וזאת הברכה, לידידנו שליט"א

מתון מתון

משתמש ותיק
ובכן אמר:
-.PNG
רְבָבָה יָדוֹת, כְּצֶמַח שָׂדוֹת, נְתָנוּהוּ תּוֹדוֹת, כִּי הֵיטִיב לְהַחְדּוֹת.
גֹּדֶשׁ שְׁלִישׁ הֵרַב, רַבִּי @לבי במערב, בְּטוּב לֵב קָרַב, לְהַלֵּל וּלְהוֹדוֹת.
שָׂכָר יִשְׁתַּלֵּם, חַיֵּי שֹׂבַע וָעֶלֶם, וּלְסֻכַּת שָׁלֵם, יְבֻקַּשׁ צֹאן אוֹבְדוֹת.
ג' אלפים תרכ"ה הודעות, לא הכירוהו להודות, כי לא למדו חסידות.
שלשה כתרים, בסוד ג' אלפים הכת"ר ירים, כחוללים שרים.
שכר פרישת תודתם ישתלם, יחזה פני באדרת יגלם, בריתי היתה אתו החיים והשלום.
 
 

ובכן

משתמש ותיק
מתון מתון אמר:
ובכן אמר:
גֹּדֶשׁ שְׁלִישׁ הֵרַב, רַבִּי @לבי במערב, בְּטוּב לֵב קָרַב, לְהַלֵּל וּלְהוֹדוֹת.
ג' אלפים תרכ"ה הודעות, לא הכירוהו להודות, כי לא למדו חסידות.
שלשה כתרים, בסוד ג' אלפים הכת"ר ירים, כחוללים שרים.
שכר פרישת תודתם ישתלם, יחזה פני באדרת יגלם, בריתי היתה אתו החיים והשלום.
אני משער שמר מתייחס לשורה הספציפית הזאת, ואשר פירשה כמבטאת את היות התודות כשני שליש מהודעות הרב @לבי במערב.

אלא שלא כן עמדי, ולא לזה כיוונתי. שורה זו מתייחסת לטוב לבו ועינו של הרב הנזכר, שהרבה תודות שנתן על תודות שקיבל - שליש [הגודש מוסיף תילתא, כבדברי חז"ל].
 

מתון מתון

משתמש ותיק
ובכן אמר:
 שורה זו מתייחסת לטוב לבו ועינו של הרב הנזכר, שהרבה תודות שנתן על תודות שקיבל - שליש [הגודש מוסיף תילתא, כבדברי חז"ל].

טוב ליבו של הרב לבי במערב אי"צ לפנים, וטיב [וטוב] הערכתו של הרב ובכן ג"כ אי"צ לפנים,
ומ"מ לא זכיתי להבין מה משקל היחס בין התודות שקיבל לתודות שנתן, האם שיעור הכרת הטוב נמדד לפי שיעור קבלת הטוב? 
אך כנראה לאו לשיעורין קאתי אלא למחרוזת, ויישר.
 

ובכן

משתמש ותיק
מתון מתון אמר:
ומ"מ לא זכיתי להבין מה משקל היחס בין התודות שקיבל לתודות שנתן...
אחר ההתייחסות לתודות שקיבל, שהם כעין ברכות החברים אליו, מן הראוי לתת עין על טובת עין שלו לחברים, לבטא את הפסוק 'טוב עין הוא יבורך'.
וכיון שהתייחסנו לתודה אחר תודה, אפשר לבטא השיעור באמצעות היחס שלו כלפי הקודם, שהוא שליש יותר, ולהמליץ זאת דוקא בלשון 'גודש', שהוא ענין של עין יפה, ולאידך נקטוהו חז"ל לענין הוספת שליש.
 

ובכן

משתמש ותיק
בִּרְשׁוּת אַנְשֵׁי הַסְּפָר, מוֹנֵי עֹמֶר הַמִסְפָּר, אֲשַׁגֵּר בְּחֵן וּשְׁפָר, בְּרָכוֹת וְהוֹדָאוֹת.
אֲכַנֵּס לְפֻנְדָּק אֶחָד, חֲבֵרִים גַּם יָחַד, אִתָּם לִיחַד, בְּעָבְרָם אֲלָפִים לְהַרְאוֹת.
כִּי חָלְפוּ עִדָּנִים, צַח צָחוֹת נִקְיוֹנִים, פֶּלֶל עִם רְנָנִים, וַיִצָּבְאוּ צְבָאוֹת.
טוֹב מְאֻחָר, מִלֹּא כְּלוּם מְחֻרְחָר, וְלֹא אוֹבִישׁ עַד מָחָר, בְּרָכוֹת נִשָּׂאוֹת.


לבי במערב.PNG
רַב הַמַּדָּע וְהַחָכְמָה, פָּץ בְּהֶמְיָה הוֹמָה, @לִבִּי בְּמַעֲרַב הַחוֹמָה, עַד קֵץ הַפְּלָאוֹת.
הֵנִיף יָדוֹ בַּעְיָם, נוֹתֵן דֶּרֶךְ בַּיָּם, מוֹלִיךְ בַּמַּיִם בְּחֶצְיָם, בִּיְדִיעוֹת וְדֵעוֹת נָאוֹת.


שאר לעמו.PNG
מִי זֶה עִמּוֹ, הֲלֹא מֵשִׂים עַצְמוֹ, כִּ@שְׁאָר לְעַמוֹ, לְיַשֵּׁר גְּבוּל תּוֹצָאוֹת.
וַיָּמָד לָנוּ שֵׁשׁ, אוֹתָנוּ לְאַשֵּׁשׁ, בִּבְרָכוֹת מֶלֶךְ יָשֵׁשׁ, לְבֵית דָּוִד כִּסְאוֹת.


אבר כיונה.PNG
מִי יִתְּנֵנִי מַתָּנָה, לִי @אבר כיונה, אָעוּפָה אֶשְׁכֹּנָה, לְבָרְכוֹ בַּמַּשָּׁאוֹת.
רֹב חָכְמָה וָטַעַם, מְבַשֵּׂר קֳבָל עַם, הִכְפִּיל אֲלָפוֹ בְּנֹעַם, בְּלִי מוּם ושְׁגִיאוֹת.


מתון מתון.PNG
עוֹד עִמָּדִי נָתוּן, לְבָרֵךְ כִּידוּתוּן, שַׁוְיָא @מָתוּן מָתוּן, אַרְבַּע מֵאוֹת.
יְאַלֵף דִּבְרוֹת חָכְמָה, לְלֹא שְׂפַת מִרְמָה, לְטַהֵר נְשָׁמָה, לְהַרְבּוֹת לָהּ רְפוּאוֹת.

אֵלּוּ יָצְאוּ בְּיָדִי, וְאִם הָיְתָה עִמָּדִי, שִׁכְחַת אֹמֶר בְּשָׂדִי, יְעִירוּנִי טוֹבִים לְמַלֹּאות.
לְכָל אֵלֶּה נְבָרֵךְ, כִּי יָקְרוּ מִכָּל עֵרֶךְ, לָתֵת לָנוּ דֶּרֶךְ, תִּפְאֶרֶת תְּהִלָּה וָאוֹת.
יִחְיוּ עֲדֵי עַד, עִם בָּנִים לִצְעַד, יִשְׂבְּעוּ טוֹב לְמִסְעַד, וְיֶחֱזוּ בְּמַרְאוֹת נִפְלָאוֹת.
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
הרב @ובכן היקר.
על של עתה באנו, להודות בפינו, לא לשוא צפינו, @ובכן קוינו.
והנה הואיל בטובו, ונשמח בשובו, ככל אשר בלבבו, @ובכן אבוא.
ומן המלאכה נלאיתי, כי ידי בעט הרימותי, וכבדה עבודתי, @ובכן ראיתי.
 

ובכן

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
ומכאן סמך ורמז למנהג האשכנזים שמטעימים רוב ככל המילים במלעיל.
גדולי פייטני ספרד, הנחשבים כשיא השירה העברית, מעודם לא הקפידו שלא לחרוז מלעיל במלרע.

'למי זאת נרשמת, הכר נא דבר אמת, למי החותמת, ולמי הפתילים'.

'ראה לגברת אמת, שפחה נואמת, לא כי בנך המת, ובני החי'.

[ואם אתה שואלני, באמת נפלאתי בכך].
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
הצעיר שבחבורה אמר:
ומן המלאכה נלאיתי, כי ידי בעט הרימותי, וכבדה עבודתי, @ובכן ראיתי.
ומכאן סמך ורמז למנהג האשכנזים שמטעימים רוב ככל המילים במלעיל.
לו הייתי בקיא במלאכת החריזה ההנעה והשקילה כהפייטן המופלא דכאן, יתכן וניתן היה להביא סמך ממני.
 

לבי במערב

משתמש ותיק

סאדיגורא

משתמש ותיק
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
מזל טוב ל @סאדיגורא לרגל הולדת בן להאדמו"ר שליט"א.
תודה ביי ענק אויף שמחות.
לבי במערב אמר:
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
מזל טוב ל @סאדיגורא
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=30914&start=30#p550352
ומשו"ה נדצ"ל:
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
מזל טוב ל @סאדיגערער לרגל הולדת בן להאדמו"ר שליט"א.

אני לא חסיד סאדיגורא כי אם נכד לשושלת סאדיגורא.
אשר על כן; ל@סאדיגערער מגיע מזל"ט לאדמו"רו. ולי לבן דודי השלישי...
 

שניאור

משתמש ותיק
סאדיגורא אמר:
אני לא חסיד סאדיגורא כי אם נכד לשושלת סאדיגורא.
אשר על כן; ל@סאדיגערער מגיע מזל"ט לאדמו"רו. ולי לבן דודי השלישי...
זה לא מסתדר, כי אם כך אתה נכד של ה'קדושת אהרן', ולמיטב ידיעתי היה לו רק בן יחיד ה'כנסת מרדכי'.
אא"כ אתה נכד של הבן השני של הכנסת מרדכי... [והמבין יבין], או שאתה משושלת סאדיגורא אבל לא מהצד הזה אתה קרוב אליו [זה יכול להיות אם אתה נכד של חותנו של הכנסת מרדכי], או לחילופין לא דייקת ואתה בן דוד רביעי או חמישי.
 
 

סאדיגורא

משתמש ותיק
שניאור אמר:
זה לא מסתדר,או לחילופין לא דייקת ואתה בן דוד רביעי או חמישי.
אכן.
אא"ט סבי שליט"א הינו בן דוד שלישי של האדמו"ר האחרון זצ"ל
כך שאני בן דוד שישי של הרך הנולד...
נראה לי.
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
סאדיגורא אמר:
ולי לבן דודי השלישי...
וכן על 100 הודעות.
עכשיו...
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
איני כדאי לפצות פה, בבאי לברך את @שמש מרפא, אשר הודעותיו יקרו מישפה, בהגיעו להודעות חד אלפי.
אותו אברך, ימשיך הלאה באותה דרך, בסיני והרים רמים לפרך, בשידוד מערכות בלא מורך, ולפניו יכרעו ברך.
 
למה זה תשאל לשמי אמר:
כאן המקום להוקיר את ולקנאות ברבינו @קֹטֹן שֶׁנוֹילָד (לענ''ד י''ל בטי''ת שוואית ולמ''ד פתוחה) על מידותיו התרומיות ורוחב הלב שלו להודות כשעוזרים לו.

יישר כח!
ללא ספק גם ממך למדתי, כפי שהספקתי להכיר בזהב ליבך בתקופה שאני כאן.

לעצם העניין יש לומר שניקדתי ע''פ האופן בו אומרים ולא ע''פ כללי הדקדוק.
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
קֹטֹן שֶׁנוֹילָד אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
כאן המקום להוקיר את ולקנאות ברבינו @קֹטֹן שֶׁנוֹילָד (לענ''ד י''ל בטי''ת שוואית ולמ''ד פתוחה) על מידותיו התרומיות ורוחב הלב שלו להודות כשעוזרים לו.

יישר כח!
ללא ספק גם ממך למדתי, כפי שהספקתי להכיר בזהב ליבך בתקופה שאני כאן.
ללא ספק מר מתבלבל ביני לבין מישהו אחר...
לעצם העניין יש לומר שניקדתי ע''פ האופן בו אומרים ולא ע''פ כללי הדקדוק.
בישיבה שבה התנחל מר, אמרו כפי שאני ניקדתי.

 
 
למה זה תשאל לשמי אמר:
קֹטֹן שֶׁנוֹילָד אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
כאן המקום להוקיר את ולקנאות ברבינו @קֹטֹן שֶׁנוֹילָד (לענ''ד י''ל בטי''ת שוואית ולמ''ד פתוחה) על מידותיו התרומיות ורוחב הלב שלו להודות כשעוזרים לו.

יישר כח!
ללא ספק גם ממך למדתי, כפי שהספקתי להכיר בזהב ליבך בתקופה שאני כאן.
ללא ספק מר מתבלבל ביני לבין מישהו אחר...
לעצם העניין יש לומר שניקדתי ע''פ האופן בו אומרים ולא ע''פ כללי הדקדוק.
בישיבה שבה התנחל מר, אמרו כפי שאני ניקדתי.
צ''ל שההתנחלות היתה קצרה מידי. משוער בג''ח הבחנה. 
 
 

ובכן

משתמש ותיק
ובכן אמר:
ובכן אמר:
אני מפשיל שרוולי, ומוחק כל אשר כתבתי, בעניותי.
ועתה, אזמין גם את ידידנו בנן של קדושים, מגזע בית @סאדיגורא, אם יוכל גם הוא למחוק הודעותיו - הכוללות גם את הודעותי.

או יותר קל, להזמין - ברשות הרב הנזכר כמובן - אחד מן החברים שיש לו הרשאות ניהול, שימחק את כל הגלישה המיותרת הזו.
והואיל ואיני יודע מי המה, אתייגה נא את ה@מנהל א', אם יוכל להעביר זאת לטיפול. [יותר קל מלדווח על כל הודעה, ולכתוב את הפירוט, ובצורה שאף אחד לא יפגע].
 
 

אשדת לעמו

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
אלף תודות.png

ברכות מאליפות מעומקא דליבא, למע''כ רבנו @אברך, כשמו כן הוא, ת''ח אמתי, המסייע ברוח טובה ובנפש חפצה לכל בקשה בפורום - אפשרית ושאינה.

על הגיעו לאלף תודות, תודות ללב הטוב ולנדיבות האינסופית.

אגב, מבחינת היחס בין ההודעות לתודות, נראה שכבש את המקום הראשון.
נראה לי שמר כבש את המקום הנכסף,
ועלה מספר התודות על מספר ההודעות,
בכאלף.
 
 
חלק עליון תַחתִית