לימוד תורה בפלא' בפני עמי הארץ. טוב? או בעיה של מראית עין?

חוזר בתשובה

משתמש ותיק
זאת שאלה שמטרידה אותי ומונעת ממני ללמוד. ( ובאמת לא מזמן שלמדתי מהפלא', שאל אותי מכר בתמימות מה אני מחפש כל כך הרבה בפלא')

כיוון שבדרך כלל השימוש בפלא' הוא לשיטוט ובזבוז זמן,
האם ללמוד מתוך פלא' בפני עמי ארצות עלול לגרום לחולשה בחשיבות לימוד התורה, בהרגשה שהנה גם חרדים מתעסקים בפלא' במקום ללמוד תורה. אולי בציבור עדיף להראות עם ספר דייקא..?
 

אלימלך

משתמש ותיק
לפני חילונים לא נראה שיש כאן מקום לחשוש כי מה כבר יחשבו, לכל היותר לא יבינו
לפני דתיים עדיף תמיד ללמוד עם ספר שעי"ז גורם גם להם ללמוד ונהיה ממושיבי ביהמ"ד
 
אם הכוונה אייפון, והדומה לו, שלא מקובל ללמוד בזה, אלא להיפך, ודאי שיש בעיה של מראית העין.
במכתב שפורסם ביתד וחתומים עליו הגרח"ק הגר"ש כהן הגרד"ל והגריג"א נאמר שיש איסור להחזיק פלאפון מוגן (אף למי שהותר לו) בפרהסיא מפני מראית העין
 

חוזר בתשובה

משתמש ותיק
פותח הנושא
דרופתקי דאורייתא אמר:
אם הכוונה אייפון, והדומה לו, שלא מקובל ללמוד בזה, אלא להיפך, ודאי שיש בעיה של מראית העין.
במכתב שפורסם ביתד וחתומים עליו הגרח"ק הגר"ש כהן הגרד"ל והגריג"א נאמר שיש איסור להחזיק פלאפון מוגן (אף למי שהותר לו) בפרהסיא מפני מראית העין

אשמח שתפרש לי את ראשי התיבות של הרבנים
אני לא בקיא בשמותם.
 
חוזר בתשובה אמר:
דרופתקי דאורייתא אמר:
אם הכוונה אייפון, והדומה לו, שלא מקובל ללמוד בזה, אלא להיפך, ודאי שיש בעיה של מראית העין.
במכתב שפורסם ביתד וחתומים עליו הגרח"ק הגר"ש כהן הגרד"ל והגריג"א נאמר שיש איסור להחזיק פלאפון מוגן (אף למי שהותר לו) בפרהסיא מפני מראית העין

אשמח שתפרש לי את ראשי התיבות של הרבנים
אני לא בקיא בשמותם.
כל מה שמתחיל באותיות הג"ר - הגאון רבי
מכאן להמשך: ר' חיים קנייבסקי
ר' שלום כהן
ר' דב לנדא
ר' גרשון אידלשטיין
 

סופר

משתמש ותיק
חוזר בתשובה אמר:
זאת שאלה שמטרידה אותי ומונעת ממני ללמוד. ( ובאמת לא מזמן שלמדתי מהפלא', שאל אותי מכר בתמימות מה אני מחפש כל כך הרבה בפלא')

כיוון שבדרך כלל השימוש בפלא' הוא לשיטוט ובזבוז זמן,
האם ללמוד מתוך פלא' בפני עמי ארצות עלול לגרום לחולשה בחשיבות לימוד התורה, בהרגשה שהנה גם חרדים מתעסקים בפלא' במקום ללמוד תורה. אולי בציבור עדיף להראות עם ספר דייקא..?
עירוב טוב ורע למהדרין שנגרם מחטא עץ הדעת.
 

חוזר בתשובה

משתמש ותיק
פותח הנושא
סופר אמר:
עירוב טוב ורע למהדרין שנגרם מחטא עץ הדעת.

למה רע אם הוא מוגן לגמרי?
ולמאי נפקא מינה? לאסור או להתיר כדי להעלות את הטוב?
 
חלק עליון תַחתִית