מרובע.רואים שקוף אמר:פרשנו רעבתן שבדבש נתבער ונשרף.
מכאןהרועים וקראים בשם המה מתי אל, מצקם, לתום העלב לטב ומשגב ומעז, אף כי אפר יותך מצחם, לא תבטל זכותם, תעל תחן לחיש נצר חקיו תומך הוא דוד, מי כאלם נחלש הדוה יחבש, צמח מישי לעין כל יבא וינוד אל מעון ישית מתחת : אז יתודע בתך המחנה יפי תואר אנשי חיל, כרובי בקע ים, ונטעי רוח ספרך ה' מסיני וחורב, פחד מינים, והתאר קבר שרי ה', יתנו יקר לאפרן ושמש נרם ירום : יבא יראה ויזרח שכנת יה לעם נוצר למענם : מליציו הנה דע הביטה חיש משיח ! ידעתי ראש וראשן הלא הורי העד במי בער בל יכשל, תם בא בעשר אשדת יאשדו, מכח ברקי חרטו כלה חשך וצלמות, ידע להניב רוח לו, מלתו לבת אש מתחת צבורו ייחם, שונא לרמיה, נועם עטו לטוב יוקח רפוי לב, בל יופר חק ויבוטל, וטעם עון הימר לאנוש : מחייו רובץ תחת משא תבל ותלמו לחורב ינהל עד יתום לץ, וכשח הלך וטרח יקרב חכם, ודשאי תדשא רשע באבם תלש, כי לב רעבים בדעה ירוה : אלה נשארו שארית עד יחיש משיח, הטיב ה' עד הנה ויצילם מן עמל ! רצון מעלה יתן כשחר זיו הארי אבי מורי מרן שמשון רפאל רק יונתי "הירש רב" קראתהו, מינים דחף, ברוחו יניסם, ה' כרפס חור יעטנו, מיעקב יבורך ! לי חיש נא ראות יפי הנחמה ! כתב עדותי זאת חתמתי שי נועם לאדוני ואבי, לכן יעל ישים חמץ שבח יהודה שלחן מלאכים, דוד אוה כמותו יקח רצן שיח לנחת לעת מתו כ"ז לטבת : אל מחץ מכתו ירפא יכפא זעמו, בגשם ובטל בלע המות, למקצם לא יתמהמה, משבם יאר קומי עורה!
[url=https://www.prog.co.il/threads/%D7%9B%D7%A9%D7%A8%D7%95%D7%9F-%D7%91%D7%98%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A3.89991/#post-1405517 אמר:בעלי ?[/url]"]
מלך - אדון הכל
ויחיד - אחד ויחיד
חי שָׁם לא יוגבל – אין לו גוף
מעל מָוֶת – ראשון ואחרון
כי תְּשַׁגֵּר שֹׁפָר עֲדָיו – רק אליו ראוי להתפלל
רק שֵׁם רֶמֶשׂ-הדגה-בא (משה) – לא יקום נביא כמשה
הַשֵּׁם אַב, הַגָּדָה שמר מִשֶּׁקֶר – התורה לא השתנתה במשך הדורות
ויֵדע רפש רִגְשֹׁתֶיךָ – ה' יודע מחשבות בני אדם
תוֹם לעם – הצור תמים פעלו
לב גוי אל משיח – ביאת המשיח
די! חֲיוּ כֻּלָּם - תחית המתים
וואו! גאוני! כמה זמן ארכה הכתיבה? איך עשית זאת?זאב בודד אמר:בעקבות אשכול זה, כתבתי כזה אודות עשרת הדברות:
משמעות א-ל בקראנו הוא תהלל -אנוכי ה' א-לוקיך.
ושבוח המרם? רק שמימי א-ל -לא יהיה לך.
אם שמו האש- תינקה -לא תשא כלומר אם תרחק משמו כמו מאש אז תנקה(ולא אם נשאת לשווא).
נ(ו)ם וזמר, שאל לגשמן ברוח -זכור את, שעניין השבת הוא נתינת הרוח בגשם, וזהו עסק הזמירות נום- שינה בשבת תענוג.
נצר, אלף עד גם שמתי המען? מיד -כבד את, כלומר צאצא חנך עצמך שתמלא בקשתם מיד (כאן ד' מתחלף בה'- ע''י הכולל).
הימנע מהית משם גדע פלא -לא תרצח, שכן עניינו אינו לא לרצוח אלא, לא להיות רוצח. פלא הוא החיבור בין הנשמה לגוף, הרוצח גודעו.
רצן חורבן, משגל לאשר מזומנה -לא תנאף, הרוצה בחורבן ישכב עם המיוחדת לאחר.
קנית? שאהו משם -לא תגנוב, מכלל הן אתה שומע לאו, ולא אל תקחנו.
אל! אימים שקר, מרמה, חוב שולל -לא תענה, איומים הם השקר והמרמה וחוב היא הולכת השולל.
התאוה, ונא, רק בלא תו עם שם -לא תחמד, שכל ענין בעלות הוא מה ששם הבעלים עליו.
מה דעתכם?
בערך שעתיים, זה לא ממש מסובך, פשוט לחשוב גם על המלים עצמן, ולא רק על תוכנן.פונצ'ער אמר:כמה זמן ארכה הכתיבה? איך עשית זאת
ודומים לזה דברי המהר''ל גבי כאשר זמם..זמן היקר אמר:שמעתי בשם בדחן על "והכהו" מא' להשני שמקבל בחזרה...
מ"מ בבקשהזאב בודד אמר:ודומים לזה דברי המהר''ל גבי כאשר זמם..זמן היקר אמר:שמעתי בשם בדחן על "והכהו" מא' להשני שמקבל בחזרה...
זמן היקר אמר:מ"מ בבקשהזאב בודד אמר:ודומים לזה דברי המהר''ל גבי כאשר זמם..זמן היקר אמר:שמעתי בשם בדחן על "והכהו" מא' להשני שמקבל בחזרה...
תודה מראש