המימד הנוסף של הענין
משתמש ותיק
ידוע המ"ב שכל מי שאין לו ביהכ"נ קבוע ילך דוקא לשמוע מגילה בביהכ"נ הכי גדול בעיר משום ברוב עם
(וכמובן רק אם שם לא יפספס מילה אחת שאז לא יוצא כלל)
ואמנם נכון שקריאתה זו הלילא אבל למה לא הזכירו זאת בהלל של רגלים וכדו'.
ואולי פורים זה סוג נס מיוחד שכל ענינו לגלות את המוסתר.
ועכ"פ כך רואים בפוסקים שדווקא כאן הדגישו, ויש לשאול מנא להו.
ומצאתי בס"ד מקור לזה. (ולמרות שנראה מחודש - הוא דוקא מאוד צפוי).
בתהלים פרק כב למנצח על אילת השחר - אחרי "הצילה מחרב נפשי מיד כלב יחידתי" וכו' שהגמ' אומרת שאלו היו המילים של אסתר רגע לפני המעמד ההיסטורי של "ויושט המלך לאסתר את שרביט הזהב".
מגיעים המילים "עניתני. אספרה שמך לאחי בתוך קהל אהללך... מאתך תהלתי בקהל רב!"
ועוד ועוד מילים שם מדגישות נקודה זו! יעויין שם.
(וכמובן רק אם שם לא יפספס מילה אחת שאז לא יוצא כלל)
ואמנם נכון שקריאתה זו הלילא אבל למה לא הזכירו זאת בהלל של רגלים וכדו'.
ואולי פורים זה סוג נס מיוחד שכל ענינו לגלות את המוסתר.
ועכ"פ כך רואים בפוסקים שדווקא כאן הדגישו, ויש לשאול מנא להו.
ומצאתי בס"ד מקור לזה. (ולמרות שנראה מחודש - הוא דוקא מאוד צפוי).
בתהלים פרק כב למנצח על אילת השחר - אחרי "הצילה מחרב נפשי מיד כלב יחידתי" וכו' שהגמ' אומרת שאלו היו המילים של אסתר רגע לפני המעמד ההיסטורי של "ויושט המלך לאסתר את שרביט הזהב".
מגיעים המילים "עניתני. אספרה שמך לאחי בתוך קהל אהללך... מאתך תהלתי בקהל רב!"
ועוד ועוד מילים שם מדגישות נקודה זו! יעויין שם.