גרושה - גרושה מאישה

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה ו/או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק

מצליח
הודעות: 1
הצטרף: 14 דצמבר 2017, 16:27
קיבל תודה: 3 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: גרושה - גרושה מאישה

שליחה על ידי מצליח » 15 מאי 2022, 21:02

משה נפתלי כתב:
03 מאי 2022, 11:58
קדמא ואזלא כתב:
28 אפריל 2021, 22:40
יתכן בדרך אפשר לבאר לפי פשוטו.
בְּשָׁעָה שֶׁהָיָה אָדָם אוֹמֵר דָּבָר מְתֻקָּן לִפְנֵי רַבִּי טַרְפוֹן, הָיָה אוֹמֵר 'כַּפְתֹּר וָפֶרַח'.
 
.
 
ומזכיר את הסיפור בשו"ת 'חתם סופר' (אבהע"ז ח"ב סימן קעד):
היה בארץ איטליה גבירה עשירה אחת נישאת לאחד שכופין להוציא לטובת האשה ופטרהּ, ואח"כ נשאה עיניה בכהן אחד, והבליעל ההוא בטש שרגא מגוי לגוי, עד שבא הדבר לשרי גדולים היושבים ראשונה במלכות קונסיסטאָריום בווין, ונשאו ונתנו כל המלומדים וצדקו בעיניהם טענת הכהן באומרו, כי הדעת נותן אשה גרושה מאישה היא בזיון לכהן המקודש לה', פלוני הוציאה מביתו והוא ישאנה, אבל אשה שהיא גרשה את בעלה – אין זה בזיון לכהן. והוחלט פסק שמותר לו לישאנה.
 
ובזה עולה יפה מאוד דברי החת"ס על אתר 
ואשה גרושה מאישה לא יקחו כי קדוש הוא לאלקיו, גם פה יל"ד דהי' לו לומר כי קדושים המה לאלקי'. ויתכן דקאי אמגרש שגרש האשה הזאת מסתמא קדוש הוא לאלקיו והוציאה מתוך ביתו ואיך יכניסנה הכהן עפירש"י [דברים כ"ד ב'] על פסוק והיתה לאיש אחר וק"ל. [תקס"ב]

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא

חזור אל “אמור”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים