(לא עיינתי עדיין בזה והכל מהזכרון ואשמח לראות תשועה ברוב יועץ)
אפשרות אחת לקרוא את כל עשרות המצוות עשה ול''ת בפרשה באופן פרטי איך אני מצווה לנהוג.
אפשרות אחרת היא לקרוא כמצוות על הציבור לראות שיתקיים
וכל אחד מהם מצווה בזה כדלהלן.
ולהמחשה בלבד דוגמא אחת בלבד:
ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם ולא לפני ערכאות
ההבנה האחת והיותר פשוטה היא שאני כאיש פרטי יתנהג על פי הוראות ב''ד
ומאידך אני כאיש פרטי לא אלך לערכאות וכן הלאה אקיים כל הדינים בהמשך הפרשה וכו'
האפשרות השניה היא להבין שיש לי מצווה להעמיד משפטים וצדק בעיר שלי במה שמזדמן לי אפשרות
וק''ו מגויים שהרי בשכם נענשו על שעמדו מן הצד על המעשה של שכם בן חמור
וכעי''ז - הרמב''ם למד שיש להעמיד דיין עם לב אמיץ ממשה ש''ויקם משה ויושיען'' ואף שמשה לא היה דיין
אלא הוא חיוב כללי להתערב כדי לעשות צדק לפי הדינים של הפרשה
וכן בהמשך לשאר המצוות ניתן להעתיק הרעיון ולדון אם זה אמת
אפשרות אחת לקרוא את כל עשרות המצוות עשה ול''ת בפרשה באופן פרטי איך אני מצווה לנהוג.
אפשרות אחרת היא לקרוא כמצוות על הציבור לראות שיתקיים
וכל אחד מהם מצווה בזה כדלהלן.
ולהמחשה בלבד דוגמא אחת בלבד:
ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם ולא לפני ערכאות
ההבנה האחת והיותר פשוטה היא שאני כאיש פרטי יתנהג על פי הוראות ב''ד
ומאידך אני כאיש פרטי לא אלך לערכאות וכן הלאה אקיים כל הדינים בהמשך הפרשה וכו'
האפשרות השניה היא להבין שיש לי מצווה להעמיד משפטים וצדק בעיר שלי במה שמזדמן לי אפשרות
וק''ו מגויים שהרי בשכם נענשו על שעמדו מן הצד על המעשה של שכם בן חמור
וכעי''ז - הרמב''ם למד שיש להעמיד דיין עם לב אמיץ ממשה ש''ויקם משה ויושיען'' ואף שמשה לא היה דיין
אלא הוא חיוב כללי להתערב כדי לעשות צדק לפי הדינים של הפרשה
וכן בהמשך לשאר המצוות ניתן להעתיק הרעיון ולדון אם זה אמת