"היולדת שבעה בנים אינה רואה פני גהינום" - מה המקור ומה הביאור?

אהרן דוד

משתמש רגיל
מה הוא המקור שאשה שילדה שבעה בנים אינה רואה פני גהינום ומדוע בעלה לא בכלל זה?
 

כותר

משתמש ותיק
אני שמעתי פעם שהרואה דור חמישי אינו רואה פני גיהנום, ועכשיו ראיתי
שמביאים זאת מספר לקט יושר ח”ב יו”ד אות ג:
מי שהוא סנדק לדורו החמישי אינו רואה פני גיהנום, ומצאו רמז לכך מהכתוב גם בני מכיר בן מנשה יולדו
 

בנציון

משתמש ותיק
אהרן דוד אמר:
מה הוא המקור שאשה שילדה שבעה בנים אינה רואה פני גהינום ומדוע בעלה לא בכלל זה?
על כגון דא אמר מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל שכל ימיו הוא עמל להיכנס לגן עדן מהכניסה הראשית ולא מהדלת האחורית...
 

דרומאי

משתמש ותיק
בנציון אמר:
אהרן דוד אמר:
מה הוא המקור שאשה שילדה שבעה בנים אינה רואה פני גהינום ומדוע בעלה לא בכלל זה?
על כגון דא אמר מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל שכל ימיו הוא עמל להיכנס לגן עדן מהכניסה הראשית ולא מדלת האחורית...
ובסוף זכה גם לסנדקאות בדור החמישי.
אגב, אם לומדים מיוסף אזי מדובר ס''ה בנין, שכן בני מכיר בן מנשה נמולו על ברכי יוסף.
 

בני תורה

משתמש ותיק
שמעתי פעם שכשהיו אנשים מנדנדים למרן בעל האבי עזרי עם כל מיני מדרשים וחזלי"ם, היה עונה: אבל זה לא נפסק ברמב"ם... הרמב"ם לא הביא את זה...
 

כותר

משתמש ותיק
לקט יושר רואה דור חמישי מהברכת אברהם.PNG למי שמבין אידיש יש כאן את תגובתו של האדמו"ר בעל הברכת אברהם מסלונים כשהביאו לו מקור זה, כשראה דור חמישי:
 

נזהר מצבועים

משתמש רגיל
דוד ריזל (העיתונאי) אמר:
למי שמבין אידיש יש כאן את תגובתו של האדמו"ר בעל הברכת אברהם מסלונים כשהביאו לו מקור זה, כשראה דור חמישי:
אפשר לתרגם בבקשה?
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
בני תורה אמר:
שמעתי פעם שכשהיו אנשים מנדנדים למרן בעל האבי עזרי עם כל מיני מדרשים וחזלי"ם, היה עונה: אבל זה לא נפסק ברמב"ם... הרמב"ם לא הביא את זה...
רח"ל מהאי דעתא שבישתא ובוקי סריקי אווילות ואפיקורסות גם יחד.

ומי כמו רשכבה"ג מרן הרב שך זצוק"ל, שהיה בכל שמועס מביא "כל מיני מדרשים וחזלי"ם", ובונה עליהם תילי תילים של הנהגות טובות. איך אפשר לשכוח את זעקת ה"פרח" על קין והבל.
ועוד חקוק באזניי דבריו הברורים והחדים, שכשחז"ל אומרים משהו, זה בדיוק בדיוק בדיוק, ואם אמרו כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה, זה לא כמו כאילו שלנו שאין לו משמעות, אלא זה כאילו ממש כמו עובד עבודה זרה.

אלא שכמובן צריך אבחנה ושכל ישר, מה ההנהגה למעשה בכל דבר, ומה חז"ל ומה אמונות תפלות. אבל לדבר על "מנדנדים עם כל מיני מדרשים וחז"לים" זה ליצנות משכילית דוחה.
 

נזהר מצבועים

משתמש רגיל
בני תורה לא התכוין לזלזל.
הוא לא מהליצנים שמסתווים תחת מעטה
של ראשונים תוך כדי עיוות הדברים.
רח"ל.
 

נזהר מצבועים

משתמש רגיל
כלפי ליא אמר:
בני תורה אמר:
שמעתי פעם שכשהיו אנשים מנדנדים למרן בעל האבי עזרי עם כל מיני מדרשים וחזלי"ם, היה עונה: אבל זה לא נפסק ברמב"ם... הרמב"ם לא הביא את זה...
רח"ל מהאי דעתא שבישתא ובוקי סריקי אווילות ואפיקורסות גם יחד.

ומי כמו רשכבה"ג מרן הרב שך זצוק"ל, שהיה בכל שמועס מביא "כל מיני מדרשים וחזלי"ם", ובונה עליהם תילי תילים של הנהגות טובות. איך אפשר לשכוח את זעקת ה"פרח" על קין והבל.
ועוד חקוק באזניי דבריו הברורים והחדים, שכשחז"ל אומרים משהו, זה בדיוק בדיוק בדיוק, ואם אמרו כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה, זה לא כמו כאילו שלנו שאין לו משמעות, אלא זה כאילו ממש כמו עובד עבודה זרה.

אלא שכמובן צריך אבחנה ושכל ישר, מה ההנהגה למעשה בכל דבר, ומה חז"ל ומה אמונות תפלות. אבל לדבר על "מנדנדים עם כל מיני מדרשים וחז"לים" זה ליצנות משכילית דוחה.
לעומת זו תראה את האשכול כאן המלא דברי מינות רח"ל.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=57&t=1889#p18839
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=57&t=1889&start=30#p18880
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=57&t=1889&start=30#p18865
 

כותר

משתמש ותיק
נזהר מצבועים אמר:
דוד ריזל (העיתונאי) אמר:
למי שמבין אידיש יש כאן את תגובתו של האדמו"ר בעל הברכת אברהם מסלונים כשהביאו לו מקור זה, כשראה דור חמישי:
אפשר לתרגם בבקשה?
תגובתו הייתה:
נו, וכי זאת כזו מעלה עבורי ?!
כשיהודי שקוע בחומריות עולה אחרי המעשה ועשרים שלו, מרחמים עליו מנקים וממרקים אותו בגיהנום כך הוא נכנס לגן עדן נקי וטהור,
אבל אני לא אזכה אפילו לזה אשאר עם הזוהמה שלי וכך אכנס לגן עדן...
 

בני תורה

משתמש ותיק
נזהר מצבועים אמר:
דוד ריזל (העיתונאי) אמר:
למי שמבין אידיש יש כאן את תגובתו של האדמו"ר בעל הברכת אברהם מסלונים כשהביאו לו מקור זה, כשראה דור חמישי:
אפשר לתרגם בבקשה?
אנסה לתרגם את הדברים הנפלאים. אדם כשעולה למעלה נשמתו שקועה בכל מיני טומאה אז מזככים אותה בגיהנום ואז זוכה להיכנס לגן עדן נקי.
ואני [כך אומר על על עצמו] שלא אראה פני גיהנום - כי ראיתי דור חמישי - אפילו לניקיון זה לא אזכה?! אצטרך להיכנס לגן עדן עם כל הלכלוך?!
 

נזהר מצבועים

משתמש רגיל
תודה על התרגום.
להבא כשמביאים בכל שפה שהיא לא עברית
רצוי לתרגם.
חלק לא מבוטל מבאי הפורום מדוברי העברית.
 

רוצה לדעת

משתמש ותיק
נזהר מצבועים אמר:
כלפי ליא אמר:
בני תורה אמר:
שמעתי פעם שכשהיו אנשים מנדנדים למרן בעל האבי עזרי עם כל מיני מדרשים וחזלי"ם, היה עונה: אבל זה לא נפסק ברמב"ם... הרמב"ם לא הביא את זה...
רח"ל מהאי דעתא שבישתא ובוקי סריקי אווילות ואפיקורסות גם יחד.

ומי כמו רשכבה"ג מרן הרב שך זצוק"ל, שהיה בכל שמועס מביא "כל מיני מדרשים וחזלי"ם", ובונה עליהם תילי תילים של הנהגות טובות. איך אפשר לשכוח את זעקת ה"פרח" על קין והבל.
ועוד חקוק באזניי דבריו הברורים והחדים, שכשחז"ל אומרים משהו, זה בדיוק בדיוק בדיוק, ואם אמרו כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה, זה לא כמו כאילו שלנו שאין לו משמעות, אלא זה כאילו ממש כמו עובד עבודה זרה.

אלא שכמובן צריך אבחנה ושכל ישר, מה ההנהגה למעשה בכל דבר, ומה חז"ל ומה אמונות תפלות. אבל לדבר על "מנדנדים עם כל מיני מדרשים וחז"לים" זה ליצנות משכילית דוחה.
לעומת זו תראה את האשכול כאן המלא דברי מינות רח"ל.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=57&t=1889#p18839
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=57&t=1889&start=30#p18880
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=57&t=1889&start=30#p18865

איני מכיר העובדה הנ"ל שהיה אומר ברמב"ם לא נפסק וכו',
רק אכתוב מה ששמעתי בשמו והמבין יבין,
כאשר היה כמה צרות באיזה בנין [כמדומה בבנין שלו] באו ואמרו שאולי כדאי לבדוק המזוזה,
ואמר הרב שך, לבדוק המזוזה זה דבר חשוב וכו' אך מה אתם חושבים שהקב"ה שלח צרות בשביל שנבדוק המזוזות או שנפשפש במעשים ונחזור בתשובה..... כך זכור לי ששמעתי והמבין יבין,
כוונת הדברים, אנשים רצים ומחפשים סגולות וכו' הכל טוב ויפה, אבל לא לשכוח את העיקר!!
 

מבין ענין

משתמש ותיק
דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:
אני שמעתי פעם שהרואה דור חמישי אינו רואה פני גיהנום, ועכשיו ראיתי
שמביאים זאת מספר לקט יושר ח”ב יו”ד אות ג:
מי שהוא סנדק לדורו החמישי אינו רואה פני גיהנום, ומצאו רמז לכך מהכתוב גם בני מכיר בן מנשה יולדו

שמעתי פעם אנקדוטה מעניינת בענין זה עם הרב אלישיב, שפ"א ישב סנדק לדור חמישי, ומאן דהוא הזכיר לו ענין זה שזוכה לג"ע, והשיבו הגריש"א "כל ימי אני עובד כדי לא להכנס לג"ע מהדלת הראשית, לא מדלת אחורית"... [צטוט מהזכרון]
 

מבין ענין

משתמש ותיק
רוצה לדעת אמר:
איני מכיר העובדה הנ"ל שהיה אומר ברמב"ם לא נפסק וכו',
רק אכתוב מה ששמעתי בשמו והמבין יבין,
כאשר היה כמה צרות באיזה בנין [כמדומה בבנין שלו] באו ואמרו שאולי כדאי לבדוק המזוזה,
ואמר הרב שך, לבדוק המזוזה זה דבר חשוב וכו' אך מה אתם חושבים שהקב"ה שלח צרות בשביל שנבדוק המזוזות או שנפשפש במעשים ונחזור בתשובה..... כך זכור לי ששמעתי והמבין יבין,
כוונת הדברים, אנשים רצים ומחפשים סגולות וכו' הכל טוב ויפה, אבל לא לשכוח את העיקר!!

קצת תמוה, הרי השו"ע כתב שהזהיר במזוזה יתארכו ימיו, ואם לאו - יתקצרו.
 

רוצה לדעת

משתמש ותיק
מבין ענין אמר:
רוצה לדעת אמר:
איני מכיר העובדה הנ"ל שהיה אומר ברמב"ם לא נפסק וכו',
רק אכתוב מה ששמעתי בשמו והמבין יבין,
כאשר היה כמה צרות באיזה בנין [כמדומה בבנין שלו] באו ואמרו שאולי כדאי לבדוק המזוזה,
ואמר הרב שך, לבדוק המזוזה זה דבר חשוב וכו' אך מה אתם חושבים שהקב"ה שלח צרות בשביל שנבדוק המזוזות או שנפשפש במעשים ונחזור בתשובה..... כך זכור לי ששמעתי והמבין יבין,
כוונת הדברים, אנשים רצים ומחפשים סגולות וכו' הכל טוב ויפה, אבל לא לשכוח את העיקר!!

קצת תמוה, הרי השו"ע כתב שהזהיר במזוזה יתארכו ימיו, ואם לאו - יתקצרו.

אכן, מרן אבי עזרי זיע"א ראה שאנשים נתפסים לא לעיקר,
והעיקר כאשר הקב"ה מביא עונשים זה לא לבדוק המזוזה - שזה וודאי צריך לעשות!
אבל העיקר זה לעשות תשובה ותיקון המעשים!
 

חגי פאהן

משתמש ותיק
אונקלוס תרגם "ורבי יוסף", היינו שהוא גידלם. וגם רש"י כאונקלוס. מי קישר את זה לברית?
 

בנציון

משתמש ותיק
רוצה לדעת אמר:
אכן, מרן אבי עזרי זיע"א ראה שאנשים נתפסים לא לעיקר,
והעיקר כאשר הקב"ה מביא עונשים זה לא לבדוק המזוזה - שזה וודאי צריך לעשות!
אבל העיקר זה לעשות תשובה ותיקון המעשים!
כפי הנראה היה ידוע להרב שך שאותו אחד צריך תיקון במשהו מסויים, ולכן אמר לו את זה. בלא זה לא מובן, וכי מצוות מזוזה אינה מצווה ככל המצוות שבתורה? ובפרט שבמזוזה כתוב למען ירבו ימיכם.
 
חלק עליון תַחתִית