ר' שעייה בן ר' משה

אור זרוע

משתמש ותיק
מתי אבוא אמר:
א. אף אחד לא מתפלל לר' ישעיה זיע"א, זה נובע פשוט מכך שזה מעורר לו את הלב לראות תמונה של צדיק

א"צ לזה. גם אם הסיפור היה, לא המתפלל (הש"ץ) הוא שהניח את התמונה, אלא אדם אחר, והתמונה הושלכה מיד.
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
אור זרוע אמר:
מתי אבוא אמר:
א. אף אחד לא מתפלל לר' ישעיה זיע"א, זה נובע פשוט מכך שזה מעורר לו את הלב לראות תמונה של צדיק

א"צ לזה. גם אם הסיפור היה, לא המתפלל (הש"ץ) הוא שהניח את התמונה, אלא אדם אחר, והתמונה הושלכה מיד.

אני רואה שממשיכים לדון כאן על סיפור הזוי, [יש לי תחושה שההוא התכוון רק להציק למישהו שלישי]
זה כמו שיתחיל דיון על המשיחיות בציבור הליטאי, ואביא דוגמה על זה שהגיע להרב שטיינמן ואמר לו שהוא המשיח.
 

מיכאל ש

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
הייתי שמח למחות באחד[!] שנוהג כך, אך לא 'זכיתי' לראותו מעולם
הרב הגאון לבי במערב שליט"א, מהימן אתה עלי, אך מה אעשה ובגליוני השיחת וכו' היו"ל ע"י פלג מסו' בעדתך נאווה קודש יש כעי"ז ויותר לרוב, עיני ראו ולא זר.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
א. אצ"ל שאינם מגיעים לידי [ואף אם יתגלגלו אלי - לא אציץ בהם], וד"ל.
ב. בכל אופן, מהכרות עם הנפשות הפועלות (בעצמם, ולא 'מפי כתבם') - לכל היותר, מדובר בשגיאת־ניסוח ותול"מ.
 

מיכאל ש

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
א. אצ"ל שאינם מגיעים לידי [ואף אם יתגלגלו אלי - לא אציץ בהם], וד"ל.
ב. בכל אופן, מהכרות עם הנפשות הפועלות (בעצמם, ולא 'מפי כתבם') - לכל היותר, מדובר בשגיאת־ניסוח ותול"מ.
א. אז מה? אני רק אומר שבניגוד לדבריך קיים גם קיים,כמו"כ תופעות דומות לפי הנשמע (זה לא ראיתי בעיני רק כך מספרים)יש גם בפלג מסויים של חסידות מפורסמת .
ב.על פניו,בלי הסבר, נשמע לי התחמקות,(סליחה מראש,אני באמת לא מכיר אותך ככזה לבד אולי בענין הגניזה החרסונית )הייתי שמח להסבר,מה זה שגיאת ניסוח?
מישהו פה לא מבין מה הוא כותב (ולפעמים מספר?)
 

לבי במערב

משתמש ותיק
א. ברשותו, אמנע עצמי מלהגיב על כך.
ב. הכוונה פשוטה: אין כוונתם לפירוש ה'פשוט' העולה מדבריהם.
 

מיכאל ש

משתמש ותיק
א. מכבד.
ב.הם כותבים משהו אחד,יודעים שככה מבינים ומתכוונים לאיזה בחינה? במחילה,זה לא רציני.
 

חדא פלפלתא

משתמש ותיק
עיין בב"מ ברש"ש רשבל הוי מציין מערתא
סוטה בענין כלב
מדרש מפני מה נסתתר קברו של משה
רש"י ויחי דע לך שעל פי הדיבור קברתיה
רמ"א הלכות ר"ה בשם המהרי"ל
שע"ת סי תקסח סק כ
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
חדא פלפלתא אמר:
עיין בב"מ ברש"ש רשבל הוי מציין מערתא
סוטה בענין כלב
מדרש מפני מה נסתתר קברו של משה
רש"י ויחי דע לך שעל פי הדיבור קברתיה
רמ"א הלכות ר"ה בשם המהרי"ל
שע"ת סי תקסח סק כ
אין ספק שאילו כלב היה בדורינו, היה הולך לקברי אבות ולא לרבי שעייה ב"ר משה, הטענה כאן היא גם על יציבא בארעא וגיורא בשמי שמיא.
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
הרה"ק מקרעסטיר סמוך הוא לדורנו, ואנשים חשים כלפיו יותר שייכות. ובכה"ג אין הולכין אלא אחר כוונת הלב והרגשתו.
 

חדא פלפלתא

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
חדא פלפלתא אמר:
עיין בב"מ ברש"ש רשבל הוי מציין מערתא
סוטה בענין כלב
מדרש מפני מה נסתתר קברו של משה
רש"י ויחי דע לך שעל פי הדיבור קברתיה
רמ"א הלכות ר"ה בשם המהרי"ל
שע"ת סי תקסח סק כ
אין ספק שאילו כלב היה בדורינו, היה הולך לקברי אבות ולא לרבי שעייה ב"ר משה, הטענה כאן היא גם על יציבא בארעא וגיורא בשמי שמיא.
לכן ציינתי לשע"ת בתקסח שמתיר לצאת לקברי צדיקים בחול וכי לא חסרים באהק אלא ע"כ שטענתך אינה טענה
 
 

שמעיה

משתמש ותיק
זבח תודה אמר:
בימינו חזר היצר הרע של עבודה זרה
קשה לי שלא למחות מעומק לבי הדואב על משפט אפיקורסי זה. הלא אמרו חז''ל בקודשם כי יצר הרע של עבודה זרה נשחט, איך יעיז בן דורינו ננס מול ענקים להביע דעה אחרת כביכול חזר אותו יצר לתחייה?!

 
 

אייל גלבוע

משתמש ותיק
זה לא יצרא דע"ז דקחזר לחיי, אלא ההוא שטנא שעדיין מרקד בינינו בלבותו שנאת חינם, אם מצד א' לטעון על רבבות כשרי ישראל, דהם עוע"ז ח"ו, או אם מצד ב', לכתוב על דעה נפסדה זאת, שלא תמצא כדוג' אצל רחבי לב, ובעלי בינה, כי אם אצל זעומי דעת, רגוזי רגש, אכולי שנאה, חלולי מוח, גבהי לב, ריקי קדקוד, אבירי לב (ברכות יז ב הפי' השני) אטומי מוח, דדעתם הנפסדה, דעת הגר"א וגונדא דיליה היא! רח"ל היל"ת.
ויהיו מלעיבים במלאכי האלוקים, מב' הצדדים ואין חלי ומרגיש.

אין קשר בין הדיון הכא, לעניין חסו"מ (אם זה לא היה ברור קודם) מקסימום הדיון כאן יכול להתחלק בין ההולכים ע"פ דרך הפילוספיא"ה הארורה, להולכים לאור "עָ֘לִ֤יתָ לַמָּר֨וֹם ׀ שָׁ֘בִ֤יתָ שֶּׁ֗בִ"י לָקַ֣חְתָּ מַ֭תָּנוֹת בָּאָדָ֑ם". (עפי"ד החיד"א).
 

זבח תודה

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
. הלא אמרו חז''ל בקודשם כי יצר הרע של עבודה זרה נשחט, 
עיין בחתם סופר - בתורת משה - לחג הסוכות.

ובאבן שלמה להגר"א שצוטט לעיל
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
אמונת אומן אמר:
היש מי יודע אולי מה דעת אדוננו הגר"א,
היכן עיקר השראת השכינה בזמן הזה?
מישהו יודע לענות על זה מכל הממהרים לשפוך זעם?

אני לא מהממהרים..
אך אענה בשבילם.
קבר רחל.
 

חימקו

משתמש ותיק
אייל גלבוע אמר:
זה לא יצרא דע"ז דקחזר לחיי, אלא ההוא שטנא שעדיין מרקד בינינו בלבותו שנאת חינם
גם אני חשבתי כך עד שהתבדיתי...
באשכול הידוע "אלוהים אחרים" הצדיקו תופעות שלא היו מעולם בעמ"י. ומעניין שכל המצדיקים היו שייכים לצד אחד (חוץ ממך לפי עדותך על עצמך) בלבד.
 

חימקו

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
זבח תודה אמר:
בימינו חזר היצר הרע של עבודה זרה
קשה לי שלא למחות מעומק לבי הדואב על משפט אפיקורסי זה. הלא אמרו חז''ל בקודשם כי יצר הרע של עבודה זרה נשחט, איך יעיז בן דורינו ננס מול ענקים להביע דעה אחרת כביכול חזר אותו יצר לתחייה?!
אם ביטלו אותו לגמרי זה אומר שאין בכלל עבודה זרה בעולם.  האם אין עבודה זרה בעולם?!

 
 

שמעיה

משתמש ותיק
חימקו אמר:
שמעיה אמר:
זבח תודה אמר:
בימינו חזר היצר הרע של עבודה זרה
קשה לי שלא למחות מעומק לבי הדואב על משפט אפיקורסי זה. הלא אמרו חז''ל בקודשם כי יצר הרע של עבודה זרה נשחט, איך יעיז בן דורינו ננס מול ענקים להביע דעה אחרת כביכול חזר אותו יצר לתחייה?!
אם ביטלו אותו לגמרי זה אומר שאין בכלל עבודה זרה בעולם.  האם אין עבודה זרה בעולם?!
ממתי אנו מסתכלים ''בעולם'' כדי לדעת את המציאות?! תמיד ידענו שמה שחז''ל אומרים נכון ללא כל קשר למה שקורה במציאות. איך אמר הגרי''ז? אנו לא מסתכלים בשמים לראות את הכוכבים אלא בתורה.
בכל אופן, ברצינות. חז''ל כנראה לא התכוונו שבטל יצרא דע''ז מכל העולם, אלא מישראל. כמובן שפה ושם נופלים ישראלים שנסעו במיוחד למרכזי הע''ז לחטא זה, אך אין כאן יצר שניתן לומר על תנועה סוחפת של המוני יהודים המבקשים לשמור תורה ומצוות, שהם ''נכשלים'' בכל זאת באיסור זה.
 
 

חימקו

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
בכל אופן, ברצינות. חז''ל כנראה לא התכוונו שבטל יצרא דע''ז מכל העולם, אלא מישראל. כמובן שפה ושם נופלים ישראלים שנסעו במיוחד למרכזי הע''ז לחטא זה, אך אין כאן יצר שניתן לומר על תנועה סוחפת של המוני יהודים המבקשים לשמור תורה ומצוות, שהם ''נכשלים'' בכל זאת באיסור זה.
א. זה עצמו חידוש שבטלו רק מישראל, הרי כשביטלו יצר עריות, בטל מכולם, גם מבעלי חיים.
ב. ברור שאין כאן ע"ז, התייחסתי רק להערתך שלא שייך ע"ז היום.
 

שמעיה

משתמש ותיק
חימקו אמר:
שמעיה אמר:
בכל אופן, ברצינות. חז''ל כנראה לא התכוונו שבטל יצרא דע''ז מכל העולם, אלא מישראל. כמובן שפה ושם נופלים ישראלים שנסעו במיוחד למרכזי הע''ז לחטא זה, אך אין כאן יצר שניתן לומר על תנועה סוחפת של המוני יהודים המבקשים לשמור תורה ומצוות, שהם ''נכשלים'' בכל זאת באיסור זה.
א. זה עצמו חידוש שבטלו רק מישראל, הרי כשביטלו יצר עריות, בטל מכולם, גם מבעלי חיים.
ב. ברור שאין כאן ע"ז, התייחסתי רק להערתך שלא שייך ע"ז היום.
א. באמת צ''. ואכן, התכוונתי לאיזור מגורי הישראלים. שהוא א''י בבל ואירופה. ויתכן, שכל הבעלי חיים באיזורים אלו התבטלו מתפקידם בשעה שבטל יצר דעריות.
 
 

אייל גלבוע

משתמש ותיק
חימקו אמר:
גם אני חשבתי כך עד שהתבדיתי...
באשכול הידוע "אלוהים אחרים" הצדיקו תופעות שלא היו מעולם בעמ"י. ומעניין שכל המצדיקים היו שייכים לצד אחד (חוץ ממך לפי עדותך על עצמך) בלבד.
לא התבדית.
פשוט לא הבנת, ועל סמך זה אתה מאשים.

חייבים להבין שיש ג' דרגות. א' אמת לאמיתה של תורה, כזה ראה וקדש, וכן יש לנהוג.
ב', טעות והגזמה, ויציאה מהטעם הטוב, ואין לעשות כן.
ג', עבודה זרה ממש.

אה"נ שאצלנו המבט על כל העניין הוא שונה, והעיקר אצלינו הוא אחר, עבודת ה' אצלנו היא אחרת, ויש דברים שאצלנו הם דרגה ב', ואצל החסידים זה דרגה א'.
אבל אין דברים (מלבד מש"כ רבותינו, ואנא לא להיכנס לזה!!) שאצל רבים בכלל ישראל (ואתה ושכמותך מאשימים בכך את החסידים מחוסר ידיעה, ושלא כדת הוא.) זה בדרגה א', ואצלנו הוא בדרגה ג'!

אצלך, דרגה ב' פשוט לא קיימת, וזאת בעיה קשה. חשוב לדעת, שבין דרך הפילוסופיה, (שהיא פחות או יותר הדרך שאתה מייצג בלי כוונה) לדרכו של אדוננו הגר"א, פעורה תהום רבה! ואתה, בחדא מחתא מחתינהו.
הסיבה שרוב המגינים נמנים על החסידים, זה כי לליטאים לא אכפת שאתה מחליף בין דרגות ב' לג', אבל אצלם, הטעות שלך הרבה יותר קשה, שאתה מחליף בין א' לג', ולכן אכפת להם יותר על כך.

אם דרכך כדרך הרמב"ם, לך בה. אבל אל תנכס לדרך זו (שהגר"א התבטא עליה בחריפות רבה) את הגר"א גופי' ודעימי'.
 

אייל גלבוע

משתמש ותיק
חימקו אמר:
אם ביטלו אותו לגמרי זה אומר שאין בכלל עבודה זרה בעולם.  האם אין עבודה זרה בעולם?!
ביטלו אותו לגמרי, הכוונה שבטלה המשיכה לכך. לא שבטל הדבר.
אתה טוען שיש משיכה לכך, וזאת טעות.
זה שיש אנשים מעוטי דעת שטועים בדברים פשוטים, זה לא חדש (בהנחה שהם טועים.) אבל זה לא ע"ז!
 
חלק עליון תַחתִית