לא מובן כ"כ מתוך השאלה.
האם איבד את המפתח או מנע אחרים מלפתוח,
או שיש שאלה גם אם אחרים יכולים לפתוח.
(עכ"פ לכאורה דברי הרב יתכן ומסתבר נכונים, ולכאורה הרב נתן הבבלי רומז לענין לא ידוע לי ולכן אעפ"כ שאל)
בקושר, הקשר נתהווה כבר. ותלוי בדעתו לאיזו מטרה עשאם. כמו מוציא בשיעור זוטרא מדאחשביה.
אבל נעילת דלת במפתח אינה קשירה או הוצאה שהמעשה נעשה והשאר תליא בדעתיה. ועד כמה שנעילת מפתח אינו בונה מצד עצמו הרי למחר הוא יימלך ויפתח.
קושר לא קשור בכלל לענין, והראיה שדעת היראים [וכן נפסק בפוסקים] שאם עשה קשר ע"מ להתירו ביומו ואח"כ נמלך להשאירו לעולם הרי הוא חייב חטאת למפרע.
ופשוט שאין כזה דין בבונה.
וע"כ כמ"ש הרב @שאר לעמו שבקושר המלאכה כבר נעשית והשאר תליא בדעתיה, משא"כ בשאר מלאכות.