האם אברכים גם קשורים למגבית מאצ'ינג של יששכר באהליך

ביום ד' וה' ר"ח אדר ב' תתקיים מגבית מאצ'ינג שהיא בעצם הניסיון האחרון להצלת רשת הכוללים יששכר באהליך לאחר 14 חדשים מצטברים שרבי אלחנן ויסבורד טרח בכל כוחו לנסות בכל מקום בעולם שהיה הו"א לגייס ולא עלתה בידו.
מתברר כעת שזמן ארוך הוא ניסה להימנע מדרך זו וכעת לא נותרה בידו הברירה.
עוד מתגלה כעת שבעבר רצה להסתובב בכוללים ולאסוף הו"ק להצלת הרשת ומרן הגרי"ג אדלשטיין מנעו מזה ואמר שקודם כל ימצה את הדרכים האחרות - כי "אי אפשר להפיל הכל על האברכים"...
השאלה האם כעת (שהמגבית פונה לכלל הציבור כולו) מוטל גם על האברכים להתגייס או לא.
מה הצדדים?
מחד אם כל המטרה היא לעזור לאברכים יאמרו האברכים עלי קודם כל לעזור לעצמי...
ומאידך בעקרון גם יששכר יכול להיות זבולון ותמיד היו כאלו בעם ישראל.
ואשמח לדעת האם יש מקור שזה מתפקידו של יששכר - גם להיות זבולון
(ונפק"מ שגם מי שאין לו כלום לתת - שמוטל עליו להתפלל על הצלחת המגבית לא מצד חסד ורחמים על האברכים אלא בתורת 'זבולון' = סוג של...)
 

רוצה לדעת

משתמש ותיק
כתב רבינו החפץ חיים זיע"א בשם עולם ח"א פט"ו:
ואיתא במדרש רבה פרשת קדושים, אילו נאמר עץ חיים היא לעמלים בה, לא היתה תקומה לישראל ח"ו, אלא למחזיקים. אילו נאמר ארור אשר לא ילמד, לא היתה תקומה לישראל ח"ו, אלא אשר לא יקים את דברי התורה הזאת, לכך אמר עץ חיים היא למחזיקים בה וכו', כי בצל החכמה בצל הכסף. אמר ר' אחא בשם ר' תנחום בר חמא, למד אדם ולימד והיה סיפוק בידו להחזיק ולא החזיק, הרי הוא בכלל ארור אשר לא יקים וכו', לא למד ולא לימד לאחרים ולא היה סיפוק בידו להחזיק, והחזיק, הרי הוא בכלל ברוך וכו'. ומוכח להדיא דאף מי שלמד בעצמו מחוייב להחזיק את התורה [ומה שמשמע מטור שולחן ערוך הנ"ל דדוקא מי שאי אפשר לו ללמוד מחוייב להחזיק, נראה דהתם הכוונה דמחוייב להחזיק הרבה עד שיעלה כל כך כמו אם היה לומד בעצמו, אבל הכא אינו מחוייב כל כך רק כדי לצאת ידי מצות החזקת התורה, וכן כתב בספר עץ פרי].

א"כ חז"ל מפורש הוא שגם על הישכר יש חיוב להחזיק תורה,
ואם אין לו אפשרות בפועל כי הוא דחוק וכו' [ויבדוק עצמו היטב אם לא מוציא למותרות, ואכמ"ל]
אזי מחוייב הוא להשתדל בזה, ועכ"פ להתפלל וכו' וודאי חייב.
 

דורדיא

משתמש ותיק
אם אני מבין נכון המטרה במאצינג זה שכל אחד מגייס את קרוביו וכו'
ולא בהכרח שצריך לתת מעצמו.
 
חלק עליון תַחתִית