חסד ומשפט אמר:כאן שורה השכינה
[/quote
מו"ר האדמו"ר מסאדיגורא זצ"ל אמר שבברכות הקידושין לא אומרים למדן חסיד אלא "אהבה ואחווה שלום ורעות".
חסד ומשפט אמר:כאן שורה השכינה
[/quote
מו"ר האדמו"ר מסאדיגורא זצ"ל אמר שבברכות הקידושין לא אומרים למדן חסיד אלא "אהבה ואחווה שלום ורעות".
מלכות אמר:בקיצורמביט אמר:מלכות אמר:מאיפה המקור שנהגו ברוב קהילות הקודש לקחת "מיטה יהודית"
אשמח למקורות
ברור ומה יעשו בזמן האיסור?
בזמן ההיתר נהגו לחבר והכל לפי העניין
הרבה השקפה שמעתי כאן אבל לא מקור ברור
מלכות אמר:חסד ומשפט אמר:כאן שורה השכינה
[/quote
מו"ר האדמו"ר מסאדיגורא זצ"ל אמר שבברכות הקידושין לא אומרים למדן חסיד אלא "אהבה ואחווה שלום ורעות".
הוא מחפש מקור (שאין) להפריד מיטות בזמן היתראור זרוע אמר:מה צריך מקור מעבר לכך שאסורים במ' אחת בזמן האיסור.
וכי צריך מקור מפורש שצריך לייחד מערכות בישול נפרדות לבשר ולחלב.
מלכות אמר:היום משהו הראה לי שזה תקנה משנת תרפ"ד באספת רבנים בלבוב
אני לא באתי לעורר מדנים בעם ישראל רק לברר מנהג ישראל
מלכות אמר:מלשון התקנה מה שראיתי לא היה חילוקבעל מחשבות אמר:למיטב זכרוני התקנה היא להפריד אמה בשעה שאסורים.מלכות אמר:היום משהו הראה לי שזה תקנה משנת תרפ"ד באספת רבנים בלבוב
אני לא באתי לעורר מדנים בעם ישראל רק לברר מנהג ישראל
בשעה שמותרים אין שום תקנה ושום מנהג להפריד.
כי מתי שאסור זה מפורש בראשונים ואין צורך בתקנה מיוחדת
מלכות אמר:הם כותבים שמביא למכשולות רביםבעל מחשבות אמר:מה הענין לתקן כזו תקנה בשעת היתר?
מלכות אמר:אני יחפש ויביא
מלכות אמר:בקיצורמביט אמר:מלכות אמר:מאיפה המקור שנהגו ברוב קהילות הקודש לקחת "מיטה יהודית"
אשמח למקורות
ברור ומה יעשו בזמן האיסור?
בזמן ההיתר נהגו לחבר והכל לפי העניין
הרבה השקפה שמעתי כאן אבל לא מקור ברור
מקור?חייל של הרבי אמר:ישנה תקנת אדמה"ז להקפיד בזה גם בזמן שמותרים (דהיינו שהשינה באופן כללי תהי' כך, לא ממש ההקפדות כמו בהרחקות)
מקור למה ?מלכות אמר:בקיצור
הרבה השקפה שמעתי כאן אבל לא מקור ברור
ההדר אמר:מאין לך שרוב קהילות הקודש כך נוהגים?מלכות אמר:מאיפה המקור שנהגו ברוב קהילות הקודש לקחת "מיטה יהודית"
אשמח למקורות
בציבור הליטאי מושכל ראשון להיפך וכן הוראת כל המדריכי חתנים דהשתא.יתכן ומסתבר אמר:@מלכות סו"ס הבנתי מה אתה מחפש, והתשובה היא כדלהלן.
ישנם כמה וכמה סידרי הנהגות וסדר היום מגדולי החסידות, שנכתבו בתקופת התפשטות החסידות, ובכמה וכמה מהם מצאתי אזהרה זו לא לישן עם אשתו במיטה אחת [כמובן בזמן היתר עסקינן], ותקנה זו עד כמה שידוע היא מושכל ראשון ודבר פשוט בתכלית בכל עדות החסידים, ויש לברר מה הנוהל בעדות אחרות.
בלי נדר אשתדל לחפש מקורות אלו.
מלכות אמר:מלשון התקנה מה שראיתי לא היה חילוקבעל מחשבות אמר:למיטב זכרוני התקנה היא להפריד אמה בשעה שאסורים.מלכות אמר:היום משהו הראה לי שזה תקנה משנת תרפ"ד באספת רבנים בלבוב
אני לא באתי לעורר מדנים בעם ישראל רק לברר מנהג ישראל
בשעה שמותרים אין שום תקנה ושום מנהג להפריד.
כי מתי שאסור זה מפורש בראשונים ואין צורך בתקנה מיוחדת