גדולי ישראל שידעו נסתר

נושאים שונים

הכהן הגדול מאחיו
הודעות: 2
הצטרף: 09 מרץ 2022, 15:32
סטטוס: לא מחובר

Re: גדולי ישראל שידעו נסתר

שליחה על ידי הכהן הגדול מאחיו » 09 מרץ 2022, 16:02

בשלמא כתב:
09 מרץ 2022, 15:57
הכהן הגדול מאחיו כתב:
09 מרץ 2022, 15:45
מהניסוח של ר"י ליברמן משמע שהרב אוירבך הוא ראש הישיבה העיקרי כי אם לא אז מדוע הוא מזכיר דווקא אותו כראש הישיבה ולא את ראשי הישיבה העיקריים?
אין שום טעם להתווכח על דברים פשוטים וידועים.
הדיוקים מיותרים.
שאלתי כדי להבין מה פשר הניסוח הזה.
 

ערכים:


בשלמא
הודעות: 4919
הצטרף: 21 אוקטובר 2020, 21:00
נתן תודה: 1382 פעמים
קיבל תודה: 3037 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גדולי ישראל שידעו נסתר

שליחה על ידי בשלמא » 09 מרץ 2022, 16:12

הכהן הגדול מאחיו כתב:
09 מרץ 2022, 16:02
שאלתי כדי להבין מה פשר הניסוח הזה.
לא מבין את הקושיא הגדולה
בכל מקרה הוא מתייחס לכולל "בית יהודה" שע"י ישיבת שער השמים, שהיה כולל להשתלמות במגמה של הוראה, שגם נפתח עוד בחיי הגרח"ל"א ובנו הגרשז"א אחריו עמד בנשיאותה, וגם בבית יהודה היו ראש כולל בפועל.


שניאור
הודעות: 2485
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 4041 פעמים
קיבל תודה: 2039 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גדולי ישראל שידעו נסתר

שליחה על ידי שניאור » 09 מרץ 2022, 17:17

ספר וסופר כתב:
07 מרץ 2022, 22:58
וכמו כן, שאר המשתייכים, היה ראוי יותר להתעסק עם הצגת השיטות  השונות, לפרוס משנה סדורה בגישה לחיים, לתורה, לסוגיה מסוימת בעבודה, שכך ההיכרות עם השונה היתה נוצרת יותר בקלות, והיה הרבה יותר מעניין ומחכים לדון בזה. כי בסופו של יום, חוץ מענין הצמצום והסגידה לרב'ה, אין הרבה תורות שמתדיינים עליהם, אם כבר אז זה בנושא ארץ ישראל ועלייה בחומה וכו', כשבפועל, החסידות נגעה באין שיעור של שטחים ותחומים.
1. קשה מאוד לפרוס שיטה סדורה על נושא כלשהו, בזמן שיש מי מן השומעים/הרואים שסמכות רבותיי היא בעיניו כמעט כלום, ובפרט בדברים שהוא קיבל מרבותיו אחרת.
2. אם נפתח סוגיא רגישה כלשהי ששנויה במח' בין המשתייכים השונים, ותיקח איזה סוגיא שאתה רק רוצה כדוגמא, מיד יקפצו כל אלו ש"מה שקיבלתי מרבותי זו האמת ואין בלתה" ותיקיפו אותך מכל הצדדים בדברים עניינים ושאינם, עד שלא יזכר ולא יפקד מכל הנידון המקורי מאומה, זה המצב ואיני רואה לזה פתרון.
[רציתי לפתוח לאחרונה אשכול על נקודה רגישה מאוד שיש בה כמה וכמה מהלכים בדורינו, אבל פחדתי שמיד יגיע מישהו וישלוף איזו התבטאות מאחד מן הגדולים, ואז אם אתה מתעלם אתה מזלזל בגדולי ישראל וזהו].


ספר וסופר
הודעות: 1310
הצטרף: 08 ספטמבר 2019, 17:06
נתן תודה: 592 פעמים
קיבל תודה: 1197 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גדולי ישראל שידעו נסתר

שליחה על ידי ספר וסופר » 09 מרץ 2022, 23:31

שניאור כתב:
09 מרץ 2022, 17:17
ספר וסופר כתב:
07 מרץ 2022, 22:58
וכמו כן, שאר המשתייכים, היה ראוי יותר להתעסק עם הצגת השיטות  השונות, לפרוס משנה סדורה בגישה לחיים, לתורה, לסוגיה מסוימת בעבודה, שכך ההיכרות עם השונה היתה נוצרת יותר בקלות, והיה הרבה יותר מעניין ומחכים לדון בזה. כי בסופו של יום, חוץ מענין הצמצום והסגידה לרב'ה, אין הרבה תורות שמתדיינים עליהם, אם כבר אז זה בנושא ארץ ישראל ועלייה בחומה וכו', כשבפועל, החסידות נגעה באין שיעור של שטחים ותחומים.
1. קשה מאוד לפרוס שיטה סדורה על נושא כלשהו, בזמן שיש מי מן השומעים/הרואים שסמכות רבותיי היא בעיניו כמעט כלום, ובפרט בדברים שהוא קיבל מרבותיו אחרת.
2. אם נפתח סוגיא רגישה כלשהי ששנויה במח' בין המשתייכים השונים, ותיקח איזה סוגיא שאתה רק רוצה כדוגמא, מיד יקפצו כל אלו ש"מה שקיבלתי מרבותי זו האמת ואין בלתה" ותיקיפו אותך מכל הצדדים בדברים עניינים ושאינם, עד שלא יזכר ולא יפקד מכל הנידון המקורי מאומה, זה המצב ואיני רואה לזה פתרון.
[רציתי לפתוח לאחרונה אשכול על נקודה רגישה מאוד שיש בה כמה וכמה מהלכים בדורינו, אבל פחדתי שמיד יגיע מישהו וישלוף איזו התבטאות מאחד מן הגדולים, ואז אם אתה מתעלם אתה מזלזל בגדולי ישראל וזהו].
אני מסכים עם הטענה בנוגע למקום שבו מעמידים סוגיא ידועה השנויה במחלוקת
אבל אני שאלתי שתי שאלות

א. כשבן אדם מחונך בחשיבה ייחודית, זה אמור להיות 'שפת האם' שלו, וזה אמור להיות ניכר בשיגרא דלישנא שלו, וזה כמעט לא ניכר בפורום [ניתן לחלוק עלי]
ועל זה תהיתי, האם באמת אין זה כך בחיי היומיום.
כלומר, האם לחסיד חב"ד קלאסי, אין צמתים בחיים שצדדיה מתפרשים באופן אוטומטי אצלו כאתהפכא ואיתכפיא? והאם סוכ"ע ומוכ"ע כבר לא שני צדדים של מרחב העבודה? יש עוד המון מונחים חבדיים שנוגעים כמעט לכל שאלה ולכל פינה בחיים, ואיך זה לא מופיע בשגרה?
אני שואל על חב"ד כי זה מאוד נח [מפאת העשירות העצומה של הספרות], אבל הוא הדין כל חסיד, היה אמור להיות איזה נקודת זהות שמופיעה ביסוד החשיבה, לא כן? אולי אני תמים מידי?

ב. גם בסוגיות, לא כל סוגיא נוגעת במישרים לדברים השנויים במחלוקת, וגם אם כן, זה לא חייב לבלוט. אתה לא אמור להציג את משנת רבך, אתה כותב את דעתך, אבל היא דעה שהושרשה מכח החינוך שקיבלת. ובאמת בנוגע להצהרות כלליות בנושאי - הכל לטובה/השגחה/בטחון/טבילה וכו' יש רושם בולט בפורום אצל חלק מהחסידים, אבל בנוגע לרובד קצת יותר עמוק, או שמתבטא בסוגיות יותר פרטיות ומקומיות, זה כבר כמעט לא ניכר.

בשולי הדברים: אני מצהיר, שמגמת ההערה הנ"ל בכללותה היתה הסטת הנושא הטעון של הויכוחים החוזרים ונשנים בין שני הפלגים, לתעל אותה למקום יותר פרודוקטיבי. כמובן אין כוונתי שנושא זה עצמו יהפך להיות טריגר למהומה נוספת. לא כתבתי את ההערה הלזו לאחר מחקר מקיף, ויתכן שהרושם שלי מוטעה לחלוטין. אז בהעדר תועלת ממשית, הרי דברי כאילו ולא נאמרו מעולם. בתקוה להבנה.


אברהם יצחק
הודעות: 288
הצטרף: 07 פברואר 2018, 14:27
נתן תודה: 135 פעמים
קיבל תודה: 191 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גדולי ישראל שידעו נסתר

שליחה על ידי אברהם יצחק » 09 מרץ 2022, 23:49

שניאור כתב:
09 מרץ 2022, 17:17
ספר וסופר כתב:
07 מרץ 2022, 22:58
וכמו כן, שאר המשתייכים, היה ראוי יותר להתעסק עם הצגת השיטות  השונות, לפרוס משנה סדורה בגישה לחיים, לתורה, לסוגיה מסוימת בעבודה, שכך ההיכרות עם השונה היתה נוצרת יותר בקלות, והיה הרבה יותר מעניין ומחכים לדון בזה. כי בסופו של יום, חוץ מענין הצמצום והסגידה לרב'ה, אין הרבה תורות שמתדיינים עליהם, אם כבר אז זה בנושא ארץ ישראל ועלייה בחומה וכו', כשבפועל, החסידות נגעה באין שיעור של שטחים ותחומים.
1. קשה מאוד לפרוס שיטה סדורה על נושא כלשהו, בזמן שיש מי מן השומעים/הרואים שסמכות רבותיי היא בעיניו כמעט כלום, ובפרט בדברים שהוא קיבל מרבותיו אחרת.
2. אם נפתח סוגיא רגישה כלשהי ששנויה במח' בין המשתייכים השונים, ותיקח איזה סוגיא שאתה רק רוצה כדוגמא, מיד יקפצו כל אלו ש"מה שקיבלתי מרבותי זו האמת ואין בלתה" ותיקיפו אותך מכל הצדדים בדברים עניינים ושאינם, עד שלא יזכר ולא יפקד מכל הנידון המקורי מאומה, זה המצב ואיני רואה לזה פתרון.
[רציתי לפתוח לאחרונה אשכול על נקודה רגישה מאוד שיש בה כמה וכמה מהלכים בדורינו, אבל פחדתי שמיד יגיע מישהו וישלוף איזו התבטאות מאחד מן הגדולים, ואז אם אתה מתעלם אתה מזלזל בגדולי ישראל וזהו].
אמת ויציב
אבל לכאורה 
זה הנקודה העיקרית שמרוממת ומעשירה את המוחות והנפשות מהדיונים בפורום
ההפריה ההדדית והדיונים ללא משוא פנים גם בנושאים עדינים ודקים בכבשונו עולם כמובן בזהירות המתבקשת
וחבל שהרמה בפורום תישאר בדיונים כבדי משקל מי הלשין על מי (בחסו''מ) ומה המייל של יענקי קנייבסקי
יש כאן מספיק אשכולות חשובים עשירים ומלאי חכמה בינה ודעת (אולי חג''ת נה''י צריך תיקון)
ועצה טובה קמ''ל אם אתה רואה ניק מקשקש אל תתייחס, תתעלם וזהו
כל עוד שלא מדובר על פגיעה בקבוצה או בגדולים
 


לבי במערב
הודעות: 16415
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 20332 פעמים
קיבל תודה: 13480 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גדולי ישראל שידעו נסתר

שליחה על ידי לבי במערב » 09 מרץ 2022, 23:51

ספר וסופר כתב:
09 מרץ 2022, 23:31
כלומר, האם לחסיד חב"ד קלאסי, אין צמתים בחיים שצדדיה מתפרשים באופן אוטומטי אצלו כאתהפכא ואיתכפיא? והאם סוכ"ע ומוכ"ע כבר לא שני צדדים של מרחב העבודה? יש עוד המון מונחים חבדיים שנוגעים כמעט לכל שאלה ולכל פינה בחיים, ואיך זה לא מופיע בשגרה?
ודאי שיש. בפורום הענין בא פחות לידי ביטוי, מטבע הדברים (גם האנונימיות מסייעת לכך), אך אוכל להעיד כי בד"כ תוך תגובות בודדות אוכל לזהות את השתייכות המגיב.


מ אלישע
הודעות: 1973
הצטרף: 05 פברואר 2020, 15:11
נתן תודה: 867 פעמים
קיבל תודה: 543 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גדולי ישראל שידעו נסתר

שליחה על ידי מ אלישע » 10 מרץ 2022, 04:26

ספר וסופר כתב:
09 מרץ 2022, 23:31

אבל אני שאלתי שתי שאלות

א. כשבן אדם מחונך בחשיבה ייחודית, זה אמור להיות 'שפת האם' שלו, וזה אמור להיות ניכר בשיגרא דלישנא שלו, וזה כמעט לא ניכר בפורום [ניתן לחלוק עלי]
ועל זה תהיתי, האם באמת אין זה כך בחיי היומיום.
כלומר, ...

ב. גם בסוגיות, לא כל סוגיא נוגעת במישרים לדברים השנויים במחלוקת, וגם אם כן, זה לא חייב לבלוט. אתה לא אמור להציג את משנת רבך, אתה כותב את דעתך, אבל היא דעה שהושרשה מכח החינוך שקיבלת. ובאמת בנוגע להצהרות כלליות בנושאי - הכל לטובה/השגחה/בטחון/טבילה וכו' יש רושם בולט בפורום אצל חלק מהחסידים, אבל בנוגע לרובד קצת יותר עמוק, או שמתבטא בסוגיות יותר פרטיות ומקומיות, זה כבר כמעט לא ניכר.

בשולי הדברים: ...לא כתבתי את ההערה הלזו לאחר מחקר מקיף, ויתכן שהרושם שלי מוטעה לחלוטין. אז בהעדר תועלת ממשית, הרי דברי כאילו ולא נאמרו מעולם. בתקוה להבנה.
על רבי נתן מברסלב אמרו שכל שיחת חולין שלו היתה על פי דברי רבו מוהר"ן. (כמדומה בשם מוהרנ"ת בעצמו)

אומנם יש במכתבי הסבא מקלם שדברים הנוגעים לפנימיות, ממעטים להזכיר.
(מדובר שם  על ריבוי הזכרת שם שמים. וכן מצינו בחז"ל (ירושלמי ברכות) שאוהב לא מזכיר שם לבטלה.

(מדובר כאן בכמה נושאים, ויש לברר ולחלק ואיני יודע, רק להעיר שיש כמה בחינות)
 


שניאור
הודעות: 2485
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 4041 פעמים
קיבל תודה: 2039 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גדולי ישראל שידעו נסתר

שליחה על ידי שניאור » 10 מרץ 2022, 08:24

ספר וסופר כתב:
09 מרץ 2022, 23:31
ב. גם בסוגיות, לא כל סוגיא נוגעת במישרים לדברים השנויים במחלוקת, וגם אם כן, זה לא חייב לבלוט. אתה לא אמור להציג את משנת רבך, אתה כותב את דעתך, אבל היא דעה שהושרשה מכח החינוך שקיבלת. ובאמת בנוגע להצהרות כלליות בנושאי - הכל לטובה/השגחה/בטחון/טבילה וכו' יש רושם בולט בפורום אצל חלק מהחסידים, אבל בנוגע לרובד קצת יותר עמוק, או שמתבטא בסוגיות יותר פרטיות ומקומיות, זה כבר כמעט לא ניכר.
ניקח דוגמא אחת:
באשכול זה: viewtopic.php?f=34&t=29136&start=120 החסידים אינם מבינים למה אומרים שאם זה חמץ זה מוכרח להיות אסור, והליטאים לא מבינים איך אפשר להגיד שזה חמץ ולאחר הפסח זה מותר, לדעתי שורש ההבדל הוא פשוט, כי אצל הליטאים פסקי ההלכות חתוכים לכאן או לכאן, אם קיבלתי מרבותי שזה חמץ אז זה חמץ, ואם קיבלתי מרבותי שזה לא חמץ אז זה לא, וא"א להבין צד אחר, משא"כ אצל החסידים זה לא כך.
עוד דוגמא: אצלי למשל, כל רבותי התירו לסמוך על העירוב, וגם טלטלו בעצמן, וגם אני נוהג כן, ובכל זאת אני מבין שיש מקום גדול להחמיר לא לסמוך על העירוב.
אפשר לתת עוד ועוד דוגמאות כאלה, אבל העיקרון דומני מובן, ואפשר לפגוש אותו בכל צומת.


ספר וסופר
הודעות: 1310
הצטרף: 08 ספטמבר 2019, 17:06
נתן תודה: 592 פעמים
קיבל תודה: 1197 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גדולי ישראל שידעו נסתר

שליחה על ידי ספר וסופר » 10 מרץ 2022, 09:47

נבשר כתב:
08 מרץ 2022, 22:48
למעיין יש כמה חילוקים בין חלק א' לחלק ב'

קראתי ושניתי דבריך והם לי למשיב נפש

אני עדיין לא בטוח שהבנתי כל מה שבאת לומר, אבל אנסה לסכם דבריך בכלליותם, ואם חיסרתי דבר אשמח שתאיר את עיני.

חילקת בין הגישה שקראת לה 'ח"א' לבין 'ח"ב', מהיכן צומחים חידושי תורה. כי בח"א, הצמיחה וההרחבה של הדברים מתרחש בתוך הנפש, ובח"ב הצמיחה וההרחבה מתרחש בתוף דברי התורה עצמם.

כלומר, בשני המהלכים יש איזשהו 'תדר' מקביל בין הנפש ובין דברי התורה, אלא שבמהלך א', התדר הוא גולמי, וההרחבה נעשית מהנפש מיניה וביה, שככל שהנפש מאירה באור העבודה וההתבוננות כך לעומתה צומחים ומתרחבים דברי התורה המקבילים לה. אולם במהלך הב', יש סוגיא שלימה בתורה שהנפש מוארת מכוחה, וכל תנועה בדברי התורה, מאירים ומכוונים במקביל את הנפש.

בנוסף, הדגשת, שהאופן של קבלת דברי התורה במהלך א', הוא על ידי זיהוי נקודת ההתנגדות, שזה מה שיוצר 'עבודה', לשייך את זה חזרה, וזה מה ששולל לדבר דברי תורה גבוהים שמנותקים מהמצב האישי בו האדם נתון.


אייל גלבוע
הודעות: 515
הצטרף: 09 מרץ 2022, 16:21
נתן תודה: 809 פעמים
קיבל תודה: 523 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גדולי ישראל שידעו נסתר

שליחה על ידי אייל גלבוע » 10 מרץ 2022, 09:55

שניאור כתב:
10 מרץ 2022, 08:24
ספר וסופר כתב:
09 מרץ 2022, 23:31
ב. גם בסוגיות, לא כל סוגיא נוגעת במישרים לדברים השנויים במחלוקת, וגם אם כן, זה לא חייב לבלוט. אתה לא אמור להציג את משנת רבך, אתה כותב את דעתך, אבל היא דעה שהושרשה מכח החינוך שקיבלת. ובאמת בנוגע להצהרות כלליות בנושאי - הכל לטובה/השגחה/בטחון/טבילה וכו' יש רושם בולט בפורום אצל חלק מהחסידים, אבל בנוגע לרובד קצת יותר עמוק, או שמתבטא בסוגיות יותר פרטיות ומקומיות, זה כבר כמעט לא ניכר.
ניקח דוגמא אחת:
באשכול זה: viewtopic.php?f=34&t=29136&start=120 החסידים אינם מבינים למה אומרים שאם זה חמץ זה מוכרח להיות אסור, והליטאים לא מבינים איך אפשר להגיד שזה חמץ ולאחר הפסח זה מותר, לדעתי שורש ההבדל הוא פשוט, כי אצל הליטאים פסקי ההלכות חתוכים לכאן או לכאן, אם קיבלתי מרבותי שזה חמץ אז זה חמץ, ואם קיבלתי מרבותי שזה לא חמץ אז זה לא, וא"א להבין צד אחר, משא"כ אצל החסידים זה לא כך.
עוד דוגמא: אצלי למשל, כל רבותי התירו לסמוך על העירוב, וגם טלטלו בעצמן, וגם אני נוהג כן, ובכל זאת אני מבין שיש מקום גדול להחמיר לא לסמוך על העירוב.
אפשר לתת עוד ועוד דוגמאות כאלה, אבל העיקרון דומני מובן, ואפשר לפגוש אותו בכל צומת.
סליחה, אפשר לשאול למה אתה לא כותב את זה שם?   (עד כאן אני צריך להגיע כדי לראות תשובה לשאלה שלי??)
ואם אפשר, אז תסביר בבקשה את עמדת החסידים שם, מה הכוונה פסקים אינם חתוכים, כחסיד אני תמיד יודע שמה שהרבי אמר זה הכי חתוך.
מי שמתחיל עם הגדרות דקות, צוויי דינים, ופלגינן דיבורא, בדרך כלל זה הליטאים.
לפי דבריך זה הפוך.
אז אודה לך אם תיכנס לשרשור ההוא ותאיר את עינינו שם, חסידים כליטאים.


נבשר
הודעות: 3578
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 1552 פעמים
קיבל תודה: 1472 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גדולי ישראל שידעו נסתר

שליחה על ידי נבשר » 10 מרץ 2022, 13:31

ספר וסופר כתב:
10 מרץ 2022, 09:47
קראתי ושניתי דבריך והם לי למשיב נפש

אני עדיין לא בטוח שהבנתי כל מה שבאת לומר, אבל אנסה לסכם דבריך בכלליותם, ואם חיסרתי דבר אשמח שתאיר את עיני.

חילקת בין הגישה שקראת לה 'ח"א' לבין 'ח"ב', מהיכן צומחים חידושי תורה. כי בח"א, הצמיחה וההרחבה של הדברים מתרחש בתוך הנפש, ובח"ב הצמיחה וההרחבה מתרחש בתוף דברי התורה עצמם.

כלומר, בשני המהלכים יש איזשהו 'תדר' מקביל בין הנפש ובין דברי התורה, אלא שבמהלך א', התדר הוא גולמי, וההרחבה נעשית מהנפש מיניה וביה, שככל שהנפש מאירה באור העבודה וההתבוננות כך לעומתה צומחים ומתרחבים דברי התורה המקבילים לה. אולם במהלך הב', יש סוגיא שלימה בתורה שהנפש מוארת מכוחה, וכל תנועה בדברי התורה, מאירים ומכוונים במקביל את הנפש.

בנוסף, הדגשת, שהאופן של קבלת דברי התורה במהלך א', הוא על ידי זיהוי נקודת ההתנגדות, שזה מה שיוצר 'עבודה', לשייך את זה חזרה, וזה מה ששולל לדבר דברי תורה גבוהים שמנותקים מהמצב האישי בו האדם נתון.
יפה תמצתת,
בעצם אפשר לסכם את זה בנוסח אחר שאמר ר' ירוחם (נראה לי נוסח זה עכ"פ ודאי רוח הדברים, אולי מהסבא מקלם) שכל תורותו היא המושג של דרך ארץ קדמה לתורה. ודו"ק.


חרסון
הודעות: 13
הצטרף: 21 אוגוסט 2018, 07:15
נתן תודה: 8 פעמים
קיבל תודה: 8 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: גדולי ישראל שידעו נסתר

שליחה על ידי חרסון » 20 מרץ 2022, 13:52

את והב כתב:
06 מרץ 2022, 17:55
אברהם יצחק כתב:
06 מרץ 2022, 14:47
את והב כתב:
06 מרץ 2022, 14:34
והעיר דרך אגב, מה שראיתי במכתב לר' יצחק הוטנר, שאם יש אחד תלמיד חכם והוא בדרגת בינוני הכתוב בתניא, והשני אינו תלמיד חכם והוא בדרגת צדיק, ומכבד את השני יותר הרי הוא בכלל דבר השם בזה, וכו'. ונכון הוא כמובן.
אפשר את המקור?
זה באמת חשוב


פחד יצחק אגרות ומכתבים - מכתב מ 
חביבי יקירי,‏
 שלום וברכה!‏
 לאות תודה על טרחתך עבורנו לפני נסיעתך מכאן, הנני מוצא את עצמי מחוייב לעורר את תשומת לבך להלכה אחת. ראובן ושמעון הם שני תלמידי חכמים. ראובן גדול משמעון במדרגתו בתורה. אלא שלעומת זאת, ראובן הוא במדרגת ה"בינוני" שבתניא, ושמעון הוא במדרגת "צדיק גמור" שבתניא - הנה אם לוי מכבד את שמעון יותר מראובן, הרי הוא בכלל מבזה תלמיד חכם. ודי למבין.‏
 בברכה ובצפיה להרמת קרנם של עמלי תורה‏
 יצחק הוטנר‏


הנני מחוייב לעורר את תשומת לב המעיין למאירי שבת לא:  "וכבוד אדם הנודע ביר"ש קודם לכבוד מי שנודע בחכמה". עיי"ש בגמ'.
 


ab56748387@gmail.com
הודעות: 64
הצטרף: 23 מרץ 2022, 00:46
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גדולי ישראל שידעו נסתר

שליחה על ידי ab56748387@gmail.com » 23 מרץ 2022, 22:46

https://www.kore.co.il/files/2022/3/vid ... e_1565.mp4
בנו יקירו מספר שכל יום ר' חיים למד בספרי קבלה

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”