חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

נושאים שונים

האחד בא לגור
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1527
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 89 פעמים
קיבל תודה: 220 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי האחד בא לגור » 03 פברואר 2019, 14:29

משה נפתלי כתב:א. מריה דאברהם! לשם מה לעקש את הישרה - פשטות דברי הרמב"ם ביד החזקה?
ב. באמת יש לתמוה: כיצד הלימוד מפסוק 'זה יתנו' איננו מונע מלחייב בן פחות מעשרים?
ג. על כל פנים, ברי כי דברי החינוך נאמרו על יסוד ההבנה האמורה בספר המצוות.
א. דרך איש ישר בעיניו ,
כיון שמצאנו, שהרמב"ם כתב מפורש בשני מקומות ש"כל העובר על הפקודים" הוא מקור המצווה, הרי היושר מחייב שלא יסתור עצמו ,בפרט שכתב את הפסוק של "העשיר לא ירבה" לאחר שכתב את הדין שגם עני חייב, איני רואה בזה צל עקמומיות .
ודרך אגב החינוך עצמו, הביא את מקור הדין שעני חייב למכור כסותו, מ"העשיר לא ירבה והדל לא ימעיט"
וכן הסמ"ג כתב שמקור המצוווה הוא מ"זה יתנו כל העובר על הפקודים" והביא מקור לחיוב עני למכור כסותו כנ"ל .
וברור שהרמב"ם הנ"ל הוא מקורם.
כלום אתה סבור שאתה יודע לקרוא רמב"ם טוב מהם ?
ב. כנראה שרק במדבר היו חייבים רק מגיל עשרים שהם היו אז עיקר עמ"י, כמבואר בכמה מקומות וכמו שמבן שישים לא נפטר לדורות.
ג. דברי החינוך נאמרו על יסוד הפסוק שהוא מקור המצווה לדעת רוב הראשונים , ואין לו הכרח במאומה בדעת הרמב"ם עצמו .

ערכים:


בן של רב
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 675 פעמים
קיבל תודה: 346 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי בן של רב » 03 פברואר 2019, 14:52

אם הוא מגלה להם שהוא טריפה
וכן אם הוא מוכיח שהוא גוי
או שהוא עתים חלים עתים שוטה
או שהעדים קרוביו
או שהם שונאיו מכבר וכל כעי''ז מפסולי עדות
או שאמא שלו בטוח תמות מהטראומה כמו שרה אמנו
או כל טענה חדשה לזכותו ולא חסר סיבות והרי מספיק ספק אונס או כל ספק אחר כדי לא להרגו!


האחד בא לגור
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1527
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 89 פעמים
קיבל תודה: 220 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי האחד בא לגור » 03 פברואר 2019, 14:56

בן של רב כתב:אם הוא מגלה להם שהוא טריפה
וכן אם הוא מוכיח שהוא גוי
או שהוא עתים חלים עתים שוטה
או שהעדים קרוביו
או שהם שונאיו מכבר וכל כעי''ז מפסולי עדות
או שאמא שלו בטוח תמות מהטראומה כמו שרה אמנו
או כל טענה חדשה לזכותו ולא חסר סיבות והרי מספיק ספק אונס או כל ספק אחר כדי לא להרגו!
תנא היכא קאי??


בעלבוס
מאמרים: 0
הודעות: 133
הצטרף: 08 אוקטובר 2018, 20:44
נתן תודה: 68 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי חידה מס' 91

שליחה על ידי בעלבוס » 03 פברואר 2019, 17:50

בעלבוס כתב:איך יכול להיות בשר בהמה טמאה (שאין בה סימני טהרה) שהותר לאכילה גם בלי פיקוח נפש.
רמז: דבר אחר.


חגי פאהן
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 367
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 123 פעמים
קיבל תודה: 120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי חידה מס' 91

שליחה על ידי חגי פאהן » 03 פברואר 2019, 19:07

בעלבוס כתב:
בעלבוס כתב:איך יכול להיות בשר בהמה טמאה (שאין בה סימני טהרה) שהותר לאכילה גם בלי פיקוח נפש.
רמז: דבר אחר.
האם הכוונה לפרשנות שהחזיר קרוי כך כי יחזור להיות טהור?


בעלבוס
מאמרים: 0
הודעות: 133
הצטרף: 08 אוקטובר 2018, 20:44
נתן תודה: 68 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי בעלבוס » 03 פברואר 2019, 19:14

לא. ההיתר הוא גם בתקופה שהוא אינו טהור.


הכהן
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 929
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 267 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי הכהן » 03 פברואר 2019, 19:27

קדלי דחזירי בכניסה לא"י


בן של רב
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 675 פעמים
קיבל תודה: 346 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי בן של רב » 03 פברואר 2019, 19:34

האחד בא לגור כתב:
בן של רב כתב:אם הוא מגלה להם שהוא טריפה
וכן אם הוא מוכיח שהוא גוי
או שהוא עתים חלים עתים שוטה
או שהעדים קרוביו
או שהם שונאיו מכבר וכל כעי''ז מפסולי עדות
או שאמא שלו בטוח תמות מהטראומה כמו שרה אמנו
או כל טענה חדשה לזכותו ולא חסר סיבות והרי מספיק ספק אונס או כל ספק אחר כדי לא להרגו!
תנא היכא קאי??
כתבתי כתשובה לשאלה איך הנידון לסקילה חוזר פתאום לביתו ע''י
כמה מילים שאומר
והנה לתדהמתי אני גם הגעתי למקום לא צפוי
להבדיל כמובן


מבין ענין
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 502
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 293 פעמים
קיבל תודה: 126 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מבין ענין » 03 פברואר 2019, 20:10

בעלבוס כתב:ברכת התורה
כתבתי חוץ מברכה"ת...


מבין ענין
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 502
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 293 פעמים
קיבל תודה: 126 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מבין ענין » 03 פברואר 2019, 20:12

נבשר כתב:קידוש, הבדלה יעויין ביצה ד' ע"ב שרב אסי הבדיל, והקשו שם הרי הוי לו ספק אם קדושה אחת או ב', ואחד מהתי' אחרונים או ראשונים איני זוכר שכיון שהבדלה הוי מדאורייתא, הבדיל מספק, אולי משטמ"ק או חת"ס.
בפשטות גם הנוקטים שהיא דאורייתא, אין ה"ברכה" דאורייתא, אלא כמו הקידוש, שדי שיאמר "שבת היום", באמירה, כך גם ההבדלה. שלא מסתבר שהיא תהיה יותר מהקידוש שהוא בוודאי דאורייתא ואין בו דין ברכה מהתורה.


מבין ענין
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 502
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 293 פעמים
קיבל תודה: 126 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי - חידה 93

שליחה על ידי מבין ענין » 03 פברואר 2019, 20:25

מבין ענין כתב:איזה ברכה לדעת מי מהפוסקים נחשבת לדאורייתא, חוץ מברהמ"ז וברכה"ת?
נגלה את התשובה -
דעת הר"י מיגש שברכת שהחיינו במועדים - היא דאורייתא, למעט ר"ה.
וכן כתב בשמו בעל השם משמואל [דברים פרשת כי תבוא] לבאר את דברי רש"י עה"כ "לא עברתי ממצוותיך ולא שכחתי", פירש"י מלברכך על הפרשת מעשרות. ותמוה דהא ברכות דרבנן? והנה כ"ק אאמו"ר זצלה"ה אמר בשם שו"ת ר"י מגא"ש דקאי על ברכת שהחיינו.


נבשר
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1531
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 273 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי נבשר » 03 פברואר 2019, 21:27

מבין ענין כתב:
נבשר כתב:קידוש, הבדלה יעויין ביצה ד' ע"ב שרב אסי הבדיל, והקשו שם הרי הוי לו ספק אם קדושה אחת או ב', ואחד מהתי' אחרונים או ראשונים איני זוכר שכיון שהבדלה הוי מדאורייתא, הבדיל מספק, אולי משטמ"ק או חת"ס.
בפשטות גם הנוקטים שהיא דאורייתא, אין ה"ברכה" דאורייתא, אלא כמו הקידוש, שדי שיאמר "שבת היום", באמירה, כך גם ההבדלה. שלא מסתבר שהיא תהיה יותר מהקידוש שהוא בוודאי דאורייתא ואין בו דין ברכה מהתורה.
זה גופא ציינתי מהגמ' שם שרב אסי מבדיל בין יו"ט ראשון לשני, וברש"י "מבדיל ומברך המבדיל בין קודש לחול" וקשה איך ברך מספק, ועוד יכול באתה חוננתנו, ואחד שם מן המפרשים כתב שהוי דאורייתא כמו בברכה"ת. עוד עיין שם בשטמ"ק שכתב שאיסור ברכה לבטלה הוא דרבנן, וספק ברכות של תורה יכול לברך על ספקן, עיי"ש.


משה נפתלי
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 555
הצטרף: 02 ינואר 2019, 10:42
נתן תודה: 33 פעמים
קיבל תודה: 170 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי משה נפתלי » 04 פברואר 2019, 18:16

משה נפתלי כתב:בספר המצוות מביא את הפסוק 'כל העובר על הפקדים מבן עשרים שנה ומעלה יתן תרומת יי', כמו רש"י.
טעות!
גם לדעת רש"י מצות נתינת מחצית השקל לקרבנות צבור של כל שנה ושנה רמוזה בפסוק 'הֶעָשִׁיר לֹא יַרְבֶּה וְהַדַּל לֹא יַמְעִיט מִמַּחֲצִית הַשָּׁקֶל, לָתֵת אֶת תְּרוּמַת יְיָ לְכַפֵּר עַל נַפְשֹׁתֵיכֶם', כלשונו שם:
וְעַל אוֹתָהּ תְּרוּמָה נֶאֱמַר 'לְכַפֵּר עַל נַפְשֹׁתֵיכֶם', שֶׁהַקָּרְבָּנוֹת לְכַפָּרָה הֵם בָּאִים;
ואעפ"כ אמרנו דמדבריו עולה שאין המצוה מוטלת אלא על בני עשרים ומעלה בלבד, משום שכתב שפסוק זה מכוון אל המנין האמור בתחילת חומש הפקודים, ובמנין לא נמנו אלא מבן עשרים שנה ומעלה.


חגי פאהן
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 367
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 123 פעמים
קיבל תודה: 120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - 94 - אסור לעשות תשובה?

שליחה על ידי חגי פאהן » 10 פברואר 2019, 20:24

היכן מצינו בפוסקים, שאם אדם רוצה לעשות תשובה על מעשה מסוים, צריך למנעו מלעשות תשובה?!


נבשר
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1531
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 273 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - 94 - אסור לעשות תשובה?

שליחה על ידי נבשר » 10 פברואר 2019, 20:52

חגי פאהן כתב:היכן מצינו בפוסקים, שאם אדם רוצה לעשות תשובה על מעשה מסוים, צריך למנעו מלעשות תשובה?!
גזלנים ומלוי ברבית שאין מקבלים מהם.


אחד התלמידים
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1473
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 109 פעמים
קיבל תודה: 434 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - 94 - אסור לעשות תשובה?

שליחה על ידי אחד התלמידים » 10 פברואר 2019, 21:07

נבשר כתב:
חגי פאהן כתב:היכן מצינו בפוסקים, שאם אדם רוצה לעשות תשובה על מעשה מסוים, צריך למנעו מלעשות תשובה?!
גזלנים ומלוי ברבית שאין מקבלים מהם.
אדרבה. כל הטעם שאמרו שאין לקבל מהם, הוא כדי שיחזרו בתשובה.


נדיב לב
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1578
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 142 פעמים
קיבל תודה: 359 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - 94 - אסור לעשות תשובה?

שליחה על ידי נדיב לב » 10 פברואר 2019, 21:17

אחד התלמידים כתב:
נבשר כתב:
חגי פאהן כתב:היכן מצינו בפוסקים, שאם אדם רוצה לעשות תשובה על מעשה מסוים, צריך למנעו מלעשות תשובה?!
גזלנים ומלוי ברבית שאין מקבלים מהם.
אדרבה. כל הטעם שאמרו שאין לקבל מהם, הוא כדי שיחזרו בתשובה.
אין מקבלים מהם את הגזילה בכדי שישובו מכאן ואילך לדרך הישרה ולא יוסיפו לגזול. ודברי נבשר מתקבלים


חגי פאהן
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 367
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 123 פעמים
קיבל תודה: 120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי חגי פאהן » 11 פברואר 2019, 10:21

מה זאת אומרת, לנגזל אסור לקבל בחזרה את הגזלה? ומה עם "והשיב את הגזלה אשר גזל"?
מ"מ לא לזאת היתה כוונתי.


הכהן
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 929
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 267 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי הכהן » 11 פברואר 2019, 11:07

אולי לדעת הגרי"ס במדבר לשה"ר?


חגי פאהן
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 367
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 123 פעמים
קיבל תודה: 120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי חגי פאהן » 11 פברואר 2019, 11:54

הכהן כתב:אולי לדעת הגרי"ס במדבר לשה"ר?
ומהי?


הכהן
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 929
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 267 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי הכהן » 11 פברואר 2019, 12:13

הח"ח אומר שהשב צריך לבקש סליחה מהמדובר, וגם אם חברו אינו יודע עדין כלל מזה, צריך לגלות לו מה שעשה נגדו שלא כדין, ולבקש ממנו מחילה על זה, כיון שהוא יודע, שעל ידו נסבב לו דבר זה.
ונחלק עליו הגאון ר' ישראל סלנטר בזה, כיון שבמעשה זה יצער את חברו, וא"כ לדבריו ננעלה בפניו לכאורה דלת התשובה.


חגי פאהן
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 367
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 123 פעמים
קיבל תודה: 120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - 94 - אסור לעשות תשובה?

שליחה על ידי חגי פאהן » 11 פברואר 2019, 14:38

הכהן כתב:הח"ח אומר שהשב צריך לבקש סליחה מהמדובר, וגם אם חברו אינו יודע עדין כלל מזה, צריך לגלות לו מה שעשה נגדו שלא כדין, ולבקש ממנו מחילה על זה, כיון שהוא יודע, שעל ידו נסבב לו דבר זה.
ונחלק עליו הגאון ר' ישראל סלנטר בזה, כיון שבמעשה זה יצער את חברו, וא"כ לדבריו ננעלה בפניו לכאורה דלת התשובה.
גם זו תשובה יפה.
המכוון הוא עשיית תשובה שלא כוללת בתוכה עבירה.


חגי פאהן
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 367
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 123 פעמים
קיבל תודה: 120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - 94 - אסור לעשות תשובה?

שליחה על ידי חגי פאהן » 12 פברואר 2019, 14:57

חגי פאהן כתב:
הכהן כתב:הח"ח אומר שהשב צריך לבקש סליחה מהמדובר, וגם אם חברו אינו יודע עדין כלל מזה, צריך לגלות לו מה שעשה נגדו שלא כדין, ולבקש ממנו מחילה על זה, כיון שהוא יודע, שעל ידו נסבב לו דבר זה.
ונחלק עליו הגאון ר' ישראל סלנטר בזה, כיון שבמעשה זה יצער את חברו, וא"כ לדבריו ננעלה בפניו לכאורה דלת התשובה.
גם זו תשובה יפה.
המכוון הוא עשיית תשובה שלא כוללת בתוכה עבירה.
בדרכי משה באו"ח.


מבין ענין
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 502
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 293 פעמים
קיבל תודה: 126 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - 94 - אסור לעשות תשובה?

שליחה על ידי מבין ענין » 13 פברואר 2019, 00:05

חגי פאהן כתב:
הכהן כתב:הח"ח אומר שהשב צריך לבקש סליחה מהמדובר, וגם אם חברו אינו יודע עדין כלל מזה, צריך לגלות לו מה שעשה נגדו שלא כדין, ולבקש ממנו מחילה על זה, כיון שהוא יודע, שעל ידו נסבב לו דבר זה.
ונחלק עליו הגאון ר' ישראל סלנטר בזה, כיון שבמעשה זה יצער את חברו, וא"כ לדבריו ננעלה בפניו לכאורה דלת התשובה.
גם זו תשובה יפה.
המכוון הוא עשיית תשובה שלא כוללת בתוכה עבירה.
הזקנים בעגלה ערופה?


חגי פאהן
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 367
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 123 פעמים
קיבל תודה: 120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - 94 - אסור לעשות תשובה?

שליחה על ידי חגי פאהן » 13 פברואר 2019, 10:25

מבין ענין כתב:
חגי פאהן כתב:
הכהן כתב:הח"ח אומר שהשב צריך לבקש סליחה מהמדובר, וגם אם חברו אינו יודע עדין כלל מזה, צריך לגלות לו מה שעשה נגדו שלא כדין, ולבקש ממנו מחילה על זה, כיון שהוא יודע, שעל ידו נסבב לו דבר זה.
ונחלק עליו הגאון ר' ישראל סלנטר בזה, כיון שבמעשה זה יצער את חברו, וא"כ לדבריו ננעלה בפניו לכאורה דלת התשובה.
גם זו תשובה יפה.
המכוון הוא עשיית תשובה שלא כוללת בתוכה עבירה.
הזקנים בעגלה ערופה?
היכן מצינו שצריך למנעם מלעשות תשובה?


אלימלך
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1003
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 122 פעמים
קיבל תודה: 406 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - 94 - אסור לעשות תשובה?

שליחה על ידי אלימלך » 13 פברואר 2019, 12:19

חגי פאהן כתב:בדרכי משה באו"ח.
לגבי כיבוי דליקה בשבת בזה"ז בין הגוים שמן הדין מותר לכבות דהוי פיקוח נפש, ובא לעשות תשובה שמא לא היה פיקו"נ אין מניחין אותו כדי שלא יבואו ללמוד מזה שאסור לכבות. בסוף שלד'


חגי פאהן
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 367
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 123 פעמים
קיבל תודה: 120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - 94 - אסור לעשות תשובה?

שליחה על ידי חגי פאהן » 13 פברואר 2019, 13:21

אלימלך כתב:
חגי פאהן כתב:בדרכי משה באו"ח.
לגבי כיבוי דליקה בשבת בזה"ז בין הגוים שמן הדין מותר לכבות דהוי פיקוח נפש ובא לעשות תשובה שמא לא היה פיקו"נ אין מניחין אותו כדי שלא יבואו ללמוד מזה שאסור לכבות. בסוף שלד'
יישר כח! ז"ל באות ז': "וכ"כ א"ז דאם כבו ורוצין לעשות תשובה על ככה - אין מניחין אותן, שלא להכשילם לפעם אחרת:"


הכהן
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 929
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 267 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי 95 - מחשבה ומעשה

שליחה על ידי הכהן » 13 פברואר 2019, 15:05

איזהו הדבר שאסור במעשה, ומצווה במחשבה?


נבשר
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1531
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 273 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי נבשר » 13 פברואר 2019, 15:14

שם ה' בפסוק ראשון של קר"ש, שאינו קורא ככתיבתו, אבל הכוונה והמחשבה מעכבת שיכוון לשם הויה ולא לשם אדנות, ואסור לו לקרות ככתיבתו.


חגי פאהן
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 367
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 123 פעמים
קיבל תודה: 120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי 95 - מחשבה ומעשה

שליחה על ידי חגי פאהן » 13 פברואר 2019, 16:52

הכהן כתב:איזהו הדבר שאסור במעשה, ומצווה במחשבה?
לקנות שביתה בקצה התחום בשבת אחה"צ כשמוצ"ש הוא יו"ט, לצורך הקבלת פני רבו. מצווה לחשוב בלבו שיקנה שם שביתה, אך אסור לעשות מעשה כגון לומר שיקנה שביתה וכ"ש לשים שם לחם, כי זה הכנה משבת ליו"ט. (או"ח תט"ז ב)

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 4 אורחים