הרהור או גנאי

אריך

משתמש ותיק
בהא דנזהרת אשה שלא להביא אנשים לידי הרהור, בפשטות מבינים שהוא "לדאוג לאנשים" לפני עור וכיו"ב. והנה ראה דברי המהר"ם מרוטנבורג בהל' שמחות סי' עז:

ואם תאמר כיון דעל אביו ועל אמו קורע כולן אחד האיש ואחד האשה, והקרע הוי למעלה מבית הצואר ולמטה עד שמגלה לבו וצריך לקרוע בחוץ נגד העם, בודאי דבר זה גנאי לאשה, ובין ר' יהודה ובין רבנן חיישי להירהורא, ר' יהודה בסוטה (ז' א') אם היה לבה נאה לא היה מגלהו, והא דלא חייש בפרק נגמר הדין (סנהדרין מ"ה א') להרהורא, משום דמיקטלה, ורבנן דלא חיישי להרהורא בסוטה, משום דונוסרו כל הנשים (יחזקאל כ"ג מ"ח).

והבן שואל: משום מאי נגעו בה: הרהור, או גנאי. וחזינן שהבעיה בהרהור אינה מכשול הגברים, אלא שזה גנאי לאשה שמהרהרים בה. והוא שינוי לתפיסת בנ"א היום. לא כן?
 

מנין

משתמש ותיק
אכן גאון גדול ביותר, שייך לחוג חזו"א, היה דיין אצל ר' ניסים ורב הקהילה בזכרון יעקב, כיון שחלש החליפו בנו הגאון ר' ראובן.
 

יהודי

משתמש ותיק
למי שרוצה להיזכר במראהו כמדומה שהיה מוסר פעם בשבוע שיעור בביהכ"נ "אהבת חסד".
 

נחלי מים

משתמש ותיק
החידוש הכי מעניין שהוא מתיר דברים שבקדושה אף אם יש תמונה פרוצה ואינו דומה לפרוצה עצמה.
 

איש תלמודי

משתמש ותיק
אריך אמר:
בהא דנזהרת אשה שלא להביא אנשים לידי הרהור, בפשטות מבינים שהוא "לדאוג לאנשים" לפני עור וכיו"ב. והנה ראה דברי המהר"ם מרוטנבורג בהל' שמחות סי' עז:

ואם תאמר כיון דעל אביו ועל אמו קורע כולן אחד האיש ואחד האשה, והקרע הוי למעלה מבית הצואר ולמטה עד שמגלה לבו וצריך לקרוע בחוץ נגד העם, בודאי דבר זה גנאי לאשה, ובין ר' יהודה ובין רבנן חיישי להירהורא, ר' יהודה בסוטה (ז' א') אם היה לבה נאה לא היה מגלהו, והא דלא חייש בפרק נגמר הדין (סנהדרין מ"ה א') להרהורא, משום דמיקטלה, ורבנן דלא חיישי להרהורא בסוטה, משום דונוסרו כל הנשים (יחזקאל כ"ג מ"ח).

והבן שואל: משום מאי נגעו בה: הרהור, או גנאי. וחזינן שהבעיה בהרהור אינה מכשול הגברים, אלא שזה גנאי לאשה שמהרהרים בה. והוא שינוי לתפיסת בנ"א היום. לא כן?
תודה על הדברים
אבל יל"ע, אם אין בזה עכ"פ משום לפני עור ?
 
 
חלק עליון תַחתִית