מבקש אמת אמר:
יש להוסיף נקודה שאינני מצליח להבינה כלל, ואולי יסבירו לי תומכי הקנאות את עמדתם (כבר העליתי זאת בעבר אך לא קיבלתי כל הסבר).
מאחר ועולמנו מורכב מאנשים שונים המחזיקים בדעות שונות ומנוגדות אחת לשניה לחלוטין, הרי שעל מנת שיישוב העולם יתקיים ולא תהיה חרב איש ברעהו עלינו לסדר איזה הסכם ציבורי מהם כללי ההתנהגות. אחד מהכללים הבסיסיים הוא שכל אחד רשאי לנהוג בדרך הנכונה בעיניו כל עוד היא במסגרת החוק הציבורי, ובלבד שלא יזיק את חברו. ומהם החוקים במסגרת החוק הציבורי? כאן נכנס ענין הרוב, שיושבים יחד ומחליטים מהם החוקים המוסכמים ע"י רוב החברה כנחוצים לשמירה על הסדר והצביון, ועל כולם - גם המיעוט - לנהוג בכפוף לכללים אלו.
ישנם שסבורים שלפי דין תורה עליהם לכוף עד כמה שאפשר את כל תושבי העולם לנהוג כדין תורה. אלא שגם אם נניח את רוב תושבי העולם שאינם סבורים שהם מחוייבים לתורה, הרי שאפילו בתוך הציבור התורני ישנה בעיה קשה, והיא שישנם דעות שונות מה בדיוק התורה אומרת, וממילא אם כל אחד יכוף את כולם לנהוג כפי שלדעתו התורה מחייבת הרי שחזרנו לבעיה הראשונה של חרב איש ברעהו. האם יש לתומכי שיטת ה"כולם צריכים לצעוד בדרך שלי" איזה פתרון לבעיה?
(עם כל הזלזול והשנאה לדמוקרטיה הארורה, אנחנו דווקא אלו שהרויחו מזה הכי הרבה, היות ועד קום הדמוקרטיה הגויים שהכח היה מצוי בידם ג"כ התנהגו לפי הכללים המקובלים בקרב הקנאים, וע"כ היכו ורצחו את היהודים שלא התנהגו כדעתם. ומאז שנכנס הרעיון הדמוקרטי לעולם לפיו אין איש כופה את רעהו לנהוג כדעתו היתה לנו הרווחה. ע"כ כל המתנגד בחריפות לדמוקרטיה עליו להציע פתרון טוב יותר שלפחות בשבילנו ישתלם)
היות ואיני יכול להגיב על כל הודעה בנפרד, כי זה חורג מהנורמה שמאפשר בפורום להגיב. (יש יותר מידי תגובות אחד על השני) לכן אשתדל כמה שאפשר בזמני הקצר להתייחס לדבריך. אם כי לא כולם הובנו לי כל צרכם.
הערה מספר 1.
ההשוואה והדימוי מילתא למילתא אינה ברורה ומובנת מאליה כפי שבחרת לכתוב במחמכ"ת בענין מורידין ולא מעלין וכל בר דעת יבין בעצמו, ששונה דין מורידין ולא מעלין מדין זה.
שנית, מהו ההלכה הפסוקה כשאתה רואה חמץ בפסח בידו של החילוני, האם החיוב בידך להצילו מאיסור חמץ בפסח ולבערו למרות שאתה מתערב לו בחייו האישיים, או שעליך להמשיך הלאה בדרכך. הלא מדין ואהבת לרעך כמוך, יש להצילו מאיסור כרת החמור, והוא הדין בשאר דברים חמורים.
(מבלי להכנס כרגע לוויכוחים: המציאות הוכיחה את עצמה, שכאשר שלחו שליחים לכנסת לדרוש ולעמוד על 'שלנו' זה גרם התמרמרות הרבה יותר גדולה אצל החילונים כביכול אנחנו פרזיטים' שאוכלים לחם חסד וד"ל)
הערה מספר 2.
על השירותים שאני מקבל מהם, אני משלם להם מעל ומעבר ואת הכסף שלי הם אוהבים ועוד איך. חשמל גז ומים ופינוי אשפה וכו', אני משלם על כך ממיטב כספי. אדרבה, ישבו מחשבי חשבונות ומצאו, שלאלו המתנזרים מכל תמיכות השלטון היה יוצא הרבה יותר זול אם היו משתמשים בכל הדברים האלו בחברות פרטיות, ולך תחשב את החשבונות ותמצא אותם מדוייקים.
בענין ה'דודים' מארצות הגולה. שבזמנם של קדמוננו מוסרי דור ודור היו זוכים לכינויים יותר מכובדים, ועליהם נאמר 'כי בצל החכמה בצל הכסף' וכל המטיל מלאי וכו',ולהזכירך למה תודוס איש רומי זכה לכינוי של 'אדם גדול'. או בההגדרה התורנית 'הסכם יששכר וזבולן' עליה נאמר שמח זבולון בצאתך ויששכר באוהליך'. או כשמעון אחי עזריה כמבואר ברש"י בריש זבחים. כך היה דרך נדיבי עם מאז ומעולם כאשר שלחו מעות לארה"ק וזכו לכל הברכות האמורות. ולמרות שהם עסקו במקומותיהם על המחיה ועל הכלכלה, מצאו לנכון לכלכל את בני ארה"ק היושבים על במתי התורה. וכך זכו לגדול כאן בארה"ק עדרים עדרים לתורה וירא"ש. ואף לעומתם לא היתה נשמעת הטענה המוזרה. הוא יושב לו על כורסיא דיקריה ונהנה מתענוגות עולם ורוב זמנו משקיע על המחיה ועל הכלכלה, והוא זה שמחנך את בני ארה"ק לשבת על התורה ועל העבודה. כי כך חילק הקב"ה את עולמו. מאז היות בני ישראל לעם סגולה. אחד היושב על הכלים ואחד היוצא למלחמה חלק כחלק יאכלו. ולא נחשבן חשבונות כאלו שאלו יושבים על כסא מלכותם נינוחים, והללו ממיתים עצמם באהלה של תורה. כך הציב הקב"ה את עולמו. וכך יהיה עד ביאת גואלנו. ובמחילה מכבודך, אם רבי היה מכבד עשירים, כ"ש שעליך לכבד תומכי ומחזיקי עץ החיים, שנאמר עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר.
ובענין כך שאתה בא 'לחנך' אותנו כי נדבקנו חלילה בציונות, בכך שבכל ארצות הגולה נשמרו שלא לפגוע ב'רגשות' התושבים ורק כאן אנו מרשים לעצמנו זאת. האמנם? איך השלוחים בכנסת מנסים לחוקק כל מיני חוקים הפוגע ברגשות התושבים החילוניים? אם זה נגד נישואין אזרחיים, או גיטין וקידושין כדת משה וישראל. או חוק השבת או ההפלות וכדו', שכולם באים לכוף את החילונים ולפגוע ברגשותיהם? ולהזכירך קצת פרק בהסטוריה היהודית רוויית דם ודמעות. על מה גורשו יהדות ספרד? אם לא על פגיעה ברגשות הנוצרים, על מה עונו אנוסי ספרד והושלכו לכבשן האש? אם לא הפגיעה ברגשות התושבים בארצות הגולה. על מה הוצלבו חנה ושבעה בניה? אם לא התגרות באותו הגמון רשע. למה סרקו את בשרו של ר"ע במסרקות של ברזל אם לא על אסיפת קהלות ברבים ל'צפצף' על מלכות הרשעה. וכי מה עשו מתתיהו בן יוחנן כהן גדול חשמונאי ובניו אם לא התגרות בתושבי ושולטי ארצם? ובשביל מה נזרק בלהבי אש אברהם העברי? וכי למה גזרו רבותינו שבשעת השמד אפילו אערקתא דמסני יש למסור נפש, למה להתגרות בתושבים?
הערה מספר 3.
במערכת הבחירות האחרונות, בלי לזלזל חלילה באף אחד, ראינו כולנו והבינו, ש'מידות רעות' אינה דוקא נחלת ה'קנאים'. ואכמ"ל. ולמה לא תדון אותם לכף זכות שגם הם תינוקות שנשבו? אולי הם אנוסים? כי ראיתי שכל אחד צועק כשכואב לו. ראינו הפגנות באלעד (לא על קדושת השבת או גזירת הגיוס) ובעוד מקומות. אז שזה לאו דוקא נחלת הקנאים, וכל אחד צועק כשכואב לו. וכנראה שלהם כואב כבוד שמים. ולא נצטרך ללכת לחפש באבוקות של אור עוונות בית ישראל על השחתה וכו'. כאשר השכן שלך ממול יוציא מרפסת שלא כרצונך, גם תטפל בו בדרך כזה או אחרת. אם כי יש להדגיש, כי גם בהעדה החרדית יש קוים ברורים מה מותר ומה אסור, לדוג' מעולם לא התירו בהעדה החרדית להפגין נגד אדם פרטי, אלא נגד החפצא ולא נגד הגברא, וכן אסרו בכל תוקף מעשי אלימות דוגמת זריקת אבנים וכדו', כאשר בצד השני לא ראינו איסורים כאלו בשעת 'מערכת' הבחירות ואכמ"ל. אם כי יש מאנשי נטו"ק שאינם כפופים להעדה"ח ועושים מה שהם מבינים, אבל גם אותם אני מעריך הרבה יותר מהחילונים. כמובן. כי הם שומרי תורה ומצוות, ועל החילונים אני מסתכל מקסימום במבט של רחמנות של מי שנעבעך חולה בנפשו ה"י.
בקיצור, הקנאי שבס"ה לקח לי קצת מהנוחות בחיי היום יום, הוא 'פגע רע' החילוני שמרבה טומאה וזוהמה בעולם (אם כי לא תמיד בידיעה) אותו אין להוקיע ח"ו. אם כי גם שם יש מידות לא מעט רעות, ולא מעט הפגנות, ולא מעט שודדים, ולא מעט סכינים וכו' וכו'. אוי להשקפה מעוותת שכזאת.
הערה מספר 4.
לא כל כך הבנתי את הפלפול שהבאת בענין 'לצעוד בדרך שלי' אבל כמה שהבנתי נזכרתי אכן, כתושב ירושלים במערכת הבחירות האחרונות שנכתב ונחתם בטבעת המלך, כי מי שאינו בוחר בפלוני וכו', או מי שמונע, הרי זה מחלל ה' וכו' ויש לו יד בחילולי השבת וכו'.למרות שרבני ירושלים החרדים אל דברו מרא דאתרא הורו 'שיש למנוע'... אכן,כי אני טבלתי במקוה ולבשתי גארטל לפני שקיימתי את 'ככל אשר יורוך' ולא הצבעתי חלילה בבחירות הטמאות...
ובענין ללכת על פי רוב. אין צורך לספר לך שרוב היהודים אינם שומרי תורה ומצוות בעווה"ר, כמו כן לא מרובכם מכל העמים בחר ה' בכם.
ועוד זאת במחמכ"ת אשר כתבת בזה שהועילה ה'דמוקטריה' לעם ישראל, עין נא בספרי קורות הימים, ובספרי רבוה"ק. לאחר כיבוש נפוליון והנהגת השוויון, איך זה השפיע לרעה על עם ישראל. כאשר לאחר שנפלו חומות הגטו, התחילה לצמוח שורש פורה ראש ולענה. טומאת ההשכלה והרפורם, והנסיון להכניס זמורות זרים בכרם בית ישראל על ידי הממשלות השונות כדי שיהיה חלילה מצב של 'ויתערבו בגויים וילמדו ממעשיהם', אדרבה, הן עם לבדד ישכון, זה היה תמיד יופיה של כלל ישראל. וכך עמדו בנסיונות במשך הדורות, ובגויים לא יתחשב, שלא יהיו חשובים אצל הגויים כפי שפרשו דורשי רשומות, וכך זכו לשמירה ולהתבדלות מוחלטת, עד שהפילו את החומות וההבדלות, ומאז נפל נתחים גדולים מכלל ישראל ה"י.
ובענין הדאגה שישנם 'דעות שונות' תנוח דעתך ידידי היקר. גם תלמידי בית שמאי ובית הלל היו להם דעות שונות גם בחמורות שבחמורות, עין ערך 'צרת הבת' ובכל זאת דברי המשנה בעדיות שרירים וקיימים, שהמשיכו לחיות זה לצד זה באהבה ואחוה ורעות, ואלו ואלו דברי אלוקים חיים ומלך עולם.
וכבר אמר ר' עקיבא, ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה. על החילוני יש שאלה אם הוא בכלל עמיתך, ונתחבטו בזה גדולי הפוסקים. ואף אם נקבל שהיו שפסקו שדינם כתינוקות שנשבו לכן איכשהוא בדוחק גדול הכניסו אותם בכלל עמיתך, אבל הקנאים הללו, הם בודאי בכלל עמיתך, ויש חיוב לאהוב אותם, לא פחות מהספקות של עמיתך, ולכן, כדי מאוד להתאושש ולתקן את דבריך.
את והב בסופה - לא נשכח כי אין זה כי אם ויכוח הלכתי השקפתי נטו, וכולם אהובים וברורים, ולא התכוונתי חלילה וחס לפגוע ולו כחוט השערה במעכ"ת, אשר מבין בתרי אמריו ניכר שת"ח הוא. וכבודו במקומו מונח.