אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

מנהל הפורום:בית המדרש

קדמא ואזלא
הודעות: 1861
הצטרף: 23 ינואר 2020, 14:59
נתן תודה: 1240 פעמים
קיבל תודה: 1145 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי קדמא ואזלא » 04 מאי 2022, 15:57

בן יהוידע כתב:
04 מאי 2022, 15:49
משיב דבר כתב:
04 מאי 2022, 13:36
חשב הגר"מ איזה רגעים וענה: הרי ז' מצות בני נח! אחד מהם רציחה!
האם ז׳ מצוות בני נח ניתנו כבר לאדם ובניו?
 

עי' סנהדרין נו ע''ב


יודי הסופר
הודעות: 78
הצטרף: 02 דצמבר 2021, 12:44
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 53 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי יודי הסופר » 04 מאי 2022, 16:05

אחר הגניבה בשבת האחרונה (פרשת קדושים) בבית הגרא"י סולוביצי'ק שליט"א אומרים בבריסק שכל בריסקע'ר שמכבד את עצמו עשה פעולות שגם יגנבו אצלו..


פינחס רוזנצוויג
הודעות: 5201
הצטרף: 18 ינואר 2021, 15:04
נתן תודה: 1490 פעמים
קיבל תודה: 3624 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי פינחס רוזנצוויג » 04 מאי 2022, 16:10

משיב דבר כתב:
04 מאי 2022, 13:36
הרי ז' מצות בני נח! אחד מהם רציחה!
תימה, דזה נאמר רק לנח, (שופך דם האדם באדם דמו ישפך)
וטעיתי, כמבואר בסנהדרין נו:
תודה למתקן שמשום מה נמחקה הודעתו.



חושבני
הודעות: 64
הצטרף: 15 ינואר 2020, 16:09
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 48 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי חושבני » 04 מאי 2022, 16:47

בעניין הווארטים הראשונים, מרבי חיים בן הגרי"ז, על הפטרת השונמית.
יש לציין שישנה סיבה לכך שנאמרו משמו כמה וכמה ווארטים - שכן היתה זו ההפטרה 'שלו' שקראה כחתן בר מצוה.

עוד מן העניין לציין,
הקושיא היא קושיית הטורי אבן במסכת ר"ה - מדוע נאמר "לא חודש ולא שבת" והלא תדיר ושאינו תדיר תדיר קודם.
והווארט שמוסרים משמו של ר' חיים בהגרי"ז נכתב שחור על גבי לבן בספר "מאור ושמש".
במאור ושמש בהפטרה לפרשת שקלים, בשם רבי ישעיה פיק התירוץ הנ"ל. ש'לא חודש' תדיר יותר מאשר 'לא שבת'.
אולם מן העניין הנוסף והמפתיע לתרץ, שהריטב"א במסכת סוכה כ"ח מפרש בפשטות, שאמרה בלשון לא זו אף זו. מדוע באתם אלי, והרי לא עבר חודש, ולא עבר אפילו שבת. והכל ברור.
(כי על התירוץ הנ"ל קשה מלשון הקרא "והיה מידי חודש בחודשי מידי שבת בשבתו" הרי נקט נמי חודש לפני שבת. וכאן אין את התירוץ הנ"ל).

רשימה.
וסליחה על התמוטטות המיתוס


חושבני
הודעות: 64
הצטרף: 15 ינואר 2020, 16:09
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 48 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי חושבני » 04 מאי 2022, 16:49

גם בעניין הכוס ההפוך
אנשי המעשיות מספרים זאת, כי הגר"ח ערך מבחן לשני בניו בילדותם, ר' וועלוול הגרי"ז ור' משה המבוגר ממנו.
הוא הפך כוס ושאל מדוע אי אפשר למזוג לכאן יין. ר' משה השיב מפני שהיין יישפך, והגרי"ז השיב 'סי קיין גלאז ניט', זה אינו כוס.

ואמר הגר"ח, זה הצעיר הוא הלמדן....


איש פשוט מאד
הודעות: 1354
הצטרף: 07 פברואר 2019, 19:35
נתן תודה: 8110 פעמים
קיבל תודה: 1064 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי איש פשוט מאד » 04 מאי 2022, 19:32

חושבני כתב:
04 מאי 2022, 16:49
גם בעניין הכוס ההפוך
אנשי המעשיות מספרים זאת, כי הגר"ח ערך מבחן לשני בניו בילדותם, ר' וועלוול הגרי"ז ור' משה המבוגר ממנו.
הוא הפך כוס ושאל מדוע אי אפשר למזוג לכאן יין. ר' משה השיב מפני שהיין יישפך, והגרי"ז השיב 'סי קיין גלאז ניט', זה אינו כוס.

ואמר הגר"ח, זה הצעיר הוא הלמדן....
הנוסח היה שהיין לא יכנס, כי הרי זה כן כוס.
 


צ''ע
הודעות: 1067
הצטרף: 09 יוני 2020, 09:28
מיקום: 2361rrr@gmail.com לפעמים אני כאן
נתן תודה: 387 פעמים
קיבל תודה: 260 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי צ''ע » 04 מאי 2022, 20:00

יש את הווארט הידוע של הגר''ח שחצות זה לא זמן וגם מיתה זה לא חלות אלא העדר חיים מהרגע הראשון אחרי חצות, האמור במכת בכורות,


נוסף
הודעות: 62
הצטרף: 18 אוקטובר 2021, 11:32
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי נוסף » 04 מאי 2022, 20:17

גלואיט כתב:
04 מאי 2022, 11:05
ישנה הלכה שמחזירים חמור בסימני אוכף, ולא חיישינן לשאלה משום דאוכף לא מושלי אינשי דמסקב לחמריה.
תמיד הבנתי שמחזירים את החמור בסימני האוכף שעליו ולא חוששים שהאוכף שאול מאדם זה מכיוון שאדם אחר לא היה שואל ממנו את האוכף כי זה יזיק לחמורו, ואם אומרים ככה אין שום קושיה מתחילה.


יציר
הודעות: 68
הצטרף: 03 מאי 2022, 23:46
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 22 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי יציר » 04 מאי 2022, 20:59

ר' חיים שאל פעם את בנו מה זה שכתוב שהבכורים במצרים נהרגו בחצות דהיינו בין המחצה הראשונה של הלילה לשניה הרי אין כזה זמן שהרי נגמר המחצה הראשונה ורגע אח"כ מתחלת השניה ואין שום זמן ביניהם ותי' לו מיד שהרי גם יציאת נשמה כך שאין זמן של יציאה אלא עד עכשיו יש נשמה וחי ומעכשיו אין נשמה ומת וחיו כל המחצה הראשונה של הלילה ובמחצה השניה לא ולפי"ז מתו ממש בחצות אף שאין שום זמן ביניהם דשניהם באותן יסוד


יושב אוהלים
הודעות: 13091
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 1346 פעמים
קיבל תודה: 4094 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי יושב אוהלים » 04 מאי 2022, 21:08

חושבני כתב:
04 מאי 2022, 16:47
והווארט שמוסרים משמו של ר' חיים בהגרי"ז נכתב שחור על גבי לבן בספר "מאור ושמש".
וגם ר"ח בהגרי"ז אמרו האם זה באמת כל כך קשה לך?
חושבני כתב:
04 מאי 2022, 16:47
על התירוץ הנ"ל קשה מלשון הקרא "והיה מידי חודש בחודשי מידי שבת בשבתו" הרי נקט נמי חודש לפני שבת. וכאן אין את התירוץ הנ"ל).
וכי בגלל שבפסוק אחר אין את התירוץ הזה זה אומר שזה לא נכון בפסוק זה? אתמהה.

חושבני כתב:
04 מאי 2022, 16:47
וסליחה על התמוטטות המיתוס
סליחה ששברתי את תקוותך למוטט את המסורה שזה הפירוש אמרו (גם) ר""ח בהגרי"ז.

 


נר לדוד
הודעות: 29
הצטרף: 21 נובמבר 2020, 19:14
נתן תודה: 21 פעמים
קיבל תודה: 43 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי נר לדוד » 04 מאי 2022, 21:31

צ''ע כתב:
04 מאי 2022, 20:00
יש את הווארט הידוע של הגר''ח שחצות זה לא זמן וגם מיתה זה לא חלות אלא העדר חיים מהרגע הראשון אחרי חצות, האמור במכת בכורות,
יציר כתב:
04 מאי 2022, 20:59
ר' חיים שאל פעם את בנו מה זה שכתוב שהבכורים במצרים נהרגו בחצות דהיינו בין המחצה הראשונה של הלילה לשניה הרי אין כזה זמן שהרי נגמר המחצה הראשונה ורגע אח"כ מתחלת השניה ואין שום זמן ביניהם ותי' לו מיד שהרי גם יציאת נשמה כך שאין זמן של יציאה אלא עד עכשיו יש נשמה וחי ומעכשיו אין נשמה ומת וחיו כל המחצה הראשונה של הלילה ובמחצה השניה לא ולפי"ז מתו ממש בחצות אף שאין שום זמן ביניהם דשניהם באותן יסוד
אולי זה המקום להעמיד האמת על מקומה.
וורט זה כבר נודע בשם הגרי"ז, ובאמת הוא פרי יצירתו של הגאון החריף הנודע רש"מ דיסקין זצ"ל ר"מ ישיבת קול תורה, שכתב כן בספרו משאת המלך, ואף טרח להדגיש כי לאחר שאיתבדר בביה מדרשא בשם הגרי"ז הוא שאל את בניו ואמרו לו שאביהם לא אמר חידוש זה. מצו"ב צילום הספר:

משאת המלך 1.PNG

משאת המלך 2.PNG



 
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


גלואיט
הודעות: 203
הצטרף: 28 פברואר 2022, 12:25
נתן תודה: 33 פעמים
קיבל תודה: 151 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי גלואיט » 05 מאי 2022, 10:07

נוסף כתב:
04 מאי 2022, 20:17
תמיד הבנתי שמחזירים את החמור בסימני האוכף שעליו ולא חוששים שהאוכף שאול מאדם זה מכיוון שאדם אחר לא היה שואל ממנו את האוכף כי זה יזיק לחמורו, ואם אומרים ככה אין שום קושיה מתחילה.
מהרי"ל דיסקין מסביר שם שזה שני שיטות ראשונים, דיש שיטה שהשואל לא רוצה לשאול כדי שלא יזיק לחמורו, אבל יש גם שיטה שהמשאיל לא רוצה להשאיל יעו"ש היטב, ודבריו נכתבו שם לפי שיטה זו.
ואגב אורחא, יש להשיב להשאינו יודע לשאול ששאל מקודם, האם "חמור שלא ידוע מה עלתה בו אשתו מותרת או אסורה", נמליץ לקרוא שוב את הדברים, שמהרי"ל דיסקין הוכיח מכח זה שלא חוששים לשאלה ולעוד אונס, ולכן במקום שא"א לחוש לשאלה אא"כ נצרף עוד אונס אשתו מותרת.


נהורא מעליא
הודעות: 66
הצטרף: 28 יולי 2019, 18:13
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 53 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי נהורא מעליא » 05 מאי 2022, 11:49

איש פשוט מאד כתב:
25 פברואר 2022, 11:08
פעם הגר"ח רצה להראות לאחד מהו הגדרה (אולי לא הגר"ח, לא זוכר שמות).
שאל אותו מה עדיף, שעון שמפגר בשעה, או שעון שלא עובד.
ענה אותו אחד, ודאי שעון שמפגר בשעה, אפשר לחשבן לפיו את השעה.
א"ל הגר"ח מאידך גיסא בשעון שלא עובד אפשר לראות פעמיים ביום מה השעה (שעון מחוגים).
א"ל אותו אחד, אבל א"א לדעת את השעה, כי אף פעם אי אפשר לדעת שזו השעה.
א"ל הגר"ח, נכון, אבל זו לא ההגדרה.
שאלו האיש - אז מהי ההגדרה.
א"ל הגר"ח שעון שלא עובד זה לא שעון, זו תמונה...

כנ"ל ידוע מהרעבצן ליפשא, שראתה פעם א' מבחורי הישיבה מתהלך עם לכלוך על גבי העניבה, ואמרה לו שעניבה מלוכלכת אינה עניבה כלל (כיון שכל מטרת העניבה היא לנוי, ואם היא מלוכלכת אזדא לה 'תורת עניבה')


מתון מתון
הודעות: 1405
הצטרף: 06 דצמבר 2021, 12:06
נתן תודה: 576 פעמים
קיבל תודה: 1045 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי מתון מתון » 05 מאי 2022, 13:04

מסופר כי א' סיפר לפני מרן רי"ז הלוי זי"ע כי הרה"ק רבי הערש לייב מאליק זי"ע היה לו חומרות עצומות באפיית מצות, פ"א אחר אפיית המצות ראה הרה"ק יהודי פשוט תמים דרך שופך שיחו לפני השי"ת שיהיה לו מצות כשרות לחג, אז שלח הרה"ק להחליף מצותיו שנאפו ביתרון הכשר עם מצותיו של יהודי זה, הגיב מרן רי"ז הלוי 'הרי שתפילתו של היהודי התקבלה...', ע"כ המעשה.
והנה תוכן כוונת המספר היתה לומר כי עיקר תלוי בתפילה ותוכן כוונת מרן רי"ז הלוי זי"ע כי עיקר תלוי בזריזות מצידנו [איפכא מכוונת המספר].
וצ"ב דהרי אף לתשובת מרן רי"ז הלוי הרי סוף פסוק הכל תלוי בתפילה, [ודו"ק].
עוד צ"ב איך יעלה על הדעת שהרה"ק יחליף מצותיו לפי סברא ששל המתפלל עדיף, הכי נח"ר להשי"ת שיקיים הוא בהידור על חשבון השני, [וידוע העובדא הנפלאה על הרה"צ מהרא"ז מסקולען זי"ע שאפה מצות ברומני' וסיפק לכל אנשי העיר, אך היות המצות בהגבלה לא היה רק כדי ב' מצות לכ"א, הרה"צ מסערעט זצ"ל שלח בנו הגה"צ ר' משה זצ"ל והורהו שלא ילך עד יקבל ד' מצות, הרה"ק מסקולען הסבירו כי א"א וכו' אך הר"מ עמד על ציווי אביו, ובלית ברירה נתן לו כמבוקשו, ויהיה בליל התקדש חג שלח הרה"צ מסערעט את בנו שיביא ב' מצות להרה"צ מסקולען ביודעו ומכירו כי הוא אשר פעל ועשה את כל המפעל הכביר הזה לא השאיר בעד עצמו כזית מצה, וכך הווה!].
אלא עכצ"ל דגם הרה"ק סבר שעיקר הוא עסק המצות בהידור, ולכן החליף מצותיו כי רצה להיטיב להיהודי, וכיוון מרן רי"ז הלוי לסברת הרה"ק מאליק זי"ע שהיה יחיד בדורו בחכמה כידוע המעשה עם הרה"ק הרר"ב זי"ע ממעז'יבוז'.


צ''ע
הודעות: 1067
הצטרף: 09 יוני 2020, 09:28
מיקום: 2361rrr@gmail.com לפעמים אני כאן
נתן תודה: 387 פעמים
קיבל תודה: 260 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי צ''ע » 05 מאי 2022, 16:18

נר לדוד כתב:
04 מאי 2022, 21:31
צ''ע כתב:
04 מאי 2022, 20:00
יש את הווארט הידוע של הגר''ח שחצות זה לא זמן וגם מיתה זה לא חלות אלא העדר חיים מהרגע הראשון אחרי חצות, האמור במכת בכורות,
יציר כתב:
04 מאי 2022, 20:59
ר' חיים שאל פעם את בנו מה זה שכתוב שהבכורים במצרים נהרגו בחצות דהיינו בין המחצה הראשונה של הלילה לשניה הרי אין כזה זמן שהרי נגמר המחצה הראשונה ורגע אח"כ מתחלת השניה ואין שום זמן ביניהם ותי' לו מיד שהרי גם יציאת נשמה כך שאין זמן של יציאה אלא עד עכשיו יש נשמה וחי ומעכשיו אין נשמה ומת וחיו כל המחצה הראשונה של הלילה ובמחצה השניה לא ולפי"ז מתו ממש בחצות אף שאין שום זמן ביניהם דשניהם באותן יסוד
אולי זה המקום להעמיד האמת על מקומה.
וורט זה כבר נודע בשם הגרי"ז, ובאמת הוא פרי יצירתו של הגאון החריף הנודע רש"מ דיסקין זצ"ל ר"מ ישיבת קול תורה, שכתב כן בספרו משאת המלך, ואף טרח להדגיש כי לאחר שאיתבדר בביה מדרשא בשם הגרי"ז הוא שאל את בניו ואמרו לו שאביהם לא אמר חידוש זה. מצו"ב צילום הספר:

משאת המלך 1.PNG

משאת המלך 2.PNG




בכ''א זו לא פרי יצירתו של ר' דיסקין כי הרי כבר שמע מזה והלך לברר מקורו...
 


יואל נהרי
הודעות: 1217
הצטרף: 19 אוקטובר 2019, 22:43
נתן תודה: 607 פעמים
קיבל תודה: 681 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי יואל נהרי » 05 מאי 2022, 16:23

צ''ע כתב:
05 מאי 2022, 16:18
נר לדוד כתב:
04 מאי 2022, 21:31
צ''ע כתב:
04 מאי 2022, 20:00
יש את הווארט הידוע של הגר''ח שחצות זה לא זמן וגם מיתה זה לא חלות אלא העדר חיים מהרגע הראשון אחרי חצות, האמור במכת בכורות,
יציר כתב:
04 מאי 2022, 20:59
ר' חיים שאל פעם את בנו מה זה שכתוב שהבכורים במצרים נהרגו בחצות דהיינו בין המחצה הראשונה של הלילה לשניה הרי אין כזה זמן שהרי נגמר המחצה הראשונה ורגע אח"כ מתחלת השניה ואין שום זמן ביניהם ותי' לו מיד שהרי גם יציאת נשמה כך שאין זמן של יציאה אלא עד עכשיו יש נשמה וחי ומעכשיו אין נשמה ומת וחיו כל המחצה הראשונה של הלילה ובמחצה השניה לא ולפי"ז מתו ממש בחצות אף שאין שום זמן ביניהם דשניהם באותן יסוד
אולי זה המקום להעמיד האמת על מקומה.
וורט זה כבר נודע בשם הגרי"ז, ובאמת הוא פרי יצירתו של הגאון החריף הנודע רש"מ דיסקין זצ"ל ר"מ ישיבת קול תורה, שכתב כן בספרו משאת המלך, ואף טרח להדגיש כי לאחר שאיתבדר בביה מדרשא בשם הגרי"ז הוא שאל את בניו ואמרו לו שאביהם לא אמר חידוש זה. מצו"ב צילום הספר:

משאת המלך 1.PNG

משאת המלך 2.PNG




בכ''א זו לא פרי יצירתו של ר' דיסקין כי הרי כבר שמע מזה והלך לברר מקורו...
 
אחר שכתבו בספרו שמע שהתפרסם כן בשם הגרי''ז ובירר ומצא שזה לא נכון אלא הוא הוא מקור הווארט.


צ''ע
הודעות: 1067
הצטרף: 09 יוני 2020, 09:28
מיקום: 2361rrr@gmail.com לפעמים אני כאן
נתן תודה: 387 פעמים
קיבל תודה: 260 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי צ''ע » 05 מאי 2022, 16:26

יואל נהרי כתב:
05 מאי 2022, 16:23
אחר שכתבו בספרו שמע שהתפרסם כן בשם הגרי''ז ובירר ומצא שזה לא נכון אלא הוא הוא מקור הווארט.

אתה יודע או מתרץ ?


יואל נהרי
הודעות: 1217
הצטרף: 19 אוקטובר 2019, 22:43
נתן תודה: 607 פעמים
קיבל תודה: 681 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי יואל נהרי » 05 מאי 2022, 16:31

צ''ע כתב:
05 מאי 2022, 16:26
יואל נהרי כתב:
05 מאי 2022, 16:23
אחר שכתבו בספרו שמע שהתפרסם כן בשם הגרי''ז ובירר ומצא שזה לא נכון אלא הוא הוא מקור הווארט.

אתה יודע או מתרץ ?
ידוע


אמונת אומן
הודעות: 6911
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 2026 פעמים
קיבל תודה: 5695 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי אמונת אומן » 05 מאי 2022, 16:43

סתם איש כתב:
07 אפריל 2022, 21:41
מרחם על בריסקער שיכנס פה לאשכול, אני בטוח שהוא יחטוף התקף לב מלראות איך מוצגת בריסק כלפי חוץ.

וכי תעלה על דעתך דבר כזה שבריסקער ייכנס לפורום,
דער טאטע האט עס קיינמאל ניט געטאן!


מתון מתון
הודעות: 1405
הצטרף: 06 דצמבר 2021, 12:06
נתן תודה: 576 פעמים
קיבל תודה: 1045 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי מתון מתון » 05 מאי 2022, 16:45

סתם איש כתב:
07 אפריל 2022, 21:41
מרחם על בריסקער שיכנס פה לאשכול, אני בטוח שהוא יחטוף התקף לב מלראות איך מוצגת בריסק כלפי חוץ.

ועל החסידים אינך מרחם, איך שהם מוצגים באשכול סיפורים נשגבים על בני החסידות?


סתם איש
הודעות: 654
הצטרף: 05 מרץ 2016, 21:56
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 247 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי סתם איש » 06 מאי 2022, 09:30

מתון מתון כתב:
05 מאי 2022, 16:45
סתם איש כתב:
07 אפריל 2022, 21:41
מרחם על בריסקער שיכנס פה לאשכול, אני בטוח שהוא יחטוף התקף לב מלראות איך מוצגת בריסק כלפי חוץ.

ועל החסידים אינך מרחם, איך שהם מוצגים באשכול סיפורים נשגבים על בני החסידות?

אתה צודק, אבל בהודעה שלי לא באתי להביע רחמים אלא בעיקר שלדעתי האשכול שמנסה להציג את בריסק עושה את זה בצורה גרועה.


מתון מתון
הודעות: 1405
הצטרף: 06 דצמבר 2021, 12:06
נתן תודה: 576 פעמים
קיבל תודה: 1045 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי מתון מתון » 06 מאי 2022, 13:26

סתם איש כתב:
06 מאי 2022, 09:30
מתון מתון כתב:
05 מאי 2022, 16:45
סתם איש כתב:
07 אפריל 2022, 21:41
מרחם על בריסקער שיכנס פה לאשכול, אני בטוח שהוא יחטוף התקף לב מלראות איך מוצגת בריסק כלפי חוץ.

ועל החסידים אינך מרחם, איך שהם מוצגים באשכול סיפורים נשגבים על בני החסידות?

אתה צודק, אבל בהודעה שלי לא באתי להביע רחמים אלא בעיקר שלדעתי האשכול שמנסה להציג את בריסק עושה את זה בצורה גרועה.
וכנ"ל לגבי אשכול הנ"ל.
 


קדמא ואזלא
הודעות: 1861
הצטרף: 23 ינואר 2020, 14:59
נתן תודה: 1240 פעמים
קיבל תודה: 1145 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי קדמא ואזלא » 08 מאי 2022, 21:50

מתון מתון כתב:
06 מאי 2022, 13:26
סתם איש כתב:
06 מאי 2022, 09:30
מתון מתון כתב:
05 מאי 2022, 16:45


ועל החסידים אינך מרחם, איך שהם מוצגים באשכול סיפורים נשגבים על בני החסידות?

אתה צודק, אבל בהודעה שלי לא באתי להביע רחמים אלא בעיקר שלדעתי האשכול שמנסה להציג את בריסק עושה את זה בצורה גרועה.
וכנ"ל לגבי אשכול הנ"ל.
 
מה רע מצאת בו?


פותח הנושא
אור החכמה
הודעות: 1465
הצטרף: 08 מרץ 2021, 20:56
נתן תודה: 596 פעמים
קיבל תודה: 626 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי אור החכמה » 08 מאי 2022, 22:41

סתם איש כתב:
06 מאי 2022, 09:30
מתון מתון כתב:
05 מאי 2022, 16:45
סתם איש כתב:
07 אפריל 2022, 21:41
מרחם על בריסקער שיכנס פה לאשכול, אני בטוח שהוא יחטוף התקף לב מלראות איך מוצגת בריסק כלפי חוץ.

ועל החסידים אינך מרחם, איך שהם מוצגים באשכול סיפורים נשגבים על בני החסידות?

אתה צודק, אבל בהודעה שלי לא באתי להביע רחמים אלא בעיקר שלדעתי האשכול שמנסה להציג את בריסק עושה את זה בצורה גרועה.
אני פתחתי את האשכול, ואין כוונתי כלל "להציג את בריסק".
 


מתון מתון
הודעות: 1405
הצטרף: 06 דצמבר 2021, 12:06
נתן תודה: 576 פעמים
קיבל תודה: 1045 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי מתון מתון » 08 מאי 2022, 22:46

קדמא ואזלא כתב:
08 מאי 2022, 21:50
מתון מתון כתב:
06 מאי 2022, 13:26
סתם איש כתב:
06 מאי 2022, 09:30


אתה צודק, אבל בהודעה שלי לא באתי להביע רחמים אלא בעיקר שלדעתי האשכול שמנסה להציג את בריסק עושה את זה בצורה גרועה.
וכנ"ל לגבי אשכול הנ"ל.

מה רע מצאת בו?
לא רע ח"ו, אך אינו שייכות ל'חסידים' כשמסופר שם על אדמורי"ם סיפורים שאין בהם שבח אף ליהודי פשוט במובנו הפשוט..
 


קדמא ואזלא
הודעות: 1861
הצטרף: 23 ינואר 2020, 14:59
נתן תודה: 1240 פעמים
קיבל תודה: 1145 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי קדמא ואזלא » 08 מאי 2022, 23:00

מתון מתון כתב:
08 מאי 2022, 22:46
קדמא ואזלא כתב:
08 מאי 2022, 21:50
מתון מתון כתב:
06 מאי 2022, 13:26

וכנ"ל לגבי אשכול הנ"ל.

מה רע מצאת בו?
לא רע ח"ו, אך אינו שייכות ל'חסידים' כשמסופר שם על אדמורי"ם סיפורים שאין בהם שבח אף ליהודי פשוט במובנו הפשוט..
 
כגון מה?


מתון מתון
הודעות: 1405
הצטרף: 06 דצמבר 2021, 12:06
נתן תודה: 576 פעמים
קיבל תודה: 1045 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי מתון מתון » 08 מאי 2022, 23:05

קדמא ואזלא כתב:
08 מאי 2022, 23:00
מתון מתון כתב:
08 מאי 2022, 22:46
קדמא ואזלא כתב:
08 מאי 2022, 21:50

מה רע מצאת בו?
לא רע ח"ו, אך אינו שייכות ל'חסידים' כשמסופר שם על אדמורי"ם סיפורים שאין בהם שבח אף ליהודי פשוט במובנו הפשוט..

כגון מה?
אדמו"ר פלוני הלך לקידושא רבא של יהודי פלוני [!!]
וכגון דא נתרבה בזמנינו, כגון בס' ימי מגורי על הגה"ק רשכבה"ג מרן האמרי אמת זי"ע מסופר כי פ"א הלך הא"א באשמורת הבוקר בשלג לביהמ"ד לבדו ובדרכו היה יהודי זקן שלא יכל ליחלץ מהשלג והא"א 'ברוב ענוותנותו' נחלץ לעזרתו...
 


קדמא ואזלא
הודעות: 1861
הצטרף: 23 ינואר 2020, 14:59
נתן תודה: 1240 פעמים
קיבל תודה: 1145 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי קדמא ואזלא » 08 מאי 2022, 23:51

מתון מתון כתב:
08 מאי 2022, 23:05
קדמא ואזלא כתב:
08 מאי 2022, 23:00
מתון מתון כתב:
08 מאי 2022, 22:46

לא רע ח"ו, אך אינו שייכות ל'חסידים' כשמסופר שם על אדמורי"ם סיפורים שאין בהם שבח אף ליהודי פשוט במובנו הפשוט..

כגון מה?
אדמו"ר פלוני הלך לקידושא רבא של יהודי פלוני [!!]
וכגון דא נתרבה בזמנינו, כגון בס' ימי מגורי על הגה"ק רשכבה"ג מרן האמרי אמת זי"ע מסופר כי פ"א הלך הא"א באשמורת הבוקר בשלג לביהמ"ד לבדו ובדרכו היה יהודי זקן שלא יכל ליחלץ מהשלג והא"א 'ברוב ענוותנותו' נחלץ לעזרתו...
 
צודק.


שמעיה
הודעות: 3693
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן, מסיבות טכניות גרידא, נא לפנות אליי בשעת הצורך במייל: shem34715@gmail.com
נתן תודה: 1657 פעמים
קיבל תודה: 2094 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ווארטים חריפים והברקות שנונות מבית בריסק [מה שנקרא "א חאפ"]

שליחה על ידי שמעיה » 15 מאי 2022, 23:47

נשאלתי על ידי אחד - כמדומה הרב @חיים כץ - באשכול שנמחק, שאסביר לו מילתא דבדיחותא של מרן הגרא''י שליט''א אודות הסיכון שבכיכר השבת. טרחתי וכתבתי תגובה מושקעת, והנה, בין הכא להתם נמחק האשכול. אמרתי שכאן מקומו יאה לו:
הבה ואסביר. מעשה היה ונזעקו הזועקים כמנהגם מימים ימימה, לשוטט ברחובות ירושלימה, ויצעקו את העם להיקהל, על פרץ ופירצה, על פריץ ופריצה, להיבהל, לה' הישועה אמרו, ולעזר ולסעד לו נמנו וגמרו;
בקוויהם, בלעגי שפתותיהם, התאמרו והתפארו, ובלא מידה ומנין, קבעו ברוב ענין, כי ריבוא שמעו להוראתם, לציית לדעת תורתם, למלא בעשרת אלפים, כיכר;
ויאמר רבינו אברהם יהושע, כי אם היינו סופרים, את השבים והחוזרים, מאילוני ממרא, המישור אשר במורד ישעיהו מזה, טרם מעלה יחזקאל מזה, אשר מימינו ומשמאלו מתבררים, מלכי ישראל ומאת השערים, לא היינו מעלים בידינו כי אם שלושת אלפים איש, אשר לבעל לא כרעו, ואשר לא ספו תמו, במהלך העצרת, תחת מכות משטרת;
תאמר אתה אפוא, האין זו מקום סכנה, אשר על פי הלכה ודין תורה לאמיתה, יש להניס רגלינו כמקורונה, למען לא נלך אחר הרוב למיתה?!
ומסיימין בטוב, כי - כאמור על ידי הגאון @ראש הברזל - ליצנות זו מוכרת כבר גם באוהל שרה, ובישועות יעקב.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”