בן אהרון
משתמש ותיק
בב''ח (ס' יח וס' כח) כתב לפטור לגמרי מכיסוי הדם בספק בשחיטה.
ובפמ''ג (ס' כח ס''ק כז) כתב לפ' דהוא משום דסו''ס אינו נאכל ואינו בכלל אשר יאכל וז''ל
ובפמ''ג (ס' כח ס''ק כז) כתב לפ' דהוא משום דסו''ס אינו נאכל ואינו בכלל אשר יאכל וז''ל
ולא הבנתי היאך יכלכל דברי המשנה (חולין פו) דחש''ו חייב לכסות אפ' דאסור לאכול משחיטתן.ועיינתי בב"ח בסימן זה וז"ל כיון דלא יצאה מחזקה כו' וגם זה הוה בכלל אשר יאכל יראה לי דה"ק לו דהוה ספק השקול עם החזקה ולא וודאי מ"מ כיון דאשר יאכל ממעט שחיטה שאינה ראויה מה"ט ממעטינן ספק טריפה לא מיבעיא למ"ד ספיקא דאורייתא מן התורה אסור א"כ לאו בכלל אשר יאכל הוא אלא אפילו להר"מ ז"ל דמדרבנן אסור מ"מ הא כתב בשורש הא' דכל מידי דרבנן הוה ד"ת מלאו דלא תסור כמו שאנו עתידין לבאר בס' שושנת העמקים א"כ ממועט מאשר יאכל.