יהודי אמר:לא הבנתי, אם כוונתכם לגבי כתמים בלבד מה זה משנה אם הוא יודע מה הבעיה הרפואית שלו.
המשפט השני שכתבתם לא הבנתיו כלל, מה הכוונה 'אין שום אפשרות לאסור'?
זה סיפור באמת מוזר ולא נשמע אמיתי בכלל, אני בעצמי מכיר כמה תלמידי חכמים גדולים שכבר נבחנו כל ההלכות שצריך למורה לדעת [יו"ד ח"א וח"ב הל' שבת ופסח וכו'], והם לא נהיו מוצי"ם בגלל שהם עוורי צבעים.שומע ומשמיע אמר:מישהו יכול להסביר לי איך עיוור צבעים נהיה מו"ץ ???
מי הרבה' שהכשיר אותו לכך ?????????
האם לא צריך לעבור תקופה של "שימוש חכמים" לפני שמוריםהלכה למעשה ?????????
כי אם אכן יש כאלה עוורי צבעים שהוכשרו ע"י רבותיהם להורות הלכה למעשה בענין מראות דמים, זה תמיהה עצומה על כל ענין ההוראה במראות דמים ... משהו כאן נשמע לא הגיוני ....
אם המציאות היתה שכ10% מהגברים אינם יכולים לראות מראות, היתה בכך תמיהה עצומה איך לא הוזכר הדבר בפוסקים במהלך הדורות?במבי אמר:מה דין כשרות מו"צ עיוור צבעים, שמסוגל לזהות את דין הכתם, על אף לקותו, האם זוהי בעיה?
בהתחשב בעובדה שמובא במכלול ש10% מהגברים סובלים מצורה כלשהיא של ליקוי בתפיסת הצבעים, מסתבר ששאלה זו אקטואלית למדי.
די לנו שמוצי"ם בעלי ראיה 66, הוכח לגביהם לא פעם שנכשלו להתיר מראות מקוצר הבחנתם, וכעת באת להוסיף לנו את לקויי הראייה [צבעים]במבי אמר:מה דין כשרות מו"צ עיוור צבעים, שמסוגל לזהות את דין הכתם, על אף לקותו, האם זוהי בעיה?
בהתחשב בעובדה שמובא במכלול ש10% מהגברים סובלים מצורה כלשהיא של ליקוי בתפיסת הצבעים, מסתבר ששאלה זו אקטואלית למדי.
שומע ומשמיע אמר:מישהו יכול להסביר לי איך עיוור צבעים נהיה מו"ץ ???
מי הרבה' שהכשיר אותו לכך ?????????
מסיח לפי תומו אמר:יש מאמר מקיף ומעניין של הרב מרדכי הלפרין. מאמר חובה.
כאן טוען הרב הנזכר שלפי בדיקתם המבחנים המודפסים (מבחן אישיהארה) אינם נותנים אינדיקציה טובה.מסיח לפי תומו אמר:יש מאמר מקיף ומעניין של הרב מרדכי הלפרין. מאמר חובה.
תודה על הגמ"חגמח אמר:מסיח לפי תומו אמר:יש מאמר מקיף ומעניין של הרב מרדכי הלפרין. מאמר חובה.
מצורף.