מבין ענין אמר:
אני לא בטוח שזו ממש חידה, אבל התשובה מאד מעניינת, ואותי היא הפתיעה...
חיפשתי כמה חיפושים, וגם אני מופתע (אם לכך נתכוונת):
תוס' מנחות קז. ד"ה כליה עורב: פירש בקונטרס מסמרות חדין תוחבין בראש גג ההיכל לכלות העורבים שלא ישבו עליו. ובמקום אחר פירש כמין טבלא חדה זקופה על צידה וחדודה לחתוך כמו סכין. ובערוך ערך כל פי'
שעשו צורה להבריח בה העופות מגג ההיכל כדרך שעושין עכשיו שומרי זרעים, וקראו אותה כליה עורב.
וגם בערכין ו. ד"ה כגון: פי' הערוך זה לשונו: לפי שבמקדש ראשון היתה קדושתו בכל הקהל והיתה שכינה שרויה בו ולא היו עופות פורחין עליו. אבל במקדש שני פחדו מטעמא דאין קדושתו כקדושת ראשון, שמא יפרחו העופות על המקדש וישליכו שם דבר טמא,
עשו צורה להבריח העופות מגג ההיכל וקראו אותו כליא עורב, כלומר: זאת מונעת העורבים מלפרוח בגג ההיכל. וזו צורה כדרך שעושין עכשיו שומרי זרעים עד כאן לשונו.