם הישיבות שכינויו של רבי יהודה הנשיא היה רֶבִי בסגול הדמיון רחוק, ולכן חשבתי לחדש שהוא שיבוש והשם המקורי היה רַבִי בפתח, ולפי"ז מובן היטב הסיפור הנ"ל.
אמנם כאשר יצאתי לחיפוש גיליתי להפתעתי שגיליתי את אמריקה. שכבר הובא בילקוט מפרשים בסוף הגמ' בשם היעב"ץ שהביא ראיה מכאן שכך היה שמו. (משום מה בהוצאת עוז והדר זה נשמט).
וראיתי שמביאים בשמו שכן כ' בספרו 'לחם נקודים' אך אין לי הספר תח"י.
והיו שרצו להביא ראיה כנגד נוסח בני עדות המזרח שאומרים רִבִי בחיריק ולא בפתח כמנהג בני אשכנז, אך יש שדחו ראייתם שדוקא רבי כונה כך אך כל שאר התנאים שהוקדם כינוי רבי לשמם קוראים אותו בחיריק והביאו שכן כ' היעב"ץ עצמו.
מצו"ב מאמר שמצאתי בנושא.
אם יש למאן דהוא מחברי בית מדרש מעט זה להעלות את המקורות הנ"ל אודה לו על כך מאד