מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
נשאלתי לגבי חשבון ל' יום של פדיון הבן. כיצד מחשבים אותו. וראיתי בזה כמה שיטות (יעוי' דרך אמונה ח"ד עמ' פד. ספר אוצר הברית ועוד)
א.
יום הלידה נחשב ליום הראשון גם אם נולד סמוך לשקיעה. מוסיפים עוד 29 ימים. ומתחילת היום ה 31 אפשר לפדות.
ב.
צריך שיעבור כט יום ויב שעות ותשצ"ג חלקים. ורק לאחר מכן אפשר לפדות.
ג.
בדרך אמונה הביא להחמיר לכת' לפדות רק אחרי שעברו שתי הזמנים הנ"ל. דהיינו שהגיע היום ה 31 וגם עברו כט יום ויב שעות ותשצ"ג חלקים כנ"ל.
ד.
בס' היראים כת שצריך שיעברו 30 יום מעת לעת מזמן הלידה ובסיומם אפשר לפדות.
שאלתי היא האם מישהו יודע משהו על יחס פוסקי ההלכה לשיטת היראים הנ"ל. כי בדרך אמונה לא מזכירו כלל. ואדרבה כותב בסתם שאין צריך להמתין מעת לעת. וחשוב לי לדעת אם יש חולקים.
בתודה מראש
א.
יום הלידה נחשב ליום הראשון גם אם נולד סמוך לשקיעה. מוסיפים עוד 29 ימים. ומתחילת היום ה 31 אפשר לפדות.
ב.
צריך שיעבור כט יום ויב שעות ותשצ"ג חלקים. ורק לאחר מכן אפשר לפדות.
ג.
בדרך אמונה הביא להחמיר לכת' לפדות רק אחרי שעברו שתי הזמנים הנ"ל. דהיינו שהגיע היום ה 31 וגם עברו כט יום ויב שעות ותשצ"ג חלקים כנ"ל.
ד.
בס' היראים כת שצריך שיעברו 30 יום מעת לעת מזמן הלידה ובסיומם אפשר לפדות.
שאלתי היא האם מישהו יודע משהו על יחס פוסקי ההלכה לשיטת היראים הנ"ל. כי בדרך אמונה לא מזכירו כלל. ואדרבה כותב בסתם שאין צריך להמתין מעת לעת. וחשוב לי לדעת אם יש חולקים.
בתודה מראש