הגמ' בביצה מספרת על "ההוא עכברתא דאשתכח בי אספרמקי דרב אשי" (דף לו:)
כותב רש"י באספרמקי - בשמים.
ומוסף הערוך בערך "אספרמקי" כותב - פירוש פרמקי בלשון יוני בשמים ורפואות.
מה שנקרא גם בלשונינו אנו רשתות ה"פארם" ובלע"ז Pharmacy
וממבט קל על המילה "סופר-פארם" נראה ששורשה מגיע מהמילה שמופיעה במקורותינו "איספרמקי"
שבמילה זו דומיננטי צירוף המילים "ספר" ו"פרמסי"
מחשבה אחת של מוסר:
הספר קב הישר בראשיתו אומר שהאדם שהולך ברחוב יחשוב כל דבר לאיזו מצווה הוא משתייך, לדוגמא שרואה בניין יחשוב על מצוות מעקה ומזוזה,
שרואה גויים יחשוב על איסור חתנות, ואקטואלי כשיראה שלג (היום) יזכר בארבע מראות נגעים וכדו'
ועפ"ז כשיראה "סופר-פארם" יזכר בההוא עכברתא (מעניין שדווקא עכברה נקיבה שמבינה בבשמים...) שאשתכח באספרמקי דרב אשי
ואגב זה גם "משחק" חינוכי שאפשר לעשות עם הילדים כשיוצאים לרחובה של עיר שכל אחד יגיד אם רואה דבר שמזכיר לו מצווה כלשהיא
וזה מאד יפה לשמוע את תשובותיהם של תינוקות של בית רבן.
כותב רש"י באספרמקי - בשמים.
ומוסף הערוך בערך "אספרמקי" כותב - פירוש פרמקי בלשון יוני בשמים ורפואות.
מה שנקרא גם בלשונינו אנו רשתות ה"פארם" ובלע"ז Pharmacy
וממבט קל על המילה "סופר-פארם" נראה ששורשה מגיע מהמילה שמופיעה במקורותינו "איספרמקי"
שבמילה זו דומיננטי צירוף המילים "ספר" ו"פרמסי"
מחשבה אחת של מוסר:
הספר קב הישר בראשיתו אומר שהאדם שהולך ברחוב יחשוב כל דבר לאיזו מצווה הוא משתייך, לדוגמא שרואה בניין יחשוב על מצוות מעקה ומזוזה,
שרואה גויים יחשוב על איסור חתנות, ואקטואלי כשיראה שלג (היום) יזכר בארבע מראות נגעים וכדו'
ועפ"ז כשיראה "סופר-פארם" יזכר בההוא עכברתא (מעניין שדווקא עכברה נקיבה שמבינה בבשמים...) שאשתכח באספרמקי דרב אשי
ואגב זה גם "משחק" חינוכי שאפשר לעשות עם הילדים כשיוצאים לרחובה של עיר שכל אחד יגיד אם רואה דבר שמזכיר לו מצווה כלשהיא
וזה מאד יפה לשמוע את תשובותיהם של תינוקות של בית רבן.