היושב בסוכה בשמיני יקבל שכר על ישיבה בימי הסוכות?

לחשוב חשבונות

משתמש ותיק
ברוך שאמר אמר:
צריך תשובה דחופה מאוד לשאלה
נזכרתי במעשה ממרן שה"ת זיע"א, שפעם בא אחד באמצע שחרית עם "שאלה דחופה" באחד שנולד עם שני ראשים על איזה אחד מהם יניח תפילין, ואמר לו מרן שבינתיים יניח על שניהם ואחרי התפילה יענה לו ההלכה בזה.
 

ברוך שאמר

משתמש רשום
פותח הנושא
לחשוב חשבונות אמר:
ברוך שאמר אמר:
צריך תשובה דחופה מאוד לשאלה
נזכרתי במעשה ממרן שה"ת זיע"א, שפעם בא אחד באמצע שחרית עם "שאלה דחופה" באחד שנולד עם שני ראשים על איזה אחד מהם יניח תפילין, ואמר לו מרן שבינתיים יניח על שניהם ואחרי התפילה יענה לו ההלכה בזה.

השאלה הייתה מאוד דחופה היום [להדגיש - הייתה]. אני עדיין מחפש תשובה, הדחיפות לא כמקודם.

שיניתי את הכותרת, את הסמל, ואת הנוסח בפתיחת האשכול.

יישכ' על ההערה.
 

ברוך שאמר

משתמש רשום
פותח הנושא
דרומאי אמר:
ברוך שאמר אמר:
דרומאי אמר:
שם מיירי בזמן המצוה עצמה ולא לאחר זמנה, והרי להדיא ברמב"ם דה' טוטפות בתפילין או ציצית על ציצית למ"ד קשר עליון דאורייתא פוסל.

איסור 'בל תוסיף' הנ"ל קיים דווקא ביום שמיני עצרת, אך לאחר מכן – מותר (רמ"א, סימן תרסו). והטעם שרק בשמיני עצרת אסור, משום שרק הוא סמוך לחג (מ"ב סק"ו).
גם שמיני הוא לאחר זמנה לענין לפסול המצוה עצמה.

ומ"ט? משום שסמוכה.

כמו"כ בציצית ובתפילין שמוסיף למצוה עצמה, וכל שמוסיף על המצוה פוסל.

לא כן?
 
 

דרומאי

משתמש ותיק
ברוך שאמר אמר:
דרומאי אמר:
ברוך שאמר אמר:
איסור 'בל תוסיף' הנ"ל קיים דווקא ביום שמיני עצרת, אך לאחר מכן – מותר (רמ"א, סימן תרסו). והטעם שרק בשמיני עצרת אסור, משום שרק הוא סמוך לחג (מ"ב סק"ו).
גם שמיני הוא לאחר זמנה לענין לפסול המצוה עצמה.

ומ"ט? משום שסמוכה.

כמו"כ בציצית ובתפילין שמוסיף למצוה עצמה, וכל שמוסיף על המצוה פוסל.

לא כן?
לא. הפסול הוא רק במעשה המצוה עצמה, ולא לאחר המצוה גם אם עובר בבל תוסיף. עיין כל זה במרב"ם הלכות ממרים ובסוגיא דסנהדרין.
 
 

ברוך שאמר

משתמש רשום
פותח הנושא
חלק עליון תַחתִית