האם רוב העולם פטורים מלומר אלו דברים שאין להם שיעור וכדו'.


פותח הנושא
המימד הנוסף של הענין
משתמש ותיק
Articles: 0
הודעות: 320
הצטרף: 21 פברואר 2019, 15:34
נתן תודה: 147 פעמים
קיבל תודה: 62 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

האם רוב העולם פטורים מלומר אלו דברים שאין להם שיעור וכדו'.

שליחה על ידי המימד הנוסף של הענין » 09 מרץ 2019, 19:59

כידוע אחרי ברכת התורה נהגו לומר את המשנה בפאה "אלו דברים" כדי שהברכה תהיה סמוכה לא רק ללימוד מקרא אלא גם למשנה.
וכן את "אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן בעולם הזה" כדי להסמיך הברכה גם לגמ'
((במאמר המוסגר: אמנם במ"ב סי' מז ס"ק כא הנוסח 'כדי לקיים' אבל כתבתי 'להסמיך' כדי ליישב המנהג גם לאלו שבלא"ה לומדים כל יום גמ'))
שאלתי היא לאלו שהסכימו איתי {באשכול 'האם רוב העולם פטורים מלומר במה מדליקין'} - שאין שום מעלה באמירת תושבע"פ בלי שבאותו רגע מבינים ומודעים למשמעותם, לפחות בשטחיות.
א"כ גם כאן אין שום ענין - כי רק בתושב"כ יש שם של "תורה" למילים ואותיות עצמם. וממילא כשלא מרוכזים - יש לומר רק יברכך.

וכן האם יש עוד מקומות כאלו.

* הערה: לאחר התגובות אני צריך להוסיף שהנוסח "פטורים" הוא מחמת שזה רק מנהג
וא"כ לכאורה לא על זה היה המנהג או אולי לא פלוג ותיקנו שכולם יאמרו גם אם לרובם אין בזה מצוה.


tkhvu
Articles: 0
הודעות: 172
הצטרף: 12 מרץ 2018, 00:49
קיבל תודה: 33 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם רוב העולם פטורים מלומר אלו דברים שאין להם שיעור וכדו'.

שליחה על ידי tkhvu » 09 מרץ 2019, 20:10

נוסח הכותרת משובש. רוב העולם אינם פטורים, אלא שעליהם להשתדל מאד לשים לב לכונת הדברים והבנתם, כשם שאת כל התפילה צריך להתפלל בשים לב.


הכהן
משתמש ותיק
Articles: 0
הודעות: 890
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 258 פעמים
קיבל תודה: 274 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם רוב העולם פטורים מלומר אלו דברים שאין להם שיעור וכדו'.

שליחה על ידי הכהן » 09 מרץ 2019, 21:41

המימד הנוסף של הענין כתב:
09 מרץ 2019, 19:59
שאלתי היא לאלו שהסכימו איתי {באשכול 'האם רוב העולם פטורים מלומר במה מדליקין'}
כאן שנה רבי, הוא @בן של רב הוא @המימד הנוסף של הענין


בנציון
משתמש ותיק
Articles: 0
הודעות: 786
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 318 פעמים
קיבל תודה: 346 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם רוב העולם פטורים מלומר אלו דברים שאין להם שיעור וכדו'.

שליחה על ידי בנציון » 09 מרץ 2019, 22:02

המימד הנוסף של הענין כתב:
09 מרץ 2019, 19:59
כידוע אחרי ברכת התורה נהגו לומר את המשנה בפאה "אלו דברים" כדי שהברכה תהיה סמוכה לא רק ללימוד מקרא אלא גם למשנה.
וכן את "אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן בעולם הזה" כדי להסמיך הברכה גם לגמ'
((במאמר המוסגר: אמנם במ"ב סי' מז ס"ק כא הנוסח 'כדי לקיים' אבל כתבתי 'להסמיך' כדי ליישב המנהג גם לאלו שבלא"ה לומדים כל יום גמ'))
שאלתי היא לאלו שהסכימו איתי {באשכול 'האם רוב העולם פטורים מלומר במה מדליקין'} - שאין שום מעלה באמירת תושבע"פ בלי שבאותו רגע מבינים ומודעים למשמעותם, לפחות בשטחיות.
א"כ גם כאן אין שום ענין - כי רק בתושב"כ יש שם של "תורה" למילים ואותיות עצמם. וממילא כשלא מרוכזים - יש לומר רק יברכך.

וכן האם יש עוד מקומות כאלו.
משום מה נוקט כבודו שרוב העולם אינו מכוין באלו דברים.
על סמך מה?

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “סידור התפילה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים