בְּךָ֗ יְבָרֵ֤ךְ יִשְׂרָאֵל֙ לֵאמֹ֔ר יְשִֽׂמְךָ֣ אֱלֹהִ֔ים כְּאֶפְרַ֖יִם וְכִמְנַשֶּׁ֑ה
וברש"י "הבא לברך את בניו, יברכם בברכתם ויאמר איש לבנו ישימך אלהים כאפרים וכמנשה"
והדבר צריך לביאור מה נתייחדו אפרים ומנשה יותר משאר צאצאי יעקב שנבחרו הם דוקא להיות הדוגמא לברכות ישראל?
וביותר, שהרי הדין נותן שכמו שבברכת הבנות אומרים כשרה רבקה רחל ולאה הוא הדין הבנים יבורכו להיות כאברהם יצחק ויעקב?
שמעתי בזה כמה שבבי תירוצים רובם אינם מספקים, וכולם ללא מקור מכובד. אע"כ בקשתי שטוחה בפני באי בית מדרש מעט זה, אם יש לאל ידו של מאן דהוא לשמחני בביאור מתקבל על הדעת, המגובה במקור אמין. אודה לו על כך מאד.
וברש"י "הבא לברך את בניו, יברכם בברכתם ויאמר איש לבנו ישימך אלהים כאפרים וכמנשה"
והדבר צריך לביאור מה נתייחדו אפרים ומנשה יותר משאר צאצאי יעקב שנבחרו הם דוקא להיות הדוגמא לברכות ישראל?
וביותר, שהרי הדין נותן שכמו שבברכת הבנות אומרים כשרה רבקה רחל ולאה הוא הדין הבנים יבורכו להיות כאברהם יצחק ויעקב?
שמעתי בזה כמה שבבי תירוצים רובם אינם מספקים, וכולם ללא מקור מכובד. אע"כ בקשתי שטוחה בפני באי בית מדרש מעט זה, אם יש לאל ידו של מאן דהוא לשמחני בביאור מתקבל על הדעת, המגובה במקור אמין. אודה לו על כך מאד.