באינטרנט התפרסם סיפור כדלהלן:
במהלך סעודת ליל שבת, הגנרטור בישיבת תושיה שבתפרח כבה, וחושך גמור ירד על מתחם הישיבה, זאת מלבד מספר מנורות בודדות למצבי חרום שדלקו בחדר האוכל.
בנוסף, בבית המדרש היהו מספר מנורות בודדות שדלקו בקדמת בית המדרש, ולאור זאת סדר ליל שבת התנהל כאשר כל מאות הבחורים מצטופפים סביב התאורה.
אחד הבחורים מתאר ' כי "העובדה שבית המדרש היה חשוך לא הורגש באווירת הלימוד, אך ההתנהלות בכל אותו לילה היתה קשה מאוד, כאשר כל הפנימיות וכל המתחם כולו היה חשוך. כתוצאה מכך אחד הבחורים נכוה בידו כאשר הכין קפה שחור ולא שם לב שהכניס את ידו מתחת המים הרותחים וכן בחור נחתך בידו מסכין כתוצאה מתקרית דומה".
נודע כי המו"צ הגאון רבי אברהם קניג סופר, פסק כי אין שום היתר לומר לגוי להדליק את הגנרטור או החשמל וזאת הסיבה שלא הודלק האור.
ע"כ הסיפור
האם יתכן שמו"צ יורה לאיסור. הרי אין לך צרכי רבים יותר מזה. וכידוע הותר אמירה לגוי לצרכי רבים. זאת חוץ מחשש סכנה [כמו שקרה באמת] מהחושך המוחלט. ומלבד צרכי מצוה.
מישהו יכול להסביר? או להביא את הטלפון של הרב הנ"ל שיסביר...
במהלך סעודת ליל שבת, הגנרטור בישיבת תושיה שבתפרח כבה, וחושך גמור ירד על מתחם הישיבה, זאת מלבד מספר מנורות בודדות למצבי חרום שדלקו בחדר האוכל.
בנוסף, בבית המדרש היהו מספר מנורות בודדות שדלקו בקדמת בית המדרש, ולאור זאת סדר ליל שבת התנהל כאשר כל מאות הבחורים מצטופפים סביב התאורה.
אחד הבחורים מתאר ' כי "העובדה שבית המדרש היה חשוך לא הורגש באווירת הלימוד, אך ההתנהלות בכל אותו לילה היתה קשה מאוד, כאשר כל הפנימיות וכל המתחם כולו היה חשוך. כתוצאה מכך אחד הבחורים נכוה בידו כאשר הכין קפה שחור ולא שם לב שהכניס את ידו מתחת המים הרותחים וכן בחור נחתך בידו מסכין כתוצאה מתקרית דומה".
נודע כי המו"צ הגאון רבי אברהם קניג סופר, פסק כי אין שום היתר לומר לגוי להדליק את הגנרטור או החשמל וזאת הסיבה שלא הודלק האור.
ע"כ הסיפור
האם יתכן שמו"צ יורה לאיסור. הרי אין לך צרכי רבים יותר מזה. וכידוע הותר אמירה לגוי לצרכי רבים. זאת חוץ מחשש סכנה [כמו שקרה באמת] מהחושך המוחלט. ומלבד צרכי מצוה.
מישהו יכול להסביר? או להביא את הטלפון של הרב הנ"ל שיסביר...