מנהג ישראל

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

מלכות

משתמש רגיל
פותח הנושא
חסד ומשפט אמר:
כאן שורה השכינה
[/quote
מו"ר האדמו"ר מסאדיגורא זצ"ל אמר שבברכות הקידושין לא אומרים למדן חסיד אלא "אהבה ואחווה שלום ורעות".
 

אור זרוע

משתמש ותיק
מלכות אמר:
מביט אמר:
מלכות אמר:
מאיפה המקור שנהגו ברוב קהילות הקודש לקחת "מיטה יהודית"
אשמח למקורות



ברור ומה יעשו בזמן האיסור?
בזמן ההיתר נהגו לחבר והכל לפי העניין
בקיצור
הרבה השקפה שמעתי כאן אבל לא מקור ברור


מה צריך מקור מעבר לכך שאסורים במ' אחת בזמן האיסור.
וכי צריך מקור מפורש שצריך לייחד מערכות בישול נפרדות לבשר ולחלב.
 
 

מלכות

משתמש רגיל
פותח הנושא
אני הוספתי קטע על מה שכתבת וזה נראה כאילו אתה כתבת
 

בעל מחשבות

משתמש ותיק
אור זרוע אמר:
מה צריך מקור מעבר לכך שאסורים במ' אחת בזמן האיסור.
וכי צריך מקור מפורש שצריך לייחד מערכות בישול נפרדות לבשר ולחלב.
הוא מחפש מקור (שאין) להפריד מיטות בזמן היתר
 
מלכות אמר:
היום משהו הראה לי שזה תקנה משנת תרפ"ד באספת רבנים בלבוב
אני לא באתי לעורר מדנים בעם ישראל רק לברר מנהג ישראל

מלכות אמר:
בעל מחשבות אמר:
מלכות אמר:
היום משהו הראה לי שזה תקנה משנת תרפ"ד באספת רבנים בלבוב
אני לא באתי לעורר מדנים בעם ישראל רק לברר מנהג ישראל
למיטב זכרוני התקנה היא להפריד אמה בשעה שאסורים.
בשעה שמותרים אין שום תקנה ושום מנהג להפריד.
מלשון התקנה מה שראיתי לא היה חילוק
כי מתי שאסור זה מפורש בראשונים ואין צורך בתקנה מיוחדת

מלכות אמר:
בעל מחשבות אמר:
מה הענין לתקן כזו תקנה בשעת היתר?
הם כותבים שמביא למכשולות רבים

מלכות אמר:
אני יחפש ויביא

מלכות אמר:
מביט אמר:
מלכות אמר:
מאיפה המקור שנהגו ברוב קהילות הקודש לקחת "מיטה יהודית"
אשמח למקורות



ברור ומה יעשו בזמן האיסור?
בזמן ההיתר נהגו לחבר והכל לפי העניין
 
בקיצור
הרבה השקפה שמעתי כאן אבל לא מקור ברור
 

מביט

משתמש ותיק
מלכות אמר:
בקיצור
הרבה השקפה שמעתי כאן אבל לא מקור ברור
מקור למה ?
שצריך להפריד מיטות בזמן האיסור? או שיש עניין לחבר בזמן ההיתר?
 

יציר

משתמש רגיל
עי' דעת הקדושה לריא"ז מרגליות אות נד: "ישכב תמיד במטה מיוחדת וכו'" ועיין שם המקורות
 

יתכן ומסתבר

משתמש ותיק
@מלכות סו"ס הבנתי מה אתה מחפש, והתשובה היא כדלהלן.
ישנם כמה וכמה סידרי הנהגות וסדר היום מגדולי החסידות, שנכתבו בתקופת התפשטות החסידות, ובכמה וכמה מהם מצאתי אזהרה זו לא לישן עם אשתו במיטה אחת [כמובן בזמן היתר עסקינן], ותקנה זו עד כמה שידוע היא מושכל ראשון ודבר פשוט בתכלית בכל עדות החסידים, ויש לברר מה הנוהל בעדות אחרות.
בלי נדר אשתדל לחפש מקורות אלו.
 

מביט

משתמש ותיק
ההדר אמר:
מלכות אמר:
מאיפה המקור שנהגו ברוב קהילות הקודש לקחת "מיטה יהודית"
אשמח למקורות
מאין לך שרוב קהילות הקודש כך נוהגים?


אלא איך ינהגו? במיטה אחת בזמן האיסור? בזמן ההיתר כרצון איש ואיש
אז מה הנידון ?
יבאר לנו מר מה מחפש
 

מביט

משתמש ותיק
יתכן ומסתבר אמר:
@מלכות סו"ס הבנתי מה אתה מחפש, והתשובה היא כדלהלן.
ישנם כמה וכמה סידרי הנהגות וסדר היום מגדולי החסידות, שנכתבו בתקופת התפשטות החסידות, ובכמה וכמה מהם מצאתי אזהרה זו לא לישן עם אשתו במיטה אחת [כמובן בזמן היתר עסקינן], ותקנה זו עד כמה שידוע היא מושכל ראשון ודבר פשוט בתכלית בכל עדות החסידים, ויש לברר מה הנוהל בעדות אחרות.
בלי נדר אשתדל לחפש מקורות אלו.
בציבור הליטאי מושכל ראשון להיפך וכן הוראת כל המדריכי חתנים דהשתא.
על זקני ליטא לא בררתי
 
 

אור זרוע

משתמש ותיק
מלכות אמר:
בעל מחשבות אמר:
מלכות אמר:
היום משהו הראה לי שזה תקנה משנת תרפ"ד באספת רבנים בלבוב
אני לא באתי לעורר מדנים בעם ישראל רק לברר מנהג ישראל
למיטב זכרוני התקנה היא להפריד אמה בשעה שאסורים.
בשעה שמותרים אין שום תקנה ושום מנהג להפריד.
מלשון התקנה מה שראיתי לא היה חילוק
כי מתי שאסור זה מפורש בראשונים ואין צורך בתקנה מיוחדת

ברור שמדובר שם בזמן איסור. בראשונים לא מבואר כמה להרחיק, וז"פ.

וזה לשון התקנה:

  image.png
 

אני א.

משתמש ותיק

קבצים מצורפים

  • שו''ת בית ההוראה - אהבת שלום ספר ראשון יו''ד-אהע''ז עמוד 371.pdf
    5.4 MB · צפיות: 14
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית