לפענ"ד - אסור (לכוונה יש עצות אחרות, ואכמ"ל).מתי אבוא אמר:מה כבודו אומר?
כמובן שאין כאן סרך חשש ע"ז. וכפי שציינתי בפירוש דלאו דוקא תמונת אדם...
לפענ"ד - אסור (לכוונה יש עצות אחרות, ואכמ"ל).מתי אבוא אמר:מה כבודו אומר?
מתי אבוא אמר:א. אף אחד לא מתפלל לר' ישעיה זיע"א, זה נובע פשוט מכך שזה מעורר לו את הלב לראות תמונה של צדיק
https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=68&t=31178&p=554030#p553817אור זרוע אמר:קביעה נחרצת בסתירה לדברי חז"ל (יומא סט, ב סנהדרין סד, א).זבח תודה אמר:בימינו חזר היצר הרע של עבודה זרה.
כוונתו אינה כדברי מר, אלא לטעון שחזר בולמוס של ע"ז רח"ל.משה נפתלי אמר:https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=68&t=31178&p=554030#p553817
אור זרוע אמר:מתי אבוא אמר:א. אף אחד לא מתפלל לר' ישעיה זיע"א, זה נובע פשוט מכך שזה מעורר לו את הלב לראות תמונה של צדיק
א"צ לזה. גם אם הסיפור היה, לא המתפלל (הש"ץ) הוא שהניח את התמונה, אלא אדם אחר, והתמונה הושלכה מיד.
הרב הגאון לבי במערב שליט"א, מהימן אתה עלי, אך מה אעשה ובגליוני השיחת וכו' היו"ל ע"י פלג מסו' בעדתך נאווה קודש יש כעי"ז ויותר לרוב, עיני ראו ולא זר.לבי במערב אמר:הייתי שמח למחות באחד[!] שנוהג כך, אך לא 'זכיתי' לראותו מעולם
א. אז מה? אני רק אומר שבניגוד לדבריך קיים גם קיים,כמו"כ תופעות דומות לפי הנשמע (זה לא ראיתי בעיני רק כך מספרים)יש גם בפלג מסויים של חסידות מפורסמת .לבי במערב אמר:א. אצ"ל שאינם מגיעים לידי [ואף אם יתגלגלו אלי - לא אציץ בהם], וד"ל.
ב. בכל אופן, מהכרות עם הנפשות הפועלות (בעצמם, ולא 'מפי כתבם') - לכל היותר, מדובר בשגיאת־ניסוח ותול"מ.
מיכאל ש אמר:[לא] יודעים שככה מבינים
לבי במערב אמר:מיכאל ש אמר:[לא] יודעים שככה מבינים
אין ספק שאילו כלב היה בדורינו, היה הולך לקברי אבות ולא לרבי שעייה ב"ר משה, הטענה כאן היא גם על יציבא בארעא וגיורא בשמי שמיא.חדא פלפלתא אמר:עיין בב"מ ברש"ש רשבל הוי מציין מערתא
סוטה בענין כלב
מדרש מפני מה נסתתר קברו של משה
רש"י ויחי דע לך שעל פי הדיבור קברתיה
רמ"א הלכות ר"ה בשם המהרי"ל
שע"ת סי תקסח סק כ
לכן ציינתי לשע"ת בתקסח שמתיר לצאת לקברי צדיקים בחול וכי לא חסרים באהק אלא ע"כ שטענתך אינה טענהכמעיין המתגבר אמר:אין ספק שאילו כלב היה בדורינו, היה הולך לקברי אבות ולא לרבי שעייה ב"ר משה, הטענה כאן היא גם על יציבא בארעא וגיורא בשמי שמיא.חדא פלפלתא אמר:עיין בב"מ ברש"ש רשבל הוי מציין מערתא
סוטה בענין כלב
מדרש מפני מה נסתתר קברו של משה
רש"י ויחי דע לך שעל פי הדיבור קברתיה
רמ"א הלכות ר"ה בשם המהרי"ל
שע"ת סי תקסח סק כ
קשה לי שלא למחות מעומק לבי הדואב על משפט אפיקורסי זה. הלא אמרו חז''ל בקודשם כי יצר הרע של עבודה זרה נשחט, איך יעיז בן דורינו ננס מול ענקים להביע דעה אחרת כביכול חזר אותו יצר לתחייה?!זבח תודה אמר:בימינו חזר היצר הרע של עבודה זרה
עיין בחתם סופר - בתורת משה - לחג הסוכות.שמעיה אמר:. הלא אמרו חז''ל בקודשם כי יצר הרע של עבודה זרה נשחט,
מישהו יודע לענות על זה מכל הממהרים לשפוך זעם?אמונת אומן אמר:היש מי יודע אולי מה דעת אדוננו הגר"א,
היכן עיקר השראת השכינה בזמן הזה?
אמונת אומן אמר:מישהו יודע לענות על זה מכל הממהרים לשפוך זעם?אמונת אומן אמר:היש מי יודע אולי מה דעת אדוננו הגר"א,
היכן עיקר השראת השכינה בזמן הזה?
גם אני חשבתי כך עד שהתבדיתי...אייל גלבוע אמר:זה לא יצרא דע"ז דקחזר לחיי, אלא ההוא שטנא שעדיין מרקד בינינו בלבותו שנאת חינם
אם ביטלו אותו לגמרי זה אומר שאין בכלל עבודה זרה בעולם. האם אין עבודה זרה בעולם?!שמעיה אמר:קשה לי שלא למחות מעומק לבי הדואב על משפט אפיקורסי זה. הלא אמרו חז''ל בקודשם כי יצר הרע של עבודה זרה נשחט, איך יעיז בן דורינו ננס מול ענקים להביע דעה אחרת כביכול חזר אותו יצר לתחייה?!זבח תודה אמר:בימינו חזר היצר הרע של עבודה זרה
ממתי אנו מסתכלים ''בעולם'' כדי לדעת את המציאות?! תמיד ידענו שמה שחז''ל אומרים נכון ללא כל קשר למה שקורה במציאות. איך אמר הגרי''ז? אנו לא מסתכלים בשמים לראות את הכוכבים אלא בתורה.חימקו אמר:אם ביטלו אותו לגמרי זה אומר שאין בכלל עבודה זרה בעולם. האם אין עבודה זרה בעולם?!שמעיה אמר:קשה לי שלא למחות מעומק לבי הדואב על משפט אפיקורסי זה. הלא אמרו חז''ל בקודשם כי יצר הרע של עבודה זרה נשחט, איך יעיז בן דורינו ננס מול ענקים להביע דעה אחרת כביכול חזר אותו יצר לתחייה?!זבח תודה אמר:בימינו חזר היצר הרע של עבודה זרה
א. זה עצמו חידוש שבטלו רק מישראל, הרי כשביטלו יצר עריות, בטל מכולם, גם מבעלי חיים.שמעיה אמר:בכל אופן, ברצינות. חז''ל כנראה לא התכוונו שבטל יצרא דע''ז מכל העולם, אלא מישראל. כמובן שפה ושם נופלים ישראלים שנסעו במיוחד למרכזי הע''ז לחטא זה, אך אין כאן יצר שניתן לומר על תנועה סוחפת של המוני יהודים המבקשים לשמור תורה ומצוות, שהם ''נכשלים'' בכל זאת באיסור זה.
א. באמת צ''. ואכן, התכוונתי לאיזור מגורי הישראלים. שהוא א''י בבל ואירופה. ויתכן, שכל הבעלי חיים באיזורים אלו התבטלו מתפקידם בשעה שבטל יצר דעריות.חימקו אמר:א. זה עצמו חידוש שבטלו רק מישראל, הרי כשביטלו יצר עריות, בטל מכולם, גם מבעלי חיים.שמעיה אמר:בכל אופן, ברצינות. חז''ל כנראה לא התכוונו שבטל יצרא דע''ז מכל העולם, אלא מישראל. כמובן שפה ושם נופלים ישראלים שנסעו במיוחד למרכזי הע''ז לחטא זה, אך אין כאן יצר שניתן לומר על תנועה סוחפת של המוני יהודים המבקשים לשמור תורה ומצוות, שהם ''נכשלים'' בכל זאת באיסור זה.
ב. ברור שאין כאן ע"ז, התייחסתי רק להערתך שלא שייך ע"ז היום.
לא התבדית.חימקו אמר:גם אני חשבתי כך עד שהתבדיתי...
באשכול הידוע "אלוהים אחרים" הצדיקו תופעות שלא היו מעולם בעמ"י. ומעניין שכל המצדיקים היו שייכים לצד אחד (חוץ ממך לפי עדותך על עצמך) בלבד.
ביטלו אותו לגמרי, הכוונה שבטלה המשיכה לכך. לא שבטל הדבר.חימקו אמר:אם ביטלו אותו לגמרי זה אומר שאין בכלל עבודה זרה בעולם. האם אין עבודה זרה בעולם?!