מה שמקובל להגיד ויש לזה גם מקורות בספרים זה שעל כל עבירה צריך לתת את הדין בגיהנום , ואין מצוה מכבה עבירה, וכידוע דברי הגר"א שעל כל דיבור של הבל צריך להתקלע מסוף העולם ועד סופו וכו'.
מאידך , מי שלומד את הגמ' בר"ה יח,א רואה לכאו' שלא כל כך פשוט להגיע לשם, כי מבואר שם שמי שרובו מצוות או אפילו מחצה על מחצה נכתב ונחתם לאלתר לחיי עולם! דהיינו אם נפרש במושגים שלנו מדובר על יהודי שמשתדל לשמור תורה ומצוות אבל בלי לחץ... מידי פעם נכשל באיזה עבירה... לא מקפיד יותר מדאי על כל סעיף... בקיצור - יהודי פשוט ואפילו פחות מזה - נכתב ונחתם לאלתר לחיי עולם! (אם הוא לא מוגדר "פושע ישראל בגופו" יעו"ש בגמ').
(כמובן שאם נדבר על הדרגה שתהיה לו בגן עדן ברור שדנים כל אחד לפי הדרגה שלו בדיוק וכל אחד נכוה מחופתו של חבירו אבל משמע שם בגמ' שלגהינום הוא לא מגיע).
אשמח למקורות ברורים בענין.
מאידך , מי שלומד את הגמ' בר"ה יח,א רואה לכאו' שלא כל כך פשוט להגיע לשם, כי מבואר שם שמי שרובו מצוות או אפילו מחצה על מחצה נכתב ונחתם לאלתר לחיי עולם! דהיינו אם נפרש במושגים שלנו מדובר על יהודי שמשתדל לשמור תורה ומצוות אבל בלי לחץ... מידי פעם נכשל באיזה עבירה... לא מקפיד יותר מדאי על כל סעיף... בקיצור - יהודי פשוט ואפילו פחות מזה - נכתב ונחתם לאלתר לחיי עולם! (אם הוא לא מוגדר "פושע ישראל בגופו" יעו"ש בגמ').
(כמובן שאם נדבר על הדרגה שתהיה לו בגן עדן ברור שדנים כל אחד לפי הדרגה שלו בדיוק וכל אחד נכוה מחופתו של חבירו אבל משמע שם בגמ' שלגהינום הוא לא מגיע).
אשמח למקורות ברורים בענין.