חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
המ"ב בסי׳ קס"ח סק"מ העתיק דעת המג"א דכל מיני פת הבאה בכיסנין מברכים עליהם בתוך הסעודה אם אין באים מחמתה, והוסיף לעיין בביאה"ל שכמה אחרונים חולקים עליו.
ומכיון שאין אני בקי בדרכי המ"ב הוקשה לי שמכיון שבביאה"ל הכריע לדינא דלא כדבריו אמאי ניסח כך במשנה ברורה בנוסח שיכולים לטעות לנהוג כמג"א.
אם יוכלו חו"ר הפורום שיחי׳ לתרץ או להביא דוגמאות שכן דרכו בעוד מקומות.
נ.ב. ראיתי פעם בשם הגר"י קמניצקי זצ"ל שהיכן שהח"ח כתב דין ולאחר מכן כתב בסוגריים בשם מי זה הוא סימן שלא ׳אחז׳ כ"כ מדברים אלו, ולפ"ז השאלה חלשה יותר.
(זכורני שיש עוד ביאור הלכה שדן בזה וכמדומה שהוא בצד ימין - עמוד ב׳ ואולי גם הוא עוסק במי שאוכל מזונות אחרי קידוש, -ב׳ התנאים לא מוכרחים, יש"כ מראש למי שישיב לי אבדתי אם הייתה לי באמת אי פעם ).
ומכיון שאין אני בקי בדרכי המ"ב הוקשה לי שמכיון שבביאה"ל הכריע לדינא דלא כדבריו אמאי ניסח כך במשנה ברורה בנוסח שיכולים לטעות לנהוג כמג"א.
אם יוכלו חו"ר הפורום שיחי׳ לתרץ או להביא דוגמאות שכן דרכו בעוד מקומות.
נ.ב. ראיתי פעם בשם הגר"י קמניצקי זצ"ל שהיכן שהח"ח כתב דין ולאחר מכן כתב בסוגריים בשם מי זה הוא סימן שלא ׳אחז׳ כ"כ מדברים אלו, ולפ"ז השאלה חלשה יותר.
(זכורני שיש עוד ביאור הלכה שדן בזה וכמדומה שהוא בצד ימין - עמוד ב׳ ואולי גם הוא עוסק במי שאוכל מזונות אחרי קידוש, -ב׳ התנאים לא מוכרחים, יש"כ מראש למי שישיב לי אבדתי אם הייתה לי באמת אי פעם ).