לא, לא בנוגע ל"קון רובי" או קוביוסטוסים למיניהם...
הגמרא במגילה ו. כותבת שטבריה נקראת כך מפני שהיא בטבורה של א"י או מכיוון שטובה ראייתה.
היעב"ץ במקום מקשה שהרי מקור השם הוא "טיבריוס" ע"ש הקיסר הנ"ל הידוע לשמצה (ועד היום שמה כך באנגלית)
וכן במדרש ב"ר איתא טבריה ע"ש טיבריוס (פרשת קראו בשמותם עלי אדמות)
היעב"ץ במקום מתרץ שחז"ל נתכוונו להסב שמה לדבר אחר שלא לתלותו בשם נכרי עובד אלילים
אך מוסף הערוך כותב בערך "טבריה" "וכן האמת שהיה קיסר שלישי ברומי, ומה שאמרו עוד בטיבורה של ארץ או שטובה ראייתה זכר לדבר"
וא"כ לכ' יש כאן מחלוקת שלדברי היעב"ץ חז"ל קראו בשם טבריה "לגייר" את השם, ולהפוך אותו למושג קדוש עם צליל שמזכיר קצת את השם הגוי של המקום
ולכ' לפי מוסף הערוך עדיין השם נשאר על אותו שקץ וזכר לדבר רק הוסיפו משמעות נוספת
(אגב בספרי דברי הימים מוזכר סיפור על אותו אכזר, שהגיע אליו אדם פשוט עם כלי ממתכת קלה, והודיע לו שמצא דרך להכין סוג חדש של מתכת שתהיה
מאד שימושית ונוח לעבוד איתה. במקום הקיסר טיבריוס הלז ציווה להרגו, מכיוון שפחד שירד ערך הזהב שבאוצרותיו לאחר גילוי המתכת הזאת...)
הגמרא במגילה ו. כותבת שטבריה נקראת כך מפני שהיא בטבורה של א"י או מכיוון שטובה ראייתה.
היעב"ץ במקום מקשה שהרי מקור השם הוא "טיבריוס" ע"ש הקיסר הנ"ל הידוע לשמצה (ועד היום שמה כך באנגלית)
וכן במדרש ב"ר איתא טבריה ע"ש טיבריוס (פרשת קראו בשמותם עלי אדמות)
היעב"ץ במקום מתרץ שחז"ל נתכוונו להסב שמה לדבר אחר שלא לתלותו בשם נכרי עובד אלילים
אך מוסף הערוך כותב בערך "טבריה" "וכן האמת שהיה קיסר שלישי ברומי, ומה שאמרו עוד בטיבורה של ארץ או שטובה ראייתה זכר לדבר"
וא"כ לכ' יש כאן מחלוקת שלדברי היעב"ץ חז"ל קראו בשם טבריה "לגייר" את השם, ולהפוך אותו למושג קדוש עם צליל שמזכיר קצת את השם הגוי של המקום
ולכ' לפי מוסף הערוך עדיין השם נשאר על אותו שקץ וזכר לדבר רק הוסיפו משמעות נוספת
(אגב בספרי דברי הימים מוזכר סיפור על אותו אכזר, שהגיע אליו אדם פשוט עם כלי ממתכת קלה, והודיע לו שמצא דרך להכין סוג חדש של מתכת שתהיה
מאד שימושית ונוח לעבוד איתה. במקום הקיסר טיבריוס הלז ציווה להרגו, מכיוון שפחד שירד ערך הזהב שבאוצרותיו לאחר גילוי המתכת הזאת...)
נערך לאחרונה על ידי מנהל: