באיזה סידור הייתם בוחרים להתפלל?

באיזה סידור הייתם בוחרים להתפלל?

  • תפילת כל פה

    קולות: 22 10.9%
  • בית תפילה

    קולות: 30 14.9%
  • כלילת יופי

    קולות: 66 32.7%
  • סידור וילנא

    קולות: 59 29.2%
  • תפילת יוסף

    קולות: 44 21.8%
  • נר נפתלי

    קולות: 13 6.4%
  • מקור הברכה

    קולות: 21 10.4%
  • אור חדש

    קולות: 17 8.4%

  • סה"כ בוחרים
    202
בלויא אמר:
סידוק דק, שיש בו רק תפילות יום חול !!!
אני גבוה, ואיני יכול להניח הסידור על השולחן ולהתפלל, ולצערי לא תמיד יש לי הכח הפיזי להחזיק סידור כבד כל התפילה !!
לשבת גם איני רוצה תמיד.
אולי ייגש חזן, ואז תפתר הבעיה לכאו'.

 
 

יואל נהרי

משתמש ותיק
קדמא ואזלא אמר:
ב'תפילת יוסף', שאני אוהב להתפלל בו, משום מה יש בו רק את הטבלה, ואילו את הפרקים בעצמם, לך תחפש תהילים. ומה הועילו בתקנתם?
נשגב מבינתי.
בחוהמ''פ האחרון איקלע לידי סידור ''תפילת יוסף' עם ספר תהילים בסופו.
 

עשירית האיפה

משתמש ותיק
בלויא אמר:
סידוק דק, שיש בו רק תפילות יום חול !!!
אני גבוה, ואיני יכול להניח הסידור על השולחן ולהתפלל, ולצערי לא תמיד יש לי הכח הפיזי להחזיק סידור כבד כל התפילה !!
לשבת גם איני רוצה תמיד.
בשחרית תקנה סידור ותשים בתפילין
(לי יש סידור בגודל של כיס, ויש גם סידורים גדולים רק עם שחרית במיוחד לתפילין)
מנחה וערבית זה לא הרבה זמן להחזיק את הסידור.......
 
 

מ אלישע

משתמש ותיק
לביא אמר:
לענ''ד אמר:
נ.ב. אצל עדות מזרח לענ"ד יש את כוונת הלב עם ההערות למטה (העבה וגבוה מעט) וסידור נפלא שנקרא "תתקבל" (כמעט שאינו מצוי ואינו מוכר) שהם המקבילה הספרדית.
אכן מומלץ
יש סידור נפלא שנפס ע"י מכון (או ישיבה) באשקלון, ושכחתי את שמו.
 
 

בן אבנר

משתמש ותיק
לביא אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
הריני לשאול. רבנו @זאת תורת, האם יוכל לבדוק האם סיום ברכת המינים בסידור כלילת יופי ע''מ הנ''ל, הוא 'שובר אויבים ומכניע זדים' (נוסח הגרע''י זללה''ה), או 'ומכניע מינים' (נוסח רש''ש בית א-ל והבא''ח)?
מצחיק שאתה קורא לזה ״נוסח הגרע״י״, וזה רק מראה שאנשים לא בודקים את הדברים בפנים. מרן הגר״ע מוכיח את זה מירושלמי מפורש שכך הנוסח, ומקשה על החיד״א איך נעלם ממנו ירושלמי מפורש.
איני מכיר כלל את הסוגיא, אך האם אפשר להוכיח מירושלמי לנוסח התפילה? והרי נוסחתו שונה מאיתנו בדברים רבים [בא"י חברו את ברכת את צמח וברכת ולירושלים, ברכת רצה הסתיימה במילים שאותך לבדך ביראה נעבוד, ועוד שינויים רבים].
 
 

בער

משתמש רגיל
מעודי תמהתי מה הטעם שבסידורי הספרדים מופיע על כל שם ד' החיבור של שם אדנות ויקוק,
ואילו אנו האשכנזים נמנעים מכך?
האם הוא מחמת שהספרדים הושפעו יותר מהקבלה?
והלא כוונה זו נצרכת ביותר?!

ולעצם העניין, אני ממליץ על תפילת יוסף הערוך בטוטו"ד, עם פסקי ההלכות על בוריים, וגם הגופן שלו נאה ומשובח.
 

navnav

משתמש ותיק
חילך לאורייתא אמר:
לצורך רכישת סידורים לבית כנסת, הייתי מעוניין אם תוכלו להשיב על סקר זה

מי היה מאמין שבשנת 2022 אין באופציות מהיכן אתה מוריד את הסידור?
1 google plai
2 App Store
אשרי העם שככה לו
 

[email protected]

משתמש ותיק
לביא אמר:
לענ''ד אמר:
על איזה משניהם כוונתך ?
כוונת הלב הוא של ספרדים והסקר פה הוא אשכנזים, אז אני מדבר על תתקבל.
(ויצא לי להתקל בו כמה פעמים, עשו עבודה מאד טובה)
(ובלי קשר, חבל שהפורמט שעשו כוונת הלב באו רבים אחריו ועשו דבר זהה, ובאמת שמי שרגיל בכוונת הלב יראה הבדל עצום בין הסידורים שמנסים לעשות אותו דבר, אני כבר שנים מתפלל מתוך כוונת הלב, בהחלט תפילה שונה, לא בגלל הביאורים (כי בהחלט צריך להתפלל מתוך כוונה שלך ולא מתוך מה שמכתיבים לך) אלא בגלל שההפסקים בין התיבות אכן גורמות לך לחשוב יותר על תוכן התפילה מאשר קריאת התפילה בעלמא, ויש לי להאריך בזה ואכמ״ל)

ועל דרך אגב הסקר, כיום לא נראה לי שיש בית כנסת אשכנזי ללא סידורים של עדות המזרח, והסידור הנפוץ ביותר שאני רואה הוא בית תפילה (נראה לי), והרבה פעמים הסידור הזה מפריע לי כי הוא מסודר בצורה לא רגילה לעומת סידורי עדות מזרח אחרים, לרוב אני מתפלל ר״ת אצל אשכנזים (לצערי המניין של ר״ת שיש בביהכ״נ הספרדי ליד הבית לרוב לא עולה ומעדיף אני מנין קבוע ולא לחכות לאנשים) וה״ערבית של מוצ״ש״ נמצא בחלק אחר בסידור, ובפעמים נדירות אני רואה עבודת ה׳ או כוונת הלב בביהכ״נ האשכנזי, והיום שהתפללתי שם מצאתיו אחד שם, ובהשוואה לסידורי האשכנזים שכולם מתפללים בו, יש בו דפים קרועים, דפים צהובים ובכלליות נראה כי מביאים לשם סידורי ספרדים מיד חמישית, חבל שזה קורה.
בכ״א אני בא לומר שאם מזמינים סידורים ספרדיים לביהכ״נ אשכנזי, עדיף להזמין סידורים שרוב הספרדים מתפללים בהם ולא בית תפילה שלקח את נוסחאות הבא״ח בצורת סידור אשכנזי.

בלי קשר לנוסחאות ולהלכות  בתור ספרדי וודאי שבית תפילה זה הסידור 
הספרדי הכי יפה שיש ונוח לקריאה לעות עבודת ה' ועוד שפשוט מזלזלים 
בציבור ולקחים דף רגיל כמו של מדפסת שלא נוח לקרוא בו וכול קונים 
את זה העיקר שזה לא לפי הבו איש חי ושוכחים שדבר ראשוןצריך סידור שנוח לקרוא בו
 

לביא

משתמש ותיק
לביא אמר:
לענ''ד אמר:
על איזה משניהם כוונתך ?
כוונת הלב הוא של ספרדים והסקר פה הוא אשכנזים, אז אני מדבר על תתקבל.
(ויצא לי להתקל בו כמה פעמים, עשו עבודה מאד טובה)
(ובלי קשר, חבל שהפורמט שעשו כוונת הלב באו רבים אחריו ועשו דבר זהה, ובאמת שמי שרגיל בכוונת הלב יראה הבדל עצום בין הסידורים שמנסים לעשות אותו דבר, אני כבר שנים מתפלל מתוך כוונת הלב, בהחלט תפילה שונה, לא בגלל הביאורים (כי בהחלט צריך להתפלל מתוך כוונה שלך ולא מתוך מה שמכתיבים לך) אלא בגלל שההפסקים בין התיבות אכן גורמות לך לחשוב יותר על תוכן התפילה מאשר קריאת התפילה בעלמא, ויש לי להאריך בזה ואכמ״ל)

ועל דרך אגב הסקר, כיום לא נראה לי שיש בית כנסת אשכנזי ללא סידורים של עדות המזרח, והסידור הנפוץ ביותר שאני רואה הוא בית תפילה (נראה לי), והרבה פעמים הסידור הזה מפריע לי כי הוא מסודר בצורה לא רגילה לעומת סידורי עדות מזרח אחרים, לרוב אני מתפלל ר״ת אצל אשכנזים (לצערי המניין של ר״ת שיש בביהכ״נ הספרדי ליד הבית לרוב לא עולה ומעדיף אני מנין קבוע ולא לחכות לאנשים) וה״ערבית של מוצ״ש״ נמצא בחלק אחר בסידור, ובפעמים נדירות אני רואה עבודת ה׳ או כוונת הלב בביהכ״נ האשכנזי, והיום שהתפללתי שם מצאתיו אחד שם, ובהשוואה לסידורי האשכנזים שכולם מתפללים בו, יש בו דפים קרועים, דפים צהובים ובכלליות נראה כי מביאים לשם סידורי ספרדים מיד חמישית, חבל שזה קורה.
בכ״א אני בא לומר שאם מזמינים סידורים ספרדיים לביהכ״נ אשכנזי, עדיף להזמין סידורים שרוב הספרדים מתפללים בהם ולא בית תפילה שלקח את נוסחאות הבא״ח בצורת סידור אשכנזי.

בלי קשר לנוסחאות ולהלכות  בתור ספרדי וודאי שבית תפילה זה הסידור 
הספרדי הכי יפה שיש ונוח לקריאה לעות עבודת ה' ועוד שפשוט מזלזלים 
בציבור ולקחים דף רגיל כמו של מדפסת שלא נוח לקרוא בו וכול קונים 
את זה העיקר שזה לא לפי הבו איש חי ושוכחים שדבר ראשוןצריך סידור שנוח לקרוא בו
אין לי מושג על אלו סידורים אתה מדבר.
רוב הסידורים המצויים בבתי כנסת שאני מכיר (עבודת ה׳, כוונת הלב וכו׳) מסודרים ביותר ונוח לקריאה. ודווקא בגלל שבית תפילה הוא שונה מהם מאד, כשאני נתקל בהם בבתי כנסיות של ליטאים זה מקשה עלי יותר.
וגם השורה אחרונה לגבי הבא״ח לא הבינותי, רוב הסידורים היום הם גם לפי הבא״ח, ומלבד זאת תמצא סידורי עוד יוסף חי בכל בית כנסת ספרדי, בין אם מועט בין אם מרובה.
 

אברהם לוי

משתמש ותיק
בער אמר:
מעודי תמהתי מה הטעם שבסידורי הספרדים מופיע על כל שם ד' החיבור של שם אדנות ויקוק,
ואילו אנו האשכנזים נמנעים מכך?
האם הוא מחמת שהספרדים הושפעו יותר מהקבלה?
אכן אצל האשכנזים היה בהצנע, ולא היתה דעתם נוחה מהפיכת הדבר לנחלת ההמון.
עיין ערך 'לשם יחוד' בנודע ביהודה יו"ד סימן צג, ומהדו"ת או"ח סימן קז.
גם היעבץ שחידש והכניסו לבית תפילתו, הגביל הדבר לת"ח הראויים, ואף הם בלחש, וז"ל:
ונכון הדבר ליראי ה' ולחושבי שמו , אבל לא כל הרוצה ליטול את השם יטול {ברכות טז:}, כי מי שאינו ראוי לכך ולאו בר הכי הוא מיחזי כיוהרא, ואפילו צורבא מרבנן דעני ליה בקלא כל קבל די ביה רוח יתירא, מצוה לנזוף בו בגערה. והאידנא אכשור דרי  יד כל עמי הארצות ממשמשין בו עונים בקול רם לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה בלי דעת בקלות ראש ובמיעוט מורא, ואין מוחה בידיהם הוא עולבנא דחכימי דרא . וכבר העדתי על רבינו הגדול אבא מארי הגאון החסיד זצ"ל עם שכל הנהגותיו היו על פי קבלת האר"י ז"ל, מימיו לא נשמע קולו בבואו אל הקודש  פנימה, להרגיש בביטוי שפתיו בכוונת סודות החכמה.
 

פרי הארץ

משתמש ותיק
בער אמר:
מעודי תמהתי מה הטעם שבסידורי הספרדים מופיע על כל שם ד' החיבור של שם אדנות ויקוק,
ואילו אנו האשכנזים נמנעים מכך?
האם הוא מחמת שהספרדים הושפעו יותר מהקבלה?
והלא כוונה זו נצרכת ביותר?!
דווקא בבעלזא הדפיסו בראש כל עמוד את השמות וכוונתם
ויש בכך אף מעלה שהדבר לא מפריע לרצף הקריאה,
וכן רבים נוהגים לומר כוונת הבוטשאטשער לפני התפילה והרוצה לכוון תע"ב ואי"צ להדפיס זאת בסידור.
אגב, זכורני שבאר"י כתוב להתפלל מתוך סידור שנכתב בו שם הוי"ה באותיותיו, ולא כפי הנוהגים מנהג מוזר לכתוב ב' פעמים יו"ד וכדו'.
 

אשדת לעמו

משתמש ותיק
כפשוטו אמר:
חימקו אמר:
אני כתבתי סידור וילנא, אבל צריך להתחשב בילדים שמכירים בדרך כלל סידור תפילת כל פה.
מעניין... אני לתומי סברתי שהילדים בימינו לא מכירים אלא את כלילת יופי ושאר ההוצאות החדשות, ואך המבוגרים אינם מסוגלים להיפרד מתפילת-כל-פה...
נראה לי שתפילת כל פה, 
זה הכי קלאסי בת"ת,
כך זה לפחות היה פעם.
 
 

כפשוטו

משתמש ותיק
אשדת לעמו אמר:
נראה לי שתפילת כל פה, 
זה הכי קלאסי בת"ת,
כך זה לפחות היה פעם.
פעם זה אכן כך היה (ואף אני הק' בתוכם ובכללם..).
אך בימינו, לפי מה שראו עיני עכ"פ, תפילת כל פה כבר לא מחולק בתלמודי תורה.
 
 
חלק עליון תַחתִית