פדיון הבן - כיצד מחשבים מתי לעשותו?

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
נשאלתי לגבי חשבון ל' יום של פדיון הבן. כיצד מחשבים אותו. וראיתי בזה כמה שיטות (יעוי' דרך אמונה ח"ד עמ' פד. ספר אוצר הברית ועוד)

א.
יום הלידה נחשב ליום הראשון גם אם נולד סמוך לשקיעה. מוסיפים עוד 29 ימים. ומתחילת היום ה 31 אפשר לפדות.

ב.
צריך שיעבור כט יום ויב שעות ותשצ"ג חלקים. ורק לאחר מכן אפשר לפדות.

ג.
בדרך אמונה הביא להחמיר לכת' לפדות רק אחרי שעברו שתי הזמנים הנ"ל. דהיינו שהגיע היום ה 31 וגם עברו כט יום ויב שעות ותשצ"ג חלקים כנ"ל.

ד.
בס' היראים כת שצריך שיעברו 30 יום מעת לעת מזמן הלידה ובסיומם אפשר לפדות.

שאלתי היא האם מישהו יודע משהו על יחס פוסקי ההלכה לשיטת היראים הנ"ל. כי בדרך אמונה לא מזכירו כלל. ואדרבה כותב בסתם שאין צריך להמתין מעת לעת. וחשוב לי לדעת אם יש חולקים.

בתודה מראש
 

נדיב לב

משתמש ותיק
חוששים רק לשני השיטות על פי הפרי מגדים הנודע ביהודה שו"ת תניינא סימן קפז ובשו"ת רבי עקיבא איגר תניינא סימן ותרחיב לקרוא בפתחי תשובה שה, יז
העונג יום טוב בשו"ת דן בשיטה השלישית אבל לא חוששים לה
 

יהודיפשוט1

משתמש ותיק
נשאלתי לגבי חשבון ל' יום של פדיון הבן. כיצד מחשבים אותו. וראיתי בזה כמה שיטות (יעוי' דרך אמונה ח"ד עמ' פד. ספר אוצר הברית ועוד)

א.
יום הלידה נחשב ליום הראשון גם אם נולד סמוך לשקיעה. מוסיפים עוד 29 ימים. ומתחילת היום ה 31 אפשר לפדות.

ב.
צריך שיעבור כט יום ויב שעות ותשצ"ג חלקים. ורק לאחר מכן אפשר לפדות.

ג.
בדרך אמונה הביא להחמיר לכת' לפדות רק אחרי שעברו שתי הזמנים הנ"ל. דהיינו שהגיע היום ה 31 וגם עברו כט יום ויב שעות ותשצ"ג חלקים כנ"ל.

ד.
בס' היראים כת שצריך שיעברו 30 יום מעת לעת מזמן הלידה ובסיומם אפשר לפדות.

שאלתי היא האם מישהו יודע משהו על יחס פוסקי ההלכה לשיטת היראים הנ"ל. כי בדרך אמונה לא מזכירו כלל. ואדרבה כותב בסתם שאין צריך להמתין מעת לעת. וחשוב לי לדעת אם יש חולקים.

בתודה מראש
נולד ביום ראשון בשעה 15:00
מתי יוכלו לפדות לפי כל שיטה?
 
חלק עליון תַחתִית