שמש מרפא אמר:
איש תלמודי אמר:
ומה עם השכינה שבד' אמותיו?
המ"ב באמת מחמיר לזה, מטעם זה.
אמנם, כשיש מחיצה ד"ט בגובה י"ט, וגם עוצם עיניו, לכאורה בטלו שני הטעמים העיקריים.
זוכרני שדיברתי בעניין עם הרה''ג נפתלי נוסבוים שליט''א
ואמרתי לפניו כן והסכים עימי- שאם יש גם מחיצה וגם עוצם עיניו בטלו הטעמים הנ''ל
עוד דנתי לפניו שלפי זה באופן שעוצם עניו וגם יש שם לפני המתפלל כסאות או שולחנות קבועים, באופן שאפשר לומר עליו לבוד, (והרבה פעמים זה כך- תבדקו) ומי שרוצה לעבור עומד בשורה מעל, אזי אפשר לומר שזה כמחיצה. ואם כן לפי הנ''ל מותר לעבור שם, והסכים.
לפי זה יוצא לנו להתירא בהרבה מקרים. אם סוגר עיניו.
אמנם זה רק מזכרון ואיני זוכר בדיוק מה שאמר והסכים עימי.