יש ליתן טעם לזה עפימש"כ בספורנו עה"פ (בראשית מ"ח, י) וישק להם ויחבק להם וז"ל: כדי שתדבק נפשו בהם ותחול עליהם ברכתו, עכ"ל. וכן הוא ענין באהבה בברכת כהנים. ועי' בספרי שדרשו "פנים אל פנים" וזהו דרך אהבה כידוע, ועי'.
ועי' במהרש"א בסוטה ל"ח ע"ב ובבאר שבע סוטה שם שהעירו על נוסח זה דבאהבה דהיכן מצינו כן, ולהנ"ל הרי הוא בכלל גוף המצוה של הברכה כי ל"ש שתחול הברכה בלא שיהא זה בדרך אהבה שרוצה בטובת חבירו.